ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Київ 10 жовтня 2014 року № 826/14172/14 В приміщенні Окружного адміністративного суду міста Києва за адресою у м. Києві по вул. Великій Васильківській, 81-а, Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого Бояринцевої М.А., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляду у Центральному регіоні" в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у місті Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю "У Метра" про стягнення штрафу, ВСТАНОВИВ: Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Центральному регіоні" в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у місті Києві звернулося до суду з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "У Метра" штрафу в розмірі 10 200 грн. Ухвалою суду від 17 вересня 2014 року відкрито скорочене провадження у справі та зобов'язано відповідача у десятиденний строк з дня одержання копії цієї ухвали, але не пізніше 8 жовтня 2014 року подати до суду заперечення проти позову та всі докази на їх підтвердження. Відповідач у визначений судом строк заперечення на позовну заяву не надав, заяву про визнання позову також суду не надіслав. Відповідачу була надіслана ухвала про відкриття скороченого провадження за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. За правилами, встановленими пунктом 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам-підприємцям – за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином. В обґрунтування наведених вимог позивач посилається на закони України "Про електроенергетику", "Про теплопостачання", "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 року № 929, та зазначає, що Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в м. Києві постановами від 20 лютого 2014 року № 08/12-12-23, від 6 березня 2014 року № 08/12-12-34 та від 7 квітня 2014 року № 08/12-12-54 накладено на Товариство з обмеженою відповідальністю "У Метра" штраф за невиконання вимог приписів від 24 жовтня 2013 року № 08/12-12-372, від 24 грудня 2013 року № 08/12-12-512 та від 24 лютого 2014 року № 08/12-12-84, проте сума штрафу в розмірі 10 200 грн. Товариством з обмеженою відповідальністю "У Метра" не сплачена. Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків. Постановою Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в м. Києві від 20 лютого 2014 року № 08/12-12-23 накладено на Товариство з обмеженою відповідальністю "У Метра" штраф у розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3 400 грн. Постановою Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в м. Києві від 6 березня 2014 року № 08/12-12-34 накладено на Товариство з обмеженою відповідальністю "У Метра" штраф у розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3 400 грн. Постановою Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в м. Києві від 7 квітня 2014 року № 08/12-12-54 накладено на Товариство з обмеженою відповідальністю "У Метра" штраф у розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3 400 грн. Вказані постанови направлялися на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "У Метра", зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, проте поштові відправлення повернулися з відміткою працівника пошти "за закінченням встановленого строку зберігання". Постанови про накладення штрафу винесені на підставі складених Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в м. Києві актів перевірок від 24 грудня 2013 року № 08/12-12-231 А/П, від 24 лютого 2014 року № 08/12-12-38 А/П та від 24 березня 2014 року № 08/12-12-58 А/П, якими встановлено ухилення Товариства з обмеженою відповідальністю "У Метра" від виконання вимог приписів від 24 жовтня 2013 року № 08/12-12-372, від 24 грудня 2013 року № 08/12-12-512 та від 24 лютого 2014 року № 08/12-12-84 щодо необхідності надати допуск до теплового господарства для здійснення перевірки виконання приписів. Згідно статті 14 Закону України від 02.06.2005 № 2633-ІV "Про теплопостачання" (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі – Закон № 2633-ІV) державний нагляд (контроль) у сфері теплопостачання здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання. Предметом державного нагляду (контролю) у сфері теплопостачання є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, транспортуванням, постачанням та використанням теплової енергії в частині технічної експлуатації теплових, тепловикористальних установок і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів відносин у сфері теплопостачання, випробування та ремонту зазначених установок і мереж, режимів споживання теплової енергії, а також виконання робіт з проектування теплових, тепловикористальних установок і мереж. Способом здійснення державного нагляду (контролю) у сфері теплопостачання є проведення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування теплових, тепловикористальних установок і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів відносин у сфері теплопостачання в порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності". Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, здійснює нагляд за тепловими, тепловикористальними установками та мережами суб'єктів відносин у сфері теплопостачання щодо додержання вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічного стану теплових, тепловикористальних установок та мереж, їх експлуатації, проектування, будівництва, підтвердження готовності до роботи, користування енергією у сфері теплопостачання. У відповідності до пункту 1 Положення про державний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 929 від 7 серпня 1996 року, державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд). Підпунктами 2, 4, 7 пункту 13 Положення встановлено, що головний державний інспектор України з енергетичного нагляду, його заступники, старші державні інспектори з енергетичного нагляду та державні інспектори з енергетичного нагляду під час виконання своїх функцій мають право: - здійснювати в установленому порядку обстеження (перевірку), огляд, інспектування електричних і теплових установок та мереж суб'єктів електроенергетики та суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії, а також складати за їх результатами відповідні акти; - видавати в межах своєї компетенції суб'єктам електроенергетики, суб'єктам відносин у сфері теплопостачання і споживачам електричної енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення виявлених Держенергонаглядом порушень нормативно-правових і нормативно-технічних актів в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання і здійснювати контроль за їх виконанням; - складати в установленому законодавством порядку протоколи про адміністративні правопорушення та притягати до адміністративної відповідальності громадян і посадових осіб. Згідно Положення про Державну інспекцію з електричного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у м. Києві, затвердженого директором Головдерженергонагляду – Головним державним інспектором України з енергетичного нагляду 4 березня 2009 року, Інспекція Держенергонагляду у м. Києві є структурним підрозділом відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Центральному регіоні" державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго". Як встановлено під час розгляду справи до Товариства з обмеженою відповідальністю "У Метра" застосовано штрафні санкції за ухилення від виконання вимог приписів від 24 жовтня 2013 року № 08/12-12-372, від 24 грудня 2013 року № 08/12-12-512 та від 24 лютого 2014 року № 08/12-12-84. Відповідно до пункту 2 частини першої статті 31 Закону № 2633-ІV за невиконання (ухилення від виконання) або несвоєчасне виконання рішень чи приписів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері енергозбереження, або центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, або національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики уповноважені органи застосовують до суб'єктів господарювання штрафні санкції у розмірі до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У відповідності до частини восьмої статті 31 Закону № 2633-ІV суб'єкт господарювання повинен сплатити штраф у п'ятнадцятиденний термін із дня отримання постанови про його накладання. Проте, станом на день розгляду спору суму штрафу в розмірі 10 200 грн. відповідачем не сплачено, постанови відповідачем не оскаржені. Доказів зворотнього суду не пред'явлено. Згідно частини дев'ятої статті 31 Закону № 2633-ІV у разі несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку. Беручи до уваги те, що суму штрафу у розмірі 10 200 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та визнає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі. Разом з тим, суд не вбачає підстав для задоволення клопотання позивача про стягнення з Державного бюджету України на користь Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Центральному регіоні" Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" витрати по сплаті судового збору з огляду на те, що частиною четвертою статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. При цьому, з даним позовом Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" звернулося до суду на виконання покладених повноважень щодо контролю за дотриманням законодавства про теплопостачання та електроенергетику. Керуючись статтями 98, 160-163, 1832, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, - ПОСТАНОВИВ: 1. Позов Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляду у Центральному регіоні" в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у місті Києві задовольнити повністю. 2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "У Метра" (місцезнаходження: 01042, м. Київ, вул. Глазунова, 4/47, код ЄДРПОУ 34047366) в дохід Державного бюджету України штраф у розмірі 10 200 (десять тисяч двісті) грн. на р/р 31416542700008, банк ГУ ДКСУ у м. Києві, МФО 820019, одержувач – УДКСУ у Подільському районі м. Києва, код ЄДРПОУ 37975298, код бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленим статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги. Відповідно до пунктів 9, 10 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає. Суддя М.А.Бояринцева
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2014 |
Оприлюднено | 22.10.2014 |
Номер документу | 40950798 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Бояринцева М.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні