Постанова
від 31.10.2014 по справі 808/6266/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 жовтня 2014 року 15 год. 30 хв. Справа № 808/6266/14 Провадження № ДО/808/199/14 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Каракуші С.М.

за участю секретаря Рибакової М.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу

за позовом: Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області

до:Приватного підприємства «Аскона Плюс С»

про: стягнення коштів з рахунків платника податків у банках,

ВСТАНОВИВ:

Маріупольська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Донецькій області (далі - позивач або Маріупольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області) звернулась з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Аскона Плюс С» (далі - відповідач або ПП «Аскона Плюс С») про стягнення коштів з рахунків ПП «Аскона Плюс С» у банках, обслуговуючих такого платника податків, податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 341 грн. та з податку на додану вартість у розмірі 2901 грн. 24 коп.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання також не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи відповідно до приписів частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України вважається таким, що повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив, заперечень чи будь-яких заяв до суду не надіслав, у зв'язку з чим суд визнав причину неявки представника відповідача неповажною.

Враховуючи подану заяву представником позивача, відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглянув справу за відсутності сторін на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до частини 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно розрахунку заборгованості Маріупольської ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області та даних облікової картки платника податків, відповідач має податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 341 грн. та по податку на додану вартість у сумі 2901 грн. 24 коп.

Заборгованість з податку на прибуток приватних підприємств виникла у зв'язку з наступним.

21.12.2011 Маріупольською ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області проведено камеральну перевірку податкової звітності ПП «Аскона Плюс С» щодо несвоєчасного подання податкової звітності з податку на прибуток приватних підприємств за 1-3 квартал 2011 та по податку на додану вартість за березень-листопад 2011 року, про що складено Акт перевірки № 873/15-33012400 від 21.12.2011.

За результатами даної перевірки Маріупольською ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області було винесено податкове повідомлення-рішення № 0003751501 від 29.12.2011, яким ПП «Аскона Плюс С» збільшено суму грошового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств за штрафними (фінансовими) санкціями на суму 341 грн.

Дане податкове повідомлення-рішення 30.12.2011 було надіслано на адресу відповідача поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення та отримане уповноваженою особою підприємства 06.01.2012.

Доказів оскарження податкового повідомлення-рішення відповідачем суду не надано.

Таким чином, сума заборгованості ПП «Аскона Плюс С» по податку на прибуток приватних підприємств становить 341 грн.

Також відповідач має заборгованість по податку на додану вартість, яка виникла внаслідок наступного.

За Актом перевірки № 873/15-33012400 від 21.12.2011 Маріупольською ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області було також прийняте податкове повідомлення-рішення № 0003761501 від 30.12.2011, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 1023 грн., яке також було направлено відповідачу 30.12.2011 поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення та отримане уповноваженою особою підприємства 06.01.2012.

07.08.2012 Маріупольською ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області проведено камеральну перевірку за червень 2010 року з податку на додану вартість щодо несвоєчасної сплати податку за результатами якої прийняті податкові повідомлення-рішення № 0004901501 від 08.08.2012 яким відповідачу визначено суму штрафу з податку на додану вартість у розмірі 1498 грн. 24 коп. та податкове повідомлення-рішення № 0004891501 від 08.08.2012, відповідно до якого ПП «Аскона Плюс С» визначено суму штрафу з податку на додану вартість у розмірі 380 грн.

Зазначені податкові повідомлення-рішення були вручені керівнику ПП «Аскона Плюс С» під розписку 08.08.2012, про що свідчить відповідна відмітка про вручення на податкових повідомленнях-рішеннях.

Доказів оскарження даних податкових повідомлень-рішень відповідачем суду не надано.

Таким чином загальна сума заборгованості ПП «Аскона Плюс С» з податку на додану вартість становить 2901 грн. 24 коп.

Відповідно до пункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

У відповідності до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Згідно з пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

У відповідності до пункту 58.1 статті 58 Податкового кодексу України, у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.

До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання та штрафних (фінансових) санкцій.

Відповідно до пункту 58.2 статті 58 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з пунктом 58.3 статті 58 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Таким чином, сума податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 2901 грн. 24 коп. та по податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 341 грн., що визначена контролюючим органом відповідачу згідно з прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями за актами перевірки, проте не сплачена відповідачем у строки, що передбачені Податковим кодексом України, є податковим боргом.

Пунктами 59.1 та 59.3 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

У даному випадку, податкові вимоги були направлені боржнику на підставі Закону «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21.12.2000 (далі - Закон № 2181), яким регулювався порядок адміністрування податків, зборів (обов'язкових платежів) під час виникнення податкового боргу ПП «Аскона Плюс С».

Перша податкова вимога № 1/122 від 02.08.2010 отримана 05.08.2010 уповноваженою особою підприємства особисто.

Друга податкова вимога № 2/150 від 06.09.2010 отримана 08.09.2010 також уповноваженою особою підприємства особисто.

Підпунктом 6.2.3 пункту 6.2 статті 6 Закону № 2181 встановлено, що податкові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання.

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки.

Пунктом 59.3 статті 59 Податкового кодексу України встановлено, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Вищенаведеними нормативними актами не передбачено направлення податкових вимог в інших випадках.

Згідно з підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податковогго кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

У відповідності до пунктів 95.1-95.3 статті 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Наявні матеріали справи свідчать про те, що відповідачем в порушення вимог Податкового кодексу України, не сплачено суму податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 2901 грн. 24 коп. та по податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 341 грн., у зв'язку з чим позовні вимоги про стягнення податкового боргу є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Згідно з частиною 4 статті 94 Кодексу адміністративного України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 94, 158, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути кошти з рахунків Приватного підприємства «Аскона Плюс С» (код ЄДРПОУ 33012400) у банках, обслуговуючих такого платника податків заборгованість перед бюджетом зі сплати податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 341 (триста сорок одна) грн. на користь місцевого бюджету (р/р № 31116009700053, код платежу: 11021000, отримувач: Маріуп. УК/Іллічів. р-н/11021000, код отримувача: 37989721, банк отримувача: ГУ ДКСУ у Донецькій області, МФО банку: 834016).

Стягнути кошти з рахунків Приватного підприємства «Аскона Плюс С» (код ЄДРПОУ 33012400) у банках, обслуговуючих такого платника податків заборгованість перед бюджетом зі сплати податку на додану вартість у розмірі 2901 (дві тисячі дев'ятсот одна) грн. 24 коп. на користь державного бюджету (р/р № 31118029700053, код платежу: 14010100, отримувач: Маріуп. УК/Іллічів. р-н/14010100, код отримувача: 37989721, банк отримувача: ГУ ДКСУ у Донецькій області, МФО банку: 834016).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя С.М. Каракуша

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.10.2014
Оприлюднено05.11.2014
Номер документу41177952
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/6266/14

Постанова від 31.10.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Каракуша Сергій Миколайович

Ухвала від 02.10.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Каракуша Сергій Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні