Постанова
від 23.10.2014 по справі 820/17290/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                     Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И  Харків    23 жовтня 2014 р.                                                                                                 № 820/17290/14   Суддя Харківського окружного адміністративного суду Лук'яненко М.О., розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до товариства з обмеженою відповідальністю Рігал-Україна" про стягнення штрафу, - В С Т А Н О В И В: Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просить суд: стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Рігал-Україна" у доход держбюджету штраф у сумі 3400 (три тисячі чотириста) грн. Одержувач 31115106700480 код Шевченківського УДКСУ у Харківській області, МФО 851011, код ЄДРПОУ 24134484, код платежу до держбюджету 21081100.    В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" провело перевірку за дотриманням відповідачем чинного законодавства. За результатами перевірки було складено акт, та видано обов'язковий до виконання припис №07/12-02-016 від 25.01.2014 року, однак, припис виконано не було. На підставі акту перевірки, державним підприємством "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" було винесено постанову №07/10-01-021 від 17.06.2014 року про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання на суму 3400 грн. Відповідач, в судове засідання свого представника не направив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином та своєчасно, про причини своєї неявки суду не повідомив, заяви про відкладення розгляду справи чи розгляд справи за його відсутністю не надавав. Згідно з ч. 6 ст. 128  КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд дійшов наступного висновку. Судовим розглядом встановлено, що 20 січня 2014 року позивачем здійснено захід з державного енергетичного нагляду, (контролю), результати якого оформлені актом №07/12-06-016 (а.с. 5-8). На підставі вищевказаного акту позивачем винесено обов'язковий до виконання припис №07/12-06-016 від 25.01.2014 року (а.с. 9-10). 17 червня 2014 року фахівцем Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" проведено перевірку. Результати перевірки оформлені актом №07/12-02-006 (а.с. 11), яким зафіксовано не виконання припису №07/12-06-016. За ухилення від виконання припису на відповідача, у відповідності до норм чинного законодавства було накладено штраф у розмірі 3400 грн., про що було винесено постанову №7/10-01-021 від 17.06.2014 року (а.с. 13). Відповідно до статуту затвердженого Наказом Міненерговугілля від 21.02.2012 року №127, Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" є державним унітарним підприємством електроенергетичної галузі і діє як державне комерційне підприємство, що засноване не державній власності, підпорядковане та належить до сфери управління Міністерства енергетики та вугільної промисловості України (а.с. 15-21). Згідно ст. 5 Закону України "Про електроенергетику"  визначено, що однією із засад державної політики в енергетиці є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів. Положеннями ст. 9 вищевказаного Закону  та п.1 Положення "Про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії" передбачено, що державний нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії, яка підпорядкована безпосередньо Мінпаливенерго в частині виконання функцій, покладених на Держенергонагляд, та діє у складі державного підприємства, що здійснює централізоване диспетчерське (оперативно-технологічне) управління об'єднаною енергетичною системою України, та його територіальних структурних підрозділів. Відповідно до ст. 14 Закону України "Про теплопостачання", державний нагляд (контроль) у сфері теплопостачання здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання. Способом здійснення державного нагляду (контролю) у сфері теплопостачання є проведення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування теплових, тепловикористальних установок і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів відносин у сфері теплопостачання в порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності". Відповідно до п. 1 Положення "Про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії", затвердженого КМУ від 07.08.96 року №929 із змінами та доповненнями, державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (Держенергонагляд). Припис - це обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства (ч. 8    ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності"). Статтею 27 Закону України "Про електроенергетику" визначено, що суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці: за неподання інформації або подання завідомо недостовірної інформації, передбаченої в ліцензіях на виробництво, передачу або постачання електричної енергії та в нормативно-правових актах, що регулюють питання функціонування об'єднаної енергетичної системи України і споживання енергії, - штраф у розмірі до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Відповідно до п.9.5. Інструкції з організації проведення обстежень електричних, тепловикористовуючих установок, теплових мереж та оформлення їх результатів, затвердженої           наказом Міністерства палива та енергетики України від 24.12.2004 року №817, вимоги повинні бути виконані в повному обсязі після закінчення встановленого терміну виконання Приписів, Розпоряджень. У разі якщо суб'єкт господарювання не в змозі виконати вимоги, установлені Приписом чи Розпорядженням, з причин, які неможливо передбачити заходами щодо їх виконання, керівник суб'єкта господарювання не пізніше ніж за 10 днів до закінчення встановленого строку виконання відповідного заходу звертається у довільній формі до відповідного структурного підрозділу Держенергонагляду з метою отримання письмового дозволу на продовження строків виконання Припису чи Розпорядження. Звернення розглядається керівником відповідного структурного підрозділу Держенергонагляду, який видав Направлення на проведення заходу з державного енергетичного нагляду. Керівнику суб'єкта господарювання протягом 5 днів з дати отримання такого звернення надсилається обґрунтоване рішення, яке готується інспектором Держенергонагляду, що видав Припис чи Розпорядження. Пунктом 6 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року №1312 передбачено, що державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право накладати на суб'єктів господарювання штрафи: за правопорушення, передбачені в абзаці другому пункту 2 цього Положення, - у розмірі до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за правопорушення, передбачені в абзаці третьому пункту 2 цього Положення, - у розмірі до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У відповідності до п.7 вищевказаного Положення рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання (додаток 1), складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду (додаток 2). Нормами п.10 Положення №1312 визначено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.   Постанова про накладення штрафу №07/10-01-021 від 17.06.2014 року була отримана відповідачем 21.06.2014 року, про що свідчить підпис уповноваженої особи установи у зворотному  поштовому  повідомленні (а.с. 14). Виходячи з викладеного, беручи до уваги, що вказана вище постанова відповідачем не оскаржувалась, доказів виконання установою обов'язку щодо сплати штрафу до суду не надано, суд приходить до висновку, що позовні вимоги державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі. Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства. Керуючись ст.ст. 8 і 19 Конституції України, ст.ст. 7-11, ч. 1 ст. 158, ст. 159, ч. ч. 1, 2 ст. 160, ст. 161, ч. 1 ст. 162,  ст. 163 КАС України, суд, – П О С Т А Н О В И В: Адміністративний позов державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до товариства з обмеженою відповідальністю Рігал-Україна" про стягнення штрафу - задовольнити в повному обсязі. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Рігал-Україна" (63651, Харківська область, Шевченківський район, с. Колісниківка, вул. Дорганівська, 22, код ЄДРПОУ 37327222) у доход держбюджету штраф у сумі 3400 (три тисячі чотириста гривень) грн. Одержувач 31115106700480 код Шевченківського УДКСУ у Харківській області, МФО 851011, код ЄДРПОУ 24134484, код платежу до держбюджету 21081100. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у 10-денний строк з дня отримання копії постанови. Постанова набирає законної сили у порядку, передбаченому ст. 254 КАС України. Суддя                                                                            М.О. Лук'яненко  

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2014
Оприлюднено29.10.2014
Номер документу41048939
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/17290/14

Постанова від 23.10.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Лук'яненко М.О.

Ухвала від 13.10.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Лук'яненко М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні