Постанова
від 30.01.2007 по справі 34/529-06-12891а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

34/529-06-12891А

           

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"30" січня 2007 р. Справа  № 34/529-06-12891А

30 січня 2007р. о 10год.55хв. господарський суд Одеської області

у складі судді Фаєр Ю.Г.

при секретарі судового засідання Артем'євій В.В.,

за участю представників від позивача: Клюкіна К.І. –представника прокуратури Одеської області, діючого на підставі посвідчення №3 від 12.01.2007р.; Родіна С.М. - головного державного податкового інспектора юридичного сектору Любашівської МДПІ, діючого на підставі довіреності від 09.01.07р. №64/8/10;

розглянув у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань господарського суду Одеської області №2 в м. Одесі адміністративну справу №34/529-06-12891А

за позовом Прокурора Савранського району в інтересах держави в особі Любашівської міжрайонної державної податкової інспекції (Савранське відділення)  

до  відповідача Дочірнього підприємства "Торгівельно-заготівельне підприємство Савранського районного споживчого товариства"

про стягнення на загальну суму 185187,2грн.

СУТЬ СПОРУ: Прокурор Савранського району в інтересах держави в особі Любашівської міжрайонної державної податкової інспекції (Савранське відділення) звернувся до суду із позовом, в якому просить стягнути з відповідача заборгованість на загальну суму 185187,20грн., а саме: по комунальному податку у розмірі 10,20грн. та по штрафним санкціям по цьому податку у розмірі 170грн.; по податку з доходів фізичних осіб у розмірі 26449грн. та по штрафним санкціям по цьому податку у розмірі 52898грн.; по штрафним санкціям застосованим на підставі Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки»від 12.06.1995р. №436/95 (із змінами та доп.) у розмірі 105660грн.

Відповідач в судове засідання не з'явився, відзив на позов та витребувані судом документи не надав у зв'язку з чим справа розглядається по наявним в ній матеріалам.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника прокурора та податкової служби суд встановив:

Балтською міжрайонною державною податковою інспекцією, правонаступником якої є Любашівська міжрайонна державна податкова інспекція, проведена планова документальна виїзна перевірка дотримання позивачем вимог податкового та валютного законодавства за період з 30.09.2003р. по 31.12.2005р, за результатами якої склала акт перевірки від 20.03.2006р. №27/2300/31630717/232.

Перевіркою встановлено порушення відповідачем вимог п.п.4.3.36 п.4.3 ст.4 Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб” від 22.05.2003р. (із змінами та доп.) внаслідок не утримання податку з доходів фізичних осіб з 92 громадян та вимог ст.15 Декрету Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки на збори»від 20.05.1993р. №56-93 внаслідок заниження суми комунального податку на 10,2грн. за 1кв.2004р. та  2кв.2004р.

На підставі цього акту перевірки Балтська міжрайонна державна податкова інспекція Одеської області прийняла податкові повідомлення-рішення від 29.03.2006р. №000087/1700/0/313 про визначення відповідачу податкового зобов'язання по податку з доходів фізичних осіб на суму 26449грн. та застосованим штрафним санкціям по цьому податку на суму 52898грн., №0000862300/0/311 про визначення відповідачу податкового зобов'язання по комунальному податку на суму 10,20грн. та по штрафним санкціям по цьому податку у розмірі 170грн.

Згідно преамбули Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000р. (із змінами і доп.) цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Відповідно до п.1.3 ст.1 названого закону податковий борг (недоїмка) –це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), узгоджене платником податків або встановлене судом (господарським судом), але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання. При цьому у п.1.2 ст.1 цього закону встановлено поняття податкового зобов'язання, яким є зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Відповідно до п.1.5 ст.1 названого закону штрафна санкція (штраф) - плата у фіксованій сумі або у вигляді відсотків від суми податкового зобов'язання (без урахування пені та штрафних санкцій), яка справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним правил оподаткування, визначених відповідними законами.

Відповідно до п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000р. (із змінами і доп.) активи платника податків (кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання) можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду (господарського суду).

      Крім того, в акті перевірки від 20.03.2006р. №27/2300/31630717/232 зазначено про порушення відповідачем вимог „Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні”, затвердженого Постановою правління НБУ від 15.12.2004р. №637, (зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 13.01.2005р. за N 40/10320).

Відповідно до ст.1 абз.6 Указу Президента України від 12.06.1995р. №436 за перевищення встановлених строків використання виданої під звіт готівки, а також за видачу готівкових коштів під звіт без повного звітування щодо раніше виданих коштів застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу –у розмірі 25 відсотків виданих під звіт сум.

Враховуючи вищевикладене Балтська міжрайонна державна податкова інспекція прийняла рішення від 29.03.06р. №000088/2360/0/312 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 105660грн.

Вказана заборгованість не сплачена відповідачем, про що свідчать дані карток особового рахунку відповідача по зазначеним податкам, які ведуться в органах державної податкової служби згідно з Інструкцією про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 18.07.2005р №276 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02.08.2005р. за №843/11123).

Доказів скасування в адміністративному порядку оскарження або визнання недійсним, скасування чи визнання нечинним судом зазначених податкових повідомлень-рішень, рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій Балтської міжрайонної державної податкової інспекції відповідач суду не надав.

Статтею 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори у порядку і розмірах, встановлених законом, забезпечення податкової політики держави, згідно з частиною 3 статті 116 Конституції України, віднесено до компетенції органів виконавчої влади.

Враховуючи вищезазначене, позовні вимоги Прокурора Савранського району в інтересах держави в особі Любашівської міжрайонної державної податкової інспекції (Савранське відділення) підлягають задоволенню повністю.

При вирішенні питання розподілу судових витрат суд виходить з наступного.

Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Покладення на відповідача держмита у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, даною статтею не передбачено. На підставі викладеного, суд не знаходить підстав для покладення на відповідача обов'язку сплачувати держмито за розгляд даної справи.

Керуючись ст.ст. 71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

                                                         ПОСТАНОВИВ:

1.          Позовні вимоги Прокурора Савранського району в інтересах держави в особі Любашівської міжрайонної державної податкової інспекції (Савранське відділення)  задовольнити повністю.

2.          Стягнути з Дочірнього підприємства "Торгівельно-заготівельне підприємство Савранського районного споживчого товариства" (код 31630717; адреса: Одеська область, смт Саврань, вул. Калініна, 17) на користь бюджету (р/р 33219800600412, одержувач - ВДК у Савранському районі, банк- ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, код платежу 11010101) через Любашівську міжрайонну державну податкову інспекцію (Савранське відділення), заборгованість по податку з доходів фізичних осіб на загальну суму 79347(сімдесят дев'ять тисяч триста сорок сім)грн., у т.ч. по штрафним санкціям по цьому податку у розмірі 52898грн.

3.          Стягнути з Дочірнього підприємства "Торгівельно-заготівельне підприємство Савранського районного споживчого товариства" (код 31630717; адреса: Одеська область, смт Саврань, вул. Калініна, 17) на користь бюджету (р/р 33213828600412, одержувач - ВДК у Савранському районі, банк- ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, код платежу 16010200) через Любашівську міжрайонну державну податкову інспекцію (Савранське відділення), заборгованість по комунальному податку на загальну суму 180(сто вісімдесят)грн.20коп., у т.ч. по штрафним санкціям по цьому податку у розмірі 170грн.

4.          Стягнути з Дочірнього підприємства "Торгівельно-заготівельне підприємство Савранського районного споживчого товариства" (код 31630717; адреса: Одеська область, смт Саврань, вул. Калініна, 17) на користь бюджету (р/р31112104600411, одержувач - ВДК у Савранському районі, банк- ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, код платежу 2330100) через Любашівську міжрайонну державну податкову інспекцію (Савранське відділення), заборгованість по фінансовим санкціям у вигляді штрафу за порушення норм обігу готівки у розмірі 105660(сто п'ять тисяч шістсот шістдесят)грн.

5.          Виконавчі листи видати після набрання постановою законної сили в разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.

Постанова господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого КАС України, якщо таку заяву не було подано; якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений КАС України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку.

Про апеляційне оскарження рішення суду (постанови) першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                                 Фаєр Ю.Г.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення30.01.2007
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу409327
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —34/529-06-12891а

Постанова від 30.01.2007

Господарське

Господарський суд Одеської області

Фаєр Ю.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні