Постанова
від 14.10.2014 по справі 201/1062/14-а (2а/201/42/2014)
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

14 жовтня 2014 рокусправа № 201/1062/14-а (2а/201/42/2014)

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Щербака А.А.

суддів: Баранник Н.П. Малиш Н.І.

за участю секретаря судового засідання:Фірсік Д.Ю розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Жовтневої районної ради у м. Дніпропетровську на постанову Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська від 07 квітня 2014р. по справі за позовом ОСОБА_2 до Жовтневої районної ради у м. Дніпропетровську, третя особа ОСОБА_3 про визнання дій неправомірними та визнання недійсним рішення,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до Жовтневої районної ради у м. Дніпропетровську, третя особа ОСОБА_3 про визнання дій неправомірними та визнання недійсним рішення.

Постановою Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська від 07 квітня 2014р. позов задоволено.

Суд постановив визнати неправомірними (протиправними) дії Жовтневої районної у м. Дніпропетровську ради щодо встановлення меж суміжного землекористування між земельною ділянкою за адресою АДРЕСА_1, земельною ділянкою за адресою АДРЕСА_1, земельною ділянкою за адресою АДРЕСА_2.

Визнати недійсним та скасувати рішення Жовтневої районної у м. Дніпропетровську ради від 26.12.13 р. № 317 «Про вирішення спору з питань суміжного землекористування між земельною ділянкою за адресою АДРЕСА_1, земельною ділянкою за адресою АДРЕСА_1, земельною ділянкою за адресою АДРЕСА_2».

Постанова мотивована тим, що відповідач, вирішуючи спір з питань суміжного землекористування між земельними ділянками, діяв не у відповідністю до вимог законодавства, оскільки, не являючись землевпорядною організацією, встановив межі земельної ділянки, що має адресу: АДРЕСА_1 і поставив позивача перед фактом, надіславши оскаржуване рішення

Відповідачем подана апеляційна скарга, просить оскаржену постанову скасувати, в задоволенні позову відмовити.

Апеляційна скарга мотивована тим, що суд не звернув увагу на те, що комісія з питань розгляду земельних спорів Жовтневої районної у м. Дніпропетровську ради створена саме для забезпечення розгляду земельних спорів та надання рекомендацій районній у місті ради з цих питань, а не для підготовки землевпорядної документації та збереження межових знаків.

В судовому засіданні представник відповідача підтримав апеляційну скаргу.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату, час, місце судового розгляду повідомлений належним чином.

Колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з огляду на такі підстави.

Як свідчать матеріали справи, ішенням від 26.12.13 р. №317 «Про вирішення спору з питань суміжного землекористування між земельною ділянкою за адресою АДРЕСА_1, земельною ділянкою за адресою АДРЕСА_1, земельною ділянкою за адресою АДРЕСА_2», Жовтнева районна у м. Дніпропетровську рада погодилася з висновками комісії з питань розгляду земельних спорів, які викладені в протоколі №5 від 19.12.2013 р. та встановила межі земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1.

Відповідно до пункту "й" частини 1 статті 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить вирішення земельних спорів.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 158 Земельного кодексу України земельні спори вирішуються судами, органами місцевого самоврядування та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Органи місцевого самоврядування вирішують земельні спори у межах населених пунктів щодо меж земельних ділянок, що перебувають у власності і користуванні громадян, та додержання громадянами правил добросусідства, а також спори щодо розмежування меж районів у містах.

Підпунктом 5 пункту "б" частини 1 статті 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать вирішення земельних спорів у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ст.. 159 Земельного кодексу України земельні спори розглядаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, та органами місцевого самоврядування на підставі заяви однієї із сторін у тижневий строк з дня подання заяви.

Земельні спори розглядаються за участю зацікавлених сторін, які повинні бути завчасно повідомлені про час і місце розгляду спору. У разі відсутності однієї із сторін при першому вирішенні питання і відсутності офіційної згоди на розгляд питання розгляд спору переноситься. Повторне відкладання розгляду спору може мати місце лише з поважних причин.

Відсутність однієї із сторін без поважних причин при повторному розгляді земельного спору не зупиняє його розгляд і прийняття рішення.

У рішенні органу місцевого самоврядування або центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, визначається порядок його виконання.

Рішення передається сторонам у триденний строк з дня його прийняття.

З метою реалізації повноважень органів місцевого самоврядування по регулюванню земельних відносин, керуючись положеннями Земельного кодексу України, Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рішенням Жовтневої районної у м. Дніпропетровську ради від 26 грудня 2013 року №316 прийнято Положення про комісію з питань розгляду земельних спорів.

Відповідно до Положення Комісія надає на розгляд районної у місті ради висновки та проекти рішень про вирішення спорів щодо меж земельних ділянок, що перебувають у власності і користуванні громадян по фактичному розміщенню приватних домоволодінь, та додержання громадянами правил добросусідства. Комісія є дорадчим органом, її висновки носять рекомендаційний характер і є підставою для прийняття рішення із зазначеного питання районною у місті радою або для розгляду питання у судовому порядку.

Для забезпечення виконання покладених завдань комісія має право: одержувати в установленому порядку необхідні для виконання своїх повноважень інформацію, документи і матеріали; залучати у разі необхідності в установленому порядку спеціалістів управління Держземагенства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області, Головного архітектурно-планувального управління Дніпропетровської міської ради та інших необхідних спеціалістів (ліцензійні підприємства, приватні підприємства, що надають послуги із топографо-геодезичних і картографічних робіт) для підготовки розгляду справи на засіданні комісії.

Відповідно п. 5.4 Положення за результати розгляду спору комісія готує висновок, який повинен бути мотивований з обов'язковим посиланням на фактичні обставини та норми законодавства. Комісія при розгляді спору керується лише матеріалами та документами, що є у розпорядженні, у тому числі, які надані сторонами спору. Комісія не несе відповідальність за зміст документів та матеріалів, наданих сторонами або отриманих нею з інших джерел.

Висновок комісії оформляється протоколом, який підписується головою, секретарем, членами комісії та сторонами, які брали участь у цій справі. Відповідно до висновку комісія готує проект рішення районної у мсті ради про вирішення земельного спору, у якому зазначається результат спору та умови подальшого оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку (за необхідністю) та визначається порядок виконання цього рішення.

Таким чином, рішення Жовтневої районної у м. Дніпропетровську ради від 26.12.2013 №317 було прийняте відповідачем в межах його повноважень, у встановленому законом порядку, тому у задоволенні позову необхідно відмовити.

Керуючись ст. ст. 198, 202, 205, 206 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Жовтневої районної ради у м. Дніпропетровську задовольнити.

Постанову Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська від 07 квітня 2014р. по справі за позовом ОСОБА_2 до Жовтневої районної ради у м. Дніпропетровську, третя особа ОСОБА_3 про визнання дій неправомірними та визнання недійсним рішення скасувати.

В задоволенні позову відмовити.

Постанова суду набирає законної сили у відповідності до ч.5 ст. 254 КАС України та може бути оскаржена в порядку і строки, передбачені ст. 212 КАС України до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий: А.А. Щербак

Суддя: Н.П. Баранник

Суддя: Н.І. Малиш

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.10.2014
Оприлюднено07.11.2014
Номер документу41216606
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —201/1062/14-а (2а/201/42/2014)

Постанова від 14.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 30.04.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні