Герб України

Постанова від 14.10.2014 по справі 813/5078/14

Львівський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 жовтня 2014 року справа № 813/5078/14

12 год. 55 хв. зал судових засідань №6

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Гулика А.Г.,

секретар судового засідання Павлишин Ю.І.,

за участю:

представника позивача Фарйона Т.С.,

представника відповідача Звіра Р.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Львівської гідрогеолого-меліоративної експедиції до Державної податкової інспекції у Жовківському районі Головного управління Міндоходів у Львівській області про скасування рішення, -

в с т а н о в и в :

Львівська гідрогеолого-меліоративна експедиція звернулася до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Жовківському районі Головного управління Міндоходів у Львівській області (далі - ДПІ у Жовківському районі ГУ Міндоходів у Львівській області), в якому просить суд скасувати рішення відповідача №0005781730 від 09.04.2011р. про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (перерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску щодо сплати позивачем штрафу у розмірі 8072,23грн. та у розмірі 2189,13грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач своєчасно та в повному обсязі сплатив єдиний соціальний внесок до ДПІ у Шевченківському районі м.Львова ГУ Міндоходів у Львівській області. 17.12.2013р. позивач виявив помилку, а саме, що єдиний соціальний внесок помилково сплачено до ДПІ у Шевченківському районі м.Львова ГУ Міндоходів у Львівській області, а не до ДПІ у Жовківському районі ГУ Міндоходів у Львівській області. Позивач подав до ДПІ у Шевченківському районі м.Львова ГУ Міндоходів у Львівській області листа про перерахування помилково сплачених коштів до ДПІ у Жовківському районі ГУ Міндоходів у Львівській області. З огляду на наведене, позивач вважає, що відповідач безпідставно дійшов висновку про несвоєчасну сплату єдиного соціального внеску без врахування того, що позивач помилково сплатив суму внеску до ДПІ у Шевченківському районі м.Львова ГУ Міндоходів у Львівській області.

Відповідач подав до суду заперечення на позовну заяву, в якому просить суд відмовити у задоволенні позову. Свої заперечення обґрунтовує тим, що згідно з карткою особового рахунку позивач нарахував єдиний соціальний внесок у сумі 81353,25грн. з порушенням граничного терміну сплати. Відповідач зазначає, що в картку особового рахунку платника єдиного соціального внеску сплата соціального внеску у сумі 154808,14грн. внесена 19.12.2013р., а тому рішенням відповідача №0005781730 від 09.04.2011р. про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (перерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску правомірно застосовано штраф за несвоєчасну сплату єдиного внеску за період з 11.12.2013р. по 19.12.2013р. та нараховано пеню за кожний день прострочення. Крім того, відповідач вважає, що відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податків і зборів і додержання законів про оподаткування несуть платники податків і зборів відповідно до законів України.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві. Просив суд позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив з підстав, викладених у письмовому запереченні, просив суд у задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню повністю, з наступних підстав.

Як вбачається з платіжних доручень №249 від 15.10.2013р. на суму 1664,64грн., №252 від 15.10.2013р. на суму 18359,41грн., №253 від 15.10.2014р. на суму 337,58грн., №262 від 29.10.2014р. на суму 4503,82грн., №266 від 29.10.2013р. на суму 39951,29грн., №267 від 29.10.2013р. на суму 563,17грн., №268 від 29.10.2013р. на суму 9692,19грн., №269 від 29.10.2013р. на суму 220,18грн., №270 від 29.10.2013р. на суму 32,44грн., №271 від 29.10.2013р. на суму 80,59грн., №272 від 29.10.2013р. на суму 48,36грн., №36 від 29.10.2013р. на суму 1,74грн., №264 від 29.10.2013р. на суму 524,02грн., №268 від 29.10.2013р. на суму 4628,32грн., №269 від 29.10.2013р. на суму 151,88грн., №277 від 15.11.2013р. на суму 1487,34грн., №279 від 15.11.2013р. на суму 16163,05грн., №280 від 15.11.2013р. на суму 357,44грн., №279 від 15.11.2013р. на суму 65,02грн., №283 від 15.11.2013р. на суму 655,58грн., №286 від 28.11.2013р. на суму 4226,97грн., №287 від 28.11.2013р. на суму 21,07грн., №291 від 28.11.2013р. на суму 38029грн., №292 від 28.11.2013р. на суму 436,47грн., №293 від 28.11.2013р. на суму 309,85грн., №294 від 28.11.2013р. на суму 5324,65грн., №295 від 28.11.2013р. на суму 10,08грн., №296 від 28.11.2013р. на суму 33,25грн., №285 від 28.11.2013р. на суму 597,45грн., №289 від 28.11.2013р. на суму 6024,48грн., №39 від 20.11.2013р. на суму 19,72 грн., №43 від 25.11.2013р. на суму 22,93грн., №301 від 09.12.2013р. на суму 38,07грн., №302 від 10.12.2013р. на суму 225,58грн. позивач сплатив суму єдиний соціальний внесок на загальну суму 154808,14грн. на рахунок ДПІ у Шевченківському районі м.Львова ГУ Міндоходів у Львівській області.

Згідно з листом позивача від 17.12.2013р. №485/03 Львівська гідрогеолого-меліоративна експедиція звернулась до ДПІ у Шевченківському районі м.Львова ГУ Міндоходів у Львівській області з проханням перерахувати помилково сплачені кошти за вказаними платіжними дорученнями на рахунок ДПІ у Жовківському районі ГУ Міндоходів у Львівській області.

Відповідно до даних картки особового рахунку платника єдиного соціального внеску кошти в сумі 154808,14грн. зараховані на особовий рахунок позивача 19.12.2013 року.

ДПІ у Жовківському районі ГУ Міндоходів у Львівській області винесла рішення №0005781730 від 09.04.2014р. про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким визначено позивачу штраф у сумі 8072,23грн. та нараховано пеню у розмірі 2189,13грн.

Рішенням ГУ Міндоходів у Львівській області від 14.05.2014р. №11403/10/13-01-10-08-05/664 та рішенням Міндоходів України від 17.06.2014р. №394816/99-99-10-01-07-15 відмовлено у задоволенні скарги позивача на рішення №0005781730 від 09.04.2014р. про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

Не погоджуючись з вказаним рішенням №0005781730 від 09.04.2014р. про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску повивач звернувся до суду з вимогою про скасування вказаного рішення.

При вирішені спору по суті суд виходив з такого.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначаються Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон).

Відповідно до п.3 ст.9 вказаного Закону обчислення єдиного внеску органами доходів і зборів у випадках,передбачених цим Законом, здійснюється на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до органів доходів і зборів , бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.

Згідно з п.8 ст.9 Закону платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

Відповідно до ч.10 ст.25 Закону на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Частиною 13 статті 25 Закону передбачено, що нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно. У разі оскарження платником єдиного внеску вимоги про сплату недоїмки нарахування пені зупиняється з дня подання скарги до органу доходів і зборів або позову до суду.

Відповідно до п.2 ч.11 ст. 25 Закону орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Підпунктом 2 пункту 7.2 Інструкції про порядок нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , затвердженої наказом Міндоходів України від 09.09.2013р. №455 (далі - Інструкція) відповідно до частини одинадцятої статті 25 Закону до платників, визначених підпунктами 1-4 пункту 2.1 розділу II цієї Інструкції, органи доходів і зборів застосовують штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за формою згідно з додатком 9.

Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних карток особових рахунків платників.

При застосуванні штрафів, зазначених у цьому підпункті, приймається одне рішення після сплати (погашення) у повному обсязі недоїмки окремо за кожний період, за який сплачується єдиний внесок, незалежно від кількості випадків сплати за вказаний період.

Для платників, зазначених у підпунктах 1 та 2 пункту 2.1 розділу II цієї Інструкції, таким періодом є календарний місяць, для платників, зазначених у підпунктах 3 (крім фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та 4 пункту 2.1 розділу II цієї Інструкції, - календарний рік, для платників, зазначених у підпункті 3 пункту 2.1 розділу II цієї Інструкції, які обрали спрощену систему оподаткування, - календарний квартал відповідно.

Згідно з п.7.5 Інструкції на суму недоїмки платнику єдиного внеску нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Нарахування пені починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.

Документи, які є підставою для нарахування пені: документи, що підтверджують суму єдиного внеску та строк її сплати, - звіт платника щодо нарахування єдиного внеску (з додатним значенням); вимога про донараховані суми єдиного внеску за актами перевірок, або повідомленням-розрахунком; рішення суду; документи, що підтверджують суму та дату погашення недоїмки за єдиним внеском, - виписки з рахунків у вигляді електронного реєстру розрахункових документів; корінець прибуткового документа про приймання установою банку платежів готівкою; звіт платника щодо нарахування єдиного внеску з від'ємним значенням; відомості або довідка (витяг) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; свідоцтво про смерть фізичної особи.

Відповідно до п.4 Порядку зарахування в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затвердженого наказом Міндоходів України від 09.09.2013р. №450 (далі - Порядок), повернення коштів здійснюється у випадках: надміру або помилково сплачених сум єдиного внеску, безпідставно стягнених сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій або інших коштів (далі - кошти) на відповідний рахунок органу доходів і зборів, відкритий в органі Казначейства за балансовим рахунком 3719; помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на невідповідний рахунок органу доходів і зборів. До сум помилково сплачених коштів не включаються суми авансових платежів, сплачені відповідно до абзацу другого частини восьмої статті 9 Закону.

Згідно з п. 5 Порядку повернення коштів у випадках, передбачених пунктом 4 цього Порядку (окрім випадку надходження до органу доходів і зборів рішення суду про визнання безпідставним стягнення ним з юридичних і фізичних осіб сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій), здійснюється виключно на підставі заяви платника про повернення надміру або помилково сплачених коштів (далі - заява), яка подається в довільній формі до органу доходів і зборів.

У заяві обов'язково зазначаються: найменування платника (суб'єкта господарювання); код ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи; реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер), або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають відмітку у паспорті); місцезнаходження та номер контактного телефону; причини повернення коштів; сума коштів, що підлягає поверненню; напрям перерахування коштів із зазначенням реквізитів рахунка одержувача коштів.

До заяви платник обов'язково додає оригінал або завірену ним копію розрахункового документа (квитанцію, платіжне доручення тощо), який підтверджує сплату коштів на рахунок відповідного органу доходів і зборів.

Відповідно до п.6 Порядку структурний підрозділ органу доходів і зборів, на який покладено функцію адміністрування єдиного внеску, одержавши від платника заяву, у строк не більше п'яти робочих днів проводить перевірку викладених у ній даних та у разі необхідності вимагає від платника та його посадових осіб надання додаткових документів, інформації та пояснень.

У разі наявності у платника єдиного внеску заборгованості зі сплати єдиного внеску або фінансових санкцій за іншими рахунками, повернення надміру або помилково сплачених коштів здійснюється після погашення платником такої заборгованості.

У разі відмови в задоволенні заяви, платнику єдиного внеску структурним підрозділом органу доходів і зборів, на який покладено функцію адміністрування єдиного внеску, надається (надсилається) повідомлення за підписом посадової особи органу доходів і зборів із зазначенням причин відмови.

У разі задоволення заяви, заява з відміткою про підтвердження повернення надміру або помилково сплачених коштів структурного підрозділу органу доходів і зборів, на який покладено функцію адміністрування єдиного внеску, передається до координаційно-моніторингового підрозділу для підготовки висновку.

Згідно з п.7 Порядку координаційно-моніторинговий підрозділ органу доходів і зборів у строк не більше ніж три робочих дні з дня отримання заяви з відміткою структурного підрозділу органу доходів і зборів, на який покладено функцію адміністрування єдиного внеску, про підтвердження повернення надміру або помилково сплачених коштів, на підставі даних інтегрованих карток платників готує висновки за формою, наведеною у додатку 1, та два примірники Реєстру висновків про повернення надміру або помилково сплачених коштів (далі - Реєстр висновків) за формою, наведеною у додатку 2. Висновки реєструються в журналі обліку висновків про повернення надміру або помилково сплачених коштів єдиного внеску за формою, наведеною у додатку 3, та протягом одного робочого дня від дати реєстрації передаються до підрозділів фінансово-економічної роботи та бухгалтерського обліку органу доходів і зборів згідно з Реєстром висновків для підготовки розрахункових документів.

Суд встановив, що 17.12.2013р. №485/03 Львівська гідрогеолого-меліоративна експедиція звернулась до ДПІ у Шевченківському районі м.Львова ГУ Міндоходів у Львівській області з проханням перерахувати помилково сплачені кошти за вказаними платіжними дорученнями на рахунок ДПІ у Жовківському районі ГУ Міндоходів у Львівській області.

19.12.2013р. координаційно-моніторинговий відділ ДПІ у Шевченківському районі м.Львова ГУ Міндоходів у Львівській області підготував висновок №51 від 19.12.2013р. про перекидання коштів до ДПІ у Жовківському районі ГУ Міндоходів у Львівській області.

Згідно з даними картки особового рахунку платника єдиного соціального внеску кошти в сумі 154808,14грн. зараховані на особовий рахунок позивача 19.12.2013 року.

Таким чином, суд встановив, що позивач несвоєчасно сплатив суму єдиного внеску, у зв'язку з чим відповідач застосував до Львівської гідрогеолого-меліоративної експедиції штраф у розмірі 10% несвоєчасно сплаченої суми, а саме 80722,42 грн. з розрахунку: 11.12.2013р. - 572,44грн, 12.12.2013р. - 307,10грн., 13.12.2013р. - 24172,22грн., 16.12.2013р. - 21,33грн., 19.12.2013р. - 55649,33грн. та нарахував пеню в сумі 2189,13грн. за кожний день прострочення платежу з розрахунку 0,1% суми недоплати.

З огляду на наведене, суд вважає, що ДПІ у Жовківському районі ГУ Міндоходів у Львівській області правомірно обчислювала дату надходження суми єдиного внеску з моменту фактичного надходження грошових коштів у сумі 154808,14грн., а саме з 19.12.2013р.

Суд зазначає, що позивач самостійно зазначив неправильні реквізити для сплати єдиного соціального внеску у платіжних дорученнях, що призвело до несвоєчасного перерахування коштів. У відповідача не було жодної інформації про надходження вказаних коштів до ДПІ у Шевченківському районі м.Львова ГУ Міндоходів у Львівській області, як і не було підстав для зарахування цих коштів на особовий рахунок позивача до 19.12.2013р.

Крім того, суд бере до уваги, що відповідно до ст.16 ПК України платник податків зобов'язаний, зокрема, вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до ст.17 ПК України платник податків має право безоплатно отримувати у контролюючих органах, у тому числі і через мережу Інтернет, інформацію про податки та збори і нормативно-правові акти, що їх регулюють, порядок обліку та сплати податків та зборів, права та обов'язки платників податків, повноваження контролюючих органів та їх посадових осіб щодо здійснення податкового контролю.

З урахуванням наведеного, суд вважає, що відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податків і зборів, додержання законів про оподаткування несуть платники податків і зборів відповідно до законів України.

Таким чином, суд дійшов висновку, що рішення №0005781730 від 09.04.2014р. про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску є правомірним та скасуванню не підлягає.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України та ч.3 ст.2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи суд дійшов висновку, що у задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю.

Відповідно до вимог ст. 94 КАС України судові витрати підлягають стягненню з позивача.

Згідно з ч.3 ст.4 Закону України «Про судовий збір» під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.

Позивач при поданні адміністративного позову сплатив судовий збір у розмірі 182,70грн., що підтверджується квитанцією №48 від 14.07.2014р.

З огляду на наведене, суд вважає, що з позивача слід стягнути решту суми судового збору, а саме 1644,3грн.

Керуючись ст.ст. 7-11, 14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

у задоволенні адміністративного позову Львівської гідрогеолого-меліоративної експедиції до Державної податкової інспекції у Жовківському районі Головного управління Міндоходів у Львівській області про скасування рішення відмовити повністю.

Стягнути з товариства з Львівської гідрогеолого-меліоративної експедиції (код ЄДРПОУ - 01033622) судовий збір в розмірі 1644 (тисяча шістсот сорок чотири) грн. 30 коп. до Державного бюджету України.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови суду складений і підписаний 20.10.2014р.

Суддя А.Г. Гулик

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.10.2014
Оприлюднено23.10.2014
Номер документу40982443
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/5078/14

Ухвала від 29.07.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Постанова від 14.10.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 29.07.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 18.07.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні