ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 жовтня 2014 року справа № 823/2812/14
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Орленко В.І., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у м.Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області до Черкаської обласної організації політичної партії "Удар (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка" про припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулась державна податкова інспекція у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області, в якому просить припинити юридичну особу - Черкаську обласну організацію політичної партії "Удар (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка".
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач більше одного року не подає органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності, що відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" є підставою для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи.
На підставі вимог ч. 4 ст. 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається в порядку скороченого провадження суддею одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Ухвалу про відкриття скороченого провадження від 22.09.2014 відповідачу направлено за адресою, визначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців: 18000, Черкаська область, м. Черкаси, Придніпровський район, вул. Фрунзе, буд. 29.
У строк, наданий судом в ухвалі про відкриття скороченого провадження (14.10.2014) відповідач не надіслав на адресу суду заперечення на позовну заяву. Таким чином, з урахуванням вимог п. 2 ч. 5 ст. 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається протягом трьох днів по закінченню строку, яким суд обумовив закінчення терміну на подання заперечень.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що відповідач - Черкаська обласна організація політичної партії "Удар (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка" зареєстрована як юридична особа виконавчим комітетом Черкаської міської ради 05.02.2010, ідентифікаційний код 36949555 (витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 15.07.2014) та перебуває на податковому обліку в ДПІ у м.Черкасах як платник податків і зборів з 08.02.2010.
Відповідно до статті 15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно зі статтею 16 Податкового кодексу України одним з обов'язків платників податків визначено подання до контролюючих органів (органів доходів і зборів) у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларацій, звітності та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Порядок подання податкових декларацій, в свою чергу, визначений статтею 49 Податкового кодексу України, згідно якої податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року; календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV цього Кодексу; календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Разом з тим, в порушення вищезазначених правил здійснення господарської діяльності, відповідач востаннє подавав податкову звітність (звіт про суми податкових пільг за 2012 рік) 11.02.2013, що підтверджується довідкою позивача від 21.07.2014 №23332/23-01-15-01/16.
При цьому, як вбачається з наданої позивачем довідки від 31.07.2014 №25133/23-01-25-0127 відповідач не має заборгованості перед бюджетом зі сплати податків, зборів (обов'язкових платежів).
Статтею 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" № 755-IV від 15.05.2003р., що є спеціальним в частині регулювання відносин, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців, в свою чергу, визначено, що неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону є однією з підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.
Стаття 33 цього Закону також передбачає, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Суд зауважує, що відповідно до ч. 1 статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" № 755-IV від 15.05.2003р. дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб-підприємців.
Частина 2 цієї норми містить застереження про можливість встановлення законом особливостей державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), політичних партій, державних органів та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.
Відповідно до статті 11 Закону України "Про політичні партії в Україні" № 2365-III від 05.04.2001р. реєстрацію політичних партій здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань.
Для реєстрації політичної партії до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, разом з заявою подаються: 1) статут і програма політичної партії; 2) протокол установчого з'їзду (конференції, зборів) політичної партії із зазначенням дати і місця його проведення, кількості учасників, які проголосували за створення політичної партії; 3) підписи громадян України, зібрані відповідно до вимог цього Закону на підтримку рішення про створення політичної партії та засвідчені особами, які збирали підписи; 4) відомості про склад керівних органів політичної партії; 5) платіжний документ, що посвідчує внесення реєстраційного збору; 6) назва та адреса банківської установи, в якій політична партія відкриватиме рахунки. Після реєстрації політична партія набуває статусу юридичної особи.
Політична партія протягом шести місяців з дня реєстрації забезпечує утворення та реєстрацію в порядку, встановленому цим Законом, своїх обласних, міських, районних організацій у більшості областей України, містах Києві, Севастополі та в Автономній Республіці Крим.
Реєстрація обласних, міських і районних організацій або інших структурних утворень, передбачених статутом партії, здійснюється відповідним центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, на місцевому рівні, якщо інший порядок не передбачений законом, лише після реєстрації політичної партії центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань. Після реєстрації обласних, міських та районних організацій політичних партій вони можуть набувати статусу юридичної особи , якщо це передбачено статутом партії.
Первинні осередки політичної партії, яким статутом політичної партії не надається право юридичної особи, легалізують свою діяльність шляхом письмового повідомлення про утворення до відповідного центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, в 10-денний строк з часу їх утворення. Про своє утворення первинні осередки політичної партії повинні у вказаний строк повідомити також відповідні місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, прийнявши документи про легалізацію, протягом трьох годин видає довідку про легалізацію первинних осередків політичної партії. Органи, що здійснюють реєстрацію політичних партій та їх обласних, міських, районних організацій або інших структурних утворень, передбачених статутом партії, ведуть відповідні реєстри.
Згідно статті 23 Закону України "Про політичні партії в Україні" № 2365-III від 05.04.2001р. політичні партії припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва в порядку, встановленому цим та іншими законами України. Рішення про реорганізацію чи саморозпуск приймається з'їздом (конференцією) політичної партії відповідно до статуту політичної партії. Одночасно з прийняттям такого рішення з'їзд (конференція) політичної партії приймає рішення про використання майна та коштів політичної партії на статутні чи благодійні цілі.
З огляду на викладене, норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" є загальними відносно спеціальних норм Закону України "Про політичні партії в Україні", які регулюють питання реєстрації політичних партій, їх припинення, і не суперечать загальним нормам.
А відтак підстави припинення юридичної особи, визначені статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", є незалежними від випадків припинення політичних партій, визначених Законом України "Про політичні партії в Україні", які додатково передбачені для осіб, що підпадають під дію зазначеного Закону.
Відповідна правова позиція викладена в постанові Вищого адміністративного суду України від 24.06.2014 у справі №К/9991/5204/11 (№2а-15110/10/2670)
Оскільки відповідним правом на звернення до суду у випадках, встановлених законом, щодо припинення юридичної особи згідно п.п. 20.1.37 п. 20.1 статті 20 Податкового кодексу України наділені контролюючі органи (органи доходів і зборів), суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163, 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Припинити юридичну особу - Черкаську обласну організацію політичної партії "Удар (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка" (18000, Черкаська область, м. Черкаси, Придніпровський район, вул. Фрунзе, буд. 29, ідентифікаційний код 36949555).
Копію постанови надіслати державному реєстратору реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції Черкаської області для виконання обов'язків, передбачених ст.ст. 38, 40 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження, є остаточною.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги в порядку, передбаченому ст.ст.185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Строк для подання апеляційної скарги обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Суддя В.І. Орленко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2014 |
Оприлюднено | 24.10.2014 |
Номер документу | 40994697 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.І. Орленко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні