ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ІМЕНЕМ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА 20 жовтня 2014 року (10 год. 15 хв.) Справа № 808/6263/14м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Киселя Р.В., при секретарі судового засідання Мащенко Д.В., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Спутник» про стягнення недоїмки з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. 30.09.2014 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління Міндоходів у Донецькій області (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Спутник» (далі – відповідач), в якому позивач просить стягнути з відповідача на користь позивача недоїмку зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 52807,12 грн. Позивач обґрунтовує свої вимоги тим, що відповідач має недоїмку перед бюджетом зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 52807,12 грн. Недоїмка виникла внаслідок самостійного визначення відповідачем у звітах про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсацій) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне страхування за вересень - грудень 2013 року, січень – липень 2014 року сум зобов'язань з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Ухвалою судді від 02.10.2014 року було відкрито провадження в адміністративній справі, судове засідання призначене на 20.10.2014. У судове засідання 20.10.2014 представники сторін, належним чином повідомлених про дату, час та місце судового розгляду, не прибули. 20.10.2014 від представника позивача надійшла заява про розгляд справи без його участі. До заяви було додано довідку про заборгованість станом на 17.10.2014 та облікову картку платника податків за 2014 рік. Відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Згідно із ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. За таких обставин суд дійшов висновку щодо можливості розгляду справи за відсутності представників сторін на підставі наявних у справі матеріалів. Враховуючи неявку у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, суд керуючись ч. 1 ст. 41 КАС України не здійснював фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. Суд, розглянувши матеріали і з'ясувавши обставини адміністративної справи, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, ВСТАНОВИВ: Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідача зареєстровано в якості юридичної особи 30.08.1998. Станом на 01.10.2013 за відповідачем рахувалась заборгованість з єдиного соціального внеску за кодом платежу 71010000 в розмірі 45863,29 грн. Позивачем було подано звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсацій) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне страхування: - за вересень 2013 року, яким самостійно нараховано зобов'язання з єдиного внеску у сумі 2943,09 грн.; - за жовтень 2013 року, яким самостійно нараховано зобов'язання з єдиного внеску у сумі 2973,48 грн.; - за листопад 2013 року, яким самостійно нараховано зобов'язання з єдиного внеску у сумі 2973,48 грн.; - за грудень 2013 року, яким самостійно нараховано зобов'язання з єдиного внеску у сумі 2973,48 грн.; - за січень 2014 року, яким самостійно нараховано зобов'язання з єдиного внеску у сумі 3698,14 грн.; - за лютий 2014 року, яким самостійно нараховано зобов'язання з єдиного внеску у сумі 2795,71 грн.; - за березень 2014 року, яким самостійно нараховано зобов'язання з єдиного внеску у сумі 1842,72 грн.; - за квітень 2014 року, яким самостійно нараховано зобов'язання з єдиного внеску у сумі 1842,72 грн.; - за травень 2014 року, яким самостійно нараховано зобов'язання з єдиного внеску у сумі 2256,01 грн.; - за червень 2014 року, яким самостійно нараховано зобов'язання з єдиного внеску у сумі 4737,57 грн.; - за липень 2014 року, яким самостійно нараховано зобов'язання з єдиного внеску у сумі 1308,41 грн. З матеріалів справи вбачається, що станом на 15.09.2014 відповідачем було частково сплачено наявну суму заборгованості у розмірі 23400,98 грн. Отже, згідно довідки про наявність заборгованості станом на 15.09.2014 загальна сума заборгованості відповідача з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне страхування складає 76208,10 грн. - 23400,98 грн. = 52807,12 грн. Вищезазначена сума грошового зобов'язання відповідачем не була сплачена. Крім того, відповідно до Акту №2648-20 від 16.09.2014 відповідач підтвердив наявність заборгованості з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне страхування у розмірі 52807,12 грн. У зв'язку з несплатою відповідачем самостійно визначених у звітах зобов'язань з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне страхування позивачем було складено вимоги: - №Ю-10У від 07.11.2013 на суму 2943,09 грн., що отримана відповідачем 07.11.2013; - №Ю-43У від 06.12.2013 на суму 2973,48 грн., що отримана відповідачем 06.12.2013; - №Ю-10 від 13.01.2014 на суму 48822,70 грн. , що отримана відповідачем 13.01.2014; - №Ю-10 від 07.02.2014 на суму 50153,48 грн., що отримана відповідачем 07.02.2013; - №Ю-1-25 від 06.03.2014 на суму 55494,32 грн., що отримана відповідачем 06.03.2014; - №Ю-1/1-25 від 01.04.2014 на суму 40949,12 грн., що отримана відповідачем 11.04.2014; - №Ю-1/2-25 від 07.05.2014 на суму 42662,41 грн., що отримана відповідачем 26.05.2014; - №Ю-1/3-25 від 02.06.2014 на суму 44505,13 грн., що отримана відповідачем 18.06.2014; - №Ю-1/4-25 від 07.07.2014 на суму 46761,14 грн., що отримана відповідачем 31.07.2014; - №Ю-1/5-25 від 07.08.2014 на суму 51498,71 грн., що отримана відповідачем 07.08.2014; - №Ю-1/6-25 від 05.09.2014 на суму 52807,12 грн., що отримана відповідачем 07.08.2014. Надаючи оцінку вимогам позивача, суд виходить з наступного. Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначені Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI (далі – Закон № 2464-VI). Відповідно до ст. 1 Закону № 2464-VI єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування; органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що формує податкову і митну політику (в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів, єдиного внеску) та забезпечує її реалізацію (центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), та його територіальні органи; недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом. За приписами п. 1 ст. 4 Закону № 2464-VI платниками єдиного внеску є роботодавці підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами. За приписами ч. 2 ст. 6 Закону № 2464-VI платник єдиного внеску зобов'язаний, серед іншого: своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством; допускати посадових осіб органу доходів і зборів до проведення перевірки правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску, а до проведення перевірки щодо достовірності відомостей про осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню, та для призначення пенсій - посадових осіб органів Пенсійного фонду за наявності направлення та/або наказу про перевірку та посвідчення осіб, надавати їм передбачені законодавством документи та пояснення з питань, що виникають у процесі перевірки; подавати звітність до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування. У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв'язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю. Згідно ч. 5, 7, 8 Закону № 2464-VI оплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування (далі - договір про добровільну участь). Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку. Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця. За приписами ч. 1, 2, 3 ст. 25 Закону № 2464-VI рішення, прийняті органами доходів і зборів та органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов'язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами. У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів. Судом встановлено, що відповідач не сплачував у встановлені законом строки самостійно визначені у звітах суми зобов'язань з єдиного внеску внаслідок чого за ним утворилась недоїмка, що складає 52807,12 грн. Відповідно до ч. 4 ст. 25 Закону № 2464-VI орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею. У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом доходів і зборів шляхом оскарження вимоги про сплату єдиного внеску в адміністративному або судовому порядку. Орган доходів і зборів також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються. Судом встановлено, що у зв'язку з несплатою відповідачем самостійно визначених у звітах зобов'язань з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне страхування позивачем було складено вимоги №Ю-10У від 07.11.2013 на суму 2943,09 грн., №Ю-43У від 06.12.2013 на суму 2973,48 грн., №Ю-10 від 13.01.2014 на суму 48822,70 грн., №Ю-10 від 07.02.2014 на суму 50153,48 грн., №Ю-1-25 від 06.03.2014 на суму 55494,32 грн., №Ю-1/1-25 від 01.04.2014 на суму 40949,12 грн., №Ю-1/2-25 від 07.05.2014 на суму 42662,41 грн., №Ю-1/3-25 від 02.06.2014 на суму 44505,13 грн. Зазначені вимоги були отримані відповідачем, про що свідчать позначки на корінцях вимог та рекомендовані повідомлення про вручення поштового відправлення. Зазначені вимоги не оскаржувались відповідачем, у порядку передбаченому Законом № 2464-VI, Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав. Крім того, відповідно до Акту №2648-20 від 16.09.2014 відповідач підтвердив наявність заборгованості з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне страхування у розмірі 52807,12 грн. Відповідно до ч. 16 Закону № 2464-VI строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені не застосовується. Відповідно до п. 7 ст. 13 Закону № 2464-VI органи доходів і зборів мають право стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску. Отже, на підставі вищезазначеного суд приходить до висновку, що оскільки грошові зобов'язання відповідачем не сплачено, суд вважає позовні вимоги правомірними та обґрунтованими. Суд зазначає, що позивачем до суду була надана довідка про заборгованість станом на 17.10.2014 та облікова картка платника податків за 2014 рік, відповідно до яких станом на 17.10.2014 заборгованість відповідача з єдиного внеску збільшилась та складає 54042,58 грн. Проте, відповідно до змісту адміністративного позову позивачем заявлена сума до стягнення у розмірі 52807,12 грн. Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, а отже з відповідача має бути стягнена сума недоїмки з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне страхування у розмірі 52807,12 грн., тобто заборгованість відповідача з єдиного внеску станом на 31.08.2014. На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 2, 4, 7-12, 14, 86, 158-163 КАС України, суд ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Спутник» про стягнення недоїмки з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування – задовольнити повністю. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Спутник» (код ЄДРПОУ 24816226, зареєстроване за адресою: 84302, Донецька область м. Краматорськ, вул. Мала Садова, буд. 11) на користь Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління Міндоходів у Донецькій області (код ЄДРПОУ 38696004, зареєстроване за адресою: 84313, Донецька область, м. Краматорськ, бул. Машинобудівників, буд. 22) 52807,12 (п'ятдесят дві тисячі вісімсот сім гривень 12 коп.) недоїмки з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне страхування. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Суддя Р.В. Кисіль
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2014 |
Оприлюднено | 30.10.2014 |
Номер документу | 41093229 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Кисіль Роман Валерійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Кисіль Роман Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні