Ухвала
від 04.11.2014 по справі 826/5643/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/5643/14 Головуючий у 1-й інстанції: Шрамко Ю.Т. Суддя-доповідач: Пилипенко О.Є.

У Х В А Л А

Іменем України

04 листопада 2014 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Пилипенко О.Є.

суддів - Глущенко Я.Б. та Шелест С.Б.,

при секретарі - Грабовській Т.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 20 червня 2014 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ДФУ Агро» до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання незаконною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИЛА:

У квітні 2014 року позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «ДФУ Агро» звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання незаконною бездіяльності відповідача щодо ненадання довідки про набуття статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку на 2014 рік.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 20 червня 2014 року позов задоволено повністю.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 20 червня 2014 року та винести нову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити. Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що висновки суд першої інстанції не відповідають фактичним обставинам справи.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві - залишити без задоволення, постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 20 червня 2014 року - без змін, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

У відповідності до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог суд першої інстанції виходив з того, що подані позивачем документи для набуття статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку, заповнені відповідно до вимог чинного законодавства України. При цьому, відповідачем не було надано жодних доказів існування передбачених п.301.6 ст.301 ПК України підстав для неможливості реєстрації позивача платником фіксованого сільськогосподарського податку. Відтак суд дійшов висновку, що відповідачем було необґрунтовано не надано позивачу довідку про набуття або підтвердження статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку, в свою чергу позивачем були надані усі необхідні документи для набуття статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції виходячи з наступного.

Судом встановлено та убачається з матеріалів справи, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ДФУ Агро" було зареєстроване 21.01.2013 року Солом'янською районною в місті Києві держаною адміністрацією та станом на час існування спірних правовідносин знаходилась на обліку Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м. Києві.

02.12.2013 року між позивачем, як орендарем, та ОСОБА_2, як орендодавцем, був укладений Договір оренди земельної ділянки №Д-5 від 02.12.2013 року (надалі - Договір №Д-5), відповідно до умов якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку, загальною площею 8,25 га, у т.ч. рілля, сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться за межами населеного пункту у Кагарлицькому районі Київської області, відповідно до Державного акта на право власності на землю, серії ЯЛ №001823, кадастровий номер земельної ділянки: 3222283200:05:306:0005, нормативна грошова оцінка якої складає 240425,00 грн.

Позивач з метою набуття статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку звернувся з відповідними документами до відповідача, проте довідку про набуття статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку на 2014 рік не отримав.

Вважаючи таку бездіяльність протиправною, позивач звернувся до адміністративного суду з даним позовом.

Обговорюючи правомірність вимог апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного.

Пунктом 301.1 статті 301 Податкового кодексу України передбачено, що платниками податку з урахуванням обмежень, встановлених пунктом 301.6 цієї статті, можуть бути сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

Суд звертає увагу, що відповідачем не ставився під сумнів факт того, що частка сільськогосподарського товаровиробництва позивача за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

Пунктом 301.5 ст. 301 ПК України визначено, що новоутворені сільськогосподарські товаровиробники можуть бути платниками податку з наступного року, якщо частка сільськогосподарського товаровиробництва, отримана за попередній податковий (звітний) рік, дорівнює або перевищує 75 відсотків.

Згідно положень п.308.1 ст.308 ПК України сільськогосподарські товаровиробники для набуття і підтвердження статусу платника податку щороку, до 20 лютого, подають станом на 1 січня поточного року:

- загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);

- звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки;

- розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику;

- відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.

У відомості (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються відомості про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).

Суд першої інстанції задовольняючи позовні вимоги виходив з того, що вимоги зазначені в п.308.1 ст.308 ПК України були виконані позивачем, а саме:

- 18.02.2014 року було подано до ДПІ у Солом'янського районі Головного управління Міндоходів України у м. Києві загальну податкову декларацію з фіксованого сільськогосподарського податку за 2014 р. щодо земельної ділянки загальною площею 8,25 га;

- 19.02.2014 року до Кагарлицького відділення Миронівської об'єднаної державної податкової інспекції (за місцезнаходженням зазначеної вище земельної ділянки згідно з Договором №Д-5) було подано звітну податкову декларацію з фіксованого сільськогосподарського податку за 2014 р.;

- 19.02.2014 року до Кагарлицького відділення Миронівської об'єднаної державної податкової інспекції було подано Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2013 рік ;

- 19.02.2014 року до Кагарлицького відділення Миронівської об'єднаної державної податкової інспекції було подано Відомості про наявність земельних ділянок.

Як вірно зауважено судом першої інстанції п.308.1 ст.308 ПК України визначено вичерпний перелік документів, які позивачу необхідно подати для набуття статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку, а форма таких документів затверджується відповідними державними органами.

Зокрема, з матеріалів справи убачається, що подані позивачем документи для набуття статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку, заповнені відповідно до вимог чинного законодавства України.

Згідно з положеннями п.301.6 ст. 301 ПК України, не може бути зареєстрований як платник податку:

301.6.1. суб'єкт господарювання, у якого понад 50 відсотків доходу, отриманого від продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки, становить дохід від реалізації декоративних рослин (за винятком зрізаних квітів, вирощених на угіддях, які належать сільськогосподарському товаровиробнику на праві власності або надані йому в користування, та продуктів їх переробки), диких тварин і птахів, хутряних виробів і хутра (крім хутрової сировини);

301.6.2. суб'єкт господарювання, що провадить діяльність з виробництва підакцизних товарів, крім виноматеріалів виноградних (коди згідно з УКТ ЗЕД 2204 29 - 2204 30), вироблених на підприємствах первинного виноробства для підприємств вторинного виноробства, які використовують такі виноматеріали для виробництва готової продукції;

301.6.3. суб'єкт господарювання, який станом на 1 січня базового (звітного) року має податковий борг, за винятком безнадійного податкового боргу, який виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).

Як вірно встановлено судом першої інстанції, відповідачем не було надано жодних доказів існування передбачених п.301.6 ст.301 ПК Україн підстав для неможливості реєстрації позивача платником фіксованого сільськогосподарського податку.

Відповідно до вимог п.308.3 ст.308 ПК України, довідка про набуття або підтвердження статусу платника податку видається протягом 10 робочих днів з дати подання сільськогосподарським товаровиробником податкової декларації або заяви контролюючим органом за місцезнаходженням такого платника (місцем перебування на податковому обліку).

Враховуючи вищезазначене у сукупності, зокрема, звертаючи увагу на те, що позивачем були надані усі необхідні документи для набуття статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку,колегія суддів погоджується із судом першої інстанції про те, що відповідачем було необґрунтовано не надано позивачу довідку про набуття або підтвердження статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку.

Щодо доводів відповідача про те, що позивач звернувся до податкового органу із відповідною заявою від 26.03.2014 року №26-03/4, яку зареєстровано 27.03.2014 року за вх. №9155/в, із пропущенням встановлено строку, колегія суддів звертає увагу на те, що законодавцем передбачена альтернатива щодо можливості звернення сільськогосподарським товаровиробником або із податковою декларацією, або із заявою. Разом з тим, як уже було встановлено раніше, позивач звернувся до податкового органу 18.02.2014 року із податковою декларацією, тобто у встановлений строк.

За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції було вірно встановлено фактичні обставини справи, надано належну оцінку дослідженим доказам. В зв'язку з цим колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 20 червня 2014 року - без змін.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 20 червня 2014 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів в касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя О.Є.Пилипенко

Судді Я.Б. Глущенко

С.Б. Шелест

Дата виготовлення та підписання повного тексту рішення - 04.11.2014 року.

.

Головуючий суддя Пилипенко О.Є.

Судді: Глущенко Я.Б.

Шелест С.Б.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.11.2014
Оприлюднено06.11.2014
Номер документу41202344
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/5643/14

Ухвала від 25.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 18.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 04.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Пилипенко О.Є.

Ухвала від 04.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Пилипенко О.Є.

Постанова від 20.06.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні