Постанова
від 21.10.2014 по справі 813/6465/14
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 жовтня 2014 року № 813/6465/14

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Костецького Н.В.,

за участю секретаря судового засідання Олексяк І.Р.

представника позивача Кульчак І.Є.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові адміністративну справу за позовною заявою Миколаївського районного центру зайнятості до Миколаївської виправної колонії №50 про стягнення заборгованості в сумі 536,62 грн., -

в с т а н о в и в :

Миколаївський районний центр зайнятості звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про стягнення з Миколаївської виправної колонії №50 заборгованості зі сплати страхових внесків до фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття у розмірі 536,62 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що всупереч вимогам Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», відповідачем не відшкодована заборгованість зі сплати страхових внесків, що є підставою для їх стягнення в судовому порядку.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав викладених у позові, просив суд адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча належним чином повідомлявся, у відповідності до ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України, про дату, час і місце судового розгляду справи, про причини неявки суд не повідомив.

Частиною 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і

місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Згідно з ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства Украї-ни якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Згідно положень п.1 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов'язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення. Відповідно до рішень Європейського суду з прав людини, що набули статусу остаточного, зокрема «Іззетов проти України», «Пискал проти України», «Майстер проти України», «Крюков проти України», «Крат проти України», «Сокор проти України», «Кобченко проти України», «Шульга проти України», «Лагун проти України», «Буряк проти України», «ТОВ «ФПК «ГРОСС» проти України», «Гержик проти України» суду потрібно дотримуватись розумного строку для судового провадження.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відносини, що виникають з загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття врегульовані, зокрема, нормами Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 року, та Інструкцією «Про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття», затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.12.2000 року за № 339, якими встановлено наступне.

Миколаївський районний центр зайнятості є робочим органом виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та діє відповідно до законів України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», «Про зайнятість населення», «Про державну службу» та Положення про Державну службу зайнятості.

Відповідно до ст. 7 розділу VIII. Прикінцеві та перехідні положення закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» №2464-17 від 08.07.2010р. - «стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється».

Згідно з ч.1 ст.3 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», законодавство про страхування на випадок безробіття складається з Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, цього Закону, Закону України «Про зайнятість населенн» та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері страхування на випадок безробіття, а також міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Тобто відносини у сфері соціального страхування на випадок безробіття врегульовані спеціальним законодавством.

В силу п.2 розділу 8 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» до приведення законодавства у відповідність з цим Законом, закони і інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечать цьому Закону; згідно ж з п.4 розділу 8 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» Кабінету Міністрів України доручено в шестимісячний термін з дня опублікування цього Закону підготувати і подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законів України у відповідність із цим Законом.

Порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття визначений Інструкцією про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (надалі - Інструкція), затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.12.2000р. № 339 (із змінами внесеними згідно наказу Міністерства соціальної політики України від 28.03.2013 № 154).

Контроль за правильним нарахуванням, своєчасним і повним перерахуванням та надходженням страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття здійснюється центрами зайнятості шляхом проведення планових перевірок (п. 7.1 Інструкції).

Відповідач - Миколаївська виправна колонія №50, що знаходиться за адресою: 81606, Львівська область, Миколаївський район, с.Заклад, вул. Січинського,1, відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», є платником внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття за № 135900069.

Станом на 01.01.2011 року розмір заборгованості зі сплати страхових внесків до Фонду (недоїмка) становила 21 262,54 грн. та 253,25 грн. - сума страхових внесків, строк сплати яких не настав, що підтверджується розрахунковою відомістю про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за 2010 рік(а.с.4).

Відповідно до п.7.1 Інструкції, зазначено що «у зв'язку з набранням чинності Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» ( 2464-17 ) на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків та сум фінансових санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 01 січня 2011 року, територіальні органи Державної служби зайнятості в районах, містах, районах у містах мають право перевіряти правильність нарахування, своєчасність і повноту перерахування страхових внесків, у тому числі, коли за данимиперевірки була підтверджена наявність заборгованості зі сплати страхових внесків, строк; сплати яких не настав на 01 січня 2011 року, та застосовувати фінансові санкції у порядку, який діяв до набрання чинності цим Законом».

Працівниками позивача проведено перевірку Миколаївської виправної колонії №50 з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за період з 01.10. 2008 року по 21.11. 2012 року. За результатами перевірки складено Акт № 80 від 21.11.2012 року(а.с.6-7), у висновках якого зафіксовано порушення: несплату страхових внесків, штрафу і пені за висновками попередніх перевірок, заробіню плату виплачено, встановлено недоїмку в сумі 21 515,79 грн. та нараховано пеню у розмірі 283,37 грн. (додаток №2 до акту від 21.11.2012)(а.с.9). Тобто, підприємство нагромадило заборгованість зі сплати страхових внесків у сумі 253,25грн. за несвоєчасну сплату яких нагромаджена пеня у сумі 283,37грн.

Згідно наявного в матеріалах справи розрахунку вбачається, що розмір нагромадженої підприємством заборгованості зі сплати страхових внесків до Фонду становить 536,62 грн.(а.с.4).

Оскільки відповідачем станом на дату судового засідання не виконано вимог Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та не сплачено до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття недоїмку по страхових внесках та пеню, така підлягає стягненню у судовому порядку.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Миколаївського районного центру зайнятості обґрунтовані, підтверджені долученими до матеріалів справи доказами та підлягають задоволенню.

Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог ст. 94 КАС України судові витрати у формі судового збору з відповідача не належить стягувати.

Керуючись ст.ст. 2, 4, 7-14, 23, 69, 70, 71, 86, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України,-

постановив:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Миколаївської виправної колонії №50 (81606, Львівська область, Миколаївський район, с.Заклад, вул. Січинського,1, ЄДРПОУ: 08680483) на користь Миколаївського районного центру зайнятості (81600, Львівська область, м.Миколаїв, вул..І.Мазепи,37, ЄДРПОУ: 20812817) заборгованість зі сплати страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття у розмірі 536 (п'ятсот тридцять шість) грн. 62 коп.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частину постанови.

Повний текст постанови складено 24 жовтня 2014 року.

Суддя Костецький Н.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.10.2014
Оприлюднено03.11.2014
Номер документу41123337
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/6465/14

Постанова від 21.10.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 06.10.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 22.09.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні