Рішення
від 14.10.2014 по справі 926/1143/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"14" жовтня 2014 р. Справа № 926/1143/14

За позовом прокурора Сторожинецького району Чернівецької області в інтересах держави в особі Сторожинецької міської ради Чернівецької області

до відповідача Сторожинецького міського споживчого товариства

про внесення змін до договору оренди землі

Суддя І.В. Марущак

Представники:

від позивача - не з'явився.

від відповідача - не з'явився.

від прокуратури - Марочко Л.І.

СУТЬ СПОРУ:Прокурор Сторожинецького району Чернівецької області в інтересах держави в особі Сторожинецької міської ради Чернівецької області звернувся з позовом до Сторожинецького міського споживчого товариства в якому просить винести рішення, яким внести зміни до укладеного між Сторожинецькою міською радою (59000, вул. Грушевського, 6, м. Сторожинець, Чернівецька область р/р33217815700228 в УДК у Чернівецькій області, МФО 856135, код за ЄДРПОУ 04416708) та "Сторожинецьке міське споживче товариство" (59000, вул. Грушевського, 2, м. Сторожинець, Чернівецька область р/р 26008136833 в УДК у Чернівецькій області, МФО 380805, код за ЄДРПОУ 01750714) договору оренди землі від 28 квітня 2011 року, який зареєстрований у відділі Держземагенства у Сторожинецькому районі в Книзі записів державної реєстрації договорів за №732451014000030 від 10.05.2011 року, шляхом викладення пункту 3 Договору в наступній редакції: "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 986 від 26.06.2014 року становить 3367303,96 гри." та пункту 7 Договору в наступній редакції: "Сума орендної плати по договору складає 168365,20 (сто шістдесят вісім тисяч триста шістдесят п'ять гривень двадцять копійок) в рік".

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на рішення ХVІІІ сесії VI скликання Сторожинецької міської ради від 15.11.2012 № 225-17/2012, згідно якого затверджена нова технічна документація по нормативній грошовій оцінці земель м. Сторожинець, Чернівецької області, у зв'язку з чим змінився розмір орендної плати за земельну ділянку, та просить внести зміни до зазначеного договору, мотивуючи тим, що від внесення таких змін відповідач ухиляється.

Провадження у справі порушено ухвалою від 30.07.2014 р. Ухвалами розгляд справи неодноразово відкладався. Ухвалою від 29.09.2014 р. строк вирішення спору продовжено поза межами двох місяців та відкладено розгляд справи на 14.10.2014 р., відповідача зобов'язано надати відзив на позов та докази в його обгрунтування, докази в підтвердження знаходження нерухомості на спірній земельній ділянці, довідку про включення до ЄДРПОУ.

Прокурор в судовому засіданні 14.10.2014 року позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Позивач явку свого представника в судове засідання не забезпечив, при цьому 13 жовтня 2014 року звернувся до суду з клопотанням про подальший розгляд справи без участі його представника, зазначивши, що позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Відповідач, явку свого представника в судове засідання не забезпечив, хоча належним чином був повідомлений про час та місце розгляду справи, відзиву на позов не направив.

Заслухавши пояснення прокурора в судовому засіданні, розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини справи, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, що регулює спірні правовідносини між сторонами, суд встановив наступне.

Рішенням ХІ сесії V скликання Сторожинецької міської ради від 26.11.2009 року № 268/40-2009 надано дозвіл Сторожинецькому міському споживчому товариству на розробку технічної документації по інвентаризації земельної ділянки в довгострокову оренду площею 0,8009 га, яка знаходяться по вул. Матросова, 33 Б, м. Сторожинець Чернівецької області, для обслуговування будівель та споруд товариства.

Рішенням 46 сесією 5 скликання Сторожинецької міської ради від 16.09.2010 року № 186/46-2010 «Про затвердження технічної документації по інвентаризації земельної ділянки», затверджено технічну документацію по інвентаризації земельної ділянки та передано Сторожинецькому міському споживчому товариству в оренду на 10 (десять) років земельну ділянку площею 0,8009 га, яка знаходяться по вул. Матросова, 33 Б, м. Сторожинець Чернівецької області для комерційного використання та встановлено орендну плату в розмірі 5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки в рік.

На підставі вказаного рішення, Сторожинецькою міською радою в особі міського голови Карлійчука Миколи Миколайовича та Сторожинецьким міським споживчим товариством в особі голови правління Іонової Павліни Іванівни 28 квітня 2011 року укладено договір оренди землі, який зареєстрований у відділі Держкомзему у Сторожинецькому районі за № 732451014000030 від 10.05.2011 року.

Строк дії Договору, відповідно до п. 6 становить 10 (десять) років.

Згідно п. З Договору нормативно-грошова оцінка земельної ділянки становить 807108,10 грн.

Орендна плата за рік встановлена п. 7 Договору у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки, та становить 40355 грн. 41коп.

Як визначено п. 10 Договору розмір орендної плати переглядається щороку у разі зміни розміру земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції та в інших випадках, передбачених законом.

У пункті 32 Договору сторони погодили, що зміна умов цього договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов цього договору спір розв'язується у судовому порядку.

Земельна ділянка передана згідно акту встановлення і погодження меж земельної ділянки та передачі і прийому її в натурі (на місцевості).

Згідно довідки відділу Держземагенства у Сторожинецькому районі №18-28-0.2-446/2-14 від 22.09.2014 року та витягу із Державного земельного кадастру, земельна ділянка площею 0,8009 га яка розташована в м. Сторожинець по вул. Матросова, 33 Б з кадастровим номером 7324510100:01:002:0296 знаходиться в межах населеного пункту м. Сторожинець, Чернівецької області, категорія земель землі громадської та житлової забудови, цільове призначення - для комерційного використання, форма власності - комунальна.

Відповідно до п.п. "а" ст. 12 Земельного кодексу України в редакції, чинній на дату прийняття спірного рішення (далі - ЗК України), до повноважень сільських рад належить право розпорядження землями територіальних громад.

Згідно ч. 1 ст. 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Частинами 1, 2 ст. 83 ЗК України передбачено, що землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності, а також земельні ділянки за їх межами, на яких розташовані об'єкти комунальної власності.

Згідно п.12 розділу Х "Перехідні положення" ЗК України до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Станом на момент прийняття рішення про надання в оренду та укладення договору оренди землі розмежування земель державної і комунальної власності в межах міста Сторожинець Чернівецької області не проводилось, в матеріалах справи відсутні докази протилежного.

Таким чином, враховуючи те, що спірна земельна ділянка знаходиться у межах міста Сторожинець Чернівецької області, а також те, що розмежування земель державної і комунальної власності в даному населеному пункті не проводилося, у відповідності до п. 34 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", п.п. "а" ст. 12, ст.ст. 83, 122, п. 12 розділу Х "Перехідні положення" ЗК України, позивач мав усі необхідні повноваження щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою.

Відповідно до статті 21 Закону України "Про оренду землі", орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Частиною 1 статті 286 Податкового кодексу України передбачено, що відповідні центральні органи виконавчої влади з питань земельних ресурсів та державної реєстрації речових прав на нерухоме майно щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Разом із цим, згідно з частиною 1 статті 289 ПК України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Рішенням XVII сесії Сторожинецької міської ради VI скликання від 15.11.2012 № 225-17/2012 затверджена технічна документація по нормативній грошовій оцінці земель міста Сторожинець.

Відповідно до ст. 73. Закону країни "Про місцеве самоврядування в Україні" акти міської ради, виконавчого комітету міської ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території. На вимогу відповідних органів та посадових осіб місцевого самоврядування керівники розташованих або зареєстрованих на відповідній території підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності зобов'язані прибути на засідання цих органів для подання інформації з питань, віднесених до відання ради та її органів, відповіді на запити депутатів. Місцеві органи виконавчої влади, підприємства, установи та організації, а також громадяни несуть встановлену законом відповідальність перед органами місцевого самоврядування за заподіяі у місцевому самоврядуванню шкоду їх діями або бездіяльністю, а також у результаті невиконання рішень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, прийнятих у межах наданих їм повноважень.

Виходячи з даної норми законодавства рішення XVII сесії VI скликання Сторожинецької міської ради № 225-17/2012 від 15.11.2012 року "Про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці земель міста Сторожинець" є обов'язковим для виконання усіма фізичними та юридичними особами. Вказане рішення є у матеріалах справи, на даний час воно є діючим, ніким не змінювалося та не припинялося, у судовому порядку недійсним не визнавалося.

Технічна документація по нормативній грошовій оцінці земель в межах населеного пункту міста Сторожинець, яка затверджувалася рішенням Сторожинецької міської ради № 225-17/2012 від 15.11.2012 року розроблена ДП "Чернівецький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" на підставі Земельного кодексу України, Закону України "Про оцінку земель" від 11 грудня 2003 року № 13 78-1V; Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого Наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук 27.01.2006 № 18/15/21/11, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 квітня 2006 р. за № 388/12262; Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.95 N 213; Стандарту державного комітету України із земельних ресурсів "Оцінка земель. Правила розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів" СОУ ДКЗР 00032632- 012:2009.

Згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку від 26.06.2014 № 986, виготовленого Відділом Держземагенства в Сторожинецькому районі нормативна грошова оцінка орендованої Сторожинецьким міським споживчим товариством земельної ділянки площею 0,8009 га, яка знаходяться по вул. Матросова, 33 Б, м. Сторожинець Чернівецької області, становить 3367303,96 грн.

Відповідачем не надано доказів в підтвердження скасування даного витягу, визнання його незаконним.

Пунктом 32 договору та статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору, спір розв'язується у судовому порядку.

У разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку (п. 2.19 Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" № 6 від 17.05.2011).

За таких обставин суд погоджується з позицією позивача, що у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується у судовому порядку. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Вирішуючи спір, суд приймає до уваги також і те, що згідно листа Вищого господарського суду України "Узагальнення судової практики розгляду господарськими судами справ у спорах, пов'язаних із земельними правовідносинами" від 01.01.2011, установивши, що законодавчо змінено розмір орендної плати за землю, про що орендар був повідомлений, але ухилявся від вчинення дій, спрямованих на внесення відповідних змін до договору оренди землі, суди повинні враховувати вказані нормативні акти при вирішенні спорів про внесення змін до договорів у частині зміни орендних ставок.

Однак, Сторожинецька міська рада повідомляла відповідача про необхідність внести зміни до Договору оренди та укласти додаткову угоду, про що свідчить лист Сторожинецької міської ради, № 585 від 16.05.2014 року (копія з відміткою про отримання міститься в матеріалах справи). Останній лист разом із двома примірниками додаткової угоди від 15.05.2014 року направлялася відповідачу через установу поштового зв'язку, про що свідчить копія Реєстру простої та заказної кореспонденції по Сторожинецькій міській раді за 16.05.2014 року, на якому є штемпель Сторожинецького відділення Укрпошти за 16.05.2014 року (копія Реєстру міститься в матеріалах справи).

Відповідач не відреагував та станом на день вирішення спору додаткових угод з позивачем не уклав.

Однак відповідач ухилився від укладення відповідних договорів щодо перегляду розміру орендної плати в сторону збільшення.

Згідно з частиною 3 статті 179 Господарського кодексу України, укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.

Разом із цим, відповідно до частини 1 статті 187 ГК України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов'язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору.

Відповідно до ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору (ст. 652 ЦК України).

Згідно ст. 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Оскільки відповідно до ч. 1 ст. 188 ГК України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, внесення змін до договору оренди землі у разі зміни ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів уповноваженим органом повинно здійснюватися з дотриманням порядку, визначеного цією статтею ГК України.

Відповідно до ч. 3 ст. 653 ЦК України, у разі зміни або розірвання договору зобов'язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Згідно п. 2.19 Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин"№ 6 від 17.05.2011: "Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. При цьому надсилання відповідачеві пропозицій щодо внесення змін до договору оренди є правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання останнім вимог частини другої статті 188 ГК України щодо надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до господарського суду з позовом про зміну умов договору.".

Вищезазначеним спростовується посилання відповідача про недотримання позивачем вимог ст..188 ГК України щодо надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору, що міститься у відзиві на позов відзиві на позов

Отже, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом. Оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість збільшення розміру орендної плати (п. 11 договору), а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору (постанови Верховного Суду України від 06.12.2010 № 2-1/10068-2008 та від 23.05.2011 №7/105-10(30/234-09), від 30.05.2011 №17/299-10, від 04.07.2011 № 41/81пд).

Розмір орендної плати за землю визначається сторонами у договорі, в тому числі може визначатися шляхом встановлення відсоткового відношення до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що відповідає чинному законодавству України, зокрема, приписам частини першої статті 15, статті 21 Закону України "Про оренду землі".

Згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку від 26.06.2014 р. за № 986, нормативна грошова оцінка орендованої Сторожинецьким МСТ земельної ділянки площею 0,08009 га становить 3367303,96 грн.

Розмір орендної плати з урахуванням вимог ст. ст. 274, 288 Податкового кодексу України, розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок та умов договору оренди землі щодо якого пропонується внесення змін має складати 168365,20 грн. на рік, що становить 5 % нормативної грошової оцінки.

З огляду на викладене суд приходить до висновку, що встановивши підстави для перегляду розміру орендної плати у договорі через зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції, Сторожинецька міська рада Чернівецької області вправі вимагати від орендаря приведення договору у відповідність до вимог законодавства шляхом внесення відповідних змін, зокрема, шляхом звернення з позовною заявою до суду.

Таким чином, для приведення у відповідність вищезазначеного договору вимогам діючого законодавства необхідно внести зміни до договору оренди землі від 28.04.2011 року, укладеного між Сторожинецькою міською радою (59000, вул. Грушевського, 6, м. Сторожинець Чернівецької області, ідентифікаційний код 04416708) та Сторожинецьким міським споживчим товариством (59000, вул. Грушевського, 2, м. Сторожинець Чернівецької області, ідентифікаційний код 14267439) та зареєстрований зареєстрований у відділі Держкомзему у Сторожинецькому районі за № 732451014000030 від 10.05.2011 року, а саме:

- викласти пункт 3 Договору в наступній редакції: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 986 від 26.06.2014 року становить 3367303,96 грн.»

- викласти пункт 7 Договору в наступній редакції: «Сума орендної плати по договору складає 168365,20 (сто шістдесят вісім тисяч триста шістдесят п'ять гривень двадцять копійок) в рік».

Відтак, позов, як обґрунтований, підлягає задоволенню.

Статтею 33 ГПК України передбачено що, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Оскільки позов подано прокурором, то судові витрати у зв'язку із задоволенням позовних вимог належить стягнути з відповідача в дохід Державного бюджету у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 1, 12, 49, 82, 83, 84, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В :

1. Позов задовольнити.

2. Внести зміни до договору оренди землі від 28.04.2011 року, укладеного між Сторожинецькою міською радою (59000, вул. Грушевського, 6, м. Сторожинець Чернівецької області, ідентифікаційний код 04416708) та Сторожинецьким міським споживчим товариством (59000, вул. Грушевського, 2, м. Сторожинець Чернівецької області, ідентифікаційний код 01750714) та зареєстрований у відділі Держкомзему у Сторожинецькому районі за № 732451014000030 від 10.05.2011 року, а саме:

- викласти пункт 3 Договору в наступній редакції: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 986 від 26.06.2014 року становить 3367303,96 грн.»

- викласти пункт 7 Договору в наступній редакції: «Сума орендної плати по договору складає 168365,20 (сто шістдесят вісім тисяч триста шістдесят п'ять гривень двадцять копійок) в рік».

3. Стягнути з Сторожинецького міського споживчого товариства (59000, вул. Грушевського, 2, м. Сторожинець Чернівецької області, ідентифікаційний код 01750714)

в дохід Державного бюджету України судовий збір у сумі 1218 грн., отримувач коштів УДКСУ у м. Чернівці, код отримувача 37978173, банк отримувача ГУДКСУ у Чернівецькій області, код банку 856135, рахунок отримувача 31210206783002, код класифікації доходів бюджету 22030001, призначення платежу: судовий збір, господарський суд Чернівецької області, код 03500074 (стягувач - Сторожинецька ДПІ).

4. З набранням судовим рішенням законної сили видати наказ.

За згодою прокурора в судовому засіданні 14.10.2014 р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення. Оформлене у відповідності до вимог ст. 84 Господарського процесуального кодексу України рішення підписане 20.10.2014 року.

СуддяІ.В. Марущак

СудГосподарський суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення14.10.2014
Оприлюднено22.10.2014
Номер документу40952056
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —926/1143/14

Рішення від 14.10.2014

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Марущак Ілля Васильович

Ухвала від 29.09.2014

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Марущак Ілля Васильович

Ухвала від 11.09.2014

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Марущак Ілля Васильович

Ухвала від 18.08.2014

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Марущак Ілля Васильович

Ухвала від 30.07.2014

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Марущак Ілля Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні