Постанова
від 08.10.2014 по справі 804/11280/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 жовтня 2014 р. Справа № 804/11280/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Серьогіної О.В. при секретарі судового засіданняБурцевої Я.Е. за участю: представника позивача Січкарук О.О. представника відповідача Семенченко В.В., Ковтун П.М. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Селянського (фермерського) господарства «Сузір'я» про застосування заходів реагування,-

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Селянського (фермерського) господарства «Сузір'я», в якому просить:

- застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації нежитлової будівлі колишнього ковбасного цеху СФГ «Сузір'я» за адресою: Дніпропетровська обл., Нікопольський р-н., с. Лошкарівка, вул. Степова, 12 до повного усунення порушень;

- застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації приміщення сторожки СФГ «Сузір'я» за адресою: Дніпропетровська обл.. Нікопольський район, с. Лошкарівка, вул. Степова, 12 до повного усунення порушень;

- заборонити СФГ «Сузір'я» експлуатацію нежитлової будівлі колишнього ковбасного цеху та приміщення сторожки за адресою: Дніпропетровська обл., Нікопольський р-н., с. Лошкарівка, вул. Степова, 12 до повного усунення порушень;

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що внаслідок недоотримання вимог пожежної безпеки створена загроза життю та здоров'ю працівників відповідача.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.08.2014 року відкрито скорочене провадження у справі.

21.08.2014 року від відповідача надійшли заперечення проти позову, в яких він просить повністю відмовити у позові, оскільки ним були усунуті порушення, які зазначені в акті від 17.07.2014 року № 254.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.08.2014 року на підставі ч. 4 ст. 183-2 КАС України призначено розгляд справи у судовому засіданні..

Статтею 1 Закону України від 05.04.2007року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій;

У відповідності з ч. 5 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом. Застосовані адміністративним судом заходи реагування за позовом органу державного нагляду (контролю), а також вжиті органом державного нагляду (контролю) заходи, обґрунтованість яких підтверджена адміністративним судом, скасовуються адміністративним судом у порядку, встановленому процесуальним законом.

Пунктами 2, 3 ч. 2 ст. 18 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи про застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням;щодо підтвердження обґрунтованості вжиття суб'єктами владних повноважень заходів реагування під час здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності з Положенням про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженому Указом Президента України від 16.01.2013, № 20/201 Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України (далі - Міністр). ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.

Згідно з п. 3 вказаного Положення основними завданнями ДСНС України є: реалізація державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб; внесення на розгляд Міністрові пропозицій щодо формування державної політики у відповідній сфері; реалізація в межах своєї компетенції державної політики у сфері волонтерської діяльності.

Відповідно до п. 6 вказаного Положення ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).

Положенням про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області № 3 від 04.02.2013 року встановлено, що Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території, зокрема, здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства. Головне управління є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в установах Державної казначейської служби України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.

Пунктом 1, 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України від 02.10.2012, № 5403-VI встановлено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом. У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України від 02.10.2012, № 5403-VI встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання; проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Судом встановлено, що посадовою особою позивача було проведено планову перевірку території, будівлі та споруди структурного підрозділу СФГ«Сузір'я» з питань додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльності аварійно-рятувальних служб, за результатами якої було складено Акт від 17.07.2014 року № 254 та винесено Припис про усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту від 17.07.2014 року № 991.

У вказаному Приписі зазначено, що з метою усунення недоліків, які виявлені під час здійснення перевірки додержання та виконання вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту відповідно до Кодексу цивільного захисту України, відповідачу, пропонується вжиті такі заходи, а саме:

У сфері пожежної безпеки:

1. надати декларацію відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки разом з позитивним висновком за результатами оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства (строк виконання - 17.08.2014р);

2. демонтувати тимчасову електричну мережу в приміщенні сторожки (строк виконання - 17.08.2014р);

Нежитлова будівля колишнього ковбасного цеху:

3. замінити в електрощиті, майстерні, некалібрований запобіжник кустарного виготовлення, на запобіжники заводського виготовлення (строк виконання - 17.08.2014р);

4. виконати виміри контуру заземлення (строк виконання - 17.08.2014р);

5. виконати заміри опору ізоляції освітлювальної та силової електромережі (строк виконання - 17.08.2014р);

6. обладнати приміщення системою пожежної сигналізації ІІ-го типу (строк виконання - 17.08.2014р);

7. забезпечити приміщення первинними засобами пожежогасіння згідно до норм належності (строк виконання - 17.08.2014р);

У сфері техногенної безпеки та цивільного захисту

8. провести ідентифікацію об'єктів господарської діяльності (строк виконання - 17.08.2014р);

9. забезпечити працівників підприємства засобами радіаційного та хімічного захисту(строк виконання - 17.08.2014р);

10. призначити осіб відповідальних за виконання вимог даного припису, копію наказу надати до відділу запобігання НС Нікопольського МРУ ГУ ДСНС України у дніпропетровській області (строк виконання - 17.08.2014р).

03.10.2014 року позивачем здійснено позапланову перевірку СФГ«Сузір'я» з питань усунення порушень, які викладені в Акті від 17.07.2014 року № 254, за результатом якої було складено Акт від 03.10.2014 року № 301 в якому зазначено, що відповідачем не виконані п. 1, 6 , 8 Припису від 17.07.2014 року № 991.

Зважаючи на те, що Селянським (фермерським) господарством «Сузір'я» порушення пожежної безпеки в повному обсязі усунуті не були, тому подальша експлуатація приміщень нежитлової будівлі колишнього ковбасного цеху та приміщення сторожки створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

За таких обставин, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись ст. 158-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації нежитлової будівлі колишнього ковбасного цеху Селянського (фермерського) господарства «Сузір'я» (код ЄДРПОУ 313338066) за адресою: Дніпропетровська обл., Нікопольський р-н., с. Лошкарівка, вул. Степова, 12 до повного усунення порушень.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації приміщення сторожки Селянського (фермерського) господарства «Сузір'я» (код ЄДРПОУ 313338066) за адресою: Дніпропетровська обл., Нікопольський район, с. Лошкарівка, вул. Степова, 12 до повного усунення порушень.

Заборонити Селянському (фермерському) господарству «Сузір'я» (код ЄДРПОУ 313338066) експлуатацію нежитлової будівлі колишнього ковбасного цеху та приміщення сторожки за адресою: Дніпропетровська обл., Нікопольський р-н., с. Лошкарівка, вул. Степова, 12 до повного усунення порушень.

Постанова суду підлягає негайному виконанню.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 13 жовтня 2014 року

Суддя О.В. Серьогіна

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2014
Оприлюднено21.10.2014
Номер документу40938442
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/11280/14

Ухвала від 08.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Серьогіна Олена Василівна

Ухвала від 26.08.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Серьогіна Олена Василівна

Постанова від 08.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Серьогіна Олена Василівна

Ухвала від 17.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Серьогіна Олена Василівна

Ухвала від 04.08.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Серьогіна Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні