ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 вересня 2014 рокум. Ужгород№ 807/2583/14
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Ващиліна Р. О.,
при секретарі судового засідання - Кібкало І. А.,
за участю осіб, які беруть участь у справі:
позивача: Хустський міжрайонний прокурор Закарпатської області, представник - Дюдя О. Р., в інтересах держави в особі Хустської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Закарпатській області, представник - не з'явився,
відповідача: фізична особа - підприємець ОСОБА_2 - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Хустського міжрайонного прокурора Закарпатської області в інтересах держави в особі Хустської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Закарпатській області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 про стягнення заборгованості в сумі 6398,01 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Хустський міжрайонний прокурор Закарпатської області в інтересах держави в особі Хустської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Закарпатській області звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 про стягнення заборгованості в сумі 6398,01 грн.
В судовому засіданні представник прокуратури позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити.
10.09.2014 до суду по факсу від начальника Хустської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Закарпатській області М. М. Русняк надійшла заява від 09.09.2014 № 1758/10/0715-10-00 про розгляд справи за відсутності представника інспекції, за наявними у справі матеріалами.
Відповідач заперечення проти позову не подав, у судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду.
Суд на місці ухвалив провести розгляд справи за відсутності відповідача, проти чого не заперечував представник прокуратури.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали справи, заслухавши пояснення представника прокуратури, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Судом встановлено, що Хустською міжрайонною прокуратурою в порядку нагляду за додержанням та застосування законів проведено перевірку в Хустській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Закарпатській області щодо додержання вимог Податкового кодексу України при вжитті заходів щодо погашення заборгованості зі сплати єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування суб'єктів господарювання.
Проведеною перевіркою встановлено, що фізична особа - підприємець ОСОБА_2 має заборгованість зі сплати недоїмки з єдиного внеску в сумі 6398,01 грн.
Згідно п.2 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 № 2464-VI, із змінами і доповненнями (далі - Закон України від 08.07.2010 № 2464-VI), єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
У відповідності до п.10 ст. 1 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону зобов'язані сплачувати єдиний внесок.
Згідно п.1 ч. 1 ст. 4 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Відповідно до п.1 ч. 1 ст. 4 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI фізична особа - підприємець ОСОБА_2 є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Згідно п.1 ч. 2 ст. 6 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
У відповідності до ч. 1 та ч. 5 ст. 9 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI єдиний внесок обчислюється виключно у національній валюті, у тому числі з виплат (доходу), що здійснюються в натуральній формі. Сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця (ч. 8 ст. 9 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI).
Згідно п.6 ч. 1 ст. 1 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.
Відповідно до ч. 11 ст. 9 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.
Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (ч. 12 ст. 9 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI).
В порушення вимог Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI фізична особа - підприємець ОСОБА_2 не сплатив у добровільному порядку недоїмку зі сплати єдиного внеску в розмірі 6398,01 грн.
Факт наявності у відповідача заборгованості підтверджується довідкою про стан заборгованості від 30.07.2014, карткою особового рахунку платника єдиного внеску та корінцем вимоги від 04.12.2013, яку було отримано фізичною особою - підприємцем ОСОБА_2 під розписку, що стверджується його підписом на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення.
Відповідач протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки, у визначений законом термін, згідно ч. 4 ст. 25 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI, не звернувся до податкової інспекції для узгодження вимоги та не оскаржив її в судовому порядку. Такі дії свідчать про визнання відповідачем суми заборгованості.
Крім цього, після направлення боржнику вимоги про сплату недоїмки в сумі 6000,35 грн. від 04.12.2013, заборгованість відповідача зі сплати єдиного соціального внеску станом на 30.07.2014 зросла до 6398,01 грн.
На час розгляду даної адміністративної справи відповідач заборгованість не сплатив.
За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення.
Судові витрати по справі у відповідності до ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються.
На підставі наведеного та керуючись ст.ст. 11, 70, 71, 86, 94, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов Хустського міжрайонного прокурора Закарпатської області в інтересах держави в особі Хустської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Закарпатській області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 про стягнення заборгованості в сумі 6398,01 грн. - задовольнити.
2.Стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Хустської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Закарпатській області (вул. Духновича, 17, м. Хуст, Закарпатська область, 90400, код ЄДРПОУ 38629252) заборгованість в сумі 6398,01 (шість тисяч триста дев'яносто вісім гривень одна копійка) грн.
3.Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд, який ухвалив постанову. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч. 4 ст. 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя Р.О. Ващилін
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2014 |
Оприлюднено | 04.11.2014 |
Номер документу | 41136322 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Ващилін Р. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні