Постанова
від 31.10.2014 по справі 826/14600/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

31 жовтня 2014 року № 826/14600/14

В приміщенні Окружного адміністративного суду міста Києва за адресою у м. Києві по вул. Великій Васильківській, 81-а, Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого Бояринцевої М.А., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу

за позовом Заступника прокурора Подільського району міста Києва Буртового О.В. в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до Публічного акціонерного товариства "Технічно-Торгівельний Дім "Електроніка"

про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

Заступник прокурора Подільського району м. Києва Буртовий О.В. звернувся до суду в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з позовом про стягнення з Публічного акціонерного товариства "Технічно-Торгівельний Дім "Електроніка" суми штрафних санкцій в розмірі 51 000 грн.

Ухвалою суду від 10 жовтня 2014 року відкрито скорочене провадження у справі та зобов'язано відповідача у десятиденний строк з дня одержання копії цієї ухвали, але не пізніше 30 жовтня 2014 року подати до суду заперечення проти позову та всі докази на їх підтвердження.

Відповідач у визначений судом строк заперечення на позовну заяву не надав, заяву про визнання позову також суду не надіслав. Відповідачу ухвалу суду про відкриття провадження у справі надіслано за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

За правилами, встановленими пунктом 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам-підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

В обґрунтування наведених вимог позивач посилається на Конституцію України, закони України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", "Про цінні папери та фондовий ринок", Положення про розкриття інформації емітентам цінних паперів, затверджене рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591, Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року № 1470, та зазначає, що за невиконання розпоряджень про усунення порушень законодавства про цінні папери Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14 листопада 2013 року № 2686-ЦД-1-Е, № 2687-ЦД-1-Е та № 2688-ЦД-1-Е до Публічного акціонерного товариства "Технічно-Торгівельний Дім "Електроніка" застосовано штрафні санкції в розмірі 51 000 грн., проте відповідачем сума штрафу не сплачена.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Постановою Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 834-ЦД-1-Е від 18 червня 2014 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 2686-ЦД-1-Е від 14 листопада 2013 року накладено на Публічне акціонерне товариство "ТТД "Електроніка" штрафну санкцію у розмірі 1 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000 грн.

Постанову винесено на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів від 3 червня 2014 року № 781-ЦД-1-Е, яким встановлено ознаки порушення Публічним акціонерним товариством "ТТД "Електроніка" пункту 10 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", а саме: невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 14 листопада 2013 року № 2686-ЦД-1-Е, термін виконання якого закінчився 23 грудня 2013 року.

В акті зазначено, що розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 14 листопада 2013 року № 2686-ЦД-1-Е винесено стосовно порушення вимог статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591, а саме: неопублікування Публічним акціонерним товариством "Технічно-Торгівельний Дім "Електроніка" регулярної річної інформації за 2012 рік в офіційному друкованому виданні.

Постановою Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 835-ЦД-1-Е від 18 червня 2014 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 2687-ЦД-1-Е від 14 листопада 2013 року накладено на Публічне акціонерне товариство "ТТД "Електроніка" штрафну санкцію у розмірі 1 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000 грн.

Постанову винесено на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів від 3 червня 2014 року № 782-ЦД-1-Е, яким встановлено ознаки порушення Публічним акціонерним товариством "ТТД "Електроніка" пункту 10 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", а саме: невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 14 листопада 2013 року № 2687-ЦД-1-Е, термін виконання якого закінчився 23 грудня 2013 року.

В акті зазначено, що розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 14 листопада 2013 року № 2687-ЦД-1-Е винесено стосовно порушення вимог статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591, а саме: неподання Публічним акціонерним товариством "Технічно-Торгівельний Дім "Електроніка" регулярної річної інформації за 2012 рік до територіального органу Комісії за місцезнаходженням емітента в електронній та паперовій формах.

Постановою Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 836-ЦД-1-Е від 18 червня 2014 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 2688-ЦД-1-Е від 14 листопада 2013 року накладено на Публічне акціонерне товариство "ТТД "Електроніка" штрафну санкцію у розмірі 1 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000 грн.

Постанову винесено на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів від 3 червня 2014 року № 783-ЦД-1-Е, яким встановлено ознаки порушення Публічним акціонерним товариством "ТТД "Електроніка" пункту 10 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", а саме: невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 14 листопада 2013 року № 2688-ЦД-1-Е, термін виконання якого закінчився 23 грудня 2013 року.

В акті зазначено, що розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 14 листопада 2013 року № 2688-ЦД-1-Е винесено стосовно порушення вимог статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591, а саме: нерозміщення Публічним акціонерним товариством "Технічно-Торгівельний Дім "Електроніка" регулярної річної інформації за 2012 рік на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних Комісії про ринок цінних паперів за адресою: www.stockmarket.gov.ua.

Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України від 30.10.1996 № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 448/96-ВР) державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері. Водночас, статтею 2 цього Закону передбачено, що проведення державного регулювання цінних паперів здійснюється, втому числі, і з метою дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства.

Згідно із положеннями статті 5 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Частиною четвертою статті 6 Закону № 448/96-ВР встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Як встановлено під час розгляду справи, Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанови про накладення санкції на Публічне акціонерне товариство "ТТД "Електроніка" за невиконання розпоряджень про усунення порушень законодавства про цінні папери Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14 листопада 2013 року № 2686-ЦД-1-Е, № 2687-ЦД-1-Е та № 2688-ЦД-1-Е, які виносилися у зв'язку з порушенням вимог статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591, а саме: неопублікування Публічним акціонерним товариством "Технічно-Торгівельний Дім "Електроніка" регулярної річної інформації за 2012 рік в офіційному друкованому виданні, неподання регулярної річної інформації за 2012 рік до територіального органу Комісії за місцезнаходженням емітента в електронній та паперовій формах та нерозміщення регулярної річної інформації за 2012 рік на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних Комісії про ринок цінних паперів за адресою: www.stockmarket.gov.ua.

Відповідно до статті 40 Закону України від 23.02.2006 № 3480-ІV "Про цінні папери та фондовий ринок" (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин) регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом:

- розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

- опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

розміщення на власному веб-сайті.

Згідно пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591 (яке було чинним на час виникнення спірних правовідносин), розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.

Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки:

- розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

- опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

- подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Проте, Публічним акціонерним товариством "Технічно-Торгівельний Дім "Електроніка" розпорядження Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку не виконано, регулярну річну інформацію за 2012 рік в офіційному друкованому виданні не опубліковано, не подано регулярну річну інформацію за 2012 рік до територіального органу Комісії за місцезнаходженням емітента в електронній та паперовій формах та не розміщено регулярну річну інформацію за 2012 рік на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних Комісії про ринок цінних паперів за адресою: www.stockmarket.gov.ua. Доказів зворотнього суду не пред'явлено.

Господарським кодексом України передбачено притягнення до господарсько-правової відповідальності учасників господарських відносин за правопорушення у сфері господарювання. Зокрема, статтею 217 Господарського кодексу України до виду господарсько-правової відповідальності законодавцем віднесено застосування адміністративно-господарських санкцій відповідно до встановленого законом порядку уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Стаття 218 Господарського кодексу України встановлює підстави господарсько-правової відповідальності. Так, підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

За порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків (стаття 238 Господарського кодексу України).

Відповідно до статті 11 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів регулюється статтею 12 Закону № 448/96-ВР.

Так, уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.

Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.

Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.

Як вбачається з матеріалів справи, Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку дотримано передбачених законодавством вимог при накладенні на відповідача штрафу за порушення правил діяльності на ринку цінних паперів.

Таким чином, Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку правомірно винесено постанови від 18 червня 2014 року № 834-ЦД-1-Е, № 835-ЦД-1-Е та № 8365-ЦД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якими накладено на Публічне акціонерне товариство "Технічно-Торгівельний Дім "Електроніка" штрафні санкції в розмірі 51 000 грн. за невиконання розпоряджень про усунення порушень законодавства про цінні папери.

Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

На момент звернення до суду зазначена сума штрафу товариством не сплачена, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем не оскаржена. Доказів зворотнього суду не надано.

Беручи до уваги те, що суму штрафних санкцій до Державного бюджету у розмірі 51 000 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись статтями 98, 160-163, 183 2 , 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов Заступника прокурора Подільського району міста Києва Буртового О.В. в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задовольнити повністю.

2. Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Технічно-Торгівельний Дім "Електроніка" (місцезнаходження: 04108, м. Київ, проспект Правди, 12-в, ідентифікаційний код 24723884) на користь Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (рахунок, відкритий у Державному казначействі за місцезнаходженням платника, балансовий рахунок 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106) штрафні санкції у розмірі 51 000 грн.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленим статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Відповідно до пунктів 9, 10 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя М.А.Бояринцева

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення31.10.2014
Оприлюднено06.11.2014
Номер документу41178195
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/14600/14

Постанова від 31.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 10.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 24.09.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні