Постанова
від 25.09.2014 по справі 808/3433/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 25 вересня 2014 року          10:40 Справа №  808/3433/14м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом          Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізької області до                    Приватного підприємства «Виробничо-заготівельна компанія «Інвест-Ресурс» про                    стягнення коштів за податковим боргом,                                               ОБСТАВИНИ СПРАВИ: 27 травня 2014 року Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізької області (далі – позивач) звернулася до Запорізького окружного адміністративного суду з позовною заявою до фізичної Приватного підприємства «Виробничо-заготівельна компанія «Інвест-Ресурс» (далі – відповідач), в якій просить суд стягнути з відповідача податковий  борг з орендної плати з юридичних осіб в розмірі 13 368,16 грн. Ухвалою суду від 29 травня 2014 року було відкрито провадження по зазначеній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 18 червня 2014 року. Провадження у справі зупинялось до 08 липня 2014 року, до 09 вересня 2014 року та до 25 вересня 2014 року. 25 вересня 2014 року від позивача надійшла заява про розгляд справи за його відсутності у порядку письмового провадження. На задоволенні позовних вимог наполягає. Відповідно до частини 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України  особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її  відсутності. Представник відповідача вчетверте в судове засідання не з'явився,  надіслав до суду клопотання про зупинення провадження в адміністративній справі (вх.№36478 від 24.09.2014) в зв'язку з хворобою директора підприємства та його бажанням брати особисту участь в розгляді справи. Однак, суд вважає дане клопотання необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню з огляду на наступні обставини. По-перше, відповідачем не надано ніяких заперечень чи документів з яких би вбачалось, що відповідачем заперечується заявлена до стягнення сума боргу, чи ним здійснювалось погашення заборгованості, тощо. По-друге, це вже третє клопотання відповідача про зупинення провадження у справі з тих чи інших підстав. До цього вже були клопотання від 01.07.2014 вх.№25350 та від 08.09.2014 вх.№33688 за якими зупинялось провадження у справі. По-третє, відповідач є юридичною особою і знаходження директору на лікарняному не перешкоджає іншій особі на підставі довіреності (угоди, договору, тощо) брати участь у розгляді справи. Відповідно до ч. 4 статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглядати справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Враховуючи клопотання позивача про розгляд справи без участі його представника, неприбуття представника відповідача, а також положення частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, беручи до уваги відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглядати справу в порядку письмового провадження. Згідно з ч. 1 ст. 41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. В зв'язку з неявкою представників сторін фіксування судового засідання не здійснювалось. Суд, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, ВСТАНОВИВ: Приватне підприємство «Виробничо-заготівельна компанія «Інвест-Ресурс» (код ЄДРПОУ 32765559) зареєстровано в якості юридичної особи за адресою: 69081, Запорізька область, м.Запоріжжя, Шевченківський район, вул. Панфьорова, буд. 203, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців Відповідач перебуває на податковому обліку в ДПІ у Шевченківському районі м.Запоріжжя в якості платника податків та зборів. Статтею 67 Конституції України та підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VІ передбачений обов'язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Відповідно до облікової картки платника податків та довідки щодо стану заборгованості відповідача, станом на час розгляду справи у ПП «Виробничо-заготівельна компанія «Інвест-Ресурс» є податковий борг з орендної плати з  у розмірі 13368,16 грн. в тому числі пеня в сумі 18,88 грн. Як свідчать матеріали справи податковий борг з орендної плати за землю у сумі 13368,16 грн. виник в результаті несплати відповідачем узгоджених сум податкових зобов'язань. Відповідачем було подано податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2014 рік (№9007116436 від 17.02.2014 р.), якою самостійно визначено податкове зобов'язання у розмірі 13 349,28 грн. в тому числі: -          за січень 2014 року - 4449,76 грн.; -          за лютий 2014 року - 4449,76 грн.; -           за березень 2014 року - 4449,76 грн. Отже, разом сума узгодженого податкового зобов'язання складає 13 349,28 грн. В п.п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України (надалі за текстом – ПК України), зазначено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів. Згідно з п. 46.1 ст. 46 ПК України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Відповідно до пункту 57.1 статті 57 ПК України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом. У підпункті 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Згідно з пунктом 286.2 статті 286 Податкового кодексу України  платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. Згідно з підпунктами 287.3 та 287.4 пункту 287 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Згідно вимог п.129.1.1 п.129.1 ст. 129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом. Нарахування пені закінчується згідно з пп. 129.3.1 п.129.1ст. 129 ПКУ у день зарахування коштів на відповідний рахунок Державного казначейства України та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань. При цьому згідно п. 129.4 даної статті Податкового кодексу України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті. Тобто, з врахуванням вказаних норм та відповідно до Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби, що затверджена наказом ДПА України від 17.12.2010 року №953, та зареєстрована у Мінюсті України 27.12.2010 р. №1350/18645 відповідачу нарахована пеня в сумі 18,88 грн. Відповідно до п.131.1 ст.131 Податкового кодексу України, нараховані контролюючим органом суми пені самостійно сплачуються платником податку. Сума самостійно визначених зобов'язань та пені сплачена не була та набула стану податкового боргу. Доказів сплати відповідачем не надано. Згідно з п. п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків – це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності. За визначенням наведеним у пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковим боргом є сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Відповідно до пунктів 59.3 – 59.5 статті 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги. У зв'язку з несплатою платником податків узгоджених сум податкових зобов'язань, ДПІ у Шевченківському районі м.Запоріжжя вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавство порядку, а саме, відповідачу була направлена: перша податкова вимога №1/747 від 03.11.2008 та друга податкова вимога №2/119 від 27.01.2009. На теперішній час зазначені податкові вимоги в порядку визначеному статтею 60 Податкового кодексу України позивачем не відкликані, заборгованість, яка обліковується за підприємством залишається не погашеною. Доказів іншого відповідачем не надано. Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Згідно п.п.20.1.34 п.20.1. ст.20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини. Аналіз зазначених вище вимог законодавства, наявні матеріали справи свідчать про те, що відповідачем в порушення вимог законодавства не сплачено суму податкового боргу в розмірі 13368,16 грн., а отже позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню. За правилами частини 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -  фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Керуючись ст. ст. 2, 4, 7-12, 69-71, 94, 158, 161-163, 167 КАС України, суд, -  ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізької області задовольнити. Стягнути з Приватного підприємства «Виробничо-заготівельна компанія «Інвест-Ресурс» (код ЄДРПОУ 32765559) податковий борг з орендної плати за землю у сумі 13368,16 грн. (тринадцять тисяч триста шістдесят вісім гривен шістнадцять копійок), які перерахувати на р/р 33213812700009, код платежу 13050200, отримувач Місцевий бюджет Шевченківського району, код отримувача 38025367, банк - ГУДКСУ у Запорізькій області,  МФО 813015. Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.                                Суддя                                                  Ю.П. Бойченко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2014
Оприлюднено24.10.2014
Номер документу40980624
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/3433/14

Ухвала від 25.09.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 09.09.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Постанова від 25.09.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 08.07.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 18.06.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні