Постанова
від 25.09.2014 по справі 807/2001/14
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

25 вересня 2014 рокум. Ужгород№ 807/2001/14

Закарпатський окружний адміністративний суд під головуванням судді Скраль Т.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Мукачівський районний центр зайнятості до ОСОБА_1 про повернення коштів в розмірі 540,10 грн., -

В С Т А Н О В И В:

Позивач - Мукачівський районний центр зайнятості звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до ОСОБА_1 про повернення коштів в розмірі 540,10 грн.

Позовні вимоги позивач мотивує тим, що відповідач 02 березня 2012 року зареєструвався в Мукачівському районному центрі зайнятості та 09 березня 2012 року отримав статус безробітного. За період з з 01.08.2012 року по 14.08.2012 року незаконно отримував допомогу по безробіттю. 31 березня 2014 року Відповідачу було направлено лист № 310 з вимогою повернути кошти у розмірі 540,10 гривень протягом 15 днів, з дня отримання листа . Однак до цього часу Відповідачем кошти не повернуті. Таким чином, зважаючи на вищевикладене, Відповідачем заподіяно шкоду Мукачівському районному центру зайнятості в розмірі 540,10 гривень - виплата допомоги по безробіттю, здійснена Позивачем за період з 01.08.2012 року по 13.08.2012 року.

Сторони в судове засідання не з'явилися. Однак представник позивача подав суду заяву про розгляд справи без його участі. Представник позивача в даній заяві підтримав позов та просив його задовольнити.

Відповідач в судове засідання повторно не з'явився, про причини неприбуття суд не повідомив, хоча був належним чином повідомленим про дату, час і місце судового розгляду відповідно до рекомендованих повідомлень про вручення поштового відправлення які містяться в матеріалах справи. Заперечення проти позову не подав.

У відповідності до ч.4 ст. 122 КАС України , особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.

Відповідно до статті 128 частини 6 КАС України , якщо немає перешкод для розгляду у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час, і місце судового розгляду, суд, має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до статті 3 частини 1 пункту 10 КАС України , письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без виклику осіб, які беруть участь у справі, та проведення судового засідання на основі наявних у суду матеріалів у випадках, встановлених цим Кодексом.

Розглянувши матеріали справи, з'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд прийшов до наступних висновків.

Віповідно до ст. 2 Закону України "Про зайнятість населення", безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.

Відповідно до ч. 3 ст. 1 Закону України "Про зайнятість населення" , в Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців.

Із матеріалів справи слідує, що 02 березня 2012 року відповідач ОСОБА_1 зареєструвався в Мукачівському районному центрі зайнятості в пошуках роботи, ( а.с. 8).

Наказом Позивача від 12.03.2012 року № НТ 120312 з 09 березня 2012 року на підставі особисто поданої заяви в якій він вказав, що він не є найманим працівником, не отримує пенсію на пільгових умовах та пенсію за вислугів років, в разі наміру перетину кордону України зобов'язується повідомити у центр зайнятості, йому надано статус безробітного, ( а.с. 9).

12 березня 2012 року наказом Позивача №НТ 120312 від 12.03.2012 року Відповідачу призначено допомогу по безробіттю відповідно до п.п.2,4 ст.22, п.2 ст.23 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та п.п.2.7.,2.9 "Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності", затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000 року № 307, на період з 09.03.2012 року по 03.03.2013 року.

Одночасно з ознайомленням з умовами перебування на обліку в якості безробітного у Мукачівському РЦЗ та умовами виплати допомоги по безробіттю, Відповідачу було повідомлено про обов'язок повідомляти спеціаліста центру зайнятості про обставини, що впливають на виплату допомоги по безробіттю (працевлаштування, виїзд за кордон, виконання робіт за договорами цивільно-правового характеру, зайняття підприємницькою діяльністю тощо).

14 серпня 2012 року, ОСОБА_1 припинено виплату допомоги по безробіттю у зв'язку з видачею Мукачівським РЦЗ направлення на працевлаштування та подальшим працевлаштуванням на підприємстві ПАТ «Мукачівська пересувна механізована колона №77», відповідно до п.1 ст.31 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та припинено реєстрацію відповідно до абз. 2, пп. 1, п.20 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2007р. № 219, (а.с. 19).

Згідно з п. 4 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого спільним наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 року №60/62, для проведення перевірки центри зайнятості взаємодіють з Державною податковою адміністрацією України та Пенсійним фондом України шляхом обміну інформацією про отримані особами, які перебувають на обліку в державній службі зайнятості як безробітні, доходи від провадження підприємницької діяльності, виконання робіт за трудовим договором, у тому числі за сумісництвом, під час роботи за кордоном, виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами. Обмін інформацією здійснюється між Державним центром зайнятості, Державною податковою адміністрацією України та Пенсійним фондом України як центральними органами виконавчої влади.

Відповідно до Порядку обміну інформацією між Державною податковою адміністрацією України, Пенсійним фондом України та Державним центром зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, затвердженого спільним наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Державної податкової адміністрації України від 12.07.2006 року N 259/407, погоджена домовленість щодо структури інформації обміну, технічних характеристик файлів обміну та термінів їх передачі. Запит та відповідь на нього надається в електронному вигляді.

На підставі вказаного порядку обміну інформацією, з Мукачівської об'єднаної податкової інспекції в електронному вигляді надійшла інформація, що Відповідач, перебуваючи на обліку в Мукачівському районному центрі зайнятості у якості безробітного був прийнятий на роботу в ПАТ «Мукачівська пересувна механізована колона №77» з 01 серпня 2012 року.

Мукачівським РЦЗ було направлено запит на підприємство для підтвердження факту працевлаштування Відповідача, ( а.с. 16).

14 лютого 2014 року (вихідний № 14 від 12.02.2014р.) на адресу Позивача надійшла відповідь з ПАТ «Мукачівська ПМК №77», в якій зазначено, що ОСОБА_1 працював на підприємстві в період з 01.08.2012року 30.11.2012року (а.с. 18).

На підставі вище наведеного, директором Мукачівського районного центру зайнятості видано наказ від 03 березня 2014 року № 26 про повернення коштів, виплачених Відповідачу за період з 01.08.2012 року по 14.08.2012 року, ( а.с. 13).

Отже , згідно ч.2 ст.36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

В порушення даної вимоги ОСОБА_1 був працевлаштований з 01.08.2012р. у ПАТ «Мукачівська пересувна механізована колона №77» згідно наказу №ПМК00000040-410 від 14.08.2012р. При цьому Відповідач не повідомив Позивача про своє працевлаштування.

31 березня 2014 року Відповідачу було направлено лист № 310 з вимогою повернути кошти у розмірі 540,10 гривень протягом 15 днів, з дня отримання листа, ( а.с. 10).

Таким чином, Відповідачем заподіяно шкоду Мукачівському районному центру зайнятості в розмірі 540,10 гривень - виплата допомоги по безробіттю, здійснена Позивачем за період з 01.08.2012 року по 13.08.2012 року.

Згідно з вимогами п.п. 1 п. 1 ст. 31 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі працевлаштування безробітного.

У відповідності до п. 20 "Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних", громадяни, зареєстровані як такі, що шукають роботу, та безробітні, знімаються з обліку з дня працевлаштування, в тому числі на сезонні або загальнодержавні оплачувані громадські роботи, державної реєстрації фізичної особи - підприємця, укладення цивільно-правового договору, предметом якого є діяльність, спрямована на виконання власними силами робіт, надання послуг. При цьому в картці робиться запис про прийняття на роботу, зазначаються дата і номер наказу, дата державної реєстрації фізичної особи - підприємця, дата укладення цивільно-правового договору.

Згідно постанови Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ, від 01.03.2013, № 3 "Про деякі питання юрисдикції загальних судів та визначення підсудності цивільних справ"), пункту 31 передбачає , що частиною четвертою статті 50 КАС передбачено, що громадяни України можуть бути відповідачами за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом. Такими випадками, за п.п. 2 п. 31, є право міського центр зайнятості як органу державної влади на звернення до суду з позовом про стягнення безпідставно отриманої допомоги по безробіттю з метою реалізації наданих йому частиною третьою статті 36 Закону України від 2 березня 2000 року № 1533-III "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" повноважень, якою передбачено, що сума виплаченого матеріального забезпечення на випадок безробіття та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

За ч. 3 ст. 44 Закону України "Про зайнятість населення" , відповідальність за достовірність поданих до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, даних та документів, на підставі яких приймається рішення щодо реєстрації безробітного та призначення матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, покладається на зареєстрованого безробітного. Частиною 4 ст. 38 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом та Законом України "Про зайнятість населення", адміністративних штрафів, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.

Виходячи із вищевикладеного, суд доходить висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 17, 71, 86, 94, 160, 163, 165 Кодексу адміністративного судочинства України , суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов Мукачівський районний центр зайнятості до ОСОБА_1 про повернення коштів в розмірі 540,10 грн. - задовольнити повністю.

2. Стягнути з ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, мешканця АДРЕСА_1) на користь Мукачівського районного центру зайнятості на р/р 37170974900155 код платежу 50040400 в УДК Закарпатської області код 22110663 МФО 812016, кошти в розмірі 540,10 гривень (пп'ятсот сорок гривень ), виплачені в якості допомоги по безробіттю.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України , а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України .

СуддяТ.В. Скраль

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2014
Оприлюднено05.11.2014
Номер документу41161671
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/2001/14

Постанова від 25.09.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 12.06.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 11.06.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні