cpg1251
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 жовтня 2014 року справа № 823/2778/14
м. Черкаси
16 год. 35 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Тимошенко В.П.
за участю секретаря судового засідання Цаплі І.Ю.,
прокурора - Нестеренко О.Л.,
представника позивача за довіреністю - Мисана В.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом прокурора Лисянського району Черкаської області в інтересах держави в особі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до приватного підприємства «Гарант Інвест» про стягнення штрафу,
встановив:
16 вересня 2014 року до суду з позовною заявою звернувся прокурор Лисянського району Черкаської області в інтересах держави в особі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго», в якій просить стягнути з приватного підприємства «Гарант Інвест» штраф у розмірі 5100, 00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач в порушення Закону України «Про електроенергетику» не виконав вимоги припису від 06.02.2014 №08/36-24-3 ПР, внаслідок чого було винесено постанову про накладення штрафу, проте відповідачем штраф у добровільному порядку сплачено не було.
В судовому засіданні прокурор та представник позивача підтримали позовні вимоги та просили їх задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання повторно не прибув, хоча належним чином повідомлявся про дату, час та місце розгляду справи. За таких обставин суду розглядає справу за відсутності представника відповідача.
Заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до наступного.
Відповідно до статті 121 Конституції України на органи прокуратури покладено функцію представництва інтересів держави в суді. На підставі статті 60 КАС України прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави на будь-якій стадії адміністративного процесу.
Судом встановлено, що 06.02.2014 старшим державним інспектором з енергетичного нагляду Звенигородського відділення державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Черкаській області у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання - директора приватного підприємства «Гарант Інвест» проведено захід з державного енергетичного нагляду (контролю) приватного підприємства «Гарант Інвест» та видано припис №08/36-24-3 ПР від 06.02.2014.
Вказаний припис отримано уповноваженою особою відповідача 06.02.2014, що підтверджується підписом на приписі.
26 травня 2014 року державним інспектором з енергетичного нагляду Звенигородського відділення державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Черкаській області проведено позапланову перевірку приватного підприємства «Гарант Інвест» на предмет виконання припису №08/36-24-3 ПР від 06.02.2014.
За результатами здійснення перевірки складено акт здійснення заходу з державного енергетичного нагляду (контролю) № 08/36-24-13-А від 26.05.2014 та акт перевірки (протокол) №08/36-24-1-АП, в яких встановлено невиконання відповідачем вимог припису від 06.02.2014 №08/36-24-3-ПР.
На підставі акту перевірки (протоколу) від 06.02.2014 №08/36-24-3-ПР старшим державним інспектором державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Черкаській області винесено постанову №08/36-24-1-ПШ від 12.06.2014 про накладення на приватне підприємство «Гарант Інвест» штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання в розмірі 5100 грн 00 коп., яка отримана директором приватного підприємства «Гарант Інвест» 12.06.2014, що підтверджується підписом вказаної особи на даній постанові.
Спеціальним законом, який визначає правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці і регулює відносини, пов'язані з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі, є Закон України «Про електроенергетику» від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР (далі - Закон № 575/97).
Відповідно до статті 9 Закону № 575/97 державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики.
Предметом державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, передачею, розподілом та постачанням енергії, а також з використанням енергії для власних потреб суб'єктами електроенергетики та споживачами енергії в частині технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічної експлуатації енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж.
Способом здійснення державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є проведення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування щодо енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії у порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Відповідно до Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №929 від 07.08.1996р. державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).
До складу Держенергонагляду згідно п. 5 цього Положення входять такі підрозділи: головна організація - Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії; державні інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у регіонах (кількох областях); державні інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі.
Держенергонагляд очолює Головний державний інспектор України з енергетичного нагляду. Керівники Держенергонагляду у відповідних регіонах є заступниками головного державного інспектора України з енергетичного нагляду у відповідному регіоні, а керівники структурних підрозділів інспекції, їх заступники, начальники секторів, керівники територіально відокремлених підрозділів інспекцій є старшими державними інспекторами з енергетичного нагляду. Інші спеціалісти, що виконують функції державного енергетичного нагляду, є державними інспекторами (старшими державними інспекторами) з енергетичного нагляду.
При цьому інспектори з державного енергетичного нагляду мають право, зокрема: доступу в установленому законом порядку до електричних, теплових, тепловикористальних установок та мереж суб'єктів електроенергетики і споживачів енергії - суб'єктів господарської діяльності для перевірки додержання вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання і мереж суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, одержувати в установленому законом порядку від посадових осіб суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії інформацію про виконання вимог таких документів; видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж, а також стосовно приведення технічного стану електричних, теплових, тепловикористальних установок та мереж, засобів обліку, контролю і регулювання виробництва, постачання та споживання енергії, організації їх експлуатації у відповідність із вимогами нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж; складати в установленому законом порядку протоколи про адміністративні правопорушення та розглядати справи про адміністративні правопорушення; вимагати від суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії додержання встановлених нормативно-правовими актами режимів постачання та споживання енергії тощо (стаття 9 Закону № 575/97-ВР).
Відповідно до частини 3 статті 27 Закону № 575/97 суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Частиною 7 статті 27 Закону № 575/97 визначено, що санкції, передбачені частиною восьмою статті 24, частинами третьою, четвертою і п'ятою статті 26 та частиною третьою цієї статті, застосовуються в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Порядок накладення Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання визначає Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 № 1312 (далі по тексту - Положення № 1312).
Згідно п. 3 зазначеного Положення накладати на суб'єктів господарювання штрафи мають право: Національна комісія регулювання електроенергетики; державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж; а також державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
Рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду.
Відповідно до п. 11 Положення рішення про накладення на суб'єктів господарювання штрафів може бути оскаржене в установленому законом порядку.
У матеріалах справи відсутні відомості щодо оскарження відповідачем вищезазначеної постанови.
Згідно п. 10 Положення суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
У матеріалах справи відсутні докази щодо сплати відповідачем штрафу у зазначений термін.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо стягнення з відповідача заборгованості зі сплати штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання у розмірі 5100 грн. 00 коп. та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 56, 58, 86, 94, 159, 163, 254 КАС України, суд
постановив:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з приватного підприємства «Гарант Інвест» (ідентифікаційний код 32009782) до Державного бюджету України на р/р 31111106700265, одержувач коштів УДКСУ у Лисянському районі, банк одержувача ГУДКСУ у Черкаській області, МФО 854018, ЄДРПОУ 36777814 (код класифікації доходів 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» ) штраф в розмірі 5100 (п'ять тисяч сто) грн.
Постанова набирає законної сили відповідно до вимог статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у строки та порядку, передбачені статтями 185-187 цього Кодексу.
Суддя В.П. Тимошенко
Повний текст постанови складений та підписаний 17 жовтня 2014 року
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2014 |
Оприлюднено | 21.10.2014 |
Номер документу | 40938517 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.П. Тимошенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні