ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 17 жовтня 2014 року справа № 823/2815/14 м. Черкаси Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Орленко В.І., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у м.Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області до Черкаської регіональної організації Єдиний центр про припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством, ВСТАНОВИВ: До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулась державна податкова інспекція у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області, в якому просить припинити юридичну особу - Черкаську регіональну організацію Єдиний центр. Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач більше одного року не подає органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності, що відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” є підставою для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи. На підставі вимог ч. 4 ст. 1832 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається в порядку скороченого провадження суддею одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. Ухвалу про відкриття скороченого провадження від 22.09.2014 відповідачу направлено за адресою, визначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців: 18005, Черкаська область, м. Черкаси, вул. Паризької Комуни, буд. 7, офіс. 210. У строк, наданий судом в ухвалі про відкриття скороченого провадження (14.10.2014) відповідач не надіслав на адресу суду заперечення на позовну заяву. Таким чином, з урахуванням вимог п. 2 ч. 5 ст. 1832 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається протягом трьох днів по закінченню строку, яким суд обумовив закінчення терміну на подання заперечень. Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного. Судом встановлено, що відповідач - Черкаська регіональна організація Єдиний центр зареєстрована як юридична особа 07.11.2001, ідентифікаційний код 26489694 (витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 08.08.2014) та перебуває на податковому обліку в ДПІ у м. Черкасах як платник податків і зборів з 30.05.2008. Відповідно до статті 15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом. Згідно зі статтею 16 Податкового кодексу України одним з обов'язків платників податків визначено подання до контролюючих органів (органів доходів і зборів) у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларацій, звітності та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів. Порядок подання податкових декларацій, в свою чергу, визначений статтею 49 Податкового кодексу України, згідно якої податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року; календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV цього Кодексу; календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року. Разом з тим, в порушення вищезазначених правил здійснення господарської діяльності, відповідач востаннє подавав податкову звітність (податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій за 2012 рік) 11.02.2013, що підтверджується довідкою позивача від 04.07.2014 №21184/23-01-15-0121. При цьому, як вбачається з наданої позивачем довідки від 02.07.2014 №20947/23-01-25-0127 відповідач не має заборгованості перед бюджетом зі сплати податків, зборів (обов'язкових платежів). Статтею 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” № 755-IV від 15.05.2003р., що є спеціальним в частині регулювання відносин, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців, в свою чергу, визначено, що неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону є однією з підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи. Стаття 33 цього Закону також передбачає, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом. Суд зауважує, що відповідно до ч. 1 статті 3 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” № 755-IV від 15.05.2003р. дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб-підприємців. Частина 2 цієї норми містить застереження про можливість встановлення законом особливостей державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), політичних партій, державних органів та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій. Відповідно до статті 12 Закону України “Про громадські об'єднання” № 4572-VI від 22.03.2012р. громадське об'єднання, яке має намір здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи, підлягає реєстрації в порядку, визначеному Законом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців”, з урахуванням особливостей, установлених цим Законом. Реєстрація громадського об'єднання здійснюється безоплатно органами виконавчої влади, на які відповідно до законодавства покладені повноваження з питань реєстрації громадських об'єднань, за місцезнаходженням громадського об'єднання. Особливості припинення громадських об'єднань, в свою чергу, регламентовано Розділом IV Закону України “Про громадські об'єднання” № 4572-VI від 22.03.2012р. Так, відповідно до статті 25 Розділу IV Закону України “Про громадські об'єднання” № 4572-VI від 22.03.2012р. припинення діяльності громадського об'єднання здійснюється: 1) за рішенням громадського об'єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об'єднання, шляхом саморозпуску або реорганізації шляхом приєднання до іншого громадського об'єднання такого самого статусу; 2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об'єднання. Припинення діяльності громадського об'єднання зі статусом юридичної особи має наслідком припинення цієї юридичної особи у порядку, встановленому Законом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців”, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом. Згідно статті 29 Розділу IV Закону України “Про громадські об'єднання” № 4572-VI від 22.03.2012р., у разі прийняття судом рішення про припинення юридичної особи громадського об'єднання з підстав, зазначених у Законі України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців”, громадське об'єднання протягом шести місяців в довільній формі повідомляє уповноважений орган з питань реєстрації про продовження діяльності без статусу юридичної особи та надає відомості про особу (осіб), уповноважену представляти громадське об'єднання, в обсязі, визначеному п. 3 ч. 2 статті 16 цього Закону. У разі неотримання уповноваженим органом з питань реєстрації протягом шести місяців повідомлення громадського об'єднання про продовження діяльності без статусу юридичної особи уповноважений орган з питань реєстрації вносить до Реєстру громадських об'єднань запис про припинення діяльності громадського об'єднання. З огляду на викладене, норми Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців” є загальними відносно спеціальних норм Закону України “Про громадські об'єднання”, які регулюють питання реєстрації громадських об'єднань, їх припинення, і не суперечать загальним нормам. А відтак підстави припинення юридичної особи, визначені статті 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців”, є незалежними від випадків припинення громадських об'єднань, визначених Законом України “Про громадські об'єднання” № 4572-VI від 22.03.2012р., які додатково передбачені для осіб, що підпадають під дію зазначеного Закону. Відповідна правова позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 23.09.2014 у справі №К/800/10718/13 (№0670/7874/12), ухвалі Вищого адміністративного суду України від 21.07.2014 у справі №К/9991/39374/12 (№2270/14633/11), постанові Вищого адміністративного суду України від 24.06.2014 у справі №К/9991/5204/11 (№2а-15110/10/2670) Оскільки відповідним правом на звернення до суду у випадках, встановлених законом, щодо припинення юридичної особи згідно п.п. 20.1.37 п. 20.1 статті 20 Податкового кодексу України наділені контролюючі органи (органи доходів і зборів), суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі. На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163, 1832 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити повністю. Припинити юридичну особу – Черкаську регіональну організацію Єдиний центр (18005, Черкаська область, м. Черкаси, вул. Паризької Комуни, буд. 7, офіс 210, ідентифікаційний код 26489694). Копію постанови надіслати державному реєстратору реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції Черкаської області для виконання обов'язків, передбачених ст.ст. 38, 40 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців”. Постанова підлягає негайному виконанню. Постанова прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження, є остаточною. Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги в порядку, передбаченому ст.ст.185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Строк для подання апеляційної скарги обчислюється з моменту отримання копії постанови. Суддя В.І. Орленко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2014 |
Оприлюднено | 24.10.2014 |
Номер документу | 40994683 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.І. Орленко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні