Постанова
від 03.09.2014 по справі 810/4578/14
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 вересня 2014 року 810/4578/14

Суддя Київського окружного адміністративного суду Лапій С.М., розглянувши в м. Києві у порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом заступника прокурора Київської області в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Євронафтопродукт» про стягнення штрафу,-

В С Т А Н О В И В:

Заступник прокурора Київської області звернувся до суду з позовною заявою в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в якій просить стягнути із ВАТ "Євронафтопродукт" штраф у сумі 119 000,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що відповідачем не сплачено у добровільному порядку штрафні санкції, застосовані постановою від 26.02.2014 № 194-ЦД-1-Е.

Ухвалою суду від 01.08.2014 відкрито скорочене провадження у даній справі.

Одночасно вказаною ухвалою відповідачу запропоновано у десятиденний строк з дня одержання копії ухвали подати до відділу документообігу суду заперечення на позов або заяву про визнання позову.

З наявного в матеріалах справи повідомлення про вручення рекомендованого поштового відправлення № 0113318434939 слідує, що копію вказаної ухвали отримано відповідачем 20.08.2014.

Оскільки заперечень проти позову у встановлений законом строк відповідачем суду не надано, розгляд справи здійснюється за наявними матеріалами.

Дослідивши наявні у справі докази та оцінивши їх у сукупності, суд дійшов висновку про необхідність задоволення позову з огляду на наступне.

Судом встановлено, що ВАТ «Євронафтопродукт» згідно ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» зобов'язане подавати регулярну інформацію про емітента (річну та квартальну) в строки, в порядку та за формою, що встановлюються Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» регулярна інформація про емітента - це річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка подається Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку (в тому числі в електронному вигляді).

Відповідно до п. 1 глави 3 розділу 4 "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 № 1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007 за № 97/13364, розкриття квартальної інформації на фондовому ринку здійснюється шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та подання до Комісії.

Згідно п. 10 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" до повноважень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку входить надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Згідно Акту про правопорушення на ринку цінних паперів від 11.02.2014 № 164-ЦД-1-Е встановлено факт порушення ВАТ "Євронафтопродукт" вимог п. 10 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", а саме: невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 09.10.13 №2260-ЦД-1-Е, термін виконання якого закінчився 21.01.2014.

Розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 09.10.2013 №2260-ЦЦ-1-Е винесено у зв'язку з порушенням вимог п. 5 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства", а саме: не приведення статуту та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону України "Про акціонерні товариства".

Відповідно до вимог п. 10 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам або саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

На порушення вимог Розпорядження від 09.10.2013 №2260-ЦД-1-Е ВАТ "Євронафтопродукт" не усунено порушення вимог п. 5 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства".

Крім того, дане правопорушення є повторним, про що свідчать Постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №166-ЦД-1-Е, №167-ЦД-1-Е, №168-ЦД-1-Е, від 21.03.2013 року, №775-ЦД-1-Е від 25.04.2013 року, №2489-ЦД-1-Е від 09.10.2013 року, №3296ЦД-1-Е, №3297-ЦД-1-Е, №3298-ЦД-1-Е від27.11.2013 року.

Постановою від 26.02.2014 №194-ЦД-1-Е за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме: за невиконання розпорядження від 09.10.2013 №2260-ЦД-1-Е на ВАТ "Євронафтопродукт" накладено штраф у розмірі 7000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 119 000,00 грн.

Як встановлено судом, зазначена постанова від 26.02.2014 №194-ЦД-1-Е направлена відповідачу рекомендованим поштовим відправленням 03.03.2014 та отримана адресатом, про що свідчить наявна в матеріалах справи фотокопія витягу з книги для запису рекомендованих поштових відправлень і повідомлень.

Проте, у добровільному порядку ВАТ "Євронафтопродукт" суму штрафу не сплачено.

Відповідно до ч. 5 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно ч. 1 ст. 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Відповідно до ст. 7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" одним із завдань Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оскільки у суду відсутні будь-які докази добровільної сплати відповідачем штрафних санкцій або оскарження вказаної постанови у судовому чи адміністративному порядку, доказів, які б спростовували доводи, викладені у позовній заяві, відповідач суду не надав, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог, а тому позов підлягає задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 60, 71, 72, 94, 99, 158-163, 167, 183-2 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Євронафтопродукт" (код ЄДРПОУ 23581844) до Державного бюджету України штрафні санкції у сумі 119 000 (сто дев'ятнадцять тисячі) грн. 00 коп.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Лапій С.М.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.09.2014
Оприлюднено07.11.2014
Номер документу41186865
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/4578/14

Постанова від 03.09.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні