ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
07 жовтня 2014 рокусправа № 808/6192/13-а (ПР/808/3/14)
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Чепурнова Д.В.
суддів: Сафронової С.В. Нагорної Л.М.
за участю секретаря судового засідання: Надточія В.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Хортицькому районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області
на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 27 лютого 2014 року у справі за позовом Державної податкової інспекції у Хортицькому районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області до Державного реєстратора Запорізької міської ради Яркіної Лариси Іванівни, Державного реєстратора Виконавчого комітету Дніпродзержинської міської ради Дніпропетровської області Паньчииної Валентини Василівни, Товариства з обмеженою відповідальністю «ОБС БУДСЕРВІС" про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, -
ВСТАНОВИВ:
Державна податкової інспекції у Хортицькому районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області 15 липня 2013 року звернулася до суду з позовом до Державного реєстратора Запорізької міської ради Яркіної Лариси Іванівни, Державного реєстратора Виконавчого комітету Дніпродзержинської міської ради Дніпропетровської області Паньчишиної Валентини Василівни, Товариства з обмеженою відповідальністю «ОБС БУДСЕРВІС», в якому просить суд:
- скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «ОБС БУДСЕРВІС» щодо зміни місцезнаходження юридичної особи на юридичну адресу : м. Запоріжжя, вул. Новобудов, буд. 3;
- зобов'язати Дрежавного реєстратора Запорізької міської ради Яркіну Ларису Іванівну внести до Єдиного державного реєстру запис щодо скасування державної реєстрації змін установчих документів у зв'язку із зміною місцезнаходження юридичних особи - товариства з обмеженою відповідальністю «ОБС БУДСЕРВІС» на юридичну адресу: Новобудов, буд. 3, зняти з обліку Товариство з обмеженою відповідальністю «ОБС БУДСЕРВІС» та направити реєстраційну справу до державного реєстратора Виконавчого комітету Дніпродзержинської міської ради Дніпропетровської області;
- зобов'язати державного реєстратора Виконавчого комітету Дніпродзержинської міської ради Дніпропетровської області Паньчишину В.В. взяти на облік Товариство з обмеженою відповідальністю «ОБС Будсервіс» за попередньою юридичною адресою підприємства.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначає, що ТОВ «ОБС БУДСЕРВІС» змінило своє місцезнаходження та в порушення встановленого порядку не зверталася до ДПІ у Хортицькому районі м. Запоріжжя за новим місцезнаходженням, ні з заявою про взяття на облік (форма № 1 -ОПП), ні за отриманням довідки про взяття на облік платника податків (форма № 4-ОПП). Проведеними заходами, щодо перевірки відповідності юридичної адреси фактичному місцезнаходженню ТОВ «ОБС БУДСЕРВІС» встановлено, що відповідач за новим місцезнаходженням (м. Запоріжжя, вул. Новобудов, вуд. 3), не знаходиться, договір оренди приміщення не украдався.
Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 01 квітня 2013 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Постанова суду мотивована тим, що позивачем не надано достатніх доказів, які б свідчили про наявність підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів. Вказує на те, що не знаходження ТОВ «ОБС БУДСЕРВІС» за місцем державної реєстрації може бути підставою лише для припинення юридичної особи, на підставі ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», а не для скасування державної реєстрації змін до установчих документів. Крім того, суд першої інстанції вказує на те, що скасування державної реєстрації змін до установчих документів, внесення запису щодо скасування державної реєстрації може бути здійснене тільки державним реєстратором на підставі: судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи; судового рішення про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції позивач оскаржив її до апеляційного суду з підстав порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права. Просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою задовольнити позов у повному обсязі.
Апеляційна скарга фактично обґрунтована доводами позивача викладеними в позовній заяві щодо незаконності здійснення державної реєстрації змін до установчих документів стосовно місця знаходження юридичної особи - ТОВ «ОБС БУДСЕРВІС».
Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та знайшло підтвердження під час розгляду апеляційної скарги, що ТОВ «ОБС БУДСЕРВІС» (ЄДРПОУ 34705025) було зареєстроване Виконавчим комітетом Дніпродзержинської міської ради Дніпропетровської області 15 листопада 2006 року.
14 лютого 2012 року Державним реєстратором внесено запис 12231070008002591 про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах, а саме зміна місцезнаходження підприємства.
Відповідно до листа №59 від 19.12.2013 року від Директора ПАТ «Весна» до Начальника ДПІ у Хортицькому районі м. Запоріжжя повідомлено, що ТОВ «ОБС БУДСЕРВІС» на території ПАТ «ВЕСНА» площу не орендувало.
Листом №3 від 19.02.2013 року від Директора ТОВ «Сладко» до Начальника ДПІ у Хортицькому районі м. Запоріжжя повідомлялось, що на території ТОВ «Сладко» за адресою: 69076, м. Запоріжжя, вул. Новобудов, буд. 3 - ТОВ «ОБС БУДСЕРВІС» не зареєстроване та не працює.
ТОВ «ОБС БУДСЕРВІС» не зверталося до ДПІ у Хортицькому районі м. Запоріжжя за новим місцезнаходженням, ні з заявою про взяття на облік (форма № 1 -ОПП), ні за отриманням довідки про взяття на облік платника податків (форма № 4-ОПП), на виконання вимог положень передбачених Податковим кодексом України та Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 року № 1588, зареєстрований в Мін'юсті від 29.12.2011 року № 1562/20300.
Скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи ТОВ «ОБС БУДСЕРВІС» щодо зміни місцезнаходження юридичної особи та зобов'язання державного реєстратора внести запис щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів у зв'язку із зміною місцезнаходження юридичної особи, є предметом спору переданого на вирішення суду.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України встановлено, що органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Відповідно до частин 1, 2 статті 83 Цивільного кодексу України юридичні особи можуть створюватися у формі товариств, установ та в інших формах, встановлених законом; товариством є організація, створена шляхом об'єднання осіб (учасників), які мають право участі у цьому товаристві; товариство може бути створено однією особою, якщо інше не встановлено законом.
Згідно з частиною 5 статті 98 зазначеного Кодексу рішення загальних зборів може бути оскаржене учасником товариства до суду. У відповідності до вимог ч. 1 ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» №755-IV (далі Закон №755-IV), відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Частиною 2 статті 17 Закону №755-IV також встановлено, що в Єдиному державному реєстрі містяться відомості щодо юридичної особи, зокрема щодо місцезнаходження юридичної особи.
Відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону №755-IV, для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті (частина 7 статті 29 Закону №755-IV).
Тобто, під час здійснення реєстраційних дій, в тому числі внесення змін щодо відомостей про місцезнаходження, державний реєстратор не проводить перевірку поданих відомостей та не має права вимагати інші документи, ніж ті, що передбачені чинним законодавством.
Оскільки у матеріалах справи відсутні будь-які докази, що свідчать про порушення державним реєстратором вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", а також враховуючи вищевикладене, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про правомірність дій державного реєстратора при проведенні державної реєстрації змін щодо відомостей про місцезнаходження відповідача.
При цьому, суд апеляційної інстанції звертає увагу на те, що внесення запису відповідачем щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, а саме про зміну місцезнаходження юридичної особи, не пов'язані із змінами в установчих документах, що в свою чергу виключає право органу державної податкової служби визначене п. 67.2 ст. Податкового кодексу України на звернення до суду щодо винесення судового про скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Крім того, суд апеляційної вважає за необхідне зазначити, що відсутність юридичної особи за місцезнаходженням не може мати наслідком скасування або визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження юридичної особи.
Відсутність юридичної особи за місцезнаходженням є підставою для внесення таких відомостей до Єдиного державного реєстру та постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, що кореспондується з нормами статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців". Відповідно до частин 1,3 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
При цьому, позивач не навів жодної норми діючого законодавства, яка б свідчила, що державний реєстратор повинен був відмовити у проведенні державної реєстрації змін щодо адреси юридичної особи, порушив порядок передачі реєстраційної справи.
На підставі зазначеного, суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції під час розгляду цієї справи об'єктивно, повно та всебічно дослідив обставини, які мають суттєве значення для вирішення справи, дав їм правильну юридичну оцінку і ухвалив законне, обґрунтоване рішення без порушень норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, тому постанову суду першої інстанції у цій справі необхідно залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Керуючись: пунктом 1 частини 1 статті 198, статтями 205, 206 КАС України, Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Хортицькому районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області - залишити без задоволення
Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 27 лютого 2014 - без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий: Д.В. Чепурнов
Суддя: С.В. Сафронова
Суддя: Л.М. Нагорна
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2014 |
Оприлюднено | 06.11.2014 |
Номер документу | 41201919 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Шара Інна Вячеславівна
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чепурнов Д.В.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Шара Інна Вячеславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні