ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/2204/14-a
"24" жовтня 2014 р. м. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Чепенюк О.В.,
при секретарі судового засідання Калиняк О.В.,
за участю представника позивача Мартинович С.Б.,
представника відповідача Фарини Б.Б.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції в Тернопільській області до Мишковецької сільської ради про зобов'язання виконати вимоги,
ВСТАНОВИВ:
Державна фінансова інспекція в Тернопільській області (далі - ДФІ в Тернопільській області, позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до Мишковецької сільської ради, в якому з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог просила зобов'язати відповідача в повному обсязі виконати пункти 5, 10, 15, 16 обов'язкових вимог Тернопільської об'єднаної державної фінансової інспекції від 04.04.2014 року № 19-17-12-15/572.
Позовні вимоги обґрунтовані наступними обставинами.
Відповідно до плану контрольно-ревізійної роботи ДФІ в Тернопільській області на перший квартал 2014 року проведено планову ревізію сільського бюджету та фінансово-господарської діяльності Мишковицької сільської ради за період з 01.01.2009 року по 31.01.2014 року, про що складено акт ревізії від 26.03.2014 року № 17-22/106. Ревізією встановлено ряд порушень та недоліків, з метою усунення яких Тернопільською об'єднаною державною фінансовою інспекцією направлено відповідачу вимоги від 04.04.2014 року № 19-17-12-15/572, що не виконані відповідачем у повному обсязі, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду.
У судовому засіданні представник позивача адміністративний позов підтримала з підстав, викладених у позовній заяві та заяві про уточнення позовних вимог, просила позовні вимоги задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні 24.10.2014 року визнав адміністративний позов у повному обсязі та зазначив, що Мишковицькою сільською радою вживаються заходи для усунення порушень, виявлених ревізією.
Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити повністю з таких підстав.
Судом встановлено, що працівниками Тернопільської об'єднаної державної фінансової інспекції відповідно до плану контрольно-ревізійної роботи на перший квартал 2014 року проведено планову ревізію сільського бюджету та фінансово-господарської діяльності Мишковицької сільської ради за період з 01.01.2009 року по 31.01.2014 року, про що складено акт ревізії від 26.03.2014 року № 17-22/106 (а. с. 6-21).
Проведеною ревізією встановлено, що в порушення пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України «Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій» від 03.04.1993 року № 245, пункту 2 розділу «Керівники» наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 29.12.2004 року № 336 «Про затвердження Випуску 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників» зайво нараховано та виплачено головному бухгалтеру Мишковицької сільської ради заробітної плати в сумі 19419 грн. 33 коп.
В ході перевірки проводилась ревізія дотримання законодавства при використанні коштів на сплату обов'язкових платежів до державних цільових фондів, якою встановлено ряд порушень, що призвели до зайвої сплати внесків до державних цільових фондів, чим Мишковицькій сільській раді завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 11470 грн. 18 коп.
Також, ревізією встановлено, що в порушення пунктів 20, 22, 29 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 року № 228, видатки на оплату природного газу на опалення приміщень та електроенергії, що займають бібліотека села Мишковичі відділу культури Тернопільської районної державної адміністрації, товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія Енергія Тепла», товариство з обмеженою відповідальністю «Рубін - 2013», товариство з обмеженою відповідальністю «Ремеді РК-АС», планувалися і затверджувалися в кошторисах видатків Мишковецької сільської ради, що призвело до включення недостовірних даних до проектів кошторисів (бюджетних запитів), затвердження необґрунтованих бюджетних асигнувань та оплати цих видатків за рахунок коштів сільського бюджету.
Вказане порушення призвело до зайвого покриття Мишковецькою сільською радою видатків сторонніх юридичних осіб з оплати природного газу та електроенергії за період з 01.01.2009 року по 31.01.2014 на загальну суму 15490 грн. 73 коп.
Під час інспектування проводилась перевірка порядку проведення індексації грошових доходів працівників, якою встановлено, що в порушення пунктів 2, 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1078 від 17.07.2003 року, внаслідок невірно визначеного базового місяця ненараховано індексацію заробітної плати працівникам сільської ради за 2009-2013 роки та січень 2014 року на суму 33619 грн. 64 коп.
За результатами ревізії Тернопільською об'єднаною державною фінансовою інспекцією направлено відповідачу обов'язкові вимоги від 04.04.2014 року № 19-17-12-15/572 на усунення порушень, виявлених ревізією. Так, згідно з зазначеними вимогами, зокрема, пунктами 5, 10, 15, 16, зобов'язання виконання яких є предметом розгляду даної справи, фінансова інспекція вимагала:
- пункт 5: відшкодувати зайво нараховану та виплачену заробітну плату на загальну суму 19419 грн. 33 коп., в тому числі й шляхом пред'явлення цивільних позовів до винних осіб та перерахувати в дохід сільського бюджету з призначенням платежу за кодом 21080500 «Інші надходження»;
- пункт 10: провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо сум внесків до
Фондів та повернути зайво сплачені кошти в сумі 11470 грн. 18 коп.;
- пункт 15: провести роботу щодо повернення зайво понесених видатків на оплату
природного газу та електроенергії на загальну 6210 грн. 42 коп. шляхом пред'явлення позовів до суду про їх стягнення та перерахувати в дохід сільського бюджету з призначенням платежу за кодом 21080500 «Інші надходження»;
- пункт 16: провести донарахування індексації заробітної плати працівникам сільської ради за 2009-2013 роки на загальну суму 33619 грн. 64 коп.
Станом на час розгляду справи у суді дані пункти вимог від 04.04.2014 року № 19-17-12-15/572 відповідачем виконані частково, з урахуванням чого представником ДФІ у Тернопільській області подано до суду заяву про уточнення позовних вимог.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 113 Бюджетного кодексу України від 08 липня 2010 року № 2456-VI (чинного з 01.01.2011 року) до повноважень органів державного фінансового контролю з контролю за дотриманням бюджетного законодавства належить здійснення контролю за цільовим та ефективним використанням коштів державного бюджету та місцевих бюджетів (включаючи проведення державного фінансового аудита).
Статтею 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 року № 2939-XII (з наступними змінами та доповненнями) визначено, що головними завданнями органу державного фінансового контролю є, серед іншого, здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки. Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.
Відповідно до пунктів 7, 10 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» органу державного фінансового контролю надано право пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства та звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Як вбачається з матеріалів справи відповідачем не виконано у повному обсязі вимоги Тернопільської об'єднаної державної фінансової інспекції від 04.04.2014 року № 19-17-12-15/572, а тому позивач правомірно звернувся до суду у зв'язку з незабезпеченням підконтрольною установою виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства. Також суд зауважує, що в судовому порядку вимоги Тернопільської об'єднаної державної фінансової інспекції від 04.04.2014 року № 19-17-12-15/572 не оскаржувались.
Таким чином, враховуючи, що відповідач не виконав у повному обсязі вимоги Тернопільської об'єднаної державної фінансової інспекції від 04.04.2014 року № 19-17-12-15/572, вказані вимоги у встановленому порядку не скасовані та є обов'язковими до виконання, а також беручи до уваги визнання позову представником відповідача, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про зобов'язання Мишковецьку сільську раду виконати в повному обсязі зазначені вимоги є правомірними та обґрунтованими, позов підлягає до задоволення.
Керуючись статтями 2, 11, 86, 136, 160-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Зобов'язати Мишковицьку сільську раду (47732, Тернопільська область, Тернопільський район, село Мишковичі, вулиця Січових Стрільців, будинок 7, код ЄДРПОУ 04393551) в повному обсязі виконати пункти 5, 10, 15, 16 обов'язкових вимог Тернопільської об'єднаної державної фінансової інспекції від 04 квітня 2014 року № 19-17-12-15/572, а саме:
- пункт 5: відшкодувати зайво нараховану та виплачену заробітну плату на загальну суму 13476 (тринадцять тисяч чотириста сімдесят шість) гривень 96 (дев'яносто шість) копійок, в тому числі й шляхом пред'явлення цивільних позовів до винних осіб та перерахувати в дохід сільського бюджету з призначенням платежу за кодом 21080500 «Інші надходження»;
- пункт 10: провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо сум внесків до
Фондів та повернути зайво сплачені кошти в сумі 3200 (три тисячі двісті) гривень 00 (нуль) копійок;
- пункт 15: провести роботу щодо повернення зайво понесених видатків на оплату
природного газу та електроенергії на загальну суму 407 (чотириста сім) гривень 73 (сімдесят три) копійки шляхом пред'явлення позовів до суду про їх стягнення та перерахувати в дохід сільського бюджету з призначенням платежу за кодом 21080500 «Інші надходження»;
- пункт 16: провести донарахування індексації заробітної плати працівникам за 2009-2013 роки на загальну суму 33619 (тридцять три тисячі шістсот дев'ятнадцять) гривень 64 (шістдесят чотири) копійки.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України (оголошення вступної та резолютивної частини постанови), а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова у повному обсязі складена 29 жовтня 2014 року.
Головуючий суддя Чепенюк О.В.
копія вірна:
Суддя Чепенюк О.В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2014 |
Оприлюднено | 31.10.2014 |
Номер документу | 41117341 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні