Справа № 3-5746/14
№760/18916/14-п
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 вересня 2014 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Оксюта Т.Г., розглянувши матеріали, які надійшли від Державної митної служби України Київська регіональна митниця про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, місце народження м. Донецьк, директор ТОВ "САНПРОМ ІНВ" (код ЄДРПОУ 38209595, м. Донецьк, вул. Югославська, буд. 28 А), паспорт серії НОМЕР_2, виданий 12.10.2007 Пролетарським РВ ДМУ МВС України в м. Донецьку, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, за ч. 1 ст. 483 МК України, -
В С Т А Н О В И В:
03.09.2014 року до Солом'янського районного суду м. Києва надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1, за порушення митних правил.
З протоколу №0527/10000/14 про порушення митних правил від 15 серпня 2014 року вбачається, що 10.02.2013 року на митну територію України з Італії через п/п «Чоп-Захонь» м/п «Тиса» Чопської митниці в автомобілі НОМЕР_3/НОМЕР_4 на адресу ТОВ "САНПРОМ ІНВ" (код ЄДРПОУ 38209595, м. Донецьк, вул. Югославська, буд. 28 А) ввезено вантаж:- труби жорсткі, безшовні, з полімерів етилену, з необробленою поверхнею, без фітингів, нарізані на відрізки, довжина яких перевищує максимальний розмір поперечного перетину - 121250 м; - фітинги: з'єднання пластикові для труб - 600 шт.;- фітинги: перехідники з мідних сплавів (латунь), для труб - 8500 шт., виробник - Slokfryhor TDR s.r.o. (Словаччина)», загальною вагою брутто 18636,7 кг, 204 місця.
Підставою для переміщення вказаного вантажу через митний кордон України були: попередня митна декларація одержувача ТОВ "САНПРОМ ІНВ" від 08.02.2013 року №100000000/2013/907910, а також товаросупровідні документи: Carnet TIR № GХ 71194182, CMR № 064742, інвойс від 07.02.2013 № 02546 з зазначенням вартості товару - 11515,77 дол. США.
Після прибуття у зону діяльності Київської регіональної митниці, зазначені товари, а саме: - труби жорсткі, безшовні, з полімерів етилену, з необробленою поверхнею, без фітингів, нарізані на відрізки, довжина яких перевищує максимальний розмір поперечного перетину - 121250 м;- фітинги: з'єднання пластикові для труб - 600 шт.; - фітинги: перехідники з мідних сплавів (латунь), для труб - 8500 шт., виробник - Slokfryhor TDR s.r.o. (Словаччина)», були заявлені декларантом ТОВ «ИНВЕНТ» гр. ОСОБА_2 до митного оформлення з метою випуску для вільного обігу на митному посту „Столичний" ВМО №3 Київської регіональної митниці, місце доставки - СТЗ та МС ТОВ «ВіДі Термінал», за МД № 100270000/2013/241193 за вартістю - 92045,55 грн.
Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 10.08.2012 року № SNPsT, укладений між компанією "Slokfryhor TDR s.r.o." (ul. Dkuvska, 150/2a, 90150 Oravce, Slovakia) та ТОВ "САНПРОМ ІНВ" та специфікація до контракту від 07.02.2013 № 02546, укладених в особі директора ОСОБА_1, CMR № 064742, інвойс від 07.02.2013 № 02546 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.
Відповідно до інвойсу від 07.02.2013 № 02546, виставленого компанією "Slokfryhor TDR s.r.o." (ul. Dkuvska, 150/2a, 90150 Oravce, Slovakia) до ТОВ "САНПРОМ ІНВ" та наданого до митого оформлення, загальна вартість товарів складає - 11515,77 дол. США. Згідно поданих документів Carnet TIR № GХ 71194182, CMR № 064742, відправлення товарів здійснено із Італії, що вказано в гр.15 митної декларації.
31.12.2013 за вих. № 8-38/9982 до митних органів Словаччини, з метою перевірки компанії-відправника "Slokfryhor TDR s.r.o." (ul. Dkuvska, 150/2a, 90150 Oravce, Slovakia) та законності ввезення на митну територію України товарів, було направлено відповідний запит.
Митними органами Словацької Республіки (лист ГОУ Міндоходів № 8289/7/99-99-07-16-10-17 від 09.04.2014 року) проінформовано, що за результатами проведеної перевірки компанія "Slokfryhor TDR s.r.o." (ul. Dkuvska, 150/2a, 90150 Oravce, Slovakia) не встановлена за адресою, зазначеною в надісланих для перевірки документах. Також компанія "Slokfryhor TDR s.r.o." (ul. Dkuvska, 150/2a, 90150 Oravce, Slovakia) не зареєстрована в Комерційному реєстрі Словацької Республіки та не здійснювала жодних імпортно-експортних операцій на території Словацької Республіки.
Таким чином, проведеною перевіркою встановлено, що вантаж: - труби жорсткі, безшовні, з полімерів етилену, з необробленою поверхнею, без фітингів, нарізані на відрізки, довжина яких перевищує максимальний розмір поперечного перетину - 121250 м; - фітинги: з'єднання пластикові для труб - 600 шт.; - фітинги: перехідники з мідних сплавів (латунь), для труб - 8500 шт., виробник - Slokfryhor TDR s.r.o. (Словаччина)» був переміщений через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення, документів, які містять неправдиві данні щодо продавця, відправника та неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару.
Відповідно до довідки АА №544480 Головного управління статистики у Донецькій області керівником підприємства ТОВ "САНПРОМ ІНВ" є ОСОБА_1.
Таким чином, дії керівника підприємства ТОВ "САНПРОМ ІНВ" гр. ОСОБА_1, на момент їх вчинення, мають ознаки порушення митних правил, передбачених частиною 1 ст. 483 Митного кодексу України (переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю).
Гр. ОСОБА_1 в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлялась належним чином.
Представник Прокуратури Солом'янського району м. Києва у суді підтримав складений щодо гр. ОСОБА_1 протокол про порушення митних правил.
Представник Державної митної служби України Київська регіональна митниця у судовому засіданні пояснила, що гр. ОСОБА_1 порушив митні правила, у зв'язку з чим щодо останнього складено протокол про порушення митних правил №0527/10000/14 за ч. 1 ст. 483 МК України. Зазначила, що гр. ОСОБА_1 приховав від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості.
Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, розглянувши отримані матеріали, вбачається наступне.
Встановлено, що 10.02.2013 року на митну територію України з Італії через п/п «Чоп-Захонь» м/п «Тиса» Чопської митниці в автомобілі НОМЕР_3/НОМЕР_4 на адресу ТОВ "САНПРОМ ІНВ" (код ЄДРПОУ 38209595, м. Донецьк, вул. Югославська, буд. 28 А) ввезено вантаж:- труби жорсткі, безшовні, з полімерів етилену, з необробленою поверхнею, без фітингів, нарізані на відрізки, довжина яких перевищує максимальний розмір поперечного перетину - 121250 м; - фітинги: з'єднання пластикові для труб - 600 шт.;- фітинги: перехідники з мідних сплавів (латунь), для труб - 8500 шт., виробник - Slokfryhor TDR s.r.o. (Словаччина)», загальною вагою брутто 18636,7 кг, 204 місця.
Підставою для переміщення вказаного вантажу через митний кордон України були: попередня митна декларація одержувача ТОВ "САНПРОМ ІНВ" від 08.02.2013 року №100000000/2013/907910, а також товаросупровідні документи: Carnet TIR № GХ 71194182, CMR № 064742, інвойс від 07.02.2013 № 02546 з зазначенням вартості товару - 11515,77 дол. США.
Після прибуття у зону діяльності Київської регіональної митниці, зазначені товари, а саме: - труби жорсткі, безшовні, з полімерів етилену, з необробленою поверхнею, без фітингів, нарізані на відрізки, довжина яких перевищує максимальний розмір поперечного перетину - 121250 м;- фітинги: з'єднання пластикові для труб - 600 шт.; - фітинги: перехідники з мідних сплавів (латунь), для труб - 8500 шт., виробник - Slokfryhor TDR s.r.o. (Словаччина)», були заявлені декларантом ТОВ «ИНВЕНТ» гр. ОСОБА_2 до митного оформлення з метою випуску для вільного обігу на митному посту „Столичний" ВМО №3 Київської регіональної митниці, місце доставки - СТЗ та МС ТОВ «ВіДі Термінал», за МД № 100270000/2013/241193 за вартістю - 92045,55 грн.
Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 10.08.2012 року № SNPsT, укладений між компанією "Slokfryhor TDR s.r.o." (ul. Dkuvska, 150/2a, 90150 Oravce, Slovakia) та ТОВ "САНПРОМ ІНВ" та специфікація до контракту від 07.02.2013 № 02546, укладених в особі директора ОСОБА_1, CMR № 064742, інвойс від 07.02.2013 № 02546 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.
Відповідно до інвойсу від 07.02.2013 № 02546, виставленого компанією "Slokfryhor TDR s.r.o." (ul. Dkuvska, 150/2a, 90150 Oravce, Slovakia) до ТОВ "САНПРОМ ІНВ" та наданого до митого оформлення, загальна вартість товарів складає - 11515,77 дол. США. Згідно поданих документів Carnet TIR № GХ 71194182, CMR № 064742, відправлення товарів здійснено із Італії, що вказано в гр.15 митної декларації.
31.12.2013 за вих. № 8-38/9982 до митних органів Словаччини, з метою перевірки компанії-відправника "Slokfryhor TDR s.r.o." (ul. Dkuvska, 150/2a, 90150 Oravce, Slovakia) та законності ввезення на митну територію України товарів, було направлено відповідний запит.
Митними органами Словацької Республіки (лист ГОУ Міндоходів № 8289/7/99-99-07-16-10-17 від 09.04.2014 року) проінформовано, що за результатами проведеної перевірки компанія "Slokfryhor TDR s.r.o." (ul. Dkuvska, 150/2a, 90150 Oravce, Slovakia) не встановлена за адресою, зазначеною в надісланих для перевірки документах. Також компанія "Slokfryhor TDR s.r.o." (ul. Dkuvska, 150/2a, 90150 Oravce, Slovakia) не зареєстрована в Комерційному реєстрі Словацької Республіки та не здійснювала жодних імпортно-експортних операцій на території Словацької Республіки.
Таким чином, проведеною перевіркою встановлено, що вантаж: - труби жорсткі, безшовні, з полімерів етилену, з необробленою поверхнею, без фітингів, нарізані на відрізки, довжина яких перевищує максимальний розмір поперечного перетину - 121250 м; - фітинги: з'єднання пластикові для труб - 600 шт.; - фітинги: перехідники з мідних сплавів (латунь), для труб - 8500 шт., виробник - Slokfryhor TDR s.r.o. (Словаччина)» був переміщений через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення, документів, які містять неправдиві данні щодо продавця, відправника та неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару.
Відповідно до статті ч. 2 ст. 459 МК України суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України.
Пунктом 12.3.1 Статуту передбачено, що виконавчим органом Товариства є його Директор.
Пунктом 12.3.6 передбачено, Директор Товариства має право укладати угоди.
Відповідно до довідки АА №544480 Головного управління статистики у Донецькій області керівником підприємства ТОВ "САНПРОМ ІНВ" є ОСОБА_1.
Таким чином, дії керівника підприємства ТОВ "САНПРОМ ІНВ" гр. ОСОБА_1, на момент їх вчинення, мають ознаки порушення митних правил, передбачених частиною 1 ст. 483 Митного кодексу України (переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю).
При перевірці в ПІК «Боротьба з контрабандою та порушеннями митних правил» ЄАІС Держмитслужби України встановлено, що ОСОБА_1, до відповідальності за ст.ст. 482, 483 МК України не притягувався.
Зазначені дії, мають ознаки порушення митних правил, передбачених частиною 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Київською міжрегіональною митницею Міндоходів заведено 5 справ про порушення митних правил відносно посадової особи - директора ТОВ "Санпром ІНВ" гр. ОСОБА_1 за аналогічними фактами переміщення через митний кордон України товарів з поданням до митного оформлення документів, що містять неправдиві відомості.
Постановою Пленуму Верховного суду України від 03 червня 2005 року №8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил (п.6) передбачено наступне: «судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності».
Встановлено, що приводами і підставами для складання протоколу про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 стало отримання офіційної відповіді митних органів іноземної держави, відповідно до якої було встановлено, що документи, подані до митного контролю при перетині митного кордону та при проведенні митного оформлення товарів в Київській міжрегіональній митниці містять неправдиві дані, що відповідає положенню п. 3 ст. 491 Митного кодексу України (підстави для порушення справи про порушення митних правил).
Направлення запитів до митних органів іноземних держав відбувається на виконання умов Міжнародної конвенції про взаємну адміністративну допомогу у відверненні, розслідуванні та припиненні порушень митного законодавства (Указ Президента України про приєднання до Конвенції N 699/2000 від 23.05.2000).
Згідно з п. 3 статті 10 Протоколу №2 угоди між Україною та Європейським Союзом «Про взаємну адміністративну допомогу в митних справах»: «Використання в судових чи адміністративних справах, порушених стосовно порушень митного законодавства, інформації, одержаної відповідно до цього Протоколу, вважається використаним для цілей цього Протоколу. Таким чином, Сторони можуть використовувати в своїх протоколах представлення доказів, звітах і свідченнях, а також у судових розглядах і представленні обвинувачення в судах інформацію, які вони отримали, і документи, з якими вони були ознайомлені відповідно до положень цього Протоколу, як докази».
Відповідно до ч.3 ст. 491 МК України підставами для порушення справи про порушення митних правил є офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних органів іноземних держав.
Відповідно до ч. 1 ст. 483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Відповідно до ч. 2 ст. 467 МК України, якщо справи про порушення митних правил відповідно до ст. 522 Митного кодексу України розглядаються судами, адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а у разі розгляду судами справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі передбачених статтями 469, 477-485 Митного кодексу, - не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення цих правопорушень.
Враховуючи, що вищевказана норма Митного кодексу України відносить порушення митних правил, передбачених статтею 483 МК України, до триваючих, шестимісячний строк накладення адміністративного стягнення обраховується з дати виявлення правопорушення, тобто 09.04.2014 року (відповідь митних органів Словацької Республіки).
З огляду на наведене, суд приходить до висновку, що в діях гр. ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 483 МК України, а тому до нього слід застосувати адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, що становить 92045,55 грн.
Крім того, санкція статті 483 МК України передбачає конфіскацію товарів.
Проте, з матеріалів справи вбачається, що безпосередні предмети правопорушення не вилучались, оскільки до складання протоколу були випущені у вільний обіг.
У відповідності до ч.2 ст.541 МК України у разі неможливості конфіскації товарів, транспортних засобів, зазначених у п.3 ст.461 цього Кодексу, з осіб, які вчинили порушення митних правил, держаним виконавцем за рішенням суду в установленому законом порядку може стягуватися вартість цих товарів, транспортних засобів.
Оскільки предмети правопорушення митних правил не вилучались, суд стягує з правопорушника ОСОБА_3 вартість цих товарів, що становить 92045,55 грн.
Керуючись Постановою Пленуму Верховного суду України від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», статтями 467, 483, 491, 522, 541 МК України, статтями 283, 284, 294 КпАП України,
П О С Т А Н О В И В:
Громадянина України ОСОБА_1 визнати винним у порушенні митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного Кодексу України.
Піддати ОСОБА_1 адміністративному стягненню у вигляді штрафу на користь держави в розмірі 92045,55 грн., який необхідно сплатити на наступні реквізити: отримувач УДКСУ у Солом'янському районі; код ЄДРПОУ: 38050812; МФО: 820019; банк отримувача: ГУ ДКСУ у м. Києві; р/р №31113106705010; призначення платежу: *; 121; 38716451; 21081100; 01; с.106; код 095.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави вартість випущених в обіг товарів в розмірі 92045,55 грн., які необхідно сплатити за наступними банківськими реквізитами: отримувач УДКСУ у Солом'янському районі; код ЄДРПОУ: 38050812; МФО: 820019; банк отримувача: ГУ ДКСУ у м. Києві; р/р №31113106705010; призначення платежу: *; 121; 38716451; 21081100; 01; с.106; код 095.
Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду міста Києва через районний суд, шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Постанова пред'являється до виконання протягом трьох місяців.
Суддя
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2014 |
Оприлюднено | 31.10.2014 |
Номер документу | 41084874 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Оксюта Т. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні