cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
27 жовтня 2014 року 08:01 № 826/11370/14
Окружний адміністративний суд м. Києва у складі головуючого судді Саніна Б.В. при секретарі судового засідання Дмитрієвій В.В. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерциклон +" до Державної інспекції сільського господарства в м. Києві про визнання неправомірними дій, скасування розрахунку ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду м. Києва надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтерциклон +» (надалі-позивач/ТОВ «Інтерциклон +») до Державної інспекції сільського господарства у м. Києві (надалі-відповідач/Держсільгосінспеція), в якому просить суд:
1. Визнати неправомірними дії державного інспектора сільського господарства щодо складання розрахунку розміру шкоди, заподіяної внаслідок використання ТОВ «Інтерциклон +» земельної ділянки не за цільовим призначенням;
2. Скасувати розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок використання ТОВ «Інтерциклон +» земельної ділянки не за цільовим призначенням.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києві від 05.08.2014 р. провадження у справі було відкрито та призначено до судового розгляду.
В судове засідання з'явився представник позивача, який позовні вимоги підтримує в повному обсязі, просить суд їх задовольнити з підстав викладених в адміністративному позові, зокрема зазначає, що розрахунок завданої шкоди є необґрунтованим та таким, що винесено відповідачем протиправно.
В судове засідання відповідач не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи був належним чином повідомлений, заяв щодо перенесення розгляду справи або слухання справи за його відсутності до суду не подавав, про причини неявки суду не повідомляв.
Зважаючи на неявку в судове засідання відповідача та приймаючи до уваги відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, на підставі ст.3 та ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі-КАС України), суд дійшов висновку про можливість перейти до розгляду справи у порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.
Розглянувши наявні в матеріалах докази, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши письмові заперечення відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтується позов, оцінивши докази які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «Інтерциклон +» зареєстроване Дарницькою районною в м. Києві державною адміністрацією 04.08.2004 р. (свідоцтво про державну реєстрацію №10651050022000169).
Згідно з реєстраційними даними, основними видами діяльності ТОВ «Інтерциклон +», є: будівництво житлових і нежитлових будівель; інші роботи із завершення будівництва; торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами; технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; надання в оренду інших машин, устаткування та товарів; складське господарство.
Так, у період з 10.06.2014 р. по 27.06.2014 р. на підставі наказу на проведення планової перевірки від 04.06.2014 р. №169 (надалі-Наказ №169) та посвідчення на перевірку від 04.06.2014 р. №000147 (надалі-Направлення №000147) Держсільгосінспецією було проведено планову перевірку дотримання ТОВ «Інтерциклон +» вимог земельного законодавства.
27.06.2014 р. за результатами проведеної перевірки відповідачем було складено акт перевірки дотримання суб'єктами господарювання вимог земельного законодавства №1187/141 (надалі-Акт №1187/141), в якому було зафіксовано про встановлені порушення позивача.
Зокрема, під час здійснення перевірки дотримання вимог земельного законодавства Держсільгосінспецією було встановлено, що ТОВ «Інтерциклон +» використовує земельну ділянку за адресою: м. Київ, вул. Здолбунівська, 7-а у Дарницькому районі м. Києва загальною площею 0,7518 га, цільове призначення - для реконструкції, експлуатації та обслуговування адміністративно-торговельних будівель і споруд, кадастровий номер 8000000000:90:145:0005, на якій фактично знаходиться автомобільна мийка, шиномонтаж, ангар для зберігання автомобільних шин та станція технічного обслуговування.
Водночас, 04.07.2014 р. на підставі Акту №1187/141 відповідачем було винесено Припис №П87/141, в якому зафіксовано, що станом на 27.06.2014 р. ТОВ «Інтерциклон +» використовує земельну ділянку за адресою: м. Київ, вул. Здолбунівська, 7-а у Дарницькому районі м. Києва, загальною площею 0,7518 га, цільове призначення - для реконструкції, експлуатації та обслуговування адміністративно-торговельних будівель і споруд, кадастровий номер 8000000000:90:145:0005 на підставі рішення Київської міської ради (надалі-КМР) від 15.11.2007 р. №1245/4078 «Про передачу ТОВ «Сузір'я Сім» земельної ділянки для реконструкції, експлуатації та обслуговування адміністративно-торговельних будівель і споруд на вул. Здолбунівській, 7-а у Дарницькому районі м. Києва» (надалі-Рішення №1245/4078), термін дії якого минув, що є порушенням вимог ст.ст.125, 126 Земельного кодексу України (надалі-ЗК України). Категорія земель - землі житлової та громадської забудови. ТОВ «Інтерциклон +» створено шляхом зміни назви з ТОВ «Сузір'я Сім».
Крім того, в Акті №1187/141 зазначено, що фактично на ділянці знаходиться автомобільна мийка, шиномонтаж, ангар для зберігання автомобільних шин та станція технічного обслуговування, що свідчить про використання земельної ділянки не за цільовим призначенням та не в межах відповідної категорії, чим порушено вимоги ст.ст.20, 21 п. «а» ч.1 ст.91, п. «а» ч.1 ст.96 ЗК України, абз.3 п. «а» ст.6 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» (надалі-Закон №963), п.5 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу» (надалі-Методика №963).
Крім того, 08.07.2014 р. Держсільгосінспецією було складено протокол про адміністративне правопорушення №20 (надалі-Протокол №20), відповідно до якого на думку відповідача ТОВ «Інтерциклон +» було порушено ст.ст.20, 21 п. «а» ч.1 ст.91, п. «а» ч.1 ст.96 ЗК України, абз.3 п. «а» ст.6 Закону №963, п.5 Методики №963.
В той же час, відповідачем було складено розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок використання ТОВ «Інтерциклон +» земельної ділянки не за цільовим призначенням, що розташована за адресою: м. Київ, вул. Здолбунівська, 7-а у Дарницькому районі м. Києва на суму 167 274,61 грн. (надалі-Розрахунок), в якому вказано категорію земель за основним цільовим призначенням - землі житлової та громадської забудови.
Не погоджуючись із складеним відповідачем Розрахунком, вважаючи його протиправним та таким, що порушує законні права та інтереси позивача, ТОВ «Інтерциклон +» звернулось до суду з даним адміністративним позовом.
Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Нормативно-правовим актом, що визначає правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля є Закон №963.
Відповідно до положень ч.1 ст.5 Закону №963 (в редакції чинній на момент виникнення правовідносин) державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.
В той же час, відповідно до Положення Державної інспекції сільського господарства України, затвердженого указом Президента України №459/2011 від 13.04.2011 р. «Про Державну інспекцію сільського господарства України» державна інспекція сільського господарства України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.
Згідно пп. «а» п.4.1 Положення №459/2011, Держсільгоспінспекція України відповідно до покладених на неї завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль), зокрема, у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, в тому числі за використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення.
Так, відповідно до п. «а», п. «в» ст.6 Закону №963 до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать: додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням; додержання вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових угод, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; ведення державного обліку і реєстрації земель, достовірності інформації про земельні ділянки та їх використання; розміщення, проектування, будівництва та введення в дію об'єктів, що негативно впливають або можуть вплинути на стан земель; виконання комплексу необхідних заходів щодо захисту земель від ерозії, селів, підтоплення, заболочування, вторинного засолення, переосушення, ущільнення, псування, забруднення, засмічення відходами, заростання бур'янами, чагарниками та дрібноліссям; дотримання строків своєчасного повернення тимчасово зайнятих земельних ділянок та обов'язкового виконання заходів щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням; виконання умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту під час проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов'язаних з порушенням ґрунтового покриву, своєчасного проведення рекультивації порушених земель в обсягах, передбачених проектом рекультивації земель; дотримання правил, установленого режиму експлуатації протиерозійних, гідротехнічних споруд, збереження захисних насаджень і межових знаків; додержання встановленого законодавством порядку визначення та відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва; додержання строків розгляду заяв чи клопотань щодо набуття і реалізації прав на землю; одержання в установленому законодавством порядку від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, власників і користувачів, у тому числі орендарів, земельних ділянок документів, матеріалів та іншої інформації, необхідної для виконання покладених на нього завдань.
При цьому, відповідно до положень ст.9 Закону №963 державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються, в тому числі і шляхом проведення перевірок.
В той же час, підзаконним нормативно-правовим актом, який визначає процедуру планування та здійснення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) з питань перевірки стану дотримання суб'єктами господарювання вимог земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, які використовуються ними у процесі ведення господарської діяльності, визначає організаційні заходи, які необхідно здійснити перед початком проведення перевірок, загальні вимоги до їх здійснення, а також вимоги до оформлення матеріалів за результатами проведених перевірок є Порядок планування та здійснення контрольних заходів з питань перевірки стану дотримання суб'єктами господарювання вимог земельного законодавства, що затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №132 від 25.02.2013 р. (надалі - Порядок №132).
В п.1.3 та п.1.4 Порядку №132 (в редакції чинній на момент виникнення правовідносин) визначено, що інспекційні органи здійснюють планові та позапланові заходи державного нагляду (контролю). Планові та позапланові заходи здійснюються шляхом проведення перевірок, обстежень земельних ділянок.
Пунктом 2.1 Порядку №132 визначено, що планові заходи проводяться відповідно до річних або квартальних планів робіт, які затверджуються наказом відповідного інспекційного органу до 01 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.
Відповідно до п.2.3 Порядку №132 строк здійснення планового заходу визначається відповідно до вимог Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» і не може перевищувати п'ятнадцяти робочих днів, а для суб'єктів малого підприємництва - п'яти робочих днів. Продовження строку проведення планового заходу не допускається.
Водночас, відповідно до п.2.4 та п.2.6 Порядку №132 Інспекційний орган зобов'язаний не пізніше десяти днів до дня здійснення планового заходу надіслати суб'єкту господарювання письмове повідомлення про проведення планового заходу. Повідомлення про проведення планового заходу надсилається рекомендованим листом чи телефонограмою або вручається особисто під розписку керівнику або уповноваженій особі суб'єкта господарювання.
В той же час, згідно п.5.3 Порядку №132 за результатами здійснення планових та позапланових заходів з питань перевірки стану дотримання суб'єктами господарювання вимог земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, які використовуються ними у процесі ведення господарської діяльності, державні інспектори складають акт перевірки згідно з уніфікованою формою акта перевірки дотримання суб'єктами господарювання вимог земельного законодавства (додаток до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 12 липня 2012 року N 424 «Про затвердження Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб'єктами господарювання вимог земельного законодавства», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 липня 2012 року за N 1289/21601).
Відповідно до п.5.7 Порядку №132 планові та позапланові заходи щодо перевірки стану фактичного використання та охорони земель проводяться в обов'язковому порядку на території земельних ділянок, що використовуються суб'єктами господарювання. При проведенні заходу можуть бути присутні особи, права чи законні інтереси яких порушені внаслідок неправомірної діяльності суб'єкта господарювання, а також особи, безпосередньо причетні до порушення вимог земельного законодавства.
Згідно п.6.6 Порядку №132 за результатами проведення обстеження земельних ділянок державні інспектори складають акт обстеження земельної ділянки, форма якого наведена у додатку 4 до цього Порядку.
Таким чином, з вищевикладеного вбачається, що відповідач наділений правом проводити планові перевірки дотримання суб'єктами господарювання вимог земельного законодавства.
Як вбачається з матеріалів справи, 15.11.2007 р. відповідно до Рішення КМР №1245/4078 ТОВ «Сузір'я Сім» (правонаступником якого є ТОВ «Інтерциклон +») було надано у короткострокову оренду на 5 років земельну ділянку загальною площею 0,76 га для реконструкції, експлуатації та обслуговування адміністративно-торговельних будівель і споруд на вул. Здолбунівській, 7-а у Дарницькому районі м. Києва, в тому числі площею 0,05 га - за рахунок міських земель, не наданих у власність чи користування, та площею 0,71 - за рахунок частини земель, відведених відповідно до рішення виконавчого комітету КМР депутатів трудящих від 24.06.1969 р. №1033/1 «Про відвод управлінню побутового обслуговування міськвиконкому земельної ділянки під будівництво бази ремонтно-будівельного управління по вул. Здолбунівській в Дарницькому районі м. Києва» у зв'язку з переходом права власності на нежитлові будівлі і споруду (договір купівлі-продажу від 11.08.2004 р, акт приймання-передачі від 19.08.2004 р.).
Водночас, на підставі вищезазначеного рішення, 12.08.2008 р. між ТОВ «Сузір'я Сім» та КМР було укладено договір оренди земельної ділянки, зареєстрованого Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу КМР (КМДА), про що зроблено запис від 14.08.2008 р. за №63-6-00501 у книзі записів державної реєстрації договорів (надалі-Договір №63-6-00501).
Так, відповідно до умов Договору №63-6-00501, Орендодавець (КМР) на підставі рішення КМР від 15.11.2007 р. за №1245/4078 за Актом приймання-передачі передає, а Орендар (ТОВ «Сузір'я Сім) приймає в оренду (строкове платне користування) земельну ділянку, що розташована за адресою - вул. Здолбунівська, 7-а у Дарницькому районі м. Києва, площа 7518 кв.м., цільове призначення - для реконструкції, експлуатації та обслуговування адміністративно-торговельних будівель і споруд, кадастровий номер - 8000000000:90:145:0005 (п.1.1 та п.2.1 Договору №63-6-00501). В п.3.1 сторони погодили, строк дії договору оренди на 5 років.
В той же час, згідно наявного в матеріалах справи свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 11.11.2013 р. №12550878, за адресою: м. Київ, вул. Здолбунівська, 7-а у Дарницькому районі м. Києва зареєстровано об'єкти адміністративно-торговельного призначення з об'єктами зберігання та обслуговування транспорту, а саме: літ. «И» - адміністрація, шиномонтаж; літ. «Н» - склад; літ. «П» - цех; літ. «Х» - склад; літ. «Ц» - мийка легкового автомобільного транспорту; літ. «Ч» - ручна мийка легкового автомобільного транспорту на два пости; літ. «Ш» - склад.
Отже, з вищевикладеного вбачається, що фактично на земельній ділянці, що розташована за адресою: м. Київ, вул. Здолбунівська, 7-а у Дарницькому районі м. Києва ТОВ «Інтерциклон +» здійснюється господарська діяльність щодо мийки транспортних засобів, шиномонтажу та сезонного зберігання шин.
Таким чином, суд критично ставиться до доводів відповідача, щодо розташування на вищезазначеній земельній ділянці станції технічного обслуговування, та як наслідок використання ТОВ «Інтерциклон +» земельної ділянки як землі транспорту, а не землі житлової та громадської забудови, що на думку останнього суперечить її цільовому призначенню.
В той же час, суд приймає до уваги надані відповідачем до матеріалів справи фотознімки, з яких вбачається, що на земельній ділянці, що розташована за адресою: м. Київ, вул. Здолбунівська, 7-а у Дарницькому районі м. Києва знаходяться тільки автоматична мийка, ручна мийка та шинний центр.
Більше того, суд вважає за необхідне звернути увагу, що станція технічного обслуговування, про яку зазначає відповідач знаходиться на земельній ділянці, розташованої за адресою: м. Київ, вул. Здолбунівська, 3, про що свідчать зображені на фотознімках рекламні банери підприємства зі схожою назвою, а саме ТОВ «Інтерциклон».
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що відповідачем не доведено використання ТОВ «Інтерциклон +» земельної ділянки не за цільовим призначенням та не в межах визначеної категорії.
Відповідно до ч.1 ст.18 ЗК України (в редакції чинній на момент виникнення правовідносин) до земель України належать усі землі в межах її території, в тому числі острови та землі, зайняті водними об'єктами, які за основним цільовим призначенням поділяються на категорії. Категорії земель України мають особливий правовий режим (ч.2 ст.18 ЗК України).
Згідно ч.1 ст.19 ЗК України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Водночас, положеннями ст.20 ЗК України визначено, що віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення. Зміна цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно ст.38 ЗК України до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування.
В той же час, п.1.2 Класифікатора видів цільового призначення земель (надалі-КВЦПЗ/ Класифікатор №548), складеного у відповідності до ст.19 ЗК України визначено, що код та цільове призначення земель застосовуються для забезпечення обліку земельних ділянок за видами цільового призначення у державному земельному кадастрі.
Пунктом 1.3 Класифікатора №548 визначено, що КВЦПЗ застосовується для використання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, організаціями, підприємствами, установами для ведення обліку земель та формування звітності із земельних ресурсів. КВЦПЗ визначає поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, видом господарської діяльності, типами забудови, типами особливо цінних об'єктів (п.1.4 Класифікатора №548).
Так, розділ 03 секція В Класифікатора №548 містить класифікацію земель громадської забудови (землі, які використовуються для розміщення громадських будівель і споруд (готелів, офісних будівель, торговельних будівель, для публічних виступів, для музеїв та бібліотек, для навчальних та дослідних закладів, для лікарень та оздоровчих закладів), інших об'єктів загального користування) і співставляє код цільового використання земельної ділянки із кодом виду економічної діяльності, які в ній зазначаються (КВЕД).
Як встановлено судом під час розгляду адміністративної справи, що підтверджується наявною в матеріалах справи Довідкою з ЄДРПОУ серії АБ №514484, основними видами діяльності, що здійснюються позивачем на земельній ділянці розташованій за адресою: м. Київ, вул. Здолбунівська, 7-а у Дарницькому районі м. Києва є: торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами (КВЕД 45.11), технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів (КВЕД 45.20) та складське господарство (КВЕД 52.10).
В той же час, суд вважає за необхідне звернути увагу, що Класифікатором №548 вищезазначені види господарської діяльності позивача віднесені до цільового призначення - «землі господарської забудови».
Таким чином, враховуючи вищевикладене суд приходить до висновку, що земельна ділянка, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Здолбунівська, 7-а у Дарницькому районі м. Києва використовується ТОВ «Інтерциклон +» в межах тієї категорії, в межах якої її надано, а саме як земля житлової та громадської забудови, а отже порушення позивачем вимог земельного законодавства щодо нецільового використання земельної ділянки відсутнє.
Як наслідок, оскільки позивачем земельна ділянка використовується правомірно та за цільовим призначенням, суд приходить до висновку про протиправність дій відповідача щодо складення оскаржуваного Розрахунку.
В той же час, суд вважає за необхідне звернути увагу, що Розрахунок не є документом, який встановлює, змінює або скасовує норми права чи породжує права та обов'язки суб'єкта, якому він адресований та не є обов'язковим до виконання.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, в частині позовних вимог щодо скасування розрахунку розміру шкоди, заподіяної внаслідок використання ТОВ «Інтерциклон +» земельної ділянки не за цільовим призначенням, суд вважає за необхідне відмовити.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 ст.9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу.
Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на Відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Статтею 159 КАС України встановлено, що судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, яке ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
З огляду на викладені обставин, суд дійшов висновку про часткове задоволення позову. Крім того, відповідно до ст.94 КАС України, судовий збір відшкодовується частково.
Керуючись положеннями ст.2, ст.11, ст.69, ст.71, ст.86, ст.158-163, ст.167, ст.254 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтерциклон +» до Державної інспекції сільського господарства у м. Києві - задовольнити частково.
2. Визнати протиправними дії Державної інспекції сільського господарства у м. Києві щодо складання розрахунку розміру шкоди, заподіяної внаслідок використання ТОВ «Інтерциклон +» земельної ділянки не за цільовим призначенням.
3. В іншій частині позовних вимог відмовити.
4. Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтерциклон +» понесені судові витрати в розмірі 36 (тридцять шість) грн. 50 коп. із Державного бюджету України.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст.254 КАС України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.185-187 КАС України.
Суддя Б.В. Санін
.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2014 |
Оприлюднено | 03.11.2014 |
Номер документу | 41132151 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Санін Б.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні