Постанова
від 13.10.2014 по справі 817/2607/14
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

  ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ Справа № 817/2607/14 13 жовтня 2014 року   м. Рівне Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Гломба Ю.О. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом        Дубенської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління  Міндоходів у Рівненській області                           до       Радивилівської районної організації політичної партії "За Україну"                          про припинення юридичної особи, -                                                       ВСТАНОВИВ : Дубенська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління  Міндоходів у Рівненській області звернулася до суду з позовом до Радивилівської районної організації політичної партії "За Україну" про припинення юридичної особи. Ухвала про відкриття скороченого провадження від 16 вересня 2014 року направлена відповідачу 16.09.2014 року за адресою, що зазначена позивачем у позовній заяві. Однак на адресу суду повернувся конверт з відміткою поштового відділення від 23.09.2014 року про повернення у зв'язку із тим, що за вказаною адресою адресат не проживає (а.с.12). Відповідно до ч. 4 ст. 33 КАС України, відповідач вважається повідомленим про дату і місце судового розгляду належним чином. Розглянувши в порядку скороченого провадження у встановлений статтею 1832 КАС України строк матеріали справи, оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши наявні докази, суд приходить до висновку, що в задоволенні позову слід відмовити з огляду на наступне. Радивилівська районна організація політичної партії "За Україну" зареєстрована, як юридична особа 11.02.2010 року. Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зареєстрованим місцезнаходженням відповідача є наступна адреса: 35500, Рівненська обл., Радивилівський район, місто Радивилів, вулиця Почаївська, будинок 2. Інформації щодо зміни вказаної адреси відповідач державному реєстратору не подавав, що доведено відсутністю записів про відповідні реєстраційні дії у довідці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.8-9). Заборгованості по сплаті внесків на загальнообов'язкове пенсійне страхування (а.с.4), податках, зборах інших обов'язкових платежах до бюджетів та державних цільових фондів (а.с.3) відповідач немає. Відповідач не перебуває на обліку в якості платника відповідних внесків до: Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності України (а.с.6), Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України  (а.с.5) та  Державного центру зайнятості (а.с.7). Судом встановлено, що впродовж останнього календарного року відповідач у встановленому порядку перед органами доходів і зборів не звітувався, податкові декларації, звіти та інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків, не подавав. Дані обставини стверджені відповідною довідкою (а.с.3). Вирішуючи спір по суті суд виходив з наступного. Відповідно до пп. 20.1.37. п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання. Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відносини,  які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює  Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". Згідно з абз. 5 ч. 2 ст. 38 Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону. Частиною 2 ст. 3 цього ж Закону встановлено, що законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), політичних партій, державних органів та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій. Відповідач за своєю організаційно-правовою формою господарювання є політичною партією, яка за своїм правовим статусом є неприбутковою організацією та не є платником податків. Згідно зі ст. 2 Закону України "Про політичні партії в Україні" політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах. Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України "Про політичні партії в Україні", політичні партії провадять свою діяльність відповідно  до Конституції України, цього Закону,  а також інших законів України та  згідно із  партійним  статутом, прийнятим  у визначеному цим Законом порядку. Згідно ст. 21 Закону України "Про політичні партії в Україні", політична партія може бути за поданням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань чи Генерального прокурора України заборонена в судовому порядку у випадку порушення вимог щодо створення і діяльності політичних партій, встановлених Конституцією України, цим та іншими законами України. Заборона діяльності політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск керівних органів, обласних, міських, районних організацій політичних партій,  її первинних осередків та інших структурних утворень, передбачених статутом партії, припинення членства в політичній партії. У відповідності до ст. 23 Закону України "Про політичні партії в Україні" політичні партії припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного  свідоцтва  в  порядку, встановленому цим та іншими законами України. Рішення про реорганізацію чи саморозпуск приймається з'їздом (конференцією) політичної партії відповідно до статуту політичної партії. Згідно ст. 24 Закону України "Про політичні партії в Україні" у разі невиконання політичною партією вимоги частини шостої статті 11 цього Закону, виявлення протягом трьох років з дня реєстрації політичної партії недостовірних відомостей у поданих на реєстрацію документах, невисування політичною партією своїх кандидатів по виборах Президента України та виборах народних депутатів України протягом десяти років орган, який зареєстрував політичну партію, має звернутися до Верховного Суду України з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва. Інші підстави для анулювання реєстраційного свідоцтва не допускаються. Рішення Верховного Суду України про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск її керівних органів, обласних, міських, районних організацій і первинних осередків та інших статутних утворень політичної партії, припинення членства в політичній партії. Крім того, ч. 1 ст. 25 Закону України "Про громадські об'єднання" встановлено, що припинення діяльності громадського об'єднання здійснюється: 1) за рішенням громадського об'єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об'єднання, шляхом саморозпуску або реорганізації шляхом приєднання до іншого громадського об'єднання такого самого статусу; 2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об'єднання. Частиною 1 ст. 28 Закону України "Про громадські об'єднання" передбачено, що громадське об'єднання може бути заборонено судом за позовом уповноваженого органу з питань реєстрації в разі виявлення ознак порушення громадським об'єднанням вимог статей 36, 37 Конституції України, статті 4 цього Закону. Заборона громадського об'єднання має наслідком припинення його діяльності у порядку, встановленому цим Законом, та виключення з Реєстру громадських об'єднань. Наведене свідчить про відсутність матеріально-правової підстави для звернення органу доходів і зборів до суду з вимогою про припинення політичної партії, яка не є суб'єктом підприємницької діяльності, а відтак у позивача відсутнє право вимоги про припинення такої юридичної особи, зокрема відповідача. За наведених обставин Дубенській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління  Міндоходів у Рівненській області в задоволенні позовних вимог до Радивилівської районної організації політичної партії "За Україну" про припинення юридичної особи слід відмовити. Підстави для застосування  вимог статті 94 КАС України  у суду відсутні. Керуючись статтями 160-163, 1832 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - ПОСТАНОВИВ: Дубенській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Рівненській області в задоволенні позовних вимог до Радивилівської районної організації політичної партії "За Україну" про припинення юридичної особи, - відмовити повністю. Постанова суду першої інстанції є остаточною, крім випадків оскарження її в апеляційному порядку. У разі апеляційного оскарження постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання  копії постанови. Відповідно до п. 8 ч. 6 ст. 183-2 КАС України відповідач зобов'язаний виконати постанову негайно. Суддя                                                    Гломб Ю.О.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.10.2014
Оприлюднено21.10.2014
Номер документу40950293
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/2607/14

Ухвала від 26.11.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Євпак В.В.

Ухвала від 30.10.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Євпак В.В.

Ухвала від 30.10.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Євпак В.В.

Постанова від 13.10.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гломб Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні