cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15.10.2014 р. Справа № 914/2747/14
За позовом: Прокурора Жидачівського району в інтересах держави в особі Ходорівської міської ради, м. Ходорів, Жидачівський район
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Ходорів-Агронафта», м. Ходорів, Жидачівський район
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача : Відділ держземагентства у Жидачівському районі Львівської області, м. Жидачів
про: внесення змін до договору оренди землі,
Суддя О. Долінська
При секретарі Н.Вашкевич
За участю представників:
прокуратури: Леонтьєва Н.Т. - прокурор прокуратури м. Львова посвідчення №005508 видане 24.09.2012 р. дійсне до 24.09.2017 р.,
позивача: Закорчемний І.Б. - дов. №14 від 06.05.2014 р.
Лаб'як О.І. дов. №60 від 13.10.2014 р.
Батирняк А.П. - дов. 25 від 14.10.2014 р.
відповідача: Кремса Б.Б. - дов. №1 від 09.09.2014 року.
третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача : не з'явився.
Учасникам судового процесу роз'яснено права та обов'язки передбачені ст.ст. 20, 22, 29 ГПК України. Заяв про відвід судді не подавалось. Клопотань про технічну фіксацію судового процесу не поступало.
На розгляд господарського суду Львівської області поступив позов Прокурора Жидачівського району в інтересах держави в особі Ходорівської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю «Ходорів-Агронафта» про внесення змін до договору оренди землі. Ухвалою від 31.07.2014 р. порушено провадження у справі, розгляд справи призначено на 12.08.2014р.
Ухвалою господарського суду Львівської області від 30.09.2014 р. за клопотанням прокурора строк розгляду даної справи продовжувався з 01.10.2014 р. на 15 календарних днів і даною ухвалою господарського суду Львівської області залучено до участі у справі №914/2747/14 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Відділ держземагентства у Жидачівському районі Львівської області (81700, Львівської області, м. Жидачів, вул. Шешкевича, 2, код ЄДРПОУ 38429395).
Рух справи відображено у відповідних ухвалах суду, що містяться в матеріалах справи.
В судове засідання 15.10.2014 р. прокурор з'явився, позов підтримав, із підстав викладених у позовній заяві, вимоги ухвали суду виконав.
В судове засідання 15.10.2014 р. представники позивача з'явились, позов підтримали з підстав викладених у позовній заяві та додаткових поясненнях.
В судове засідання 15.10.2014 р. представник відповідача з'явився, проти позову заперечив частково, а саме щодо внесення змін до п. 5 та п. 11 Договору оренди землі від 01.11.2008 р. В своїх запереченнях на позов відповідач покликається на те, що: ТзОВ «Ходорів - Агронафта» використовує цю земельну ділянку за адресою м. Ходорів. провулок Шевченка, ІЗ згідно договору оренди земельної ділянки від 01.11.2008 року, де в п.1 істотною умовою договору є: «орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку площею 1,5724 га як землі сільськогосподарського призначення - землі промисловості». В пункті 16 даного договору вказується цільове призначення ділянки - землі промисловості. Наступне, згідно п.29 цього ж договору (обов'язки орендодавця) Ходорівська міська рада зобов'язана передати в користування земельну ділянку в стані, що відповідає умовам цього договору: при передачі ділянки в оренду забезпечувати підповідпо до закону реалізацію прав третіх осіб щодо орендної земельної ділянки не вчиняти дій, які б перешкоджали орендарю користуватися орендованою земельною ділянкою. Відтак, дана довідка на яку у своїх доводах посилається прокурор не є документом який змінює цільове використання земельної ділянки. Також вказуючи на те, що згідно виписки з ЄДРПОУ від 15.09.2004 року даного ТзОВ основним видом господарської діяльності відповідача є складське господарство, а не роздрібна торгівля та ведення комерційної діяльності, як про це намагається довести позивач згідно відомостей державного реєстратора основним видом діяльності ГзОВ «Ходорів-Агронафта» код ЄДРПОУ 30680107 є складське і господарство».У відповідь па адвокатський запит Відділ статистики у ЖидачІвському районі ГУ статистики у Львівській області повідомив, що «за 2013 рік і І півріччя 2014 року - відсутній дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)» (копія додається).
Крім того, відповідач вважає, що Держземагенство помилково веде звітність у формі 6-зем. Так, у формі 6-зем ТзОВ «Ходорів-Агронафта» воно вказує у графі 42 призначення земельної ділянки - землі комерційного призначення. Натомість, вищевказане мало би відображатися Держкомземом у графі 37 як землі промисловості. На підтвердження цього, у вищевказаному наказі у графі 37 зазначено: «земліпромисловості: землі- на яких провадяться головним чином промислові ниди діяльності включно зі всіма допоміжними територіями, зокрема, під'їдні дороги та під'їзди, очисні споруди, поля фільтрації цукрових заводів, стоянки, і складські площадки та інше.» Відповідач, вважає, що дану земельну ділянку використовує як землі промисловості, а саме як складську площадку для зберігання паливно-мастильних матеріалів та не веде роздрібної торгівлі на що вказує позивач.
В судовому засіданні 15.10.2014 р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Заслухавши пояснення прокурора і представників сторін дослідивши матеріали справи в їх сукупності, оглянувши оригінали документів, суд встановив.
01.11.2008 року між Ходорівською міською радою (позивач, орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Ходорів-Агронафта» (надалі - відповідач, орендар) на підставі рішення №2031 від 28.10.2008 р. ХХ сесії скликання Ходорівської міської ради, укладено договір оренди землі (надалі - Договір) зареєстрований у у Жидачівському центрі ДЗК, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 17.11.2008 р. за №040845100005.
За своєю правовою природою, основними та другорядними (не основними) ознаками, які визначені нормами чинного цивільно-господарського законодавства, зазначений договір є договором найму (оренди).
Доказів розірвання або визнання недійсним Договору оренди землі від 01.11.2008 року станом на час розгляду справи, прокурором та сторонами суду не заявлено та не подано.
Пунктом 8 вказаного Договору сторони погодили, що Договр укладено на 20 (двадцять) років.
Згідно акту прийняття - передачі об'єкта оренди від 01.11.2008 р., що є невід'ємною частиною даного договору, орендодавець (Ходорівська міська рада) передала, а орендар (ТзОВ «Ходорів-Агронафта») прийняв в строкове платне користування терміном на 20 років (двадцять років) земельну ділянку загальною площею 1,5724 га, яка знаходиться за адресою м. Ходорів, пров. Шевченка, 19.
На момент укладення договору оренди землі від 01.11.2008 р. з ТзОВ «Ходорів-Агронафта», розмір орендної плати за земельну ділянку становив відповідно - 35095,95 грн. на рік згідно «Розрахунку розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, грошова оцінка яких не проведена на 01.01.2008», котрий є додатком до даного договору оренди землі.
Згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 29.04.2014 р. №638, яка знаходиться за адресою м. Ходорів, пров. Шевченка, 19 та перебуває в оренді ТзОВ «Ходорів-Агронафта» її оцінка становить - 1066403,53 грн.
Відповідно до пункту 9 Договору орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі, згідно поданого розрахунку, який встановлюється щорічно сесією Ходорівської міської ради.
Пунктом 11 зазначеного Договору передбачається, що орендна плата вноситься у такі строки: щомісячно у розмірі 1/12 частини річної орендної плати не пізніше 30 числа наступного місяця на р/р33214812700159 в Львівській області МФО 825014, ЗКПО 23949563 код платежу13050200.
У п. 13 Договору, вказано, що розмір орендної плати переглядається один раз на рік при: зміні умов господарювання, передбачених договором; зміні розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; зміні коефіцієнтів індексації, визначеної законодавством; погіршення ставну орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами, в інших випадках передбачених законом.
Згідно статті 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади.
Статтею 14 Конституції України встановлено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Відповідно до статті 142 Конституції матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
Статтею 143 Конституції визначено, що територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності.
Відповідно до статті 144 Конституції України встановлено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Пунктом 4 статті 11 Цивільного кодексу України передбачено, що у випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.
Відповідно до п. в) частини першої статті 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу;
Статтею 84 Земельного кодексу України передбачено, що у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності.
Статтею 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що міські ради правомочні розглядати та вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законам до їх відання.
Згідно пункту 34 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин;
Відповідно до пп.1 п. а. частини першої статті 33 Земельного кодексу України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження щодо підготовки і внесення на розгляд ради пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, вилучення (викупу), а також надання під забудову та для інших потреб землі, що перебувають у власності територіальних громад; визначення в установленому порядку розмірів відшкодувань підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності за забруднення довкілля та інші екологічні збитки; встановлення платежів за користування комунальними та санітарними мережами відповідних населених пунктів.
Частиною першою статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що рада в межах повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Відповідно до статті 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках ,встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Згідно статті 206 Земельного кодексу України, використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Відповідно до статті 21 Закону України "Про оренду землі" розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Пунктом 14.1.136 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності є обов'язковим платежем, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Відповідно до ст. 288.5 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим .розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; не може перевищувати: а) для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі) - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; б) для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Згідно ст. 289.1 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Приписами статті 274 Податкового кодексу України встановлено, що ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі одного відсотка від їх грошової оцінки.
Згідно частини другої статті 792 Цивільного кодексу України відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.
Рішенням ХІХ сесії VІ скликання Ходорівської міської ради від 25.01.2013 р. №1903 «Про затвердження ставок земельного податку та орендної плати у м. Ходорові» встановлено та прийнято 6-ти (шести) відсотковий розмір орендної плати від нормативно грошової оцінки за землі комерційного використання.
Розрахунок розміру орендної плати на 2013 рік за земельну ділянку державної або комунальної власності, грошова оцінка якої проведена, для погодження підписом та печаткою, як додаток до вищевказаного договору був отриманій представником відповідача - 28.01.2013 р. під розписку (доказ и містяться в матеріалах справи).
На адресу Ходорівської міської ради від відповідача надійшов лист №2 від 14.02.2013 р. з проханням надати роз'яснення причин збільшення орендної плати за землю у 2013 р.
Листом від 15.02.2013 р. №103 позивач надав відповідачу роз'яснення.
30.01.2014 р. разом із листом позивача №69 відповідачу надано розрахунок орендної плати на 2014 р. та зобов'язано провести зміни у подання звітності в Жидачівське відділення Миколаївської ОДПІ. Проте, жодних дій із сторони товариства, щодо погодження даного розрахунку чи внесення змін у податкову звітність не було зроблено.
18.02.2014 р. позивачем надіслано лист - повідомлення №113 з вимогою провести доплату недотримання міським бюджетом орендної плати за вказану земельну ділянку, яка знаходиться за адресою м. Ходорів, пров. Шевченка, 19 на загальну суму - 53 380,25 грн., внести зміни до договору оренди землі від 01.11.2008 р. укладеного з міською радою та провести зміни у подання звітності в Жидачівське відділення Миколаївської ОДПІ.
З метою внесення змін до договору оренди землі від 01.11.2008 року, позивач Листом від 28.04.2014 року вих.264 звертався до відповідача із пропозицією про внесення змін у договір оренди землі від 01.11.2008 року, (належним чином завірена копія листа та доказ його скерування відповідачу міститься в матеріалах справи і не заперечується отримання їх відповідачем.)
Пунктом 2.19. постанови Пленуму Вищого Господарського суду України від 17.05.2011 року №6 «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" визначено, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братись судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку. У визначених законом випадках застосовуються ціни, які встановлюються або регулюються уповноваженими органами виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Відповідно до пункту 13 договору оренди землі, розмір орендної плати переглядається один раз на рік у разі зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції та індексації, визначенх законодавством; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.
Згідно частини другої статті 651 Цивільного кодексу України, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Згідно з статтею 30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується у судовому порядку.
Однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата, яка встановлюється згідно з методикою розрахунку орендної плати. Ця методика та порядок використання орендної плати для земель, які перебувають у державній або комунальній власності, встановлюються в договорі відповідно до закону України «Про плату за землю» ст. 15 та 21 ЗУ «Про оренду землі» в редакції на час виникнення спірних відносин).
Згідно зі ст. 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, установлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Статтею 2 ЗУ «Про плату за землю» установлено, що використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим законом. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.
Частинами 4 і 5 ст. 21 Закону України «Про оренду землі» (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) установлено, що річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, не може бути меншою трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Законом України «Про оплату за землю», та не може перевищувати 12 відсотків їх нормативної грошової оцінки.
Методику розрахунку ставок земельного податку визначено в ст. 7 Закону України «Про оплату за землю» (в редакції на час виникнення спірних правовідносин).
А порядок проведення нормативної грошової оцінки земель не рідше ніж один раз на 5-7 років передбачений ст. 18 Закону України «Про оцінку земель».
Оскільки сторонами в договорі оренди передбачено можливість перегляду розміру орендної плати, один раз на рік, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, та законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Отже чинним законодавством передбачено можливість зміни умов договору.
Таким чином, встановивши підстави для зміни розміру орендної плати у договорі через його невідповідність встановленому законом розміру, Ходорівська міська рада вправі вимагати від орендаря приведення цього договору у відповідність до вимог законодавства шляхом внесення відповідних змін з метою усунення порушення сторонами договору вимог законодавства, обов'язкового для позивача і відповідача.
Судом встановлено, що Ходорівською міською радою вжито всіх передбачених чинним законодавством України заходів досудового розв'язання спору і наявні всі підстави для внесення змін до договору щодо визначення розміру грошової оцінки земельної ділянки та розміру орендної плати, що ґрунтуються на вимогах закону.
Заперечення проти позову відповідача спростовується наступними доказами. Відповіддю від Держкомзему у Жидачівському районі Львівської області від 02.10.2014 р. №01-12/01-1520 на ім'я позивача в якій зазначено наступне.
Статею 20 Земельного кодексу України передбачено, що віднесення земель до тієї чи іншої категорії проводиться відповідно де їх цільового призначення Переведення земель з однієї категорії до іншої здійснюється у разі зміни цільового призначення цих земель.
Віднесення земель до відповідних категорій чи переведення їх з однієї категорії до іншої провадиться органами, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання їх у користування, а в інших випадках - органами, які затверджують проекти землеустрою і приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення.
Значення коефіцієнта функціонального використання визначається відповідно до кодів видів економічної діяльності, зазначених в довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики, а не за субєктом використання. Отже, беручи до уваги виписку з єдиногодержавного реєстру юридичних осіб та фічичних осіб- підприємців ТзОВ «Ходорів-Агронафта» виданої від 12.02.2014 року в якому вказано вид економічної діяльності з розділом 52.10 (Складське господарство) а згіднододатку 3 до інструкції з заповнення державної статистичної звітності і кількісногообліку земель (форми 6-зем), класифікація видів економічної діяльності на землях, що використовуються її комерційних цілях (у графі -12) розділ 52 відноситься до секції -оптова і роздрібна торгівля, торгівля транспортними засобами послуги і ремонту. Таким чином у витягах з технічної документації про нормативну грошову оцінку застосовується коефіцієнт 2,5. Слід зазначити площу яку використовує землекористувач відображено в гр.42- землікомерційного та іншого використання.
Позивач у додаткових поясненнях наголошує на такому. Що відповідно до наданих Відділом Держземагенства в Жидачівському районі Львівської області форм 6-зем, Розділ 1, 4.6. «підприємства інших галузей промисловості» (65) станом на 01.01.2009 року, 01.01.2012 р., 01.01.2013 р., 01.01.2014 р., назва самої форми встановлена, як «Підприємства інших галузей промисловості», що відповідає назві земельної ділянки площею - 1,5724 га., яка знаходиться за адресою: Львівська область, Жидачівський район, м. Ходорів, провул. Шевченка, 19 та згідно п. 1 договору оренди землі від 01.11.2008 р. визначена як земельна ділянка несільськогосподарського призначення - землі промисловості.
При цьому на момент укладення договору оренди землі не було визначено нормативно грошової оцінки земельної ділянки, і тому розрахунок орендної плати доданий до вище вказаного договору, здійснюється у порядку визначеному на той час діючому законодавством України, а саме у сумі 3-ох кратної ставки земельного податку. Значення коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки визначається відповідно до кодів видів економічної діяльності зазначених в довідках, що надаються юридичним особам органами державної статистики, а не за суб'єктом її використання. Отже, беручи до уваги виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців серіїАБ №536233 від 12.02.2014 р. та довідку Відділу статистики у Жидачівському районі від 06.10.2014 р. №215-01-11/119 по ТзОВ «Ходорів-Агронафта» у яких вказано вид економічної діяльності з розділом 52.10.(Складське господарство), а згідно додатку до 3 до Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми 6-зем), затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 05.11.1998 р. №377, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 14.12.1998 р. за №788/3228, класифікація видів економічної діяльності на землях, що використовуються в комерційних цілях (у графі 42) розділ 52 відноситься до секцій - оптова і роздрібна торгівля, торгівля транспортними засобами, послуги з ремонту. Таким чином у витягах з технічної документації про нормативну грошову оцінку застосовується коефіцієнт - 2,5. Отже площа земельної ділянки, якою користується відповідач по справі, відображається в графі 42- землі комерційного та іншого використання. При цьому назва земельної ділянки у графі 2 витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 02.10.2014 р. «землі несільськогосподарського призначення» відповідають визначенню зазначеному у договорі оренди землі від 01.11.2008 р.
Щодо звернення з позовом до господарського суду Прокурора Галицького району міста Львова, то слід зазначити наступне.
На органи прокуратури, відповідно до статті 121 Конституції України, покладено представництво інтересів держави в суді у випадках визначених законом. Право на звернення прокурора або його заступника до Господарського суду в інтересах держави передбачено пунктом 6 статті 20 Закону України "Про прокуратуру" та частиною другою статті 2 ГПК України.
Відповідно до рішення Конституційного суду України від 08.04.1999 року №3-рп/99 "У справі за конституційними поданнями Вищого арбітражного суду України та Генеральної прокуратури України щодо офіційного тлумачення положень статті 2 Арбітражного процесуального кодексу України (справа про представництво прокуратурою України інтересів держави в арбітражному суді)", інтереси держави можуть збігатися повністю або частково, або не збігатися зовсім з інтересами державних органів, державних підприємств та організацій чи з інтересами господарських товариств з часткою державної власності в статутному фонді.
Враховуючи те, що термін "інтереси держави" є оціночним поняттям, прокурор самостійно визначає в чому полягає порушення інтересів держави, чи в чому існує загроза інтересам держави.
Держава зацікавлена в належній поведінці суб'єктів цивільних правовідносин, яку вона закріпила в законах й інших нормативно-правових актах.
Неправомірні дії відповідача щодо ухилення від переоформлення орендної плати і невнесення змін до договору оренди земельної ділянки призводить до несвоєчасної та неповної сплати орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває в користуванні відповідача.
Відповідно до статті 4 -3 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.
Відповідно до статті 32 ГПК України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Згідно приписів статті 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.
Відповідно до абзацу 2 статті 34 ГПК України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Статтею 43 ГПК України передбачено, що господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.
Суд, заслухавши пояснення прокурора та представників сторін, оглянувши та дослідивши докази по справі, оцінив їх в сукупності та прийшов до висновку, що позов є документально та нормативно обґрунтований, відповідачем не спростований і підлягає до задоволення повністю.
Судові витрати: прокурор за даним позовом судового збору не сплачував, оскільки, відповідно до пункту 11 частини першої статті 5 Закону України від 08.07.2011 року №3674-VI "Про судовий збір" (у чинній редакції), звільнений від сплати останнього за позовами про захист інтересів держави.
Приписами частини першої та підпункту 1 пункту 2 частини другої статті 4 Закону України від 08.07.2011 року №3674-VI "Про судовий збір" встановлено, що із позовних заяв немайнового характеру, сплачується судовий збір у розмірі однієї мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду.
Нормою частини першої статті 8 Закону України "Про Державний Бюджет України на 2014 рік" передбачено, що станом на 01.01.2014 року розмір мінімальної заробітної плати становить 1 218,00 грн.
Таким чином суд вважає, що судовий збір у справі в розмірі 1 218,00 грн. слід покласти відповідно до статті 49 ГПК України на відповідача та стягнути його з останнього в доход Державного Бюджету України, так як спір виник внаслідок неправомірного ухилення відповідача від внесення змін до договору оренди землі.
На підставі вищенаведеного та керуючись статтями 20, 21, 22, 29, 32, 33, 34, 43, 44, 49, 82 - 85, 116 - 117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Позов задоволити повністю.
2. Внести зміни у договір оренди землі від 01.11.2008 р. укладений між Ходорівською міською радою (81750, Львівська область, Жидачівський район, м. Ходорів, вул. Грушевського, 38, ідентифікаційний код ЄДРПОУ -26269449) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Ходорів-Агронафта» (81750, Львівська область, Жидачівський район, м. Ходорів, пров. Шевченка, 19, ідентифікаційний код ЄДРПОУ -30680107) зареєстрований у Жидачівському центрі ДЗК, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 17.11.2008 р. за №040845100005, шляхом викладення пункту 5 Договору у наступній редакції:
"п. 5 Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 1 066403,53 грн."(один мільйон шістдесят шість тисяч чотириста три гривні 53 копійки).
3. Внести зміни у договір оренди землі від 01.11.2008 р. укладений між Ходорівською міською радою (81750, Львівська область, Жидачівський район, м. Ходорів, вул. Грушевського, 38, ідентифікаційний код ЄДРПОУ -26269449) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Ходорів-Агронафта» (81750, Львівська область, Жидачівський район, м. Ходорів, пров. Шевченка, 19, ідентифікаційний код ЄДРПОУ -30680107) зареєстрований у Жидачівському центрі ДЗК, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 17.11.2008 р. за №040845100005, шляхом викладення пункту 9 Договору у наступній редакції:
"п. 9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі , згідно поданого розрахунку орендної плати, що встановлюється щорічною сесією Ходорівської міської ради та надсилається у двох примірниках орендарю, який зобов'язаний його підписати і повернути один примірник на адресу орендодавця.»
4. Внести зміни у договір оренди землі від 01.11.2008 р. укладений між Ходорівською міською радою (81750, Львівська область, Жидачівський район, м. Ходорів, вул. Грушевського, 38, ідентифікаційний код ЄДРПОУ -26269449) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Ходорів-Агронафта» (81750, Львівська область, Жидачівський район, м. Ходорів, пров. Шевченка, 19, ідентифікаційний код ЄДРПОУ -30680107) зареєстрований у Жидачівському центрі ДЗК, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 17.11.2008 р. за №040845100005, шляхом викладення пункту 11 Договору у наступній редакції:
«п.11.Орендна плата вноситься у такі строки: щомісячно у розмірі 1/12 частини річної орендної плати не пізніше 30 числа наступного місяця на банківський рахунок: 33214812700159 в Львівській області МФО 825014, ЗКПО 37942901 код платежу13050200-орендна плата з юридичних осіб».
5. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Ходорів-Агронафта» (81750, Львівська область, Жидачівський район, м. Ходорів, пров. Шевченка, 19, ідентифікаційний код ЄДРПОУ -30680107) в доход Державного бюджету України 1 218, 00 грн. судового збору.
6. Наказ видати у відповідності до статей 116 та 117 ГПК України.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 85 Господарського процесуального кодексу України, може бути оскаржене до Львівського апеляційного господарського суду в порядку і строки, передбачені ст. ст. 91- 93 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст рішення виготовлено та підписано 20.10.2014 р.
Суддя Долінська О.З.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2014 |
Оприлюднено | 22.10.2014 |
Номер документу | 40951890 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Долінська О.З.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні