Постанова
від 14.10.2014 по справі 826/11641/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.  Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 14 жовтня 2014 року                     08:15                                  № 826/11641/14 Суддя Окружного адміністративного суду м. Києва Санін  Б.В., розглянувши у скороченому проваджені адміністративну  справу за позовомГоловного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві доТовариства з обмеженою відповідальністю «Трініті–СБ» прозастосування заходів реагування, ВСТАНОВИВ: До Окружного адміністративного суду м. Києва надійшов адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві (надалі – Позивач/ГУ ДСНС України у м. Києві) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Трініті-СБ» (надалі – Відповідач/ТОВ «Трініті-СБ»), в якому просить суд: 1.  Прийняти адміністративний позов ГУ ДСНС України у м. Києві до розгляду у скороченому провадженні; 2. Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи ТОВ «Трініті-СБ» за адресою: вул. Магнітогорська, 1-Е, у Деснянському районі в м. Києві, шляхом відключення джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощити та двері приміщень. 3. В разі задоволення даного адміністративного позову про застосування  заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи  ТОВ «Трініті-СБ» за адресою: вул. Магнітогорська, 1-Е, у Деснянському районі в м. Києві, обов'язок щодо забезпечення виконання рішення суду покласти на ГУ ДСНС України у м. Києві. 4. Судові витрати покласти на ТОВ «Трініті-СБ». Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 11.08.2014 р. було відкрито скорочене провадження в адміністративній справі №826/11641/14. Водночас,  від представника Позивача через відділ документального обігу та контролю суду надійшла заява (вх. 01-5/62508 від 20.08.2014 р.) в якій останнім було зазначено про не усунення Відповідачем порушень встановлених в акті перевірки №29/480 від 21.07.2014 р., а також заява (вх.01-5/63829 від 27.08.2014 р.), в якій Позивачем було зазначено про відсутність у провадженні судів України або іншого органу, який в межах своєї компетенції вирішує спір, справи зі спору між тими ж сторонами, про той же предмет і з тих же підстав та немає рішення цих органів з такого спору. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на час звернення Позивача  до суду Відповідачем не були усунуті порушення, які були виявлені під час проведення перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкту), що може призвести до настання негативних наслідків та загрожує життю й здоров'ю людей. Станом на 10.10.2014 р. від Відповідача жодних заперечень проти позову на адресу суду не надходило, водночас з незалежних від суду причин, рекомендоване поштове відправлення №0101408792518 було повернуте на адресу суду поштовим відділенням з відміткою на довідці причини повернення (досилання): «за закінченням встановленого строку зберігання». Суд, розглянувши матеріали справи, всебічно та повно з'ясувавши фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, керуючись власним внутрішнім переконанням, дійшов висновку про наступне. Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 р. №877-V (далі - Закон №877) визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Заходами державного нагляду (контролю) - є планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій. Згідно ч.5 ст.4 Закону №877 повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом. Якщо законом передбачено, що обґрунтованість вжиття органом державного нагляду (контролю) заходів реагування має бути підтверджена судом, орган державного нагляду (контролю) звертається до адміністративного суду з адміністративним позовом не пізніше наступного робочого дня з дня видання (прийняття) відповідного розпорядчого документа. Відповідно до ч.1 ст.5 Закону №877 Планові заходи здійснюються відповідно до річних або квартальних планів, які затверджуються органом державного нагляду (контролю) до 1 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому. Протягом одного року проведення більш як одного планового заходу державного нагляду (контролю) щодо одного суб'єкта господарювання не допускається. План здійснення заходів державного нагляду (контролю) на наступний плановий період повинен  містити конкретні календарні дати початку кожного планового заходу державного нагляду (контролю) та строки їх здійснення 01.08.2013 р. між Товариством з обмеженою відповідальністю «Вторполімери» (надалі – ТОВ «Вторполімери») та ТОВ «Трініті-СБ» було укладено договір №01-08/13, за яким ТОВ «Вторполімери» передає ТОВ «Трініті-СБ» в оренду нежитлове приміщення за адресою: м. Київ, вул. Магнітогорська 1-Е. Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до наказу Деснянського РУ  ГУ ДСНС України у м. Києві №108 від 19.06.2014 р. та посвідчення на перевірку №29/649 від 01.07.2014 р. Позивачем у період з 14.08.2014 р. по 16.08.2014 р. проведено планову перевірку додержання (виконання) законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту приміщень ТОВ «Трініті-СБ» за адресою: м. Київ, вул. Магнітогорська 1-Е. За результатами перевірки, 21.07.2014 р. Позивачем складений Акт №29/480 перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб (надалі - Акт №29/480), де зазначено перелік виявлених Деснянським РУ ГУ ДСНС України у м. Києві порушень ТОВ «Трініті-СБ». Водночас, як вбачається з Акту №29/480, приміщення Відповідача за адресою: м. Київ, вул. Магнітогорська, 1-Е, функціонує із порушенням правил та норм пожежної безпеки, що створює реальну загрозу життю та здоров'ю людей. Суд звертає увагу, що відповідно до ч.7 ст.7 Закону № 877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом. При цьому, відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту регулює Кодекс цивільного захисту України. Відповідно до ст.68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом. Згідно із пп.1, 2, 4, 10 ч.1 ст.70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання. Відповідно до п.6.2 та п.6.4 Інструкції про порядок та умови застосування органами державного пожежного нагляду запобіжних заходів, затвердженої наказом МНС України від 21.10.2004 р. №130, постанова про застосування запобіжних заходів підлягає виконанню шляхом опечатування, опломбування, знеструмлення (якщо це можливо) з дати приведення її в дію. Зупинення роботи підприємства, окремого виробництва, експлуатації будівель, споруд, випуску пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного призначення шляхом знеструмлення може здійснюватися в присутності спеціаліста служби енергонагляду району (міста), а відключення виробничих дільниць, агрегатів, опалювальних приладів, дільниць електромережі - за присутності енергетика (електрика) відповідного об'єкта, на якому застосовується запобіжний захід. При залученні спеціаліста служби енергонагляду району (міста) посадова особа органу держпожнагляду, якій доручено приведення постанови в дію, направляє на адресу керівництва, де працює спеціаліст, відповідний лист із зазначенням дати та часу приведення постанови в дію. Так, факт допущення Відповідачем встановлених порушень підтверджується наявними у матеріалах справи актами та фотознімками. Таким чином, враховуючи викладені положення та обставини, суд прийшов висновку про доцільність та необхідність застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення роботи ТОВ «Трініті-СБ» за адресою: м. Київ, вул. Магнітогорська, 1-Е. Крім того, вищезазначене підтверджується наявними в матеріалах справи документами, зокрема: копією наказу Деснянського РУ ГУ ДСНС України у м. Києві №108 від 19.06.2014 р.; копією повідомлення про проведення планової перевірки №29/577 від 20.06.2014 р.; копією посвідчення на проведення перевірки №29/649 від 01.07.2014 р.; копією акта перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб  №29/480 від 21.07.2014 р.; фотоматеріалами. Керуючись ст.ст. 7-11, 69-71, 86, 158-163, 167, 1832, 256 КАС України, суд - ПОСТАНОВИВ: 1.          Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю «Трініті-СБ» - задовольнити. 2.          Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи ТОВ «Трініті-СБ» за адресою: вул. Магнітогорська, 1-Е, у Деснянському районі в м. Києві, шляхом відключення джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощити та двері приміщень. 3.          Обов'язок щодо забезпечення виконання рішення суду покласти на Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві. 4.          Постанова підлягає негайному виконанню. 5.          Роз'яснити, що згідно з ч.12 ст.1832 КАС України, особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої п.5 ч.1 цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю). Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.                      Суддя                                                                                                                     Б. В. Санін

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.10.2014
Оприлюднено21.10.2014
Номер документу40949488
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/11641/14

Постанова від 14.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Санін Б.В.

Ухвала від 11.08.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Санін Б.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні