ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
14 жовтня 2014 рокусправа № 201/1062/14-а (2а/201/42/2014)
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Щербака А.А.
суддів: Баранник Н.П. Малиш Н.І.
за участю секретаря судового засідання:Фірсік Д.Ю розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Жовтневої районної ради у м. Дніпропетровську на постанову Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська від 07 квітня 2014р. по справі за позовом ОСОБА_2 до Жовтневої районної ради у м. Дніпропетровську, третя особа ОСОБА_3 про визнання дій неправомірними та визнання недійсним рішення,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до Жовтневої районної ради у м. Дніпропетровську, третя особа ОСОБА_3 про визнання дій неправомірними та визнання недійсним рішення.
Постановою Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська від 07 квітня 2014р. позов задоволено.
Суд постановив визнати неправомірними (протиправними) дії Жовтневої районної у м. Дніпропетровську ради щодо встановлення меж суміжного землекористування між земельною ділянкою за адресою АДРЕСА_1, земельною ділянкою за адресою АДРЕСА_1, земельною ділянкою за адресою АДРЕСА_2.
Визнати недійсним та скасувати рішення Жовтневої районної у м. Дніпропетровську ради від 26.12.13 р. № 317 «Про вирішення спору з питань суміжного землекористування між земельною ділянкою за адресою АДРЕСА_1, земельною ділянкою за адресою АДРЕСА_1, земельною ділянкою за адресою АДРЕСА_2».
Постанова мотивована тим, що відповідач, вирішуючи спір з питань суміжного землекористування між земельними ділянками, діяв не у відповідністю до вимог законодавства, оскільки, не являючись землевпорядною організацією, встановив межі земельної ділянки, що має адресу: АДРЕСА_1 і поставив позивача перед фактом, надіславши оскаржуване рішення
Відповідачем подана апеляційна скарга, просить оскаржену постанову скасувати, в задоволенні позову відмовити.
Апеляційна скарга мотивована тим, що суд не звернув увагу на те, що комісія з питань розгляду земельних спорів Жовтневої районної у м. Дніпропетровську ради створена саме для забезпечення розгляду земельних спорів та надання рекомендацій районній у місті ради з цих питань, а не для підготовки землевпорядної документації та збереження межових знаків.
В судовому засіданні представник відповідача підтримав апеляційну скаргу.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату, час, місце судового розгляду повідомлений належним чином.
Колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з огляду на такі підстави.
Як свідчать матеріали справи, ішенням від 26.12.13 р. №317 «Про вирішення спору з питань суміжного землекористування між земельною ділянкою за адресою АДРЕСА_1, земельною ділянкою за адресою АДРЕСА_1, земельною ділянкою за адресою АДРЕСА_2», Жовтнева районна у м. Дніпропетровську рада погодилася з висновками комісії з питань розгляду земельних спорів, які викладені в протоколі №5 від 19.12.2013 р. та встановила межі земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1.
Відповідно до пункту "й" частини 1 статті 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить вирішення земельних спорів.
Відповідно до ч. 1, 3 ст. 158 Земельного кодексу України земельні спори вирішуються судами, органами місцевого самоврядування та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Органи місцевого самоврядування вирішують земельні спори у межах населених пунктів щодо меж земельних ділянок, що перебувають у власності і користуванні громадян, та додержання громадянами правил добросусідства, а також спори щодо розмежування меж районів у містах.
Підпунктом 5 пункту "б" частини 1 статті 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать вирішення земельних спорів у порядку, встановленому законом.
Відповідно до ст.. 159 Земельного кодексу України земельні спори розглядаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, та органами місцевого самоврядування на підставі заяви однієї із сторін у тижневий строк з дня подання заяви.
Земельні спори розглядаються за участю зацікавлених сторін, які повинні бути завчасно повідомлені про час і місце розгляду спору. У разі відсутності однієї із сторін при першому вирішенні питання і відсутності офіційної згоди на розгляд питання розгляд спору переноситься. Повторне відкладання розгляду спору може мати місце лише з поважних причин.
Відсутність однієї із сторін без поважних причин при повторному розгляді земельного спору не зупиняє його розгляд і прийняття рішення.
У рішенні органу місцевого самоврядування або центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, визначається порядок його виконання.
Рішення передається сторонам у триденний строк з дня його прийняття.
З метою реалізації повноважень органів місцевого самоврядування по регулюванню земельних відносин, керуючись положеннями Земельного кодексу України, Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рішенням Жовтневої районної у м. Дніпропетровську ради від 26 грудня 2013 року №316 прийнято Положення про комісію з питань розгляду земельних спорів.
Відповідно до Положення Комісія надає на розгляд районної у місті ради висновки та проекти рішень про вирішення спорів щодо меж земельних ділянок, що перебувають у власності і користуванні громадян по фактичному розміщенню приватних домоволодінь, та додержання громадянами правил добросусідства. Комісія є дорадчим органом, її висновки носять рекомендаційний характер і є підставою для прийняття рішення із зазначеного питання районною у місті радою або для розгляду питання у судовому порядку.
Для забезпечення виконання покладених завдань комісія має право: одержувати в установленому порядку необхідні для виконання своїх повноважень інформацію, документи і матеріали; залучати у разі необхідності в установленому порядку спеціалістів управління Держземагенства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області, Головного архітектурно-планувального управління Дніпропетровської міської ради та інших необхідних спеціалістів (ліцензійні підприємства, приватні підприємства, що надають послуги із топографо-геодезичних і картографічних робіт) для підготовки розгляду справи на засіданні комісії.
Відповідно п. 5.4 Положення за результати розгляду спору комісія готує висновок, який повинен бути мотивований з обов'язковим посиланням на фактичні обставини та норми законодавства. Комісія при розгляді спору керується лише матеріалами та документами, що є у розпорядженні, у тому числі, які надані сторонами спору. Комісія не несе відповідальність за зміст документів та матеріалів, наданих сторонами або отриманих нею з інших джерел.
Висновок комісії оформляється протоколом, який підписується головою, секретарем, членами комісії та сторонами, які брали участь у цій справі. Відповідно до висновку комісія готує проект рішення районної у мсті ради про вирішення земельного спору, у якому зазначається результат спору та умови подальшого оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку (за необхідністю) та визначається порядок виконання цього рішення.
Таким чином, рішення Жовтневої районної у м. Дніпропетровську ради від 26.12.2013 №317 було прийняте відповідачем в межах його повноважень, у встановленому законом порядку, тому у задоволенні позову необхідно відмовити.
Керуючись ст. ст. 198, 202, 205, 206 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Жовтневої районної ради у м. Дніпропетровську задовольнити.
Постанову Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська від 07 квітня 2014р. по справі за позовом ОСОБА_2 до Жовтневої районної ради у м. Дніпропетровську, третя особа ОСОБА_3 про визнання дій неправомірними та визнання недійсним рішення скасувати.
В задоволенні позову відмовити.
Постанова суду набирає законної сили у відповідності до ч.5 ст. 254 КАС України та може бути оскаржена в порядку і строки, передбачені ст. 212 КАС України до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий: А.А. Щербак
Суддя: Н.П. Баранник
Суддя: Н.І. Малиш
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2014 |
Оприлюднено | 07.11.2014 |
Номер документу | 41216606 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Щербак А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні