Постанова
від 08.09.2014 по справі 530/1570/14-а
ЗІНЬКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

П О С Т А Н О В А

Справа № 530/1570/14

Номер провадження 2-а/530/30/14

08.09.2014 рокуЗіньківський районний суд Полтавської області у складі головуючого судді Водолага А.В. при секретарі Стрілець Л.Г. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Зіньків Полтавської області справу адміністративного судочинства за позовом ОСОБА_1 до суб'єкта владних повноважень сільського голови Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області Ярехи Якова Антоновича, про визнання дій протиправними,-

ВСТАНОВИВ:

До Зіньківського районного суду Полтавської області звернулась ОСОБА_1 в особі свого представника ОСОБА_3 з адміністративним позовом до Суб'єкта владних повноважень сільського голови Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області Ярехи Якова Антоновича, про визнання дій протиправними, в якій просить визнати протиправними дії відповідача, щодо підписання актів встановлення меж земельних ділянок в натурі на місцевості за межами населених пунктів, на території Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області.

Представник позивача ОСОБА_3 судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю та просив суд позов задовольнити. В обгрунтування заявленого позову посилався на те, що відповідачем було підписано акти встановлення меж земельних ділянок в натурі на місцевості громадянинові ОСОБА_4, з перевищенням своїх повноважень, без виїзду на місце знаходження земельних ділянок, без присутності представників сільської ради при проведенні робіт із встановлення меж зазначених земельних ділянок в натурі на місцевості та з порушенням порядку повідомлення про дату та час вчинення відповідних дій, щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі на місцевості.

В судовому засіданні відповідач Яреха Я.А. зазначив про те, що в частині перевищення ним повноважень сільського голови при підписанні акта він проти позову заперечує, а в іншій частині позов визнає.

Заслухавши пояснення сторін, розглянувши наявні в матеріалах справи документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду даної справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення позову з наступних підстав:

Позивач, яка являється головою Селянського фермерського господарства «Михайлів хутір», 31.12.2013 року звернулась до Головного управління Держземагенства у Полтавській області із клопотаннями від 30 грудня 2013 року про надання їй дозволів на виготовлення проектів землеустрою, щодо відведення земельних ділянок на території Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області для ведення фермерського господарства, в тому числі земельних ділянок площею : 16,8 га, 14,3 га, 6,71 га, 10,7 га, 12,0 га, 5,1 га, 2,0 га, а також 17.02.2014 року звернулась із клопотанням від 07 лютого 2014 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель сільськогосподарського призначення (рілля) за межами населених пунктів на території Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області площею 37,4 га.

З приводу поданих позивачем клопотань ГУ Держземагенства у Полтавській області не прийняло рішення у порядку встановленому частиною третьою статті 123 Земельного кодексу України, а тому відповідно ст. 123 Земельного кодексу України позивачем було укладено договори №5 від 05.02.2014 року та №27 від 21.03.2014 року на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення вищезазначених земельних ділянок без отримання таких дозволів, про що у встановленому законом порядку повідомлено ГУ Держземагенства у Полтавській області письмовими повідомленнями від 05.02.2014 року та від 21.03.2014 року.

В подальшому ГУ Держземагенства у Полтавській області 14 лютого 2014 року надало позивачеві копію листа датованого 03.02.2014 року за № 31-16-0,4-814/2-14, за результатами розгляду клопотань ОСОБА_1 від 30 грудня 2013 року про надання дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок із земель сільськогосподарського призначення (рілля) за межами населених пунктів на території Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області площею 16,8 га, 14,3 га, 6,71 га, 10,7 га, 12,0 га, 5,1 га, 2,0 га. Щодо клопотання позивача від 07 лютого 2014 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель сільськогосподарського призначення (рілля) за межами населених пунктів на території Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області площею 37,4 га, ніякої відповіді позивачеві взагалі не було надано.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 28 квітня 2014 року у справі №816/1096/14, адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Держземагенства у Полтавській області про визнання протиправними дій та бездіяльності було задоволено частково. Визнано протиправною бездіяльність Головного управління Держземагентства у Полтавській області щодо неприйняття рішення у порядку, встановленому частиною третьою статті 123 Земельного кодексу України, за результатами розгляду клопотань ОСОБА_1 від 30 грудня 2013 року про надання дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок із земель сільськогосподарського призначення (рілля) за межами населених пунктів на території Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області площею 16,8 га, 14,3 га, 6,71 га, 10,7 га, 12,0 га,5,1 га, 2,0 га та клопотання від 07 лютого 2014 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель сільськогосподарського призначення (рілля) за межами населених пунктів на території Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області площею 37,4 га. Визнано протиправними дії Головного управління Держземагентства у Полтавській області щодо надання ОСОБА_1 відповіді від 03.02.2014 № 31-16-0,4-814/2-14, яка не містить мотивованого рішення за результатами розгляду клопотань від 30 грудня 2013 року про надання дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок із земель сільськогосподарського призначення (рілля) за межами населених пунктів на території Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області площею 16,8 га, 14,3 га, 6,71 га, 10,7 га, 12,0 га, 5,1 га, 2,0 га.

Відповідно частини 1, 2 ст 71 КАС України, Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Як передбачено ч. 1, ст. 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Вищезазначені обставини встановлені постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 28 квітня 2014 року у справі №816/1096/14, яка була залишена без змін ухвалою колегії Харківського апеляційного адміністративного суду від 17 червня 2014 року, а отже набрала законної сили.

Таким чином вищезазначені обставини встановлені судовим рішенням в адміністративній справі, що набрало законної сили, відносно тієї самої особи позивача, щодо якої встановлено ці обставини, не підлягають доказуванню.

Як вбачається з матеріалів справи в процесі процесі виготовлення позивачем проектів землеустрою, щодо відведення земельних ділянок для ведення фермерського господарства було встановлено, що земельна ділянка площею 16,8 га має фактичну площу 16,4926 га, земельна ділянка площею 14,3 га, має фактичну площу 14,4187 га, а земельні ділянки площею 6,71 га та 37,4 га являються однією суцільною земельною ділянкою яка має фактичну площу 36,6043 га.

11 червня 2014 року позивач звернулась до Великопавлівської сільської ради із заявами про погодження місця розташування земельних ділянок на території Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області, тобто встановлення меж земельних ділянок в натурі на місцевості.

Як вбачається з матеріалів справи, що підтверджується поясненнями відповідача, 26.06.2014 року виконавцем робіт із землеустрою - ПП «Агрогеопроект», в присутності відповідача особисто, депутатів Великопавлівської сільської ради, а також представника позивача, було проведено відповідні роботи щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), про що було складено акти встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), які були приєднані до відповідних проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

11.07.2014 року позивачеві стало відомо про те, що до публічної кадастрової карти були внесені межі земельних ділянок, яким були присвоєї кадастрові номери, а саме: земельна ділянка площею 14,3 га кадастровий номер 5321381400:00:013:0055; земельна ділянка площею 37,4 га, кадастровий номер 5321381400:00:047:0101; земельна ділянка площею 16,8 га, кадастровий номер 5321381400:00:035:0011, з приводу чого позивач звернулась до відповідача із відповідною заявою від 11.07.2014 року.

В судовому засіданні відповідач підтвердив, що дійсно акти встановлення меж земельних ділянок в натурі на місцевості площею 14,3 га, 16,8 га та 37,4 га були підписані відповідачем без виїзду на місце проведення робіт із землеустрою щодо встановлення меж даних земельних ділянок в натурі (на місцевості) і про те чи проводились фактично такі роботи йому невідомо, так-як про дату і час проведення зазначених робіт виконавцем робіт відповідача не повідомлялось і представники сільської ради при проведенні робіт із встановлення меж зазначених земельних ділянок в натурі на місцевості не були присутні.

Також відповідач в судовому засіданні підтвердив, що дійсно вищезазначені земельні ділянки територіально співпадають із земельними ділянками на які позивач виготовляє проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок в натурі на місцевості для ведення фермерського господарства, а саме: земельна ділянка площею 14,3 га співпадає із земельною ділянкою площею 14,4187 га, земельна ділянка площею 37,4 га співпадає із земельною ділянкою 36,6043 га, земельна ділянка площею 16,8 га співпадає із земельною ділянкою площею 16,4926 га і з приводу зазначених земельних ділянок до Великопавлівської сільської ради офіційно звертався лише позивач із відповідними заявами щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі та надання довідок із державної стативтичної звітності за формою 6-зем.

Згідно ч.2 ст.11 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу , і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

В своєму позові позивач просить визнати протиправними дії відповідача щодо підписання ним актів встановлення меж земельних ділянок в натурі на місцевості з тих підстав, що підписуючи акт встановлення меж земельної ділянки в натурі на місцевості, відповідач не виїздив на місцевість. не був присутній при проведенні робіт щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі, достовірно не знав чи проводились такі роботи взагалі та не був у встановленому законом порядку повідомлений про дату і час проведення зазначених робіт їх виконавцем. Окрім того ще однією із підстав позову позивач зазначає перевищення відповідачем своїх службових повноважень. Із чого слідує, що позивачем було заявлено одну й ту ж вимогу, але з різних підстав.

Згідно пунктів 1.1., 1.2. Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 18.05.2010 року № 376, Зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 червня 2010 р. за № 391/17686, Ця Інструкція визначає механізм встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками. Встановлення (відновлення) меж земельної ділянки здійснюється з метою визначення в натурі (на місцевості) метричних даних земельної ділянки, у тому числі місцеположення поворотних точок її меж та їх закріплення межовими знаками.

Як передбачено пунктом 3.1. цієї ж інструкції встановлення земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється виконавцем у присутності власника (користувача) земельної ділянки, власників (користувачів) суміжних земельних ділянок або уповноваженою ним (ними) особою. Повідомлення власників (користувачів) суміжних земельних ділянок про дату і час проведення робіт із встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється виконавцем завчасно, не пізніше ніж за п'ять робочих днів до початку робіт із закріплення межовими знаками меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Повідомлення надсилається рекомендованим листом, кур'єрською поштою, телеграмою чи за допомогою інших засобів зв'язку, які забезпечують фіксацію повідомлення. Власники (користувачі) суміжних земельних ділянок, місце проживання або місцезнаходження яких невідоме, повідомляються про час проведення робіт через оголошення у пресі за місцезнаходженням земельної ділянки. Встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) може здійснюватися за відсутності власників (користувачів) суміжних земельних ділянок у випадку їх нез'явлення якщо вони були належним чином повідомлені про час проведення вищезазначених робіт, про що зазначається у акті.

Виходячи із вищезазначеного суд приходить до висновку відносно того, що відповідач підписуючи акти встановлення меж земельних ділянок в натурі на місцевості в тому числі : кадастровий номер 5321381400:00:013:0055 - ділянка площею 14,3 га; кадастровий номер 5321381400:00:047:0101 - ділянка площею 37,4 га; кадастровий номер 5321381400:00:035:0011 - ділянка площею 16,8 га, діяв з порушенням вимог Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 18.05.2010 року № 376, Зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 червня 2010 р. за № 391/17686, так-як при здійсненні відповідних робіт він не був присутнім, про дату і час проведення робіт виконавець його у встановленому порядку не повідомляв і чи взагалі проводились такі роботи йому не відомо, із чого слідує, що його дії щодо підписання актів встановлення меж земельних ділянок в натурі на місцевості є протиправними, а отже в цій частині позов підлягає задоволенню.

Водночас суд критично ставиться до посилань позивача стосовно того, що відповідач діяв з перевищенням своїх посадових повноважень, з наступних підстав.

Відповідно ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», повноваження у сфері регулювання земельних відносин віднесені до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.

За своїм змістом підписання акту встановлення меж земельних ділянок в натурі на місцевості є одним із повноваження виконавчих органів місцевого самоврядування у сфері регулювання земельних відносин.

У відповідності до ст. 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», - Виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади. У сільських радах, що представляють територіальні громади, які налічують до 500 жителів, за рішенням відповідної територіальної громади або сільської ради виконавчий орган ради може не створюватися. У цьому випадку функції виконавчого органу ради (крім розпорядження земельними та природними ресурсами) здійснює сільський голова одноособово.

Як передбачено нормою ч. 1, 3, ст.12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села (добровільного об'єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста, очолює виконавчий комітет відповідної сільської, селищної, міської ради.

Таким чином суд приходить до висновку про те, що в даних правовідносинах щодо здійснення повноваження у сфері регулювання земельних відносин сільський голова діяв як особа яка очолює виконавчий комітет відповідної сільської, а отже мав право підписувати акт встановлення меж земельної ділянки в натурі на місцевості.

За таких обставин суд не вбачає в діях відповідача перевищення ним посадових повноважень сільського голови передбачених статтею ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», а отже в цій частині слід у задоволенні позову відмовити.

Зважаючи на обставини даної справи, враховуючи те, що з підстав порушення відповідачем вимог Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками позов підлягає задоволенню, а з підстав перевищення відповідачем повноважень визначених статтею 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» позов задоволенню не підлягає, суд керуючись приписами ч.2 ст.11 КАС України , вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог.

Керуючись приписами Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 18.05.2010 року № 376, Зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 червня 2010 р. за № 391/17686, ст.ст. 11, 12, 33, 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 19 Конституції України, ст.ст. 4-15 , 70-71 , 86 , 94 , 99 , 122 , 158-163 , 167 , 186 КАС України , суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до суб'єкта владних повноважень сільського голови Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області Ярехи Якова Антоновича, про визнання дій протиправними задовольнити частково.

Визнати протиправними дії сільського голови Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області Ярехи Якова Антоновича, щодо підписання актів встановлення меж земельних ділянок в натурі на місцевості, в тому числі земельних ділянок - площею 14,3 га кадастровий номер 5321381400:00:013:0055; - площею 37,4 га кадастровий номер 5321381400:00:047:0101; - площею 16,8 га кадастровий номер 5321381400:00:035:0011, що знаходяться за межами населених пунктів на території Великопавлівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області, які були ним підписані з порушенням вимог Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками.

В іншій частині позову відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Зіньківський районний суд Полтавської області протягом десяти днів з дня проголошення .

Судя: підпис.

З оригіналом згідно.

Суддя Зіньківського районного суду А.В.Водолага.

СудЗіньківський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення08.09.2014
Оприлюднено05.11.2014
Номер документу41158132
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —530/1570/14-а

Постанова від 08.09.2014

Адміністративне

Зіньківський районний суд Полтавської області

Водолага А. В.

Ухвала від 28.08.2014

Адміністративне

Зіньківський районний суд Полтавської області

Водолага А. В.

Постанова від 08.09.2014

Адміністративне

Зіньківський районний суд Полтавської області

Водолага А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні