Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
14 жовтня 2014 р. № 820/16567/14
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Панченко О.В.
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Приватного підприємства "Аль Шафак Тур" про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач - Рубіжанська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Луганській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути з Приватного підприємства "Аль Шафак Тур", ідентифікаційний код 36847100, податковий борг з податку на прибуток підприємств у сумі 2312,43 (2300,00 грн. - основного платежу та 12,43 грн. - пені) з рахунків платника податків у Банках, обслуговуючих цього платника податків.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Приватне підприємство "Аль Шафак Тур" є суб'єктом господарювання та зареєстровано як платник податків у Рубіжанській ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області. Підприємство має податковий борг перед бюджетом у сумі 2312,43 грн. Наведені обставини свідчать про невиконання відповідачем свого податкового обов'язку щодо сплати податків та зборів в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України. Вказане слугувало підставою для звернення ОДПІ з даним позовом до суду.
Представник позивача - Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений судом належним чином, просив суд розглядати справу без участі повноважного представника. (а.с.21).
Відповідач - Приватне підприємство "Аль Шафак Тур", у судове засідання повноважного представника не направив, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений судом належним чином, в порядку, передбаченому ст.ст. 33-35 КАС України (а.с. 19), причини неявки суду не повідомив, правом на складання заперечень на позов не скористався.
Оскільки визначене ч. 1 ст.2 КАС України завдання адміністративного судочинства залишається незмінним при розгляді будь-якої адміністративної справи, в тому числі і справи за позовом суб'єкта владних повноважень, і дотримання вказаного завдання є обов'язковим в силу приписів ч.2 ст.19 Конституції України, то з огляду на приписи ст.41, ч.4 ст.122, ч.6 ст.128 КАС України, суд, зібравши докази, що в своїй сукупності повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин, доходить висновку, що справа має бути розглянута та вирішена на підставі наявних в ній доказів в порядку письмового провадження.
За матеріалами справи судом встановлено, що відповідач - Приватне підприємство "Аль Шафак Тур", пройшов передбачену законом процедуру державної реєстрації, набув статусу суб'єкту господарювання - юридичної особи, код ЄДРПОУ: 36847011. (зв. бік а.с.4).
На обліку як платник податків відповідач знаходиться в Рубіжанській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області з 24.12.2009 року, №1669. (а.с.5)
Відповідно облікових даних Рубіжанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області підприємство має податковий борг перед бюджетом України у сумі 2312,43 грн. з податку на прибуток приватних підприємств, що виник на підставі самостійно визначеного в податковій декларації підприємства №9091326808 від 23.04.2014 р. податкового зобов'язання та нарахованої контролюючим органом пені.
Застосовуючи заходи, направлені на погашення податкового боргу платника податків, Рубіжанською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Луганській області було сформовано та надіслано відповідачу податкову вимогу форми «Ю» на суму 2300,00 грн. від 07.05.2014р. № 90-25. (а.с.4).
Дослідивши згадану вище податкову вимогу, суд відзначає, що за формою, змістом, підставами прийняття оглянуте рішення відповідає повноваженням органів державної податкової служби України та способу їх реалізації, які визначені ст.ст.54, 59 Податкового кодексу України. Явних недоліків форми, змісту або підстави походження оглянутий правовий акт індивідуальної дії не має.
З огляду на приписи ч.1 ст.138 КАС України до предмету доказування по адміністративній справі про стягнення заборгованості, котра утворилась внаслідок невиконання публічного обов'язку з проведення платежу на користь Державного бюджету України, місцевого бюджету чи певного суб'єкта владних повноважень, входять обставини 1) реального існування зобов'язаної особи як суб'єкта права, 2) виникнення публічного обов'язку по здійсненню платежу та доведення до відома зобов'язаної особи факту виникнення публічного обов'язку по здійсненню платежу, 3) виконання публічного обов'язку в добровільному порядку, 4) дотримання органом контролю чи управління визначеної законом процедури виконання публічного обов'язку в примусовому порядку, 5) існування заборгованості з виконання публічного обов'язку, 6) заявлення органом контролю чи управління вимоги про стягнення в межах визначеного законом строку.
Оцінивши добуті докази в їх сукупності за правилами ст.ст.69, 70, 71, 86 КАС України, суд доходить висновку, що означені вище платежі належать до визначеного законодавцем в ст.9 Податкового кодексу України переліку загальнодержавних податків і зборів, заборгованість в розумінні п.14.1.175 ст.14 Податкового кодексу України підпадає під визначення податкового боргу.
Відповідно до ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
В силу приписів п.41.1.1 ст.41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи податкової служби.
Розглядаючи справу, суд відзначає, що процедура примусового виконання податковими органами за платника податків податкового обов'язку врегульована, зокрема, положеннями ст.95 Податкового кодексу України.
Визначений ст.57 Податкового кодексу України строк виконання податкового обов'язку у спірних правовідносинах скінчився. Управлінська функція з направлення податкової вимоги відповідно до ст.59 Податкового кодексу України суб'єктом владних повноважень виконана, 60 календарних днів з дати направлення ОДПІ на адресу платника податків - боржника податкової вимоги від 07.05.2014р. № 90-25 минули, обов'язком по надісланню повторно нової вимоги на новостворену заборгованість податковий орган законом не обтяжений, адже згідно з п.59.5 ст.59 Податкового кодексу України у разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Доказів припинення податкового обов'язку щодо заявленої до стягнення суми боргу відповідно до положень ст.ст.37, 38 Податкового кодексу України шляхом виконання або у інші способи сторони до суду не подали, а судом самостійно при виконанні вимог ст.11 КАС України в частині офіційного з'ясування всіх обставин по справі таких доказів не виявлено.
Існування підстав для застосування до спірної суми заборгованості положень ст.101 Податкового кодексу України судом в ході вирішення спору не знайдено.
Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Оскільки судовим розглядом не встановлено факту порушення заявленою суб'єктом владних повноважень вимогою прав та охоронюваних законом інтересів платника податків у сфері публічно-правових відносин, а також не виявлено фактів недотримання суб'єктом владних повноважень процедури реалізації управлінської функції, то позов належить задовольнити, адже обґрунтованість заявленої вимоги підтверджена добутими судом і долученими до матеріалів справи доказами.
Керуючись ст.ст.8 та 19 Конституції України, ст.ст.7-11, 158-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Рубіжанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Приватного підприємства "Аль Шафак Тур" про стягнення податкового боргу - задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства "Аль Шафак Тур" (ідентифікаційний код 36847100, місцезнаходження:9300, Луганська обл., м.Рубіжне, пр-т Кірова, буд.16, кв.9) податковий борг з податку на прибуток підприємств у сумі 2312,43 (2300,00 грн. - основного платежу та 12,43 грн. - пені) з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих цього платника податків (ПАТ "Укрсоцбанк", № р/р 26005000118217, МФО 300012; ЛУГ. Ф. АБ "Укргаз банк" м.Луганськ, № р/р 2600123140, МФО 304621; ЛУГ. Ф. АБ "Укргаз банк" м.Луганськ, № р/р 261500123140, МФО 304621; ЛУГАН. Ф-Я ПАТ КБ "Приватбанк" м.Луганськ, № р/р 26003053714372, МФО 304795; ЛУГАН. Ф-Я ПАТ КБ "Приватбанк" м.Луганськ, № р/р 26055053712065, МФО 304795; АБ "Укргазбанк", № р/р 26007423142, МФО 320478; Донецьк. оф. ПАТ "УСБ" м.Донецьк, № р/р26002565000032, МФО 334011).
Постанова набирає законної сили згідно з ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду згідно з ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: шляхом подачі через Харківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення (у разі застосування судом ч. 3, ст. 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, у разі повідомлення суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 цього Кодексу, про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду) апеляційної скарги з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Суддя Панченко О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2014 |
Оприлюднено | 24.10.2014 |
Номер документу | 41009563 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні