Ухвала
від 01.10.2014 по справі 826/10790/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

У Х В А Л А

про закриття провадження у справі

01 жовтня 2014 року м. Київ№ 826/10790/14

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Гарник К.Ю., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Первинної професійної спілки працівників Державної інспекції сільського господарства в Київський області до Державної інспекції сільського господарства у Київській області про визнання протиправними дій В С Т А Н О В И В:

Первинна професійна спілка працівників Державної інспекції сільського господарства в Київській області (далі по тексту - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної інспекції сільського господарства в Київській області (далі по тексту - відповідач) в якому, з урахуванням зміни позовних вимог, просить суд:

- з метою припинення протиправних дій керівництва Державної інспекції сільського господарства в Київській області, пов'язаних із проведенням скорочення, для захисту інтересів працівників, до вирішення остаточного рішення по справі, зупинити дію наказів від 29 липня 2014 року № 543 «Про введення в дію структури Державної інспекції сільського господарства в Київській області», від 29 липня 2014 року № 547 «Про введення в дію штатного розпису Державної інспекції сільського господарства в Київській області»;

- визнати протиправними дії керівництва Державної інспекції сільського господарства в Київській області щодо введення в дію структури, штатного розпису та проведення скорочення чисельності;

- визнати незаконними та скасувати накази від 29 липня 2014 року № 543 «про введення в дію структури Державної інспекції сільського господарства в Київській області», від 29 липня 2014 року № 547 «Про введення в дію штатного розпису Державної інспекції сільського господарства в Київській області»;

- зобов'язати керівництво Державної інспекції сільського господарства в Київській області надати Профспілці інформацію щодо запланованих змін в організації виробництва і праці, проведення скорочення, в тому числі інформацію про причини наступних звільнень, кількість і категорії працівників, яких це може стосуватися, про строки проведення звільнення, провести консультації з Профспілкою про заходи щодо запобігання звільненню чи зведенню їх кількості до мінімуму або пом'якшення несприятливих наслідків будь-якого звільнення;

- винести окрему ухвалу про розгляд питання щодо притягнення до відповідальності осіб, рішення та дії яких будуть визнані протиправними.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 липня 2014 року відкрито провадження в адміністративній справі № 826/10790/14, закінчено підготовче провадження та призначено до розгляду у судовому засіданні на 06 серпня 2014 року.

05 серпня 2014 року (відповідно до відмітки служби діловодства суду) від голови профспілкового комітету Первинної професійної спілки працівників Державної інспекції сільського господарства Київській області ОСОБА_4 надійшло клопотання про відмову від позову із посиланням не те, що єдиним представником Профспілки є Голова профспілкового комітету Первинної професійної спілки працівників тобто ОСОБА_4

У судовому засіданні 06 серпня 2014 року Новикова Т.О. - представник Первинної професійної спілки працівників Державної інспекції сільського господарства Київській області за довіреністю, підписаною Головою профспілкового комітету ОСОБА_3, пояснила, що позивачем не подавалось клопотання про відмову від позову, у зв'язку з чим з метою з'ясування фактичних обставин справи, отримання додаткових доказів по справі та виклику свідків ОСОБА_3 та ОСОБА_4 розгляд справи відкладено до 14 серпня 2014 року.

В судовому засіданні 14 серпня 2014 року у якості свідків допитано ОСОБА_3, який, згідно наявної в матеріалах справи копії витягу з протоколу № 1 установчих зборів Первинної профспілкової спілки працівників Державної інспекції сільського господарства в Київській області від 10 червня 2014 року (а.с. 24), обраний Головою профспілкового комітету Первинної профспілкової спілки працівників Державної інспекції сільського господарства в Київській області та ОСОБА_4, який, згідно наявних в матеріалах справи копій виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, виданої 30 липня 2014 року, протоколу № 1 позачергових зборів є керівником Первинної профспілкової спілки працівників Державної інспекції сільського господарства в Київській області (ідентифікаційний код юридичної особи - 39309671).

Свідок ОСОБА_3 пояснив в судовому засіданні, що він є керівником Профспілки, яка була створена для допомоги працівникам, є неприбутковою організацією. Для перереєстрації Профспілки використовувались копії документів.

Свідок ОСОБА_4 пояснив в судовому засіданні, що 10.07.2014 року керівництво Профспілки було переобране, внаслідок чого вона була перереєстрована. Підставою для переобрання керівництва Профспілки було те, що її члени вирішили, що керівництво не відповідає займаним посадам. На підтвердження правомірності проведення позачергових зборів та зміни у складі керівних органів в матеріалах справи міститься відповідних висновок.

В судовому засіданні 14 серпня 2014 року представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги, представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечив в повному обсязі.

Заслухавши пояснення представників сторін, суд, керуючись приписами частини 4 статті 122 та частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, надавши можливість присутнім учасникам судового розгляду у повній мірі реалізувати свої процесуальні права, та враховуючи відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, завершив розгляд справи в порядку письмового провадження.

Після розгляду адміністративного позову та доданих до нього матеріалів, всебічного і повного встановлення всіх фактичних обставин, на яких ґрунтується позов, об'єктивної оцінки доказів, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання про відмову від позову, виходячи з наступного.

Законом України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» від 15.09.1999 року № 1045-XIV визначено особливості правового регулювання, засади створення, права та гарантії діяльності професійних спілок.

Статтею 2 вказаного закону встановлено, що професійні спілки створюються з метою здійснення представництва та захисту трудових, соціально-економічних прав та інтересів членів профспілки.

Відповідно до ст. 16 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» профспілки, їх об'єднання легалізуються шляхом повідомлення на відповідність заявленому статусу.

Легалізація всеукраїнських профспілок та їх об'єднань, інших профспілок та їх об'єднань здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань.

Для легалізації профспілок, об'єднань профспілок їх засновники або керівники виборних органів подають заяви. До заяви додаються статут (положення), протокол з'їзду, конференції, установчих або загальних зборів членів профспілки з рішенням про його затвердження, відомості про виборні органи, наявність організацій профспілки у відповідних адміністративно-територіальних одиницях, про засновників об'єднань.

На підставі поданих профспілкою, об'єднанням профспілок документів легалізуючий орган у місячний термін підтверджує заявлений статус за ознаками, визначеними статтею 11 цього Закону, включає профспілку, об'єднання профспілок до реєстру об'єднань громадян і видає профспілці, об'єднанню профспілок свідоцтво про легалізацію із зазначенням відповідного статусу.

Легалізуючий орган не може відмовити в легалізації профспілки, об'єднання профспілок.

У разі невідповідності поданих документів профспілки, об'єднання профспілок зазначеному статусу легалізуючий орган пропонує профспілці, об'єднанню профспілок надати додаткову документацію, необхідну для підтвердження статусу.

Статус організацій всеукраїнської профспілки чи профспілки іншого статусу визначається статутом цієї профспілки. Про належність до певної профспілки організації, які діють на підставі статуту цієї профспілки, надсилають легалізуючому органу за місцем свого знаходження повідомлення із посиланням на свідоцтво про легалізацію профспілки, на підставі якого вони включаються до реєстру об'єднань громадян. Первинні профспілкові організації також письмово повідомляють про це роботодавця.

Профспілка підприємства, установи, організації, яка діє на підставі власного статуту, легалізується у порядку, визначеному цією статтею.

Профспілка, об'єднання профспілок набувають права юридичної особи з моменту затвердження статуту (положення). Статусу юридичної особи набувають також організації профспілки, які діють на підставі її статуту.

Профспілка, її організації, об'єднання профспілок здійснюють свої повноваження, набувають цивільних прав і беруть на себе цивільні обов'язки через свої виборні органи, які діють у межах прав, наданих їм за законом та статутом (положенням).

За подання на легалізацію недостовірних відомостей особи, які їх підписали, несуть відповідальність згідно із законом.

Відповідно до ст. 11 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» для представництва і здійснення захисту прав та інтересів членів профспілок на відповідному рівні договірного регулювання трудових і соціально-економічних відносин профспілки, організації профспілок можуть мати статус первинних, місцевих, обласних, регіональних, республіканських, всеукраїнських.

Статус первинних мають профспілки чи організації профспілки, які діють на підприємстві, в установі, організації, навчальному закладі або об'єднують членів профспілки, які забезпечують себе роботою самостійно чи працюють на різних підприємствах, в установах, організаціях або у фізичних осіб.

Тобто, профспілка підприємства є легалізованою в силу положень ст. 16 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» у разі надіслання роботодавцю відповідного письмового повідомлення (постанова Верховного Суду України від 21 березня 2012 р. у справі N 6-4цс12) з дотриманням приписів цієї статті.

З матеріалів справи вбачається, що листом до начальника Державної інспекції сільського господарства в Київській області від 16.06.2014 року № 2/01-19, підписаного головою профспілкового комітету ОСОБА_3, повідомлено, що 10.06.2014 року створено Первинну професійну спілку працівників Державної інспекції сільського господарства Київській області, головою якої обрано ОСОБА_3 Додатком до листа було долучено витяг з протоколу № 1 установчих зборів Первинної професійної спілки працівників Державної інспекції сільського господарства Київській області.

Листом до начальника Державної інспекції сільського господарства в Київській області від 23.06.2014 року № 6/01-19, підписаного головою профспілкового комітету ОСОБА_3, у зв'язку зі створенням Первинної професійної спілки працівників Державної інспекції сільського господарства Київській області та відповідно до ст. 42 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» висловлено прохання посприяти в розміщенні на веб-сайті відповідача (згідно з додатком) та виділити окремий розділ для розміщення інформаційних матеріалів, які стосуються діяльності профспілки. Додатком до листа було долучено копію свідоцтва про державну реєстрацію об'єднання громадян від 19.06.2014 року № 1-00-128 та інформація для розміщення на веб-сайті.

Доказів на підтвердження подання на адресу відповідача жодних інших документів позивачем не надано.

В свою чергу, представником відповідача долучено до матеріалів справи лист Державній інспекції сільського господарства в Київській області від 16.07.2014 року № 1, підписаний головою Первинної професійної спілки працівників Державної інспекції сільського господарства в Київській області ОСОБА_4, згідно якого профспілковий комітет Первинної професійної спілки працівників Державної інспекції сільського господарства в Київській області повідомляє, що на позачергових зборах від 10.07.2014 року протокол № 1 відбулися зміни у складі профспілкового комітету.

Відповідно до протоколу позачергових зборів членів Профспілки від 10.07.2014 року протокол № 1 Головою Первинної професійної спілки працівників Державної інспекції сільського господарства в Київській області обрано ОСОБА_4, а також обрано заступників Голови профспілкового комітету. Вказаний лист зареєстрований в Державній інспекції сільського господарства в Київській області 16.07.2014 року, про що свідчить штамп вхідної кореспонденції.

Крім того, в матеріалах справи наявна копія виписки з ЄДРЮОФОП від 30.07.2014 року, згідно якої Первинна професійна спілка працівників Державної інспекції сільського господарства в Київській області зареєстрована в ЄДРЮОФОП 18.07.2014 року як юридична особа.

Згідно правового висновку щодо відповідності законодавству України та статуту громадського формування інформації про зміни у складі керівних органів Первинної професійної спілки працівників Державної інспекції сільського господарства в Київській області від 16.07.2014 року, виданого Шевченківським районним у м.Києві управлінням юстиції встановлено, що документи, поданні для взяття до відома інформації про зміни у керівних органах Первинної професійної спілки працівників Державної інспекції сільського господарства в Київській області відповідають законодавству та Статуту Профспілки. Інформація про зміни у керівних органах Первинної професійної спілки працівників Державної інспекції сільського господарства в Київській області може бути взята до відома Шевченківським районним управлінням юстиції у м.Києві.

Судом не досліджується правомірність переобрання керівних органів Первинної професійної спілки працівників Державної інспекції сільського господарства в Київській області у зв'язку з наявністю в матеріалах справи копії правового висновку щодо відповідності законодавству України та статуту громадського формування інформації про зміни у складі керівних органів Первинної професійної спілки працівників Державної інспекції сільського господарства в Київській області від 16.07.2014 року.

Наказом Шевченківського районного управління юстиції у м.Києві від 16.07.2014 року №110/0201 взято до відома інформацію про зміни у складі виборних органів Первинної професійної спілки працівників Державної інспекції сільського господарства в Київській області на підставі матеріалів правового висновку щодо відповідності законодавству України та статуту громадського формування інформації про зміни у складі керівних органів Первинної професійної спілки працівників Державної інспекції сільського господарства в Київській області.

Частиною 2 ст. 112 КАС України передбачено, що про прийняття відмови від адміністративного позову суд постановляє ухвалу, якою закриває провадження у справі. У разі часткової відмови позивача від адміністративного позову суд постановляє ухвалу, якою закриває провадження у справі щодо частини позовних вимог.

Згідно пункту 2 частини 1 статті 157 Кодексу адміністративного судочинства України суд закриває провадження у справі, якщо позивач відмовився від адміністративного позову і відмову прийнято судом.

За таких обставин, суд вважає, що клопотання про відмову від позову голови профспілкового комітету Первинної професійної спілки працівників Державної інспекції сільського господарства Київській області ОСОБА_4 підлягає задоволенню, оскільки в матеріалах справи наявні докази на підтвердження його повноважень.

Суд, вивчивши обставини справи, встановив, що дії голови профспілкового комітету Первинної професійної спілки працівників Державної інспекції сільського господарства Київській області ОСОБА_4 щодо відмови від адміністративного позову не суперечать нормам закону та не порушують чиї-небудь права, свободи чи інтереси, відтак, є підстави для прийняття відмови позивача від адміністративного позову.

На підставі вищенаведеного, керуючись частиною 1 статті 51, частинами 1, 2 статті 112, статтями 157, 160, 165, Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

У Х В А Л И В:

1. Прийняти відмову голови профспілкового комітету Первинної професійної спілки працівників Державної інспекції сільського господарства Київській області ОСОБА_4 від позову.

2. Закрити провадження в адміністративній справі № 826/10790/14.

3.Попередити позивача, що повторне звернення з аналогічними позовними вимогами не допускається.

Ухвала набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.Ю. Гарник

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.10.2014
Оприлюднено21.10.2014
Номер документу40951986
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/10790/14

Ухвала від 06.08.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Гарник К.Ю.

Ухвала від 01.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Гарник К.Ю.

Ухвала від 28.07.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Гарник К.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні