Постанова
від 12.08.2014 по справі 530/1044/14-а
ЗІНЬКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

П О С Т А Н О В А

Справа № 530/1044/14-а

Номер провадження 2-а/530/20/14

12.08.2014 року Зіньківський районний суд Полтавської області у складі головуючого судді Водолага А.В. при секретарі Стрілець Л.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщеннні Зіньківського районного суду в м.Зіньків Полтавської області справу за адміністративним позовом Зіньківської районної організації Товариства сприяння обороні України до Зіньківської міської ради Полтавської області, про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

В судове засідання з»явивсь представник позивача, представник відповідача в судове засідання не з»явився, про час і місце розгляду справи був повідомлений в законом встановленому порядку, про причину неявки суд не повідомив, заперечень на зявлені позовні вимоги до суду не направив.

Позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення 23 сесії 4 скликання Зіньківської міської ради Полтавської області від 6 грудня 2004 року «Про передачу в оренду земельної ділянки для громадського використання Зіньківському спортивно-технічному клубу Товариства сприяння обороні україни, м.Зіньків, вул. Погрібняка, 23а, іден.код 02729194».

В судовому засіданні представник позивача Храпач О.С. позовні вимоги підтримав повністю і просив визнати протиправним та скасувати зазначене рішення відповідача з підстав викладених у позовній заяві.

Відповідно ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

За змістом ст. 4 КАС України, правосуддя в адміністративних справах здійснюється адміністративними судами. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.

Як передбачено пунктом 1 частини 1 ст. 17 КАС України, компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Відповідно пункту 1 частини 1 ст. 18 КАС України, місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.

Вирішуючи питання про пудсудність даної справи Зіньківському районному суду Полтавської області, як адміністративному суду першої інстанції, суд приймає до уваги Рішення Конституційного Суду України від 01 квітня 2010 року у справі № 10-рп/2010 за конституційним поданням Вищого адміністративного суду України щодо офіційного тлумачення положень частини першої статті 143 Конституції України, пунктів "а", "б", "в", "г" статті 12 Земельного кодексу України, пункту 1 частини першої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства, в якому зазначається, що у даних правовідносинах органи місцевого самоврядування діють як суб'єкти владних повноважень, а отже дана справа підсудна Зіньківському районному суду Полтавської області.

Судом було встановлено, що рішенням 23 сесії 4 скликання від 6 грудня 2004 року Зіньківська міська рада вирішила: 1 Затвердити технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право користування земельною ділянкою Зіньківського спортивно-технічного клубу Товариства сприяння обороні України. 2 Передати в оренду Зіньківському СТК ТСОУ, земельну ділянку площею 0,67 га (землі громадського кортистування, освіти) в м.Зінькові по вул. Погребняка, 23-а, із земель комунальної власності міської ради терміном на 10 років. 3 Спеціалісту по земельних ресурсах міської ради внести відповідні зміни до земельно-облікової документації.

Непогоджуючись із вищезазначеним рішенням позивач оспорює його з тих підстав, що земельна ділянка в м.Зінькові по вул. Погребняка, 23-а, яка передана даним рішенням в оренду Зіньківського спортивно-технічного клубу Товариства сприяння обороні України, перебуває в постійному користуванні позивача на підставі державного акта на право постійного користування землею.

В обгрунтування своїх позовних вимог позивач посилається на те, що дане рішення було прийнято з порушенням вимог Земельного Кодекса України, в редакції, що діяла на момент прийняття оспорюваного рішення станом на 06 грудня 2004 року, так-як надання у користування земельної ділянки, що перебуває в постійному користуванні іншої особи, може бути проведено лише після її вилучення в порядку, передбаченому Земельним Кодексом, однак зазначена земельна ділянка у позивача не вилучалась у встановленому законом порядку.

Як пояснив представник відповідача в судовому засіданні, приймаючи спірне рішення сесія міської ради керувалась тим, що відповідно положень ч. 2 ст. 92 Земельного кодексу України, Право постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності можуть набувати підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності, громадські організації інвалідів України, їх підприємства (об'єднання), установи та організації, релігійні організації України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, виключно для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення їх діяльності, а згідно пункту 6 розділу 10 Земельного кодексу України і пункту 6 пункту 6 Постанови Верховної ради Української РСР «Про земельну реформу» громадяни та юридичні особи які мали у постійному користуванні земельні ділянки, але згідно ЗК України не можуть мати їх на такому праві повинні до 01 січня 2008 року переоформити на них право власності або право оренди, а так-як позивач не відноситься до числа осіб визначених ст. 92 ЗК України, і не переоформили раніше наданого їм права постійного користування на право власності, або право оренди то по закінченню вищенаведеного строку втратили право користування земельними ділянками.

Таким чином на думку відповідача позивач втратив право постійного користування зазначеною земельною ділянкою, а тому відповідачем було прийнято рішення про надання її в оренду Зіньківському спортивно-технічному клубу Товариства сприяння обороні України.

З даним твердженням непогодився представник позивача посилаючись на рішення Конституційного суду України №5рп/2005 від 22.09.2005 року.

Нормою ст. 5 КАС України, - Адміністративне судочинство здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу та міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Відповідно ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

За змістом ст. 69 - 70 КАС України, - Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Докази, одержані з порушенням закону, судом при вирішенні справи не беруться до уваги. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Відповідно ст. 86 КАС України, Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Відповідно частини 1, 2 ст. 71 КАС України, - Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Заслухавши пояснення сторін, розглянувши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволенні позову з наступних підстав:

Судом було встановлено, що земельна ділянка, яка знаходиться по вул. Погрібняка, 23а, в м.Зіньків, Полтавської області, площею 0,66 га, перебуває в постійному користуванні позивача на підставі державного акта на право постійного користування землею серії ПЛ №14 виданого 06 липня 1994 року та зареєстрованого в книзі Записів державних актів на право постійного користування землею за №23, копія якого знаходиться в матеріалах справи.

В травні 2014 року позивач звернувся до відділу держземагенства у Зіньківському районі Полтавської області із заявою від 05.05.2014 року. Листом відділу держземагенства у Зіньківському районі Полтавської області від 12.05.2014 року відділ зметою належного розгляду заяви позивача від 05.05.2014 року просив надати належним чином засвідчені копії оскаржуване позивачем у даній справі рішення 23 сесії 4 скликання Зіньківської міської ради Полтавської області від 6 грудня 2004 року «Про передачу в оренду земельної ділянки для громадського використання Зіньківському спортивно-технічному клубу Товариства сприяння обороні України» та листа Зіньківської міської ради №403-З від 24.11.2004 року «Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право користування земельною ділянкою.

Як зазначає позивач вищевказаних документів у нього небуло і про їх існування позивачеві нічого небуло відомо, а тому він звернувся до відповідача із заявою про надання копій вищезгаданих документів.

Листом відповідача від 16.05.2014 року №02-24/389 позивачеві було надано копію рішення 23 сесії 4 скликання Зіньківської міської ради Полтавської області від 6 грудня 2004 року «Про передачу в оренду земельної ділянки для громадського використання Зіньківському спортивно-технічному клубу Товариства сприяння обороні України, м.Зіньків, вул. Погрібняка, 23а, іден.код 02729194» та повідомлено про те, що листа №403-З від 24.11.2004 року в Зіньківській міській раді не збереглося.

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням 23 сесії 4 скликання Зіньківської міської ради Полтавської області від 6 грудня 2004 року «Про передачу в оренду земельної ділянки для громадського використання Зіньківському спортивно-технічному клубу Товариства сприяння обороні України, м.Зіньків, вул. Погрібняка, 23а, іден.код 02729194», було вирішено: 1 Затвердити технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право користування земельною ділянкою Зіньківського спортивно-технічного клубу Товариства сприяння обороні України. 2 Передати в оренду Зіньківському СТК ТСОУ, земельну ділянку площею 0,67 га (землі громадського кортистування, освіти) в м.Зінькові по вул. Погребняка, 23-а, із земель комунальної власності міської ради терміном на 10 років. 3 Спеціалісту по земельних ресурсах міської ради внести відповідні зміни до земельно-облікової документації.

Відповідно ч. 5 ст. 116 Земельного Кодекса України, в редакції, що діяла на часвиникнення спірних правовідносин, надання у користування земельної ділянки, що перебуває у власності або у користуванні, провадиться лише після вилучення (викупу) її в порядку, передбаченому цим Кодексом.

Відповідачем не було надано до суду доказів вилучення зазначеної земельної ділянки із постійного користування позивача у встановленому законом порядку.

Таким чином суд вважає, що оспорюване позивачем рішення було прийняте з порушенням вимог ст. 116 Земельного Кодекса України, в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин.

Відповідач також не надав суду доказів того, що відповідач свого часу був обізнаний про оспорюване ним рішення, викликався для участі у пленарному засіданні 23 сесії 4 скликання Зіньківської міської ради Полтавської області яке відбулось 6 грудня 2004 року, чи його повідомлялось про зміст питань, які розглядались на вищезазначеному пленарному засіданні сесії міської ради, чи був повідомлений про результати розгляду цих питань, а саме в частині оспорюваного ним рішення 23 сесії 4 скликання Зіньківської міської ради Полтавської області від 6 грудня 2004 року «Про передачу в оренду земельної ділянки для громадського використання Зіньківському спортивно-технічному клубу Товариства сприяння обороні України, м.Зіньків, вул. Погрібняка, 23а, іден.код 02729194».

За таких обставин суд вирішуючи питання щодо дотримання позивачем строків звернення з адміністративним позовом до суду, приходить до висновку про те, що позивач дізнався чи міг дізнатися про порушення свого права, про захист якого він просить у своїй позовній заяві, не раніше 16 травня 2014 року, тобто з моменту надання відповідачем позивачеві копії оспорюваного рішення, а отже позивач звернувся до суду в межах встановленого законом шестимісячного строку.

Суд не приймає до уваги заперечень відповідача в яких той посилається на втрату позивачем права постійного користування земельною ділянкою у зв'язку із непереоформленням ним права постійного користування земельною ділянкою на право власності чи право оренди в строк до 01 січня 2008 року, так-як згідно пункту 1 Рішення Конституційного суду України №5рп/2005 від 22.09.2005 року було визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), положення: - пункту 6 розділу Х "Перехідні положення" Земельного кодексу України ( 2768-14 ) щодо зобов'язання переоформити право постійного користування земельною ділянкою на право власності або право оренди без відповідного законодавчого, організаційного та фінансового забезпечення; - пункту 6 Постанови Верховної Ради України "Про земельну реформу" від 18 грудня 1990 року N 563-ХII ( 563-12 ) з наступними змінами в частині щодо втрати громадянами, підприємствами, установами і організаціями після закінчення строку оформлення права власності або права користування землею раніше наданого їм права користування земельною ділянкою.

Пунктом 2 цього ж Рішення Конституційного суду України №5рп/2005 від 22.09.2005 року встановлен, що положення пункту 6 розділу Х "Перехідні положення" Земельного кодексу України ( 2768-14 ) та пункту 6 Постанови Верховної Ради України "Про земельну реформу" ( 563-12 ), визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення.

Таким чином заперечення відповідача з цих підстав є необгрунтовані і безпідставні.

При вирішенні даної справи по суті суд також враховую те, що позивачем було виготовлено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), присвоєно земельній ділянці кадастровий номер та внесено відомості про земельну ділянку до державного земельного кадастру, що підтверджується відповідною тезнічною документацією із землеустрою та витягом з державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-5301615212014 сформованого станом на 08.07.2014 року, з яких вбачається, що земельна ділянка площею 0,6640 га, кадастровий номер 5321310100:50:010:1219, яка знаходиться за адресою Полтавська область, Зіньківський район, м.Зіньків, вул. Погрібняка, 23а, перебуває в постійному користуванні позивача.

Відповідно ст. 19 Конституції України, Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За таких обставин суду приходить до висновку про те, що рішення 23 сесії 4 скликання Зіньківської міської ради Полтавської області від 6 грудня 2004 року «Про передачу в оренду земельної ділянки для громадського використання Зіньківському спортивно-технічному клубу Товариства сприяння обороні України, м.Зіньків, вул. Погрібняка, 23а, іден.код 02729194» є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно ч. 1 та п.1 ч. 2 ст. 162 КАС України, - При вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково. У разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення.

Відповідач не довів у суді правомірності свого рішення, за таких обставин суд приходить до висновку про необхідність задоволення позовних вимог позивача у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 158 -163 КАС України, суд-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Зіньківської районної організації Товариства сприяння обороні України задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення 23 сесії 4 скликання Зіньківської міської ради Полтавської області від 6 грудня 2004 року Про передачу в оренду земельної ділянки для громадського використання Зіньківському спортивно-технічному клубу Товариства сприяння обороні України, м.Зіньків, вул. Погрібняка, 23а, іден.код 02729194.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом 10 днів, шляхом подання апеляційної скарги до Харківського апеляційного адміністративного суду через Зіньківський районний суд Полтавської області.

Копію постанови направити позивачу.

Суддя :

СудЗіньківський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення12.08.2014
Оприлюднено28.10.2014
Номер документу41016474
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —530/1044/14-а

Ухвала від 28.05.2014

Адміністративне

Зіньківський районний суд Полтавської області

Водолага А. В.

Постанова від 12.08.2014

Адміністративне

Зіньківський районний суд Полтавської області

Водолага А. В.

Ухвала від 10.06.2014

Адміністративне

Зіньківський районний суд Полтавської області

Водолага А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні