Копія
Справа № 822/4188/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 жовтня 2014 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіДанилюк У.Т. при секретаріГорячій Д.Л. за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області про визнання протиправною, скасування відмови та зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_3 звернулась до Хмельницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області про визнання протиправною, скасування відмови та зобов'язання вчинити дії.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 04.04.2014 року Головним управління Держземагенства у Хмельницькій позивачу надано відмову у задоволенні заяви про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель державної власності за межами населених пунктів Теліженецької сільської ради Ізяславського району Хмельницької області за №10-05-09/3871. 11.07.2014 року ОСОБА_3 повторно звернулася до відповідача із проханням повторно розглянути заяву. 28 серпня 2014 року Головним управлінням Держземагенства у Хмельницькій області відмовлено у задоволенні заяви про затвердження проекту землеустрою вище вказаної земельної ділянки. Крім того, в обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що проект землеустрою був погоджений Відділом Держземагенства в Ізяславському районі Хмельницької області висновком №0061 від 20 листопада 2013 року. Вважає відмову відповідача у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення, кадастровий номер №6822187200:07:011:1001, площею 1,9700 га для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель державної власності за межами населених пунктів Теліженецької сільської ради Ізяславського району Хмельницької області протиправною та такою, що підлягає скасуванню та просить суд: визнати протиправною та скасувати відмову Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення (кадастровий номер №6822187200:07:011:1001), площею 1,9700 га для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель державної власності за межами населених пунктів Теліженецької сільської ради Ізяславського району Хмельницької області від 28 серпня 2014 року №31-22-0.52-8365/2-14; зобов'язати Головне управління Держземагенства у Хмельницькій області розглянути заяву про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення (кадастровий номер №6822187200:07:011:1001), площею 1,9700 га для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель державної власності за межами населених пунктів Теліженецької сільської ради Ізяславського району Хмельницької області та за результатами розгляду, видати наказ про затвердження проекту землеустрою або про відмову у такому затвердженні, відповідно до чинного законодавства.
Представник позивача в судовому засіданні підтвердив викладені в позовній заяві обставини, просив позов задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача проти позовних вимог ОСОБА_3 заперечив, з підстав викладених в письмовому запереченні просив в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.
Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, в задоволенні позову слід відмовити з наступних підстав.
Судом встановлено, що ОСОБА_3 зверталася до Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель державної власності за межами населених пунктів Теліженецької сільської ради Ізяславського району Хмельницької області.
04.04.2014 року Головним управління Держземагенства у Хмельницькій області позивачу надано відмову №10-05-09/3871 у задоволенні заяви про затвердження проекту землеустрою щодо відведення вище вказаної земельної ділянки.
11.07.2014 року ОСОБА_3 повторно звернулася до відповідача із проханням повторно розглянути вище вказану заяву.
28 серпня 2014 року Головним управлінням Держземагенства у Хмельницькій області відмовлено у задоволенні заяви про затвердження проекту землеустрою вище вказаної земельної ділянки.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Згідно з п. 4.32. Положення про Головне управління Держземагентства в області затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.05.2012 № 258 із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25 січня 2013 року № 40, головне управління відповідно до покладених на нього завдань передає відповідно до закону земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності у власність або в користування для всіх потреб в межах області.
Відповідно до п. б) ч. 1 ст. 58 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) до земель водного фонду належать землі, зайняті: прибережними захисними смугами вздовж морів, річок та навколо водойм, крім земель, зайнятих лісами.
Згідно з ч. 1 та ч. 2 ст. 60 ЗК України вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм з метою охорони поверхневих водних об'єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності встановлюються прибережні захисні смуги.
Прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною: для малих річок, струмків і потічків, а також ставків площею менш як 3 гектари - 25 метрів; для середніх річок, водосховищ на них, водойм, а також ставків площею понад 3 гектари - 50 метрів; для великих річок, водосховищ на них та озер - 100 метрів. При крутизні схилів більше трьох градусів мінімальна ширина прибережної захисної смуги подвоюється.
Відповідно до ч. 4 ст. 122 ЗК України центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
Згідно зі ст. 4 Водного кодексу України до земель водного фонду належать землі, зайняті: морями, річками, озерами, водосховищами, іншими водними об'єктами, болотами, а також островами, не зайнятими лісами; прибережними захисними смугами вздовж морів, річок та навколо водойм, крім земель, зайнятих лісами; гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами та каналами, а також землі, виділені під смуги відведення для них; береговими смугами водних шляхів.
В ході судового розгляду судом встановлено, представниками сторін не заперечується, у листах-відмовах Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області від 04.04.2014 року та від 28.08.2014 року позивача повідомлено, що по земельній ділянці кадастровий номер №6822187200:07:011:1001 проходить прибережна захисна смуга.
З врахуванням положень вище вказаного законодавства, суд приходить до висновку, що частина земельної ділянки кадастровий номер №6822187200:07:011:1001 відноситься до земель водного фонду України, а тому компетенція Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області не поширюється на розпорядження вказаною земельною ділянкою.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. А суд, згідно статті 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
З врахуванням зазначених обставин, норм чинного законодавства, суд приходить до висновку, що представниками відповідача правомірність своїх дій доведена, останні діяли в межах повноважень та спосіб передбачений Конституцією та законами України, а відповідно в задоволені позову слід відмовити.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 7-12, 17, 18, 70, 71, 86, 159-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 23 жовтня 2014 року
Суддя /підпис/У.Т. Данилюк "Згідно з оригіналом" Суддя У.Т. Данилюк
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2014 |
Оприлюднено | 28.10.2014 |
Номер документу | 41039874 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Данилюк У.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні