Справа № 815/5738/14
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 жовтня 2014 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі :
головуючої судді Потоцької Н.В.
за участю секретаря Загрійчук О.В.
сторін:
представника позивача Лінькової В.Л.
представника відповідача Біди Н.М.
представника відповідача не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом
товариства з обмеженою відповідальністю «Інтехно» до державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області, реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції про визнання протиправним та скасування рішення № 501 від 16.09.2014 року та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Одеського окружного адміністративного суду із позовом до державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області, реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції в якому, з урахуванням поданих уточнень, просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції у Приморському районі міста Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області №501 від 16.09.2014р. про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість в повному обсязі;
- зобов'язати ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській відновити ТОВ «Інтехно» як платника податку на додану вартість в реєстрі платників податків з дати первинної реєстрації - 11.07.2011 року.
В обґрунтування своєї правової позиції позивач зазначив, оскаржуване рішення прийняте відповідачем на підставі внесення Державним реєстратором юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дзюбенко Євгеном Павловичем інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу за №15561440014047265 від 10.09.2014 року.
Тоді, як згідно витягу з ЄДР щодо TOB «Інтехно», підтвердження відомостей про юридичну особу було здійснено 13.06.2014 року , 19.06.2014 року та 16.09.2014 року.
Представник позивач в судовому засіданні заявлені вимоги підтримав повністю з підстав, викладених в адміністративному позові та наданих поясненнях та просив позовні вимоги задовольнити повністю.
Представник відповідача (ДПІ Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області) до судового засідання 16.10.2014 року та 21.10.2014 року не з'явився. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується підписом у повідомленні про вручення поштового відправлення. Заперечень та письмових доказів на спростування доводів позивача не надано.
Представник відповідача (реєстраційна служба Одеського міського управління юстиції) проти задоволення позову заперечувала, пояснивши, що в діях державного реєстратора не вбачається ознак протиправності, оскільки він діяв згідно приписів Закону України статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, представника третьої особи, проаналізувавши чинне законодавство, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
02 жовтня 2014 року TOB «ІНТЕХНО» поштою отримало рішення ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області №501 від 16.09.2014 «Про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість» (а/с. 7).
Підставою для анулювання реєстрації платника ПДВ у рішенні № 501 зазначено: платнику в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців зроблено запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, що підтверджено електронною відомістю держреєстратора ВК ОМР від 10.09.2014 № 15561440014047265.
TOB «ІНТЕХНО» зареєстровано платником ПДВ 11.07.2011 року.
Згідно відомостей, які містяться у витягу № 19392434 від 03.10.2014 р. Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (Державна реєстраційна служба України):
- 13.06.2014 року ТОВ «ІНТЕХНО» підтверджено відомості про юридичну особу, номер запису 15561060012047265;
- 19.07.2014 року ТОВ «ІНТЕХНО» підтверджено відомості про юридичну особу, номер запису 15561060013047265;
- 10.09.2014 року внесено інформацію щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу, номер запису 15561060014047265;
- 16.09.2014 року ТОВ «ІНТЕХНО» підтверджено відомості про юридичну особу, номер запису 15561060015047265.
Надаючи належну право оцінку спірним правовідносинам виходив з наступного.
Відповідно до абз. «ж» п. 184.1 ст. 184 ПК України, анулювання реєстрації платника податку відбувається у разі, якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Відповідно до абзацу п'ятого статті 1 Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», місцезнаходженням юридичної особи є адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Також слід зазначити, що крім Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» визначення місцезнаходження юридичної особи міститься також і у Податковому кодексі України.
Згідно зі статтею 16 цього Закону від 15.05.2003 №755-IV, з метою забезпечення органів державної влади та учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб (підприємців) створюється Єдиний державний реєстр, який містить відомості щодо місцезнаходження юридичної особи, дати та номеру записів про проведення державної реєстрації юридичної особи, дати та номери записів про внесення змін до нього, дати видачі або заміни свідоцтва про державну реєстрацію, дані про установчі документи, дати та номери записів про внесення змін до них, про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, тощо.
Відповідно до статті 17 вказаного Закону в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про місцезнаходження юридичної особи, а також про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Частиною одинадцятою статті 19 Закону від 15.05.2003 №755-IV визначено, що юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу відповідну реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Відповідно до частини дванадцятої статті 19 Закону від 15.05.2003 №755-IV, у разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки. Також, вказаною нормою визначено, що у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
В силу частини 14 статті 19 цього Закону, у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Тобто, законодавцем чітко визначено підстави внесення запису до Єдиного державного реєстру про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.
Як встановлено в судовому засіданні, ТОВ «ІНТЕХНО» підтверджувало відомості про юридичну особу 13.06.2014 р. 19.07.2014 р., 16.09.2014 р.
Крім того, в оскаржуваному рішенні відсутні відомості щодо факту відсутності чи неможливості установити місцезнаходження ТОВ «ІНТЕХНО», які повинні міститися в рішенні обов'язково.
Рішення про анулювання реєстрації за ініціативою податкового органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є: повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (підстава - підпункт «ж» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу).
За наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) податковий орган приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення податковим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов'язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.
Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за ініціативою податкового органу оформляється за формою № 6-РПДВ (додаток 6). Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження податкового органу, та підписується керівником податкового органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов'язково вказується підстава для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу.
Дата підписання рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ вважається днем прийняття такого рішення. Рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у день підписання реєструються у журналі обліку рішень про анулювання реєстрації платників ПДВ за формою № 6-РЖ (додаток 7). Номер рішення відповідає порядковому номеру запису в цьому журналі.
Один примірник рішення зберігається в обліковій справі (реєстраційній частині) платника податків. Документи чи копії документів, на підставі яких податковий орган прийняв рішення про анулювання реєстрації, мають бути додані до цього примірника рішення.
Протягом трьох робочих днів після дня анулювання один примірник рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ надсилається податковим органом особі, реєстрацію якої анульовано, за місцезнаходженням або місцем проживання такої особи, вказаним у Свідоцтві, або за наявності відомостей про комісію з припинення (ліквідатора, ліквідаційну комісію тощо) такої особи - за місцезнаходженням комісії. Примірник рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ уважається надісланим (врученим) платнику ПДВ, якщо його надіслано листом з повідомленням про вручення або передано під розписку самому платнику податку чи Представнику платника.
Якщо податковий орган або пошта не може вручити платнику податку примірник рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, відмовою прийняти таке рішення, незнаходженням за місцезнаходженням (місцем проживання) платника податку, то працівник того структурного підрозділу, яким надсилалось таке рішення, на підставі інформації від структурного підрозділу, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, або на підставі іншої інформації оформляє відповідну довідку, у якій вказує причину, що призвела до неможливості вручення примірника рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Зазначена довідка разом з примірником рішення про анулювання реєстрації, що не був вручений, долучається до облікової справи (реєстраційної частини) цього платника. Примірник рішення, що не був вручений, може бути переданий під розписку самому платнику податку чи Представнику платника в разі письмового або усного звернення до податкового органу, де зберігається облікова справа платника податків.
Якщо анулювання реєстрації здійснюється за ініціативою податкового органу, платник податку зобов'язаний повернути податковому органу Свідоцтво та всі засвідчені копії Свідоцтва разом із супровідним листом протягом 20 календарних днів від дня прийняття рішення про анулювання.
Згідно п. 12, 14 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки. У разі повернення до державного реєстратора рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсутність юридичної особи за вказаною адресою або неподання юридичною особою протягом місяця з дати направлення їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Згідно з пунктом 68.1 статті 68 розділу II Кодексу, орган державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців не пізніше наступного робочого дня з дати державної реєстрації такої особи, державної реєстрації припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, внесення будь-яких інших записів до ЄДР повинен передати відповідному органу державної податкової служби повідомлення та відомості з реєстраційної картки про вчинення реєстраційних дій, передбачених Законом.
Відповідно до пунктів 2.2, 2.3 розділу 2 «Порядку взаємодії суб'єктів інформаційного обміну щодо надання та використання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», затвердженого наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Державної податкової адміністрації України, Державного комітету статистики України від 07.12.2005 р. N 121/560/406 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.12.2005 р. за N 1523/11803, Держпідприємництво України, державний реєстратор протягом дня, але не пізніше 10 год. 00 хв. наступного робочого дня, передає з бази даних ЄДР суб'єктам інформаційного обміну повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, що надходять до цієї бази від державних реєстраторів (у тому числі про внесення до ЄДР запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу).
На підставі затвердженого керівником (заступником керівника) переліку, підрозділ реєстрації та обліку платників податків вносить відповідні зміни щодо стану платника податків до Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб.
Якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, структурні підрозділи органу державної податкової служби вносять пропозиції у вигляді висновку керівнику (заступнику керівника) органу державної податкової служби про доцільність/недоцільність направлення державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи її за місцезнаходженням.
У разі прийняття керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби рішення про направлення державному реєстратору повідомлення про відсутність платника податків за місцезнаходженням, підрозділ реєстрації та обліку платників податків формує та надсилає державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою № 18-ОПП.
Відповідно до пп. «ж» п. 184.1 ст. 184 розділу V податкового Кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Частиною першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Частиною другою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином, обов'язок доведення обставин, які стали підставою для прийняття рішення, яке оскаржується, покладено на відповідача.
При цьому представник відповідача (ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області) до судового засідання не з'явився, жодних доказів, які б підтвердили правомірність прийняття спірного рішення не надав.
Також, слід звернути увагу на той факт, що спірне рішення було прийнято 16.09.2014 року і 16.09.2014 року позивач в третє підтвердив відомості про юридичну особу.
Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про скасування рішення державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області №501 від 16.09.2014 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість
Крім того, з метою відновлення порушеного права ТОВ «Інтехно» суд вважає за необхідне зобов'язати ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській відновити позивача, як платника податку на додану вартість в реєстрі платників податків з дати первинної реєстрації - 11.07.2011 року.
Керуючись ст. ст. 6-8, 71, 86, 128, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області №501 від 16.09.2014 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
Зобов'язати ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській відновити ТОВ «Інтехно» як платника податку на додану вартість в реєстрі платників податків з дати первинної реєстрації - 11.07.2011 року.
Постанова набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 254 КАС України.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.
Суддя Потоцька Н.В.
Визнати протиправним та скасувати рішення державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області №501 від 16.09.2014 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
Зобов'язати ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській відновити ТОВ «Інтехно» як платника податку на додану вартість в реєстрі платників податків з дати первинної реєстрації - 11.07.2011 року.
27 жовтня 2014 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2014 |
Оприлюднено | 29.10.2014 |
Номер документу | 41077710 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні