Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
22 жовтня 2014 р. № 820/16965/14
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Полях Н.А.,
при секретарі судового засідання - Корнієнка А.Д.,
за участі:
представника позивача - Христової М.М.,
представника відповідача - Гуди К.П.,
розглянувши адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК-3000" до Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ТК-3000", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, в якому просить суд визнати протиправними дії Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю "ТК-3000", за результатами якої було складено довідку №2204/20-38-22-01-04/30752658 від 23.06.2014 року "Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ "ТК-3000" (код 30752658) щодо документального підтвердження господарських відносин ТОВ "Преміум Трейд" (код 38964360) їх реальності та повноти відображення в обліку за січень, лютий 2014 року"; визнати протиправними дії Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо внесення корегування показників податкової звітності ТОВ "ТК-3000" в АІС "Податковий блок" на підставі довідки №2204/20-38-22-01-04/30752658 від 23.06.2014 року "Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ "ТК-3000" (код 30752658) щодо документального підтвердження господарських відносин ТОВ "Преміум Трейд" (код 38964360) їх реальності та повноти відображення в обліку за січень, лютий 2014 року"; зобов'язати Основ'янську об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області вилучити корегування показників податкової звітності ТОВ "ТК-3000" в АІС "Податковий блок" на підставі довідки №2204/20-38-22-01-04/30752658 від 23.06.2014 року "Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ "ТК-3000" (код 30752658) щодо документального підтвердження господарських відносин ТОВ "Преміум Трейд" (код 38964360) їх реальності та повноти відображення в обліку за січень, лютий 2014 року"; зобов'язати Основ'янську об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області відновити в АІС "Податковий блок" показники податкової звітності ТОВ "ТК-3000", які існували до внесення в них відповідних змін на підставі довідки №2204/20-38-22-01-04/30752658 від 23.06.2014 року "Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ "ТК-3000" (код 30752658) щодо документального підтвердження господарських відносин ТОВ "Преміум Трейд" (код 38964360) їх реальності та повноти відображення в обліку за січень, лютий 2014 року".
В обгрунтування позовних вимог позивач зазначив, що вважає дії податкового органу протиправними та такими, що порушують його права.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив суд їх задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти позову, просив відмовити в його задоволенні.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, встановив такі обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ТК-3000" зареєстроване як юридична особа, перебуває на обліку Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області та є платником податку на додану вартість.
12.05.2014 року податковим органом було складено та направлено на адресу позивача запит про надання інформації та її документального підтвердження.
30.05.2014 року ТОВ "ТК-3000" надало відповідачу відповідь на зазначений запит разом із запитуваними документами.
23.06.2014 року податковим органом складена довідка №2204/20-38-22-01-04/30752658 про результати проведення зустрічної звірки ТОВ "ТК-3000" (код 30752658) щодо документального підтвердження господарських відносин ТОВ "Преміум Трейд" код 38964360, їх реальності та повноти відображення в обліку за січень-лютий 2014 року.
За результатами зустрічної звірки податковим органом не підтверджено реальність здійснення господарських операцій ТОВ "Преміум Трейд" (код 38964360) із контрагентами покупцями-постачальниками за січень, лютий 2014 року, їх вид, обсяг, якість та розрахунки, чим порушено п.198.6 ст.198, п.200.1, п.200.2, п.200.3, п.200.4 ст.200, п.201.1, п.201.4, п.201.6 ст.201 ПК України, а також п.185.1 ст.185, п.186.1, п.186.2 ст.186, п.187.1 ст.187, п.188.1 ст.188, п.193.1 ст.193 ПК України.
Суд зазначає, що відповідно до положень п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Механізм проведення зустрічних звірок урегульований нормами Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1232 (далі - Порядок №1232).
Пунктом 3,4 Порядку №1232 визначено, що з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.
Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.
Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації і орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання, інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
У разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку (п.6 Порядку).
Також у пункті 2 Порядку № 1232 визначено, що обов'язковою умовою для проведення зустрічної звірки є виникнення під час перевірки платника податків та зборів сумнівів стосовно факту здійснення таких операцій або існування розбіжностей задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
Крім того, відповідно до п.6 Порядку №1232 проведенню зустрічної звірки має передувати направлення з боку податкового органу платнику податків запиту про надання інформації та її документального підтвердження. За приписами цього пункту Порядку №1232 орган державної податкової служби має повноваження на проведення зустрічної звірки лише у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження протягом місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання такого запиту.
Вимоги щодо оформлення запиту визначені п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, відповідно до якого органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.
Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту. У разі коли запит складено з порушенням вимог, встановлених Податковим кодексом України, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.
Як вбачається з матеріалів справи, податковим органом на адресу ТОВ "ТК-3000" було направлено лист про надання інформації та їх документального підтвердження.
Проте, вказаний запит не містить посилання на факти, що свідчать про наявність підстав для проведення зустрічної звірки, а саме посилання на отримання від органів державної податкової служби (Ініціаторів), на обліку яких перебувають підприємства контрагенти, запитів про проведення зустрічної звірки, а також фактів про виникнення у податкового органу сумнівів стосовно здійснення операцій ТОВ "ТК-3000" з його контрагентами або існування розбіжностей задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
Таким чином, суд приходить до висновку, що письмовий запит відповідача направлявся на адресу ТОВ "ТК-3000" не у зв'язку із проведенням зустрічної звірки.
Отже, через відсутність визначених п.п. 73.3, 73.5 Податкового кодексу України підстав для проведення зустрічної звірки ТОВ "ТК-3000" та недотримання податковим органом, визначених п.п. 4, 6 Порядку №1232 обов'язкових умов для проведення такої звірки, дії відповідача щодо дотримання порядку проведення зустрічної звірки ТОВ "ТК-3000", за результатами якої складено довідку про результати проведення зустрічної звірки, є протиправними.
Щодо вимог позивача про визнання протиправними дій Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо внесення корегування показників податкової звітності ТОВ "ТК-3000" в АІС "Податковий блок" на підставі довідки №2204/20-38-22-01-04/30752658 від 23.06.2014 року "Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ "ТК-3000" (код 30752658) щодо документального підтвердження господарських відносин ТОВ "Преміум Трейд" (код 38964360) їх реальності та повноти відображення в обліку за січень, лютий 2014 року", зобов'язання відповідача вилучити корегування показників податкової звітності ТОВ "ТК-3000" в АІС "Податковий блок" на підставі довідки №2204/20-38-22-01-04/30752658 від 23.06.2014 року "Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ "ТК-3000" (код 30752658) щодо документального підтвердження господарських відносин ТОВ "Преміум Трейд" (код 38964360) їх реальності та повноти відображення в обліку за січень, лютий 2014 року", зобов'язання відповідача відновити в АІС "Податковий блок" показники податкової звітності ТОВ "ТК-3000", які існували до внесення в них відповідних змін на підставі довідки №2204/20-38-22-01-04/30752658 від 23.06.2014 року "Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ "ТК-3000" (код 30752658) щодо документального підтвердження господарських відносин ТОВ "Преміум Трейд" (код 38964360) їх реальності та повноти відображення в обліку за січень, лютий 2014 року" суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 61.1 ст.61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Згідно з підпунктом 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Приписами пункту 71.1 статті 71 Податкового кодексу України встановлено, що інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
Відповідно до статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.
Наказом Державної податкової служби України № 1197 від 24.12.2012 року "Про введення в експлуатацію інформаційної системи "Податковий блок" (далі - Наказ № 1197) з 01.01.2013 року введено в експлуатацію ІС "Податковий блок" в органах державної податкової служби всіх рівнів".
Наказом ДПС України № 1198 від 24.12.2012 року "Про введення в дію Тимчасового регламенту експлуатації інформаційної системи "Податковий блок" (далі - Наказ № 1198), з 01.01.2013 року затверджено та введено в дію Тимчасовий регламент експлуатації інформаційної системи "Податковий блок".
Положенням підпункту 14.1.171 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що у цьому Кодексі поняття податкова інформація - вживається у значенні, визначеному Законом України "Про інформацію".
Згідно зі статтею 16 Закону України "Про інформацію" податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Правовий режим податкової інформації визначається Податковим кодексом України та іншими законами.
Крім того, необхідно зазначити, що за змістом Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 18.07.2005 року № 276, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.08.2005 року за № 843/11123, цією Інструкцією встановлюється виключно порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку податків і зборів (обов'язкових платежів), надходження яких контролюється органами державної податкової служби і які передбачені бюджетною класифікацією України за доходами до Державного бюджету України, місцевих бюджетів та державних цільових фондів, надходжень на погашення простроченої заборгованості за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, та бюджетними позичками, а також сум штрафних (фінансових) санкцій та пені, що застосовуються до платників податків відповідно до чинного законодавства.
Пунктом 3.1 розділу 3 згаданої Інструкції визначено мету відкриття органами державної податкової служби на кожний поточний рік особових рахунків за кожним платником та кожним видом платежу - облік нарахованих і сплачених сум платежів до бюджету.
З правового аналізу наведених положень вбачається, що облік платежів у картках особового рахунку за своєю юридичною природою не є тими діями суб'єкта владних повноважень, які породжують для підприємства будь-які правові наслідки.
Отже, враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що коригування показників податкової звітності в інформаційній системі жодним чином не порушує права та інтереси позивача, оскільки є лише відображенням відомостей щодо факту проведення перевірки та її результатів, у зв'язку з чим, позовні вимоги в цій частині підлягають залишенню без задоволення.
Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Частина 2 ст. 71 КАС України встановлює, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином, суд приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до вимог ст.94 КАС України.
Керуючись ст. ст. 2, 8-14, 71, 94, 160-163, 167, 186 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДСІМ" до Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області по проведенню та оформленню зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДСІМ" (код ЄДРПОУ 34757314), за результатами якої складено акт від 21.07.2014 року № 495/20-33-22-03-07/34757314 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "БУДСІМ" (код ЄДРПОУ 34757314), щодо документального підтвердження господарських відносин, із платниками податків, їх реальності та повноти відображення в обліку за період червень 2014 року" та акт від 11.07.2014 року № 456/20-33-22-03-07/34757314 "Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДСІМ" (код ЄДРПОУ 34757314), щодо документального підтвердження господарських відносин, із платниками податків, їх реальності та повноти відображення в обліку за період квітень 2014 року".
В задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлений 27.10.2014 року.
Суддя Н.А.Полях
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2014 |
Оприлюднено | 29.10.2014 |
Номер документу | 41079870 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Полях Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні