Постанова
від 12.09.2014 по справі 802/2959/14-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ   м. Вінниця 12 вересня 2014 р.                                         Справа № 802/2959/14-а Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Яремчук Костянтин Олександрович, розглянувши в  порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області до приватного акціонерного товариства "Могилів - Подільське  АТП 10508" про застосування заходів реагування, ВСТАНОВИВ: До Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулося управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області до приватного акціонерного товариства "Могилів - Подільське  АТП 10508"  про застосування заходів реагування. Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що в результаті проведення перевірки на предмет дотримання приватним акціонерним товариством "Могилів - Подільське  АТП 10508"  вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно - рятувальних служб виявлено порушення окремих положень нормативно-правових актів, які створюють загрозу у сфері пожежної, техногенної безпеки. Оскільки відповідно до пункту 5 частини 1 статті 183-2 КАС України в адміністративних справах щодо застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) застосовується скорочене провадження, розгляд і вирішення цієї справи здійснюється судом в порядку скороченого провадження. Відповідач у строк, передбачений частиною 3 статті 183-2 КАС України, заперечень на адресу суду не направив, хоча копію ухвали про відкриття скороченого провадження у адміністративній справі від 07 серпня 2014 року отримана ним 26 серпня 2014 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення. Дослідивши адміністративну справу, керуючись вимогами статті 183-2 КАС України, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову з огляду на наступне. Відповідно до абзацу 2 статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (Закон № 877-V) державний нагляд (контроль) – це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Частиною 1 статті 4 Закону № 877-V передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. У відповідності до частини  1 статті 64 Кодексу цивільного захисту населення України (далі – Кодекс) центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Пунктами 1, 11, 12 частини 1 статті 67 Кодексу передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб'єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; у разі встановлення порушення вимог законодавства у даній сфері звертатися до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту населення, послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей. Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України № 20/2013 від 16 січня 2013 року  (далі – Положення), Державна служба України з надзвичайних ситуацій входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності. Одним із основних завдань Державної служби України з надзвичайних ситуацій є здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб (п. 3 Положення). Оскільки відповідно до пункту 2 Указу № 20/2013 Президента України  від 16 січня 2013 року "Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій" Державна служба України з надзвичайних ситуацій є правонаступником Міністерства надзвичайних ситуацій України та Державної інспекції техногенної безпеки України, що реорганізовуються, то порядок проведення перевірок Державною службою України з надзвичайних ситуацій регулюється відповідним порядком, затвердженим наказом № 863 МНС України  від 25 травня 2012 року (далі – Порядок). Згідно із пунктом 2.1 Порядку Держпожтехногеннагляд здійснюється шляхом проведення планових та позапланових перевірок. За результатами проведеної перевірки суб'єкта господарювання посадовою особою органу Держтехногенбезпеки України складається Акт перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб згідно з уніфікованою формою (пункт 3.10 Порядку). Відповідно до пункту 3.15 Порядку на підставі Акта перевірки або довідки про результати перевірки органу влади, якщо під час здійснення перевірки суб'єкта господарювання або органу влади виявлено порушення вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, протягом п'яти днів з дня її завершення складається припис про усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту. В силу вимог пункту 3.19 Порядку контроль за виконанням приписів, наданих за результатами перевірки, здійснює орган Держтехногенбезпеки України, який його виніс. Судом встановлено, що Могилів - Подільським районним сектором УДСНС України у Вінницькій області проведено перевірку на предмет дотримання приватним акціонерним товариством "Могилів - Подільське  АТП 10508" вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно - рятувальних служб. За результатами перевірки складено акт № 71 від  29 липня 2014 року, у якому зафіксовано ряд порушень чинного законодавства, перелік яких міститься у акті перевірки (а.с. 19 -22). 29 липня 2014 року внесено припис № 201 від 29 липня 2014 року  про усунення виявлених порушень (а.с. 27 -31). Частиною 2 статті 68 Кодексу передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом. Під загрозою життю та здоров'ю людей слід розуміти виникнення умов, за яких подальше продовження господарської діяльності, виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди громадянам, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків. При цьому підстави для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів визначені у статті 70 Кодексу і охоплюють, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами. З огляду на викладене та враховуючи те, що експлуатація боксів № 1 та №2 ПрАТ "Могилів-Подільське АТП 10508" відбувається із порушенням вимог пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, тому суд дійшов переконання про обгрунтованість звернення позивача до суду з позовом про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації таких приміщень шляхом їх відключення від джерел електроживлення та опломбування вхідних дверей і воріт до усунення таких порушень. Відтак, на підставі викладеного та враховуючи те, що відповідач виявлених порушень у строк, встановлений приписом № 201 від 29 липня 2014 року, не усунув, тому суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову. Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають. Керуючись ст.ст.  86, 94, 158, 162, 183-2, 256  КАС України, суд ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити.                          Застосувати до приватного акціонерного товариства "Могилів-Подільське АТП 10508" (проспект Незалежності, 315, м.Могилів - Подільський, Вінницька область, 24000, код ЄДРПОУ 05460999) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом  відключення боксів №1 та №2, обладнання зварювального поста від джерел електроживлення та опломбування вхідних дверей та воріт боксів №1 та №2, що розташовані за адресою: проспект Незалежності, 315, м. Могилів-Подільський, Вінницька область, до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки. Постанова підлягає негайному виконанню. Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови.  Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.  Постанова набирає законної сили в порядку визначеному ст. 254 КАС України. Суддя                                                                                    Яремчук Костянтин Олександрович      

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.09.2014
Оприлюднено21.10.2014
Номер документу40949084
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/2959/14-а

Постанова від 12.09.2014

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні