Рішення
від 13.10.2014 по справі 910/15529/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98 РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 910/15529/14 13.10.14

За позовом Публічного акціонерного товариства "Львівський холодокомбінат"

до Товариства з обмеженою відповідальністю "КЕПІТАЛ МЕДІА БАЇНГ"

про стягнення 183 793,44 грн.

Суддя Трофименко Т.Ю.

Представники сторін:

Від позивача: Дунас О.М. - по довіреності №1614 від 01.07.2014р.

Від відповідача: не з'явився

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

На розгляд Господарського суду міста Києва передані позовні вимоги На розгляд Господарського суду міста Києва передані вимоги Публічного акціонерного товариства "Львівський холодокомбінат" про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "КЕПІТАЛ МЕДІА БАЇНГ" 183 793,44 грн. Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем умов договору № 14/02/2013 про проведення рекламної кампанії.

Ухвалою від 29.07.2014 порушено провадження у даній справі. Розгляд призначено на 20.08.2014р.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 20.08.2014р., відповідно до ст. ст. 69, 77 Господарського процесуального кодексу України, було продовжено строк вирішення спору на п'ятнадцять днів та відкладено розгляд справи на 13.10.2014р.

У даному судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився. Заяв, клопотань від представника відповідача на адресу суду не надходило.

Відповідач належним чином повідомлений про призначення справи до розгляду в засіданні господарського суду, про час і місце його проведення. Ухвалу Господарського суду міста Києва про відкладення розгляду справи від 20.08.2014р. представник відповідача отримав 26.08.2014р., що підтверджується повідомленням про вручення рекомендованої кореспонденції № 0103029198539.

Таким чином, судом були вжиті усі належні заходи для повідомлення відповідача про місце, дату та час проведення судового засідання, шляхом надсилання поштової кореспонденції на адресу визначену за матеріалами справи.

Відповідно до вимог ст. 75 Господарського процесуального Кодексу України, якщо відзив на позовну заяву і витребувані господарським судом документи не подано, справу може бути розглянуто за наявними в ній матеріалами. Проаналізувавши зібрані по справі докази, суд дійшов висновку про достатність матеріалів справи для її розгляду по суті за відсутності представника відповідача та його відзиву на позовну заяву.

У судовому засіданні 13.10.2014р. відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст. 509 Цивільного кодексу України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 11 Цивільного кодексу України договір - є підставою виникнення цивільних прав та обов'язків. Цивільні права і обов'язки виникають як з передбачених законом договорів, так і з договорів, не передбачених законом, але таких, що йому не суперечать.

Договір - це категорія цивільного права, яка визначається як домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. До зобов'язань, що виникають з договорів, застосовуються загальні положення про зобов'язання, якщо інше не випливає із закону або самого договору.

Як і будь-який правочин, він є вольовим актом, оскільки виражає спільну волю сторін, що втілюється у договорі. Змістом договору є, власне, ті умови, на яких сторони погоджуються виконувати договір, і вони мають дотримуватися взятих на себе зобов'язань.

14 лютого 2013р. між Публічним акціонерним товариством "Львівський холодокомбінат" (далі - Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "КЕПІТАЛ МЕДІА БАЇНГ" (далі - виконавець) було укладено Договір про проведення рекламної кампанії № 14/02/2013.

За умовами договору, Замовник замовляє Виконавцеві організацію і проведення рекламної кампанії фірмового найменування та\або торгової марки та\або продукції (товарів) та\або робіт (послуг) Замовника на території України, а Виконавець організовує і проводить таку рекламну кампанію на умовах, викладених в цьому договорі.

Порядок і засоби проведення Виконавцем рекламної кампанії, конкретні форми та способи рекламування, період проведення рекламної кампанії, місця проведення рекламної кампанії в межах території, інші умови, які Сторони визнають за необхідне врегулювати додатково, зазначаються у відповідному Додатку до Договору, який може оформлятися також у вигляді Медіа-плану, та складає невід'ємну частину цього Договору, або у відповідних додаткових угодах до цього Договору (п. 2.2. договору).

Відповідно до п. 9.1., даний договір набуває чинності з моменту його підписання сторонами і діє протягом двох років.

Пунктом 9.3. визначено, що цей договір може бути змінений, доповнений, достроково розірваний тільки за згодою сторін, про що зацікавлена сторона повідомляє другу сторону не менше, ніж за 15 днів до дати передбачуваного набуття чинності відповідними змінами та/або доповненнями до цього договору.

Розділом третім даного договору сторони узгодили заходи, що здійснюються виконавцем, відповідно до якого:

3.1. В ході проведення рекламної кампанії Замовника, Виконавець, на умовах, передбачених цим Договором, та за відповідним замовленням Замовника, здійснює, не обмежуючись нижченаведеним, в сукупності, або окремо:

3.1.1. Підготовку, опрацювання і узгодження з Замовником конкретних рекламних заходів і форм рекламування та відповідного Медіа-плану проведення рекламної кампанії. Рекламна кампанія може здійснюватися у будь-якій погодженій сторонами формі та способом, що не суперечить чинному законодавству України, зокрема, але не обмежуючись, шляхом внутрішньої та зовнішньої реклами, реклами на транспорті, реклами в засобах масової інформації, шляхом організації та\або проведення рекламних акцій різноманітного характеру, спонсорства.

3.1.2. виробництво за замовленням замовника в будь-якому погодженому сторонами вигляді реклами (рекламних матеріалів) для замовника.

3.1.3. Розміщення Реклами в межах території в засобах масової інформації, засобами внутрішньої та зовнішньої реклами, реклами на транспорті, поширення реклами в інших формах та способами відповідно до затвердженого Замовником Медіа-плану.

3.1.4. Контроль за розміщенням Реклами в засобах масової інформації, на інших засобах рекламування, а також перевірку відповідності такого розміщення умовам цього Договору.

3.1.5. Приведення (в разі необхідності) наданої Замовником Реклами (інформації рекламного характеру) у відповідність до вимог чинного законодавства України.

Відповідно до п. 4.1.1. договору, виконавець зобов'язався організувати і провести рекламну кампанію замовника, на умовах, передбачених цим договором.

У випадку нерозміщення Рекламного матеріалу в засобах масової інформації з вини Виконавця, розміщення його в спотвореному вигляді або розміщення його з порушенням погодженого Сторонами Медіа-плану Виконавець зобов'язується розмістити такий рекламний матеріал належним чином (виконати зобов'язання в натурі) і здійснити додаткове одноразове розміщення Реклами Замовника в строки та в обсязі, погоджені з Замовником, при цьому Виконавець відшкодовує збитки за вищезгадане неналежне виконання. Зазначене правило застосовується, якщо інше не буде обумовлено Сторонами в конкретному Додатку (Медіа-плані) (п. 4.1.6. договору).

Згідно з п. 4.1.7. договору, у випадку нерозміщення або розміщення в спотвореному вигляді з вини Виконавця Рекламного матеріалу в засобах масової інформації, яке було обумовлене у затвердженому Сторонами Медіа-плані конкретними строками і пов'язане з настанням конкретних подій, які сплинули і подальшої реклами не потребують. Виконавець сплачує на поточний рахунок Замовника штраф - 15 % від вартості фактично ненаданих послуг. В такому випадку пункт 4.1.6 та 4.1.8 даного Договору Сторонами не застосовується.

Пунктом 4.2.2. договору визначено, що виконавець має право у випадку прострочення оплати Замовником більш ніж на п'ять банківських днів, після письмового попередження, призупинити виконання своїх зобов'язань за цим Договором до повного виконання Замовником своїх зобов'язань з оплати, при цьому Замовник не звільняється від сплати штрафних санкцій встановлених цим Договором.

Положеннями п. 4.3.3. договору визначено, що замовник зобов'язався повністю виконати умови оплати, передбачені відповідними додатками до договору.

Вартість послуг з проведення рекламної кампанії визначається у відповідному додатку до цього договору (Медіа-плані) або супровідній угоді (п. 5.1. договору).

Відповідно до п. 5.2. договору, надання послуг за цим договором підтверджується Актами виконаних робіт, які підписуються повноважними представниками сторін не пізніше десяти робочих днів з моменту передачі результату робіт, якщо таким результатом є певна матеріальна форма, або з моменту закінчення кожного місяця, в якому відбувалося надання послуг, в результаті яких якийсь конкретний результат в матеріальній формі не виникає. Якщо Замовник буде мати зауваження або заперечення відносно об'єму або якості наданих послуг, він зобов'язаний письмово повідомити про це Виконавця в письмовій формі протягом десяти календарних днів з моменту закінчення кожного місяця, в якому відбувалося розміщення рекламних матеріалів, або з моменту надання результату робіт в матеріальній формі. Відсутність зауважень та заперечень Замовника у зазначений термін свідчить про прийняття Замовником відповідних послуг без будь-яких претензій відносно об'єму та/або якості послуг; правові наслідки такого факту прирівнюються до правових наслідків підписання Акту здачі приймання робіт без зауважень.

З матеріалів справи вбачається, що між сторонами укладались додаткові угоди до договору про проведення рекламної кампанії № 14/02/2013 від 14.02.2013р., зокрема Додатком № 1 до договору сторони погодили вартість послуг та порядок розрахунків, відповідно до якого:

Вартість послуг за цим додатком складає 683 397 грн. (шістсот вісімдесят три тисячі триста дев'яносто сім грн.), крім того ПДВ - 136 679,4 грн. (сто тридцять шість тисяч шістсот сімдесят дев'ять грн. 40 коп.). Загальна вартість Послуг за цим додатком складає 820 076,4 грн. (вісімсот двадцять тисяч сімдесят шість грн. 40 коп.).

Замовник здійснює передоплату у розмірі 70% від вартості наданих Послуг, а саме 478 378 грн. (чотириста сімдесят вісім тисяч триста сімдесят вісім грн.), крім того ПДВ - 95 675,6 грн. (дев'яносто п'ять тисяч шістсот сімдесят п'ять грн. 60 коп.) в безготівковій формі на поточний рахунок Виконавця протягом 3-х банківських днів з моменту виставлення відповідного рахунку.

Решта 30%, виплачується в безготівковій формі на поточний рахунок Виконавця протягом 3-х банківських днів з моменту підписання сторонами Акту виконаних робіт.

25 березня 2013 року між сторонами було укладено Додаток № 2 до Договору про проведення рекламної кампанії №14/02/2013 від 14 лютого 2013 року. Відповідно до п. 1 зазначеного Додатку №2 рекламодавець (ПАТ «Львівський холодокомбінат») замовляє розміщення в Ефірі Телеканалів, зазначених в пункті 6 цього Додатку, Рекламу ТМ «Лімо» в обсязі, який визначається як запланована загальна сума RP (GRP). Обсяг рекламних послуг визначено п. 6 цього Додатку. Період розміщення - період розміщення - з 22.04.2013 по 30.04.2013 року та з 10.05.2013 по 07.06.2013 року.

Відповідно до п .5.2. Додатку №2 вартість Рекламних Послуг з урахуванням ПДВ складає - 2 042 149,32 грн.

Згідно п. 9.2. Додатку №2, Замовник здійснює оплату у розмірі 40% від вартості наданих послуг, а саме 816 859,73 грн. в безготівковій формі на поточний рахунок Виконавця до 01.05.2013 року. Згідно п.9.3. Додатку №2, решта 60% від вартості наданих послуг, а саме 1 225 289,59 грн. виплачується в безготівковій формі на поточний рахунок Виконавця до 01.06.2013 року.

Згідно підписаного обома сторонами Акту № ОУ - 0000090 здачі - приймання робіт (надання послуг) від 08 травня 2013 року, Товариство з обмеженою відповідальністю «Кепітал Медіа Баїнг» надало такі послуги як розміщення рекламних матеріалів ТМ «Лімо» на телебаченні у період з 22.04. по 30.04.2013р. Загальна вартість виконаних робіт (наданих послуг) склала 480 000,00 грн. включаючи ПДВ. Дані роботи були оплачені ПАТ «Львівський холодокомбінат» 08.05.2013 року.

Надання Товариством з обмеженою відповідальністю «Кепітал Медіа Баїнг» послуг в період з 22.04.2013 року по 30.04.2013 року підтверджується наданою Ефірною довідкою щодо виходу рекламного ролику ТМ «Лімо».

Акт № ОУ - 0000090 здачі - приймання робіт (надання послуг) був підписаний сторонами 08 травня 2013 року, тобто станом на 08 травня 2013 року сторони не мали одна до одної жодної претензії як майнової, так і немайнової, про що прямо вказали у Акті.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначає, що з 10.05.2013 по 07.06.2013 року повинен був відбутися другий етап виконання договірних зобов'язань зі сторони Товариства з обмеженою відповідальністю «Кепітал Медіа Баїнг», однак такі не були виконані без поважності причин та без будь-яких підстав. Незважаючи на умови Договору та додатку до нього, Товариство з обмеженою відповідальністю «Кепітал Медіа Баїнг» без письмового попередження, припинило виконувати свої зобов'язання за Договором.

Таким чином, враховуючи наведені обставини, Приватне акціонерне товариство «Львівський холодокомбінат», на підставі п. 4.1.7 Договору №14/02/2013 від 14 лютого 2013 року просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Кепітал Медіа Баїнг» штрафу у розмірі 15% від вартості фактично ненаданих послуг, що становить 183793,44 грн., за нерозміщення з вини Виконавця Рекламного матеріалу в засобах масової інформації, яке було обумовлене у затвердженому Сторонами Медіа-плані конкретними строками і пов'язане з настанням конкретних подій, які сплинули і подальшої реклами не потребують.

Оцінюючи подані позивачем докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що вимоги позивача підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.

Згідно ст. 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до ст. 173 Господарського кодексу України, господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Як визначено абз. 1 ч. 1 ст.193 Господарського кодексу України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання -відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Як визначено ч. 2 ст. 193 Господарського кодексу України, кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов'язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим кодексом, іншими законами або договором.

Згідно ст. 629 Цивільного кодексу України, договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Відповідно до ст. 525 Цивільного кодексу України, одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Статтею 526 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов'язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог Цивільного кодексу України, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно до ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України передбачено, що якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідно до ст. 610 Цивільного кодексу України, порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Згідно з п. 4.1.7. договору, у випадку нерозміщення або розміщення в спотвореному вигляді з вини Виконавця Рекламного матеріалу в засобах масової інформації, яке було обумовлене у затвердженому Сторонами Медіа-плані конкретними строками і пов'язане з настанням конкретних подій, які сплинули і подальшої реклами не потребують. Виконавець сплачує на поточний рахунок Замовника штраф - 15 % від вартості фактично ненаданих послуг. В такому випадку пункт 4.1.6 та 4.1.8 даного Договору Сторонами не застосовується.

Статтею 549 Цивільного кодексу України передбачено, що неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання.

Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання.

За неналежне виконання відповідачем своїх зобов'язань за договором позивачем нараховано штраф у розмірі 183 793,44 грн., розрахунок штрафних санкцій відповідає матеріалам справи, умовам договору та підлягає стягненню з відповідача.

Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідач заявлених до нього вимог не спростував, обґрунтованого відзиву на позовну заяву не надав.

Підсумовуючи все вищевикладене, судом задовольняються позовні вимоги повністю.

Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України з відповідача на користь позивача стягуються понесені ним витрати по судового збору.

Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, Господарський суд міста Києва, ?

В И Р І Ш И В:

1. Позов Публічного акціонерного товариства "Львівський холодокомбінат" задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "КЕПІТАЛ МЕДІА БАЇНГ" (03110, м. Київ, вул. Механізаторів, буд. 9-а, код 37313513) на користь Публічного акціонерного товариства "Львівський холодокомбінат" (79025, м. Львів, вул. Повітряна, 2, код 01553706) 183 793 (сто вісімдесят три тисячі сімсот дев'яносто три) грн. 44 коп. штрафу та 3 675 (три тисячі шістсот сімдесят п'ять) грн.. 67 коп. судового збору.

3. Видати накази після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Суддя Т.Ю. Трофименко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.10.2014
Оприлюднено22.10.2014
Номер документу40994356
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/15529/14

Рішення від 13.10.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Ухвала від 20.08.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Ухвала від 29.07.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні