Постанова
від 28.10.2014 по справі 820/14607/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

28 жовтня 2014 р. Справа № 820/14607/14

Харківський окружний адміністративний суд у складі судді Мельникова Р.В., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у північному регіоні" до Гаражно-будівельного кооперативу №3 про стягнення штрафу, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Гаражно-будівельного кооперативу №3, у якому просить суд стягнути з відповідача у доход держбюджету штраф у сумі 1700 (одна тисяча сімсот) грн. Одержувач: р/р31115106700015 ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, код ЄДРПОУ 38053090, код платежу до держбюджету 21081100, мотивуючи свої вимоги тим, що відповідач, який допустив порушення чинного законодавства, у встановлений строк та в повному обсязі не сплатив суму штрафу.

Згідно з п.4 ч.1 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України ця адміністративна справа розглядається у порядку скороченого провадження.

Копія ухвали про відкриття скороченого провадження була надіслана відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення за адресою, зазначеною у спеціальному витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Конверт із судовими документами повернувся до суду з поміткою "за закінченням терміну зберігання".

З урахуванням положень ч. 8 та ч. 11 ст. 35 КАС України, відповідач належним чином повідомлений про наслідки неподання до суду заперечення проти позову.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, прийшов до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.

Під час перевірки відокремленим підрозділом "Держенергонагляд у Північному регіоні" за дотриманням чинного законодавства встановлено, що інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Харківській області було проведено обстеження з питань технічного стану , організації експлуатації електроустановок та режимів споживання електричної енергії споживача - Гаражно-будівельного кооперативу №3, про що біло складено акт від 23.01.2014 р. №07/11-04-008 та видано обов'язковий до виконання припис №07/11-04-008 від 23.01.2014 р.про усунення виявлених порушень. 26.05.2014 року інспекцією Держенергонагляду у Харківській області було проведено перевірку виконання припису і встановлено, що припис не виконано відповідачем, про що складено протокол №07/11--04-008.

Із приписом та протоколом відповідач був ознайомлений, про що свідчить особистий підпис керівника суб'єкта господарювання - ОСОБА_1

Відносини, що виникають у зв'язку з безпечною експлуатацією енергетичного обладнання і державним наглядом за режимами споживання електричної і теплової енергії регулюються Законом України "Про електроенергетику" від 16 жовтня 1997 року N 575/97-ВР (далі -Закон), про що зазначено у ст.2 цього Закону.

Відповідно до ст. 9 Закону України «Про Електроенергетику» державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики. Предметом державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, передачею, розподілом та постачанням енергії, а також з використанням енергії для власних потреб суб'єктами електроенергетики та споживачами енергії в частині технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічної експлуатації енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, під час здійснення державного енергетичного нагляду (контролю) має право: вимагати від суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії усунення виявлених порушень вимог законодавства.

Частиною 6 ст.9 Закону передбачено, що інспектори з державного енергетичного нагляду мають право, зокрема, доступу в установленому законом порядку до електричних, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж суб'єктів електроенергетики і споживачів енергії - суб'єктів господарської діяльності для перевірки додержання вимог нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання і мереж суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, одержувати в установленому законом порядку від посадових осіб суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії інформацію про виконання вимог таких документів; видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж, а також стосовно приведення технічного стану електричних, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж, засобів обліку, контролю і регулювання виробництва, постачання та споживання енергії, організації їх експлуатації у відповідність із вимогами нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж та ін.

Відповідно до ст.27 Закону суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, а саме за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови або розпорядження про накладення штрафів за встановленою формою.

03.06.2014 р. старшим державним інспектором України з енергетичного нагляду в Харківській області було винесено постанову за порушення законодавства в галузі електроенергетики, а саме ст. 27 Закону про накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики про усунення раніше виявлених порушень на суму 1700,00 грн.

Зазначена постанова була надіслана відповідачу поштою та отримана ним відповідно до копії повідомлення про вручення поштового відправлення.

Відповідно до п.10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 р. N 1312, суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Таким чином, судом встановлено, що заборгованість відповідача зі сплати штрафу станом на день розгляду справи залишається не сплаченою і складає 1700,00 грн., що підтверджується матеріалами справи, тому суд вважає, що вимоги Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" щодо стягнення з відповідача вказаної суми заборгованості обґрунтовані та підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.158-163, 183-2, 186, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Гаражно-будівельного кооперативу №3 про стягнення штрафу - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Гаражно-будівельного кооперативу №3 (код - 23328140; мікрорайон 4, буд. 4, кв. 5, м. Лозова, Харківська обл., 64604; р\р 26003300112487 у філії ХОУ ВАТ "Ощадбанк", МФО 351823) у доход держбюджету штраф у сумі 1700,00грн (одна тисяча сімсот грн 00 коп.), одержувач: р/р31115106700015 ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, код ЄДРПОУ 38053090, код платежу до держбюджету 21081100.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

Суддя Р.В. Мельников

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.10.2014
Оприлюднено31.10.2014
Номер документу41102792
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/14607/14

Постанова від 28.10.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні