Постанова
від 29.10.2014 по справі 819/2258/14-а
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/2258/14-a

"29" жовтня 2014 р. м. Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Чепенюк О.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Тернополі адміністративну справу за позовом Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Левтранс» про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

Тернопільська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Тернопільській області (далі - Тернопільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Тернопільській області, позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Левтранс» (далі - ТзОВ «Левтранс», відповідач) про стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих відповідача, та готівки, що належить платнику податків, у рахунок погашення податкового боргу у розмірі 13971 грн. 94 коп.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач зареєстрований суб'єктом господарювання, взятий на облік як платник податків у Тернопільській ОДПІ ГУ Міндоходів у Тернопільській області, зобов'язаний сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом строки. Станом на 19.09.2014 року за відповідачем рахується податковий борг, що не заявлений до стягнення в судовому порядку, у розмірі 13971 грн. 94 коп., у тому числі по орендній платі з юридичних осіб - 9081 грн. 25 коп. (9021 грн. 62 коп. - основний платіж, 59 грн. 63 коп. - пеня) та по податку на додану вартість - 4890 грн. 69 коп. (4057 грн. 49 коп. - основний платіж, 759 грн. 71 коп. - штрафні санкції, 73 грн. 49 коп. - пеня), який виник по узгоджених грошових зобов'язаннях визначених самостійно платником податків у податкових деклараціях та донарахованих податковим органом за результатами перевірки.

Позивач відповідно до пункту 20.1 статті 20, пунктів 95.1, 95.3, 95.4 статті 95 Податкового кодексу України просить стягнути з ТзОВ «Левтранс» податковий борг по орендній платі з юридичних осіб та по податку на додану вартість у розмірі 13971 грн. 94 коп. з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, та за рахунок готівки, що належить відповідачу.

Представник позивача у судове засідання не прибула, проте подала до суду клопотання від 29.10.2014 року про розгляд справи за її відсутності (а. с. 75).

Відповідач подав до суду заяву від 27.10.2014 року про визнання адміністративного позову в повному обсязі та заявив клопотання про розгляд справи за відсутності його представника (а. с. 73).

Частиною четвертою статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) передбачено, що особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Як передбачено частиною першою статті 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Таким чином, судовий розгляд даної справи здійснено в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів, без фіксування адміністративного процесу технічними засобами.

Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити повністю з наступних підстав.

Судом встановлено, що ТзОВ «Левтранс» 16.10.2001 року зареєстроване як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 26.09.2014 року (а. с. 5-7). Відповідач перебуває на обліку як платник податків у Тернопільській ОДПІ ГУ Міндоходів у Тернопільській області, має відкриті рахунки в банківських установах (а. с. 14).

Відповідно до довідки Тернопільської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Тернопільській області станом на 19.09.2014 року за ТзОВ «Левтранс» рахується податковий борг у розмірі 13971 грн. 94 коп. (а. с. 9). Відповідно до розрахунків суми позовних вимог за відповідачем рахується податковий борг, що заявлений до стягнення в даному адміністративному позові, по таких платежах до бюджету: по орендній платі з юридичних осіб - 9081 грн. 25 коп. (9021 грн. 62 коп. - основний платіж, 59 грн. 63 коп. - пеня) та по податку на додану вартість - 4890 грн. 69 коп. (4057 грн. 49 коп. - основний платіж, 759 грн. 71 коп. - штрафні санкції, 73 грн. 49 коп. - пеня) (а. с. 10-11). На дату розгляду справи у суді заборгованість не погашена.

Податковий борг по орендній платі з юридичних осіб виник у зв'язку з несплатою відповідачем узгоджених податкових зобов'язань, визначених платником податків самостійно у податкових деклараціях з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) № 900742397 від 17.02.2014 року (а. с. 33-36), № 9032164907 від 05.06.2014 року (а. с. 52-59), в сумі 9021 грн. 62 коп.

Крім того, відповідачу нараховано пеню на суми грошових зобов'язань по орендній платі з юридичних осіб, не сплачених у встановлені законодавством строки на загальну суму 59 грн. 63 коп. Податковий борг по орендній платі з юридичних осіб відображений по особовому рахунку облікової картки платника податку по даному платежу (а. с. 15-21).

Податковий борг по податку на додану вартість виник через несплату відповідачем узгоджених сум грошових зобов'язань, визначених платником податків самостійно у податкових деклараціях з податку на додану вартість № 9034080153 від 16.06.2014 року (а. с. 47-51), № 9041084019 від 17.07.2014 року (а. с. 42-46), № 9047123085 від 15.08.2014 року (а. с. 37-41) та несплатою узгоджених сум грошових зобов'язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні Тернопільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Тернопільській області від № 0015991501 від 11.07.2014 року, прийнятому на підставі акту перевірки № 4057/7/15-01/31602606 від 03.07.2014 року (а. с. 60). Зазначене податкове повідомлення-рішення направлялось ТзОВ «Левтранс» поштовим зв'язком листом з повідомленням про вручення та отримано відповідачем 14.07.2014 року (а. с. 61), у встановленому законом порядку оскаржене не було.

Крім того, відповідачу нараховано пеню на суми грошових зобов'язань з податку на додану вартість, не сплачених у встановлені законодавством строки на загальну суму 73 грн. 49 коп. Податковий борг по податку на додану вартість відображений по особовому рахунку облікової картки платника податку по даному платежу (а. с. 22-32).

Узгодженні суми грошових зобов'язань ТзОВ «Левтранс» своєчасно не сплачені та набули статусу податкового боргу. З метою погашення податкового боргу Тернопільською ОДПІ ГУ Міндоходів у Тернопільській області надіслана ТзОВ «Левтранс» податкова вимога № 4038-25 від 14.06.2014 року(а. с. 8), проте вжиті заходи не призвели до сплати податкового боргу відповідачем. При цьому з моменту надіслання податкової вимоги податковий борг платника податків не переривався.

До спірних правовідносин суд застосовує наступні правові норми.

Пунктом 16.1 статті 16, пунктом 36.1 статті 36, пунктом 38.1 статті 38 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, чинного з 01.01.2011 року, з змінами і доповненнями (далі - ПК України), передбачено, що платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом; податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом; виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

В силу приписів пунктів 57.1, 57.3 статті 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом; у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до пункту 58.3 статті 58 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Судом встановлено, що податковий борг відповідача виник внаслідок несплати платником податків сум грошових зобов'язань, визначених самостійно платником податку у поданих ним податкових деклараціях та донарахованих за результатами перевірки податковим органом, які є узгодженими та підлягали до сплати у відповідні строки, встановлені пунктами 57.1, 57.3 статті 57 ПК України.

Пункт 59.1 статті 59 ПК України передбачає, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до пункту 95.1 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункти 95.2, 95.3 статті 95 ПК України).

Згідно з пунктом 95.4 статті 95 ПК України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно із підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відтак, позивач обґрунтовано, в межах своїх повноважень звернувся до суду з даними позовними вимогами та надав належні та допустимі докази щодо наявності податкового боргу у платника податків ТзОВ «Левтранс».

Згідно зі статтею 136 КАС України, позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративного позову, визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.

Відповідно до статті 112 КАС України позивач може відмовитися від адміністративного позову повністю або частково, а відповідач - визнати адміністративний позов повністю або частково. Суд не приймає відмови від адміністративного позову, визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Судом встановлено, що визнання відповідачем адміністративного позову про стягнення податкового боргу не суперечить закону та не порушує чиї-небудь права, свободи або інтереси, а тому приймається судом. Таким чином, враховуючи наведені положення чинного законодавства та встановлені обставини справи, суд приходить до висновку про необхідність задоволення позову в повному обсязі шляхом прийняття постанови про стягнення з рахунків ТзОВ «Левтранс» у банках, обслуговуючих платника податків, та за рахунок готівки, що належить відповідачу, коштів у розмірі податкового боргу в сумі 13971 грн. 94 коп.

Керуючись статтями 11, 86, 136, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків товариства з обмеженою відповідальністю «Левтранс» (46013, Тернопільська область, місто Тернопіль, проспект С. Бандери, будинок 92, квартира 27, код ЄДРПОУ 31602606) у банках, обслуговуючих платника податків, та за рахунок готівки, що належить товариству з обмеженою відповідальністю «Левтранс», кошти у розмірі податкового боргу в сумі 13971 (тринадцять тисяч дев'ятсот сімдесят одна) гривня 94 (дев'яносто чотири) копійки, у тому числі по орендній платі з юридичних осіб - 9081 (дев'ять тисяч вісімдесят одна) гривня 25 (двадцять п'ять) копійок, по податку на додану вартість - 4890 (чотири тисячі вісімсот дев'яносто) гривень 69 (шістдесят дев'ять) копійок.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Головуючий суддя Чепенюк О.В.

копія вірна:

Суддя Чепенюк О.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.10.2014
Оприлюднено04.11.2014
Номер документу41134311
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/2258/14-а

Ухвала від 21.10.2014

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк О.В.

Постанова від 29.10.2014

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк О.В.

Ухвала від 09.10.2014

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні