cpg1251
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"09" жовтня 2014 р. м. Київ К/800/6504/13
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі :
Суддів: Лиски Т.О. (доповідач),
Бутенка В.І.,
Олендера І.Я.,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Комунального підприємства "Бюро технічної інвентаризації" Димитровської міської ради до Управління Пенсійного фонду України в м. Димитрові Донецької області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування фінансових санкцій, касаційне провадження в якій відкрито за касаційною скаргою Управління Пенсійного фонду України в м. Димитрові Донецької області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 18 грудня 2012 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 24 січня 2013 року, -
в с т а н о в и л а:
У листопаді 2012 року Комунальне підприємство "Бюро технічної інвентаризації" Димитровської міської ради звернулося до суду з позовом до Управління Пенсійного фонду України в м. Димитрові Донецької області про визнання протиправним та скасування рішення від 07 липня 2012 року №31 про застосування фінансових санкцій за приховування (заниження) страхувальником сум заробітної плати (виплат, доходу), на які нараховуються страхові внески у розмірі 8152,41 грн.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 18 грудня 2012 року, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 24 січня 2013 року, позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Управління Пенсійного фонду України в місті Димитрові Донецької області № 31 від 07 липня 2012 року про застосування фінансових санкцій за приховування (заниження) страхувальником сум заробітної плати (виплат, доходу), на які нараховуються страхові внески у розмірі 8152,42 грн., прийняте відносно Комунального підприємства «Бюро технічної інвентаризації» Димитровської міської ради.
Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій у справі, Управління Пенсійного фонду України в м. Димитрові Донецької області звернулося з касаційною скаргою, в якій просить рішення судів першої та апеляційної інстанцій скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити позивачу у задоволенні позову, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права.
Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши та обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши матеріали справи, колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що Комунальне підприємство "Бюро технічної інвентаризації" Димитровської міської ради (код ЄДРПОУ 21973089) зареєстровано в якості юридичної особи 27 січня 1993 року виконавчим комітетом Димитровської міської ради Донецької області, знаходиться на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в м. Димитрові Донецької області як платник внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за реєстраційним номером 05-25-01-0232.
26 червня 2012 року Управлінням Пенсійного фонду України в м. Димитрові Донецької області було проведено планову перевірку комунального підприємства «Бюро технічної інвентаризації» Димитровської міської ради щодо правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інших платежів, контроль за нарахуванням та сплатою яких покладено на Пенсійний фонд України, а також достовірності формування та подання відомостей про застраховану особу, що використовується в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування за період з 01 червня 2007 року по 01 червня 2012 року.
За результатами вказаної перевірки було виявлено приховування (заниження) сум заробітної плати (виплат, доходу) у квітні, травні 2010року на загальну суму 8152,41 грн., про що було складено акт від 26 червня 2012 року № 31.
На підставі вказаного акту документальної перевірки, Управління Пенсійного фонду України в місті Димитрові рішенням №31 від 07 липня 2012 року застосувало до позивача фінансові санкції в розмірі 8152,41 грн.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції, з висновком якого погодився і суд апеляційної інстанції, виходив з того, що відповідач при застосуванні до позивача фінансових санкцій не врахував, що положення пункту 3 частини 9 статті 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» , на підставі якого і було прийнято вказане рішення, виключено з цього Закону з 01 січня 2011 року, а отже оскаржуване рішення є незаконним й підлягає скасуванню.
Колегія суддів не погоджується з таким висновком судів попередніх інстанцій виходячи з наступного.
Відповідно до статті 1 Закону України №1058 від 09 липня 2003 року «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (в редакції на час прийняття спірного рішення; далі - Закону №1058), який регулює відносини, що виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування, збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені (які підлягають сплаті) згідно із законодавством, що діяло раніше; надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Згідно з пунктом 6 частини 2 статті 17 , частини 6 статті 20 Закону України №1058 (в редакції, що діяла на час вчинення правопорушення), страхувальники зобов'язані нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.
У відповідності до пункту 3 частини 9 статті 106 Закону №1058 за приховування (заниження) страхувальником суми заробітної плати (виплат, доходу), на які нараховуються страхові внески, накладається штраф у розмірі всієї суми прихованої (заниженої) заробітної плати (виплат, доходу), а в разі повторного протягом року такого порушення - штраф у триразовому розмірі суми прихованої (заниженої) заробітної плати (виплат, доходу).
Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачено, що стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій; погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється; на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Таким чином, за порушення, вчинені до 01 січня 2011 року, органи Пенсійного фонду застосовують фінансові санкції, передбачені законами, що діяли на момент вчинення цих порушень, у тому числі фінансові санкції, встановлені пунктом 3 частини 9 статті 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» , за приховування (заниження) страхувальником суми заробітної плати (виплат, доходу), на які нараховуються страхові внески, й донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або страхувальником сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків.
При цьому, як вбачається зі змісту оскаржуваного рішення від 07 липня 2012 року №31, позивачу штрафні санкції нараховано за порушення, допущені за період квітень, травень 2010 року, тобто до 01 січня 2011 року.
Враховуючи вказане, колегія суддів Вищого адміністративного суду України приходить до висновку, що спірне рішення від 07 липня 2012 року №31 прийняте відповідачем у відповідності до вимог чинного законодавства й передбачені останнім підстави для його скасування відсутні, а отже позовні вимоги є такими, що не підлягають задоволенню.
Аналогічна правова позиція висловлена в постановах Верховного Суду України від 19 лютого 2013 року у справі №21-432а12, від 26 березня 2013 року у справі №21-71а13 та від 15 жовтня 2013 року у справі №21-318а13.
За правилами статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції має право скасувати судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій та ухвалити нове рішення, якщо обставини справи встановлені повно і правильно, але суди першої та апеляційної інстанцій порушили норми матеріального чи процесуального права, що призвело до ухвалення незаконного судового рішення.
Оскільки обставини справи встановлені повно і правильно, але суди першої та апеляційної інстанцій порушили норми матеріального права, судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій підлягають скасуванню з ухваленням нового рішення про відмову у задоволенні позову.
На підставі викладеного, керуючись статтями 220, 222, 223, 229, 230, 232 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,
постановила:
Касаційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в м. Димитрові Донецької області задовольнити.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 18 грудня 2012 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 24 січня 2013 року скасувати.
У задоволенні позову Комунального підприємства "Бюро технічної інвентаризації" Димитровської міської ради до Управління Пенсійного фонду України в м. Димитрові Донецької області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування фінансових санкцій відмовити.
Постанова оскарженню не підлягає.
Судді:
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2014 |
Оприлюднено | 27.10.2014 |
Номер документу | 41061043 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Лиска Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні