Постанова
від 16.06.2009 по справі 2а-19278/09/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

 

ПОСТАНОВА

Іменем України

 

«16» червня 2009 року                                                                                                      

Справа № 2а-19278/09/1270

                                                                                                       

Категорія № 6.14

Луганський окружний

адміністративний суд у складі:

судді:                                              

Солоніченко О.В.,

при секретарі:                                 Любімовій

Г.Ю.,

за участю

представників сторін:    не з'явились;

третя особа:                                     не

з'явився;

прокурора:                                      ОСОБА_1.

посвідчення за № НОМЕР_1 від 27.08.2008 року;

 

розглянувши у

відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом прокурора

Попаснянського району в інтересах держави в особі Державної екологічної

інспекції в Луганській області за участю третьої особи, яка не заявляє

самостійних вимог на предмет позову - Врубівської селищної ради до Врубівського

водоканалу про  стягнення шкоди, спричиненої внаслідок

порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів ,-

 

ВСТАНОВИВ:

 

    13.01.2009 року п рокурор Попаснянського району звернувся з

адміністративним позовом в інтересах держави в особі Державної екологічної

інспекції в Луганській області за участю третьої особи, яка не заявляє

самостійних вимог на предмет позову - Врубівської селищної ради до Врубівського

водоканалу про  стягнення шкоди, спричиненої внаслідок

порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів

у якому зазначив.

    Відповідно до акту перевірки екологічного

контролю від 18.06.2008 року щодо дотримання вимог природоохоронного

законодавства на комунальному підприємстві Врубівський водоканал встановлено,

що підприємство за період з 01.07.2007року до 27.05.2008 року здійснювало

спеціальне водокористування підземними водами з свердловини яка знаходиться в

с. Врубівка по вул. Ювілейна на території Врубівської селищної ради.

Вищевказане водокористування здійснювалося без дозволу спеціально уповноважених

органів, тобто самовільно, що є порушенням вимог ст.44, 49 Водного Кодексу

України.

    Сума розмірів відшкодування збитків, які

заподіяні державі порушенням законодавства про охорону та раціональне

використання водних ресурсів Врубівським водоканалом становить 5 911,26 грн.

    У добровільному порядку відповідач суму

збитків не сплатив, тому позивач наполягав на їх стягненні у судовому порядку.

    Представники сторін та третя особа в судове

засідання не з'явились, причини неявки суду не повідомили. Про дату, час та

місце проведення судового засідання були повідомлені належним чином.

Прокурор у судовому засідання позовні

вимоги підтримав та надав пояснення аналогічні викладеним у позові та просив

задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Заслухавши пояснення прокурора,

дослідивши матеріали справи, встановивши фактичні дані суд дійшов до висновку,

що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно ст.ст. 16, 20

Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» державне

управління в галузі охорони навколишнього природного середовища здійснюють

Кабінет Міністрів України, Ради та їх виконавчі і розпорядчі органи, а також спеціально

уповноважені на те державні екологічні інспекції  та

інші державні органи відповідно до законодавства України, які можуть бути

позивачами у цих правовідносинах.

Спеціально

уповноваженим органом по охороні навколишнього природного середовища і

використанню природних ресурсів є державна екологічна інспекція у Луганській

області . У 2006 році -

державне управління охорони навколишнього природного середовища у Луганській

області, яке згідно Положенню «Про державне управління охорони навколишнього

природного середовища в областях, містах Києва та Севастополі», затвердженому

наказом Мінприроди України за № 285 від 16.06.2006року (далі-Положення), здійснює

державний контроль за додержанням норм і правил у сфері охорони навколишнього

природного середовища, раціонального використання і відтворення природних

ресурсів.

Згідно Положення

позивач має право подавати позови до суду про відшкодування збитків і витрат,

завданих юридичними і фізичними особами внаслідок порушення законодавства про

охорону навколишнього природного середовища, використання природних ресурсів та

забезпечення екологічної безпеки.

18.06.2008 року була

здійснена перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства

комунального підприємстві Врубівського водоканала. За результатами зазначеної

перевірки був складений   Акт перевірки екологічного контролю від

18.06.2008 року. Перевіркою встановлено, що підприємство за період з 01.07.2007

року до 27.05.2008 року здійснювало спеціальне водокористування підземними водами

з свердловини, яка знаходиться в с. Врубівка по вул. Ювілейна на території

Врубівської селищної ради.

Статтею 44 Водного

кодексу України (далі - ВКУ) визначені обов'язки водокористувачів, серед інших

здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу (п.9 ч.1

ст.44 ВКУ).

Відповідно до ст.49 ВК України

спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу.

Порядок погодження та видачі дозволів

на спеціальне водокористування затверджується Кабінетом Міністрів України.

У дозволі на спеціальне

водокористування встановлюються ліміт забору води, ліміт використання води та

ліміт скидання забруднюючих речовин. У разі настання маловоддя ці ліміти можуть

бути зменшені спеціально уповноваженими державними органами без коригування

дозволу на спеціальне водокористування.

Відповідно до

зазначеного акту перевірки від 18.06.2008 року водокористування здійснювалося

без дозволу спеціально уповноважених органів, тобто самовільно, що є порушенням

вимог ст.44, 49 Водного кодексу України (а.с. 5).

У зв'язку з

порушенням Врубівським водоканалом природоохоронного законодавства, державі

спричинені збитки, розмір яких встановлюється у відповідності з «Методикою

розрахунку розміру відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок

порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних

ресурсів», затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного

середовища та ядерної безпеки України від 18.05.1995року за № 37,

зареєстрованої в Міністерстві юстиції України за № 162/698 від 01.06.1995року.

Сума розмірів

відшкодування збитків, які заподіяні державі зазначеним порушенням

законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів

Врубівським водоканалом становить 5911,26 грн., що підтверджується відповідним

розрахунком (а.с. 7).

Добровільно збитки, заподіяні державі

у наслідок порушення законодавства відповідачем не сплачені.

Беручи до уваги, що позовні вимоги

документально підтверджені матеріалами справи, позов визнається обґрунтованим і

таким, що підлягає задоволенню.

Питання по судових витратах не

вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку,

а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх

стягнення у даних випадках.

    Керуючись ст.ст. 44, 49 Водного кодексу

України, ст.ст.2, 112, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України,

суд,-

ПОСТАНОВИВ:

 

Позов прокурора Попаснянського району

в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Луганській

області за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет

позову - Врубівської селищної ради до Врубівського водоканалу про  стягнення шкоди, спричиненої внаслідок

порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів

задовольнити повністю.

Стягнути з Врубівського водоканалу , яке знаходиться за адресою: вул.

Артема,11, с. Врубівка, Попаснянського району, Луганської області, 93330, р/р

2600712073, МФО 304007, ЄДРПОУ 33129746, АППБ «Аваль» м. Попасна на користь

місцевого бюджету м. Попасна Луганської області на р/р 35411030001708 в ГУДКУ в

Луганській області, МФО 04335312, суму збитків у розмірі 59     11,26 грн. (п'ять тисяч дев'ятсот

одинадцять грн. 26 коп.).

Постанова суду першої інстанції

набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне

оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо

таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження,

але апеляційна скарга не була подана в строк, встановлений цим Кодексом, ухвала

суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.

    Постанова суду може бути оскаржена до

Донецького апеляційного адміністративного суду. Заява про апеляційне оскарження

постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її

проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до

статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга

на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після

подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без

попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у

строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

            

 

 

СУДДЯ

 

Дата ухвалення рішення16.06.2009
Оприлюднено24.07.2009
Номер документу4112723
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-19278/09/1270

Постанова від 16.06.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Островська О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні