ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 817/2853/14
28 жовтня 2014 року 09год. 00хв. м. Рівне
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Сало А.Б. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом
Млинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Рівненській області до Млинівської районної організації Конгресу українських націоналістів про припинення юридичної особи, -
ВСТАНОВИВ :
Млинівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Рівненській області звернулася до Рівненського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Млинівської районної організації Конгресу українських націоналістів про припинення юридичної особи.
Згідно вимог статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України даний позов підлягає розгляду та вирішенню в порядку скороченого провадження.
Ухвалою про відкриття скороченого провадження від 03 жовтня 2014 року відповідачу було надано десятиденний строк з дня отримання ухвали для подання заперечення.
У вказаний строк відповідачем не було подано заперечення на адміністративний позов та заяви про визнання позову.
Давши оцінку доказам у справі, повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення.
Судом встановлено, що відповідач, Млинівська районна організація Конгресу українських націоналістів зареєстрована як юридична особа Млинівською районною державною адміністрацією 07.02.1995 та взята на облік у Млинівській ОДПІ Головного управління Міндоходів у Рівненській області з 06.02.1995.
Статтею 2 Закону України "Про політичні партії в Україні" №2365-ІІІ від 05.04.2001 політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.
Політичні партії припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва в порядку, встановленому цим та іншими законами України ( стаття 23 Закону "Про політичні партії в Україні").
Слід зазначити, що з врахуванням положень Закону України "Про громадські об"єднання" політична партія є одним з видів громадського об"єднання.
Відповідно до ч.ч.1,2 ст. 25 вказаного закону припинення діяльності громадського об'єднання здійснюється:
1) за рішенням громадського об'єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об'єднання, шляхом саморозпуску або реорганізації шляхом приєднання до іншого громадського об'єднання такого самого статусу;
2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об'єднання.
Припинення діяльності громадського об'єднання зі статусом юридичної особи має наслідком припинення цієї юридичної особи у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" №755-VI від 15.05.2003, який є спеціальним законом з питань державної реєстрації, припинення суб'єктів підприємницької діяльності.
За правилом, встановленим ч. 1 ст. 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
Частина друга цієї норми містить застереження про можливість встановлення законом особливостей державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.
З огляду на викладене норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" є загальними відносно спеціальних норм Законів України "Про громадські об'єднання" та Закону України "Про політичні партії в Україні", які регулюють питання реєстрації громадського об'єднання, їх ліквідації, ліквідації (саморозпуску) політичної партії і не суперечать загальним нормам.
Із положень ч.1 ст.33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців"вбачається, що юридична особа припиняється, зокрема за судовим рішенням.
Згідно з ч.2 ст.38 вказаного закону підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Підстави припинення юридичної особи, визначені ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", є незалежними від випадків ліквідації громадського об'єднання, ліквідації (саморозпуску) політичної партії.
Згідно довідки ДПІ у м. Рівному Рівненської області ДПС, судом встановлено, що впродовж останнього календарного року відповідач у встановленому порядку перед державним податковим органом не звітувався, податкові декларації, звіти та інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків, не подавав (а.с.6).
Вказаним відповідач як платник податків порушив приписи п.п.16.1.3 п.16.1 ст.16 ПК України (згідно з якою платник податків зобов"язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів ), а також приписи п.1.3 Порядку складання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 31.01.2011 № 56, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2011 р. за №192/18930 ( згідно з яким податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій складається за формою, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України від 31.01.2011 №56, та подається неприбутковою установою, організацією, їх відокремленими підрозділами (далі - неприбуткові організації) за кожний звітний (податковий) період ).
У відповідача немає заборгованості по сплаті внесків на загальнообов'язкове пенсійне страхування, податках, зборах, інших обов'язкових платежах до бюджетів та державних цільових фондів, про що свідчать відповідні довідки (а.с.7-11).
Згідно з пп. 20.1.37. п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України у випадках, встановлених законом, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Відповідно до п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Враховуючи вищенаведене, органи податкової служби наділені правом звернення до суду з позовом про припинення громадської організації чи політичної партії за неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, а, отже, позивач у даній справі правомірно звернувся до суду з відповідною вимогою.
З урахуванням наведеного позовні вимоги про про припинення юридичної особи підтверджуються належними та допустимими доказами, а тому підлягають задоволенню.
Судові витрати, відповідно до статті 94 КАС України, з відповідача не присуджуються.
Керуючись статтями 160-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Припинити юридичну особу Млинівську районну організацію Конгресу українських націоналістів (вул.17 Вересня, буд.33, кв.5, смт.Млинів, Млинівський район, Рівненська область, 35100, код ЄДРПОУ 22575304).
Копію постанови після набрання законної сили направити Реєстраційній службі Млинівського районного управління юстиції Рівненської області для виконання вимог ст. 49 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Постанова суду першої інстанції є остаточною, крім випадків оскарження її в апеляційному порядку.
У разі апеляційного оскарження постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Відповідно до п. 8 ч. 6 ст. 183-2 КАС України відповідач зобов'язаний виконати постанову негайно.
Суддя Сало А.Б.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2014 |
Оприлюднено | 04.11.2014 |
Номер документу | 41145467 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Сало А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні