КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 13 жовтня 2014 року 810/5271/14 Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Балаклицького А.І., розглянувши в порядку скороченого провадження в м. Києві адміністративну справу за позовомКиївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів доМалого підприємства "Петроліум-Фаст" простягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, в с т а н о в и в: Київське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Малого підприємства "Петроліум-Фаст" про стягнення адміністративно-господарських санкцій в сумі 599,00 грн. та пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій в сумі 24,12 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач, будучи підприємством, яке використовує найману працю, відповідно до Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" 21.03.1991 №875-XI зі змінами та доповненнями (далі - Закон №875-XI) зобов'язаний самостійно розраховувати кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого цим нормативно-правовим актом. Відповідач, маючи середньооблікову чисельність штатних працівників облікового складу за рік у кількості 12 осіб, а відповідно до вимог Закону №875-XI 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, на підставі вказаного Закону зобов'язаний був у термін до 16.04.2014 сплатити Київському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції в розмірі 4600,00 грн. Однак, у зв'язку з частковою сплатою відповідачем адміністративно-господарських санкцій в розмірі 4001,00 грн., утворилась заборгованість в розмірі 599,00 грн. Крім того, відповідач за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій, згідно із Законом №875-XI, повинен сплатити на користь позивача пеню в розмірі 24,12 грн. Згідно з пунктом 4 частини першої статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо: стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження. Позивач та відповідач належним чином повідомлені про розгляд справи в порядку скороченого провадження, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення (рекомендованого). Разом з тим, відповідач не скористався наданим частиною третьою статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України правом щодо подачі заперечень на адміністративний позов, а тому суд розглядає справу на підставі наявних у ній доказів. Всебічно та об'єктивно дослідивши матеріали справи, та оцінивши їх у сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з огляду на наступне. Судом встановлено, що Мале підприємство "Петроліум-Фаст" зареєстроване як суб'єкт господарювання. Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, установи і організації за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів або за рішенням місцевої ради за рахунок власних коштів, у разі необхідності, створюють спеціальні робочі місця для працевлаштування інвалідів, здійснюючи для цього адаптацію основного і додаткового обладнання, технічного оснащення і пристосування тощо з урахуванням обмежених можливостей інваліда. Відповідно до ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 №875-ХІІІ (зі змінами та доповненнями) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ч. 1 ст. 19 і забезпечують працевлаштування інвалідів. Відповідно до ст. 20 даного Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст.19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, які використовують найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 25 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Зі звіту відповідача про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2013 рік за формою №10-ПІ вбачається, що: середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу підприємства становить 12 осіб; середньооблікова кількість працівників, яким встановлена інвалідність - 0; кількість інвалідів-штатних працівників, які повинні працювати - 1; фонд оплати праці штатних працівників - 110400,00 грн.; сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів - 3942 грн. Враховуючи викладені вище норми законодавства, відповідач повинен був працевлаштувати 1 особу-інваліда, а відтак за призначене для працевлаштування особи-інваліда і не зайняте інвалідом робоче місце відповідач повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 4600,00 грн. (110400,00 : 12 = 9200,00; 9200,00 : 2 = 4600,00). З матеріалів справи вбачається, що відповідачем частково сплачено заборгованість в розмірі 4001,00 грн., у зв'язку з чим залишок несплачених адміністративно-господарських санкцій становить 599,00 грн. Крім того, у зв'язку з несплатою відповідачем даної суми заборгованості на цю суму була нарахована пеня в розмірі 24,12 грн., що підтверджується розрахунком, наданим позивачем. Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача складає 623,12 грн. Згідно з ч. 4 ст.20 Закону України "Про зайнятість населення" підприємства, установи, організації незалежно від форм власності щомісяця подають центрам зайнятості адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій). Відповідно до ст. 8 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" забезпечення соціальної захищеності інвалідів здійснюється центральним органом виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, Міністерством охорони здоров'я України та органами місцевого самоврядування. Згідно ст. 18 даного Закону забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Отже, всупереч приведеним нормам законодавства, відповідачем не були вчинені необхідні дії для забезпечення працевлаштування інваліда та не була сплачена повністю заборгованість з адміністративно-господарських санкцій та пені. На підставі викладеного суд дійшов висновку, що позивачем правомірно нараховані адміністративно-господарські санкції та пеня за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у загальному розмірі 623,12 грн. Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають. На підставі викладеного, керуючись ст. 124 Конституції України, статтями 11, 14, 69-71, 86, 94, 158-163, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - п о с т а н о в и в: Адміністративний позов Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів - задовольнити. Стягнути з Малого підприємства "Петроліум-Фаст" (код за ЄДРПОУ 24215142) на користь Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції в сумі 599 (п'ятсот дев'яносто дев'ять) грн. 00 коп. та пеню в сумі 24 (двадцять чотири) грн. 12 коп. Постанова підлягає негайному виконанню. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови. Суддя Балаклицький А. І.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2014 |
Оприлюднено | 24.10.2014 |
Номер документу | 41002541 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Балаклицький А. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні