копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 вересня 2014 р. Справа № 804/13136/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Ніколайчук С.В., розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Криничанського районного центру зайнятості до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ :
28.08.14р. Криничанський районний центр зайнятості звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, в якому просить суд стягнути з гр.ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, який мешкає за адресою: АДРЕСА_1, на користь Криничанського районного центру зайнятості.
В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що гр.ОСОБА_1 з 18.11.2013 року перебував на обліку в Криничанському районному центрі зайнятості, наказом від 11.11.2013 року відповідачу надано статус безробітного та призначена допомога по безробіттю. Проте, на період виплат по безробіттю, відповідач був зареєстрований фізичною особою підприємцем в установленому порядку, у зв'язку з чим не мав права на виплату йому допомоги з безробіття у період з 18.11.2013 року по 09.01.2015 рік в сумі 3662,92 грн. На підставі вищевикладеного, просить суд стягнути з відповідача заборгованість.
Ухвалою суду від 01.09.14р. відкрито провадження по справі №804/13136/14 та призначено справу до розгляду в судовому засіданні на 16 вересня 2014р.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, 16.09.2014 року до суду надав клопотання про розгляд справив порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримав.
Відповідач в судове засідання не з'явився, повідомлявся належним чином, відповідно до вимог ст.33 Кодексу адміністративного судочинства України.
На підставі частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які є у справі, проаналізувавши чинне законодавство, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав:
гр. ОСОБА_1 зареєстрований як фізична особа-підприємець 04.04.2014року та знаходиться в стані припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця .
11 листопада 2013 року гр. ОСОБА_1 звернувся до Криничанського районного центру зайнятості із заявою про надання йому статусу безробітнього. Криничанським районним центром зайнятості наказом від 11.11.2013 року № НТ131111 було встановлено відповідачу статус безробітнього з 11.11.2013 року.
Відповідно до наказу від 18.11.2013 року № НТ131118 гр.ОСОБА_1 призначена допомога по безробіттю з 18.11.2013 року по 09.01.2015 року та розпочато її виплату.
Відповідно до наказу від 10.06.2014 року № НТ 140610 припинено виплату допомоги по безробіттю у зв'язку з призначенням виплати безробітному на підставі документів, що містять неправдиві відомості відповідно до пп. «8» п.1 ст.31 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».
Криничанським районним центром зайнятості було надіслано до державного реєстратора запит щодо надання витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.
Згідно наданого витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №18668592 від 14.05.14р. по гр.ОСОБА_1 встановлено, що гр.ОСОБА_1 є приватним підприємцем з 04.04.14р. перебуває в стані припинення, за судовим рішенням, відомості про дату державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем, а також підстави для її внесення відсутні.
Згідно наказом від 10.06.2014 року № НТ140610 припинено виплату допомоги по безробіттю з 10.06.2014 року у зв'язку з призначенням виплати безробітному на підставі документів, що місять неправдиві відомості.
Наказом від 10.06.2014 року № НТ140610 припинено реєстрацію безробітних, зокрема, гр.ОСОБА_1 у зв'язку з встановленням факту подання особою недостовірних даних та документів, на підставі яких прийнято рішення про надання їй статусу безробітного, призначення виплати матеріального забезпечення на випадок безробіття з 18.11.2013 року по 09.01.2015р.
Згідно даних Дніпродзержинського міського центру зайнятості, за період з 18.11.2013 року гр.ОСОБА_1 було нараховано та виплачено допомогу по безробіттю у розмірі 3662,92 грн.
В ході проведення перевірки шляхом обміну даними, що проводяться згідно до порядку обміну інформацією між Державної податковою адміністрацією України, Пенсійним фондом України та Державним центром зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, встановлено, що гр.ОСОБА_1 являється приватним підприємцем з 04.04.2014 року і в цей же час перебуває на обліку в Криничанському районному центрі зайнятості як безробітній з 11.11.2013 року з виплатою допомоги по безробіттю з 18.11.2013 року.
11.06.14р. гр.ОСОБА_1 надіслано претензію за вих.№366 про необхідність повернення коштів в сумі 3662,92грн., з повідомленням про отримання.
08.07.14р. повторно направлено претензію за вих..№433, яка 09.07.2014р. під розпис вручена відповідачу.
Станом на 28.08.2014 року заборгованість гр.ОСОБА_1 складає 3662,92 грн.
Гр.ОСОБА_1 ігнорує повернення витрачених державою коштів, що стало підставою для звернення до адміністративного суду з даним адміністративним позовом.
Неповернення коштів в повному обсязі відповідачем у добровільному порядку стало причиною звернення позивача до суду для їх стягнення у судовому порядку.
Надаючи правову оцінку вказаним обставинам, суд виходив з наступного.
Правовідносини, що виникли між сторонами врегульовані нормами Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000р. N 1533-III, Закону України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012р. N 5067-VI.
Статтею 1 Закону України від 02.03.2000 №1533-ІІІ «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (далі - Закон №1533-ІІІ) визначено, що загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття (далі - страхування на випадок безробіття) - система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Відповідно до п.п.25 п.4 Положення про Державну службу зайнятості України, затвердженого указом Президента України від 16 січня 2013 року №19/2013, Державна служба зайнятості України виконує функції виконавчої дирекції Фонду, забезпечує організацію діяльності правління Фонду.
Частиною 1 ст.22 Закону №1533-ІІІ передбачено, що право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу мають застраховані особи, визнані в установленому порядку безробітними, страховий стаж яких протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, становить не менше ніж шість місяців за даними Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Стаття 31 Закону №1533-III містить вичерпний перелік обставин, за яких виплати з безробіття мають бути припинені. Зокрема, виплата допомоги з безробіття припиняється у разі приховання відомостей про працевлаштування на тимчасову роботу або здійснення іншої діяльності за винагороду за період одержання допомоги з безробіття.
Підпункт 1 п.5.5 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000 №307, встановлено, що виплата допомоги з безробіття припиняється у разі працевлаштування безробітного, зайняття підприємницькою або іншою діяльністю, пов'язаною з одержанням доходу безпосередньо від цієї діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами (з дня працевлаштування, державної реєстрації як суб'єкта підприємницької або іншої діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами).
Частиною 1 ст.4 Закону України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 №5067-VI передбачено, що до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою.
Отже, не можуть бути безробітними особи, що отримують дохід на умовах, визначених законодавством.
Відповідно до ч.2 ст.36 Закону №1533-III застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
Згідно з ч.3 ст.36 Закону №1533-III сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Абз.5 ч.1 ст.34 Закону №1533-III встановлено право Фонду стягувати відповідно до закону кошти Фонду, виплачені особам, зареєстрованим як безробітні, у вигляді матеріального забезпечення на випадок безробіття та витрачені на надання соціальних послуг безробітним у разі встановлення факту їх отримання на підставі недостовірних відомостей, поданих особою.
Як вбачається з матеріалів справи, гр.ОСОБА_1 11.11.2013 року був зареєстрований в Криничанському районному центрі зайнятості та отримав статус безробітного. За період з 18.11.2013 року гр.ОСОБА_1 було нараховано та виплачено допомогу по безробіттю у розмірі 3662,92грн.
З огляду на вищенаведене, заборгованість перед Криничанським районним центром зайнятості складає 3662,92грн.
Як підтверджено матеріалами справи, гр.ОСОБА_1 зареєстрований як фізична особа-підприємець 04.04.2014року, що виключає можливість отримання статусу безробітного та отримання допомоги по безробіттю.
Таким чином, суд дійшов висновку, що адміністративний позов Криничанського районного центру зайнятості, підтверджений належними доказами та підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Криничанського районного центру зайнятості до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості -задоволити повністю.
Стягнути з гр.ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, який мешкає за адресою: АДРЕСА_1 на користь Криничанського районного центру зайнятості (р/р 37172001003112 в ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, ЄДРПОУ 20269402) кошти в розмірі 3662 грн.92 коп.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили станом на 16.09.14р. Суддя З оригіналом згідно Помічник судді С.В. Ніколайчук С.В. Ніколайчук О.В.Бринза
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2014 |
Оприлюднено | 06.11.2014 |
Номер документу | 41201129 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні