Постанова
від 16.10.2014 по справі 810/5500/14
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 жовтня 2014 року 810/5500/14

Суддя Київського окружного адміністративного суду Лиска І.Г., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Миронівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області до Приватного підприємства "Турек" про стягнення податкового боргу,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Миронівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Київській області з позовом до Приватного підприємства "Турек" про стягнення податкового боргу в сумі 187338, 75 грн

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що податковий борг відповідача по податку на додану вартість та податку на прибуток становить 187338 грн. 75 коп. Позивачем було вжито всіх заходів щодо добровільного погашення відповідачем заборгованості перед бюджетом але заборгованість до цього часу відповідачем не погашена, тому позивач звернувся до суду.

У судове засідання представник позивача не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином,9 жовтня 2014 року представником позивача Норець В.М. надано суду клопотання про розгляд справи без участі представника позивача, в якому зазначено, що Миронівська ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області просить справу розглянути в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про день, час та місце розгляду справи неодноразово повідомлявся належним чином, відзив на позов не надав, будь-яких заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи не заявляв, явку своїх представників в судове засідання не забезпечив.

На підставі ст. 122, ч. 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України судом прийнято рішення про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Приватне підприємство «Турек» (надалі - відповідач) зареєстроване 14.05.2007, номер запису в Єдиному державному реєстрі про включення до Єдиного державного реєстру відомостей про юридичну особу - 1 585 102 0000 005622.

Відповідач перебуває на обліку у Миронівській ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області та є платником податків, зборів передбачених Податковим кодексом України (надалі - ПК України) і на даний час є боржником перед бюджетом.

Податковий борг Приватного підприємства «Турек» станом на 15.09.2014 р. становить 187 367,75 грн., який виник по податку на додану вартість та податку на прибуток з наступних підстав.

Згідно податкового повідомлення-рішення №0003142301/1212 від 06 квітня 2011р., прийнятого на підставі акту Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції у Полтавській області «Про результати позапланової виїзної перевірки Приватного підприємства «Турек», код за ЄДРПОУ 35131940 з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків з TOB «Монтажбудстрой» (код за ЄДРПОУ 36835797) за період з 01.01.2010р. по 31.05.2010р.» №1491/23-209/35131940 від 23.03.2011 р., за порушення вимог п.п. 7.4.1, яш. 7.4.4 п 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» , за заниження податкового зобов'язання з податку на додану вартість відповідно з підпунктом 54.3.2 підпункту 54.3 статті 54,. п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України відповідачу було визначено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість у сумі 83 755,00 грн. в т.ч. за основним платежем 67 004,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 16 751,00 грн.

Доказів оскарження або скасування зазначеного податкового повідомлення - рішення відповідачем суду не надано.

Отже, судом встановлено, що загальна сума заборгованості відповідача з податку на додану вартість, з урахуванням наявної переплати в сумі 1081 грн., становить 82674 грн..

Згідно податкового повідомлення-рішення №0003132301/1213 від 06 квітня 2011р., прийнятого на підставі акту Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції у Полтавській області «Про результати позапланової виїзної перевірки Приватного підприємства «Турек», код за ЄДРПОУ 35131940 з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків з ТОВ «Монтажбудстрой» (код за ЄДРПОУ 36835797) за період з 01.01.2010р. по 31.05.2010р.» №1491/23-209/35131940 від 23.03.2011 р., за порушення вимог п.п. 5.2.1, п. 5.2, п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» за заниження податкового зобов'язання з податку на прибуток відповідно з підпунктом 54.3.2 підпункту 54.3 статті 54,. п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України відповідачу визначено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток у сумі 104 693,75 грн. в т.ч. за основним платежем 83 755,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 20 938,75 грн.

Доказів оскарження або скасування зазначеного податкового повідомлення - рішення відповідачем суду не надано .

Доказів сплати суми грошового зобов'язання, визначеного вказаним податковим повідомленням - рішенням суду не надано.

Отже, судом встановлено, що загальна сума заборгованості відповідача з податку на додану вартість та з податку на прибуток складає 187338, 75 грн.

Згідно ст. 15 п. 15.1. Податкового Кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Статтею 16 Податкового Кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний, зокрема, стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п. 57.3. ст. 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Крім того, пп. 20.1.19 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючим органам надано право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого докладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених дим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. п. 41.1.1 п.41.1 ст.41 Податкового Кодексу України органи державної податкової служби є контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового Кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

У відповідності до зазначених положень на адресу ПП "Турек" було направлено податкову вимогу від 30 грудня 2011 року № 2181 на суму 187338, 75 грн.

Доказів оскарження або скасування вимоги від 30 грудня 2011 року № 2181 на суму 187338, 75 грн. суду не надано

Відповідно до п. 95.1. ст. 95 Кодексу орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.

Пунктом 95.2. ст. 95 Кодексу визначено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Згідно п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Також відповідно до пункту 95.4 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Миронівської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Київській області - підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Приватного підприємства "Турек" (код ЄДРПОУ 35131940) з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків на користь Державного бюджету України податковий борг у сумі 187 338 (сто вісімдесят сім тисяч триста тридцять вісім)грн. 75 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя: Лиска І.Г.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.10.2014
Оприлюднено06.11.2014
Номер документу41175744
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/5500/14

Постанова від 16.10.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 19.09.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні