ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 жовтня 2014 р. Справа № 804/14612/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Кучми К.С., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Криворізької південної об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровської області до Громадської організації «Ветеран» про припинення юридичної особи, -
ВСТАНОВИВ :
У вересні 2014 року позивач на виконання своїх владних повноважень звернувся до адміністративного суду з вищезазначеним позовом посилаючись на те, що відповідач перебуває на обліку у Криворізькій південній ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровської області, як платник податків та інших обов'язкових платежів. Підприємство не подає податкові декларації та інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків та зборів більше одного року, чим порушує чинне законодавство. За таких обставин, позивач просив суд припинити юридичну особу - Громадську організацію «Ветеран» (код ЄДРПОУ 23076017).
25 вересня 2014 року відповідач отримав ухвалу про відкриття скороченого провадження, що підтверджується поштовим повідомленим. Відповідач протягом десяти днів не надав до суду заперечень проти позову та позов не визнав.
У відповідності до положень ст.183-2 КАС України, суд розглядає справу в порядку скороченого провадження.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Громадська організація «Ветеран» перебуває на обліку в Криворізькій південній об'єднаній Державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровської області, як платник податків та інших обов'язкових платежів.
Згідно довідки Криворізької південної ОДПІ від 06.08.2014 року № 315, відповідач не звітує з 24.02.1995 року.
Відповідно до ч.2 ст.38 «Про державну реєстрацію юридичних і фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 року №755-IV підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Разом з тим, суспільні відносини у сфері утворення, реєстрації, діяльності та припинення громадських об'єднань в Україні врегульовано спеціальним законодавчим актом, а саме: Законом України «Про громадські об'єднання» від 22.03.2012 р. №4572-VI. (стаття 2 цього Закону).
У відповідності до ст.1 Закону України громадське об'єднання - це добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів. Громадська організація - це громадське об'єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи. Громадське об'єднання може здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи або без такого статусу. Громадське об'єднання зі статусом юридичної особи є непідприємницьким товариством, основною метою якого не є одержання прибутку.
Частинами 1, 2 статті 4 Закону встановлено обмеження щодо утворення і діяльності громадських об'єднань та передбачено, що утворення і діяльність громадських об'єднань, мета (цілі) або дії яких спрямовані на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення, забороняються. Громадські об'єднання не можуть мати воєнізованих формувань.
Відповідно до ч.ч.3, 4 вказаної статті інші обмеження права на свободу об'єднання, у тому числі на утворення і діяльність громадських об'єднань, можуть бути встановлені виключно законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей. Громадським об'єднанням не можуть надаватися владні повноваження, крім випадків, передбачених законом.
При цьому статтею 25 Закону визначено, що припинення діяльності громадського об'єднання здійснюється: 1) за рішенням громадського об'єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об'єднання, шляхом саморозпуску або реорганізації шляхом приєднання до іншого громадського об'єднання такого самого статусу; 2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об'єднання.
Припинення діяльності громадського об'єднання зі статусом юридичної особи має наслідком припинення цієї юридичної особи у порядку, встановленому Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
Статтями 26-27 Закону України «Про громадські об'єднання» врегульовано порядок добровільного припинення діяльності громадського об'єднання (саморозпуск) та порядок реорганізації громадського об'єднання.
Згідно ч.ч.1-4 ст.28 Закону громадське об'єднання може бути заборонено судом за позовом уповноваженого органу з питань реєстрації в разі виявлення ознак порушення громадським об'єднанням вимог статей 36, 37 Конституції України, статті 4 цього Закону. Заборона громадського об'єднання має наслідком припинення його діяльності у порядку, встановленому цим Законом, та виключення з Реєстру громадських об'єднань. Справа про заборону громадського об'єднання розглядається у порядку, встановленому КАС України. У разі прийняття рішення про заборону громадського об'єднання майно, кошти та інші активи громадського об'єднання за рішенням суду спрямовуються до державного бюджету. На виконання рішення суду про заборону громадського об'єднання уповноважений орган з питань реєстрації вносить відповідний запис до Реєстру громадських об'єднань. Припинення діяльності громадського об'єднання, щодо якого прийнято рішення про заборону, здійснюється у порядку, визначеному статтею 29 цього Закону.
При цьому ч.5 ст.28 Закону чітко визначено, що інші підстави для заборони діяльності громадського об'єднання, крім зазначених у частині першій цієї статті, не допускаються.
Зважаючи на те, що Законом України «Про громадські об'єднання» не передбачено у якості підстави для припинення діяльності громадського об'єднання неподання ним протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, а також на те, що норми цього Закону є спеціальними по відношенню до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних і фізичних осіб-підприємців», то застосуванню у даному випадку підлягають саме приписи Закону України «Про громадські об'єднання», виходячи з яких, позовні вимоги про припинення юридичної особи Громадської організації «Ветеран» задоволенню не підлягають через відсутність на те передбачених законом підстав.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.94, 183-2, 158-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову Криворізької південної об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровської області до Громадської організації «Ветеран» про припинення юридичної особи - відмовити.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст.254 КАС України та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, передбачені ст.186 КАС України.
Суддя Кучма К.С.
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2014 |
Оприлюднено | 28.10.2014 |
Номер документу | 41041579 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні