ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 жовтня 2014 р. Справа № 49549/11/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Заверухи О.Б.,
суддів Гінди О.М., Ніколіна В.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Львові апеляційну скаргу Луцької об'єднаної державної податкової інспекції на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 20 травня 2011 року у справі за позовом Луцької об'єднаної державної податкової інспекції до державного реєстратора виконавчого комітету Луцької міської ради Волинської області, державного реєстратора виконавчого комітету Печерської районної державної адміністрації у м. Києві, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю «НКС «Торговий дім «Нафта» про скасування державної реєстрації змін до установчих документів товариства і запису про внесення змін до відомостей про юридичну особу,-
ВСТАНОВИВ:
20.04.2011 року Луцька ОДПІ звернулася в суд з адміністративним позовом до державного реєстратора виконавчого комітету Луцької міської ради Волинської області, державного реєстратора виконавчого комітету Печерської районної державної адміністрації у м. Києві, Товариства з обмеженою відповідальністю «НКС «Торговий дім «Нафта» в якому просила визнати протиправним рішення ТзОВ «НКС «Торговий дім «Нафта» від 10.06.2010 року про зміну місцезнаходження товариства, скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів товариства та запис про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, вчинені Державним реєстратором виконавчого комітету Печерської районної державної адміністрації у м. Києві від 10.06.2010 року, та зобов'язати Державного реєстратора виконавчого комітету Луцької міської ради внести до Єдиного державного реєстру запис щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТзОВ «НКС «Торговий дім «Нафта» від 10.06.2010 року, запис про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах від 10.06.2010 року та зняти його з обліку, повідомити про внесення такого запису Луцьку ОДПІ.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 22.04.2011 року відмовлено у відкритті провадження у справі в частині позовних вимог Луцької ОДПІ до ТзОВ «НКС «Торговий дім «Нафта» про визнання протиправним рішення про зміну місцезнаходження товариства.
За рештою позовних вимог провадження в адміністративній справі відкрито ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 22.04.2011 року.
Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 20 травня 2011 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Постанова мотивована тим, що подані до реєстрації у Єдиному державному реєстрі відомості щодо зміни місцезнаходження ТзОВ "НКС "Торговий дім "Нафта" відповідають вимогам чинного законодавства щодо їх достовірності, а позивачем не надано доказів про визнання недійсними змін до установчих документів ТзОВ "НКС "Торговий дім "Нафта" вирішених в порядку господарського судочинства .
Не погодившись з вищенаведеною постановою, Луцька ОДПІ подала апеляційну скаргу в якій просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову якою адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Доводи апеляційної скарги обґрунтовує тим, що оскаржувана постанова є незаконною та необґрунтованою, оскільки суд першої інстанції порушив норми матеріального і процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а висновки суду не відповідають обставинам справи.
Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з наступних підстав.
Матеріалами справи підтверджується, що ТзОВ « НКС «Торговий дім «Нафта» зареєстроване як юридична особа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 11.03.2008 року за адресою м. Київ, Печерський район, б-р Лихачова, буд. 9. Така реєстрація проведена державним реєстратором виконавчого комітету Печерської районної державної адміністрації у м. Києві. Реєстраційний номер юридичної особи ЄДР - 10033287765, ідентифікаційний код - 35810787(а.с.7-9). На податковий облік це підприємство взято в органах державної податкової служби від 14.03.2008 р. за № 48394 (а.с.5).
15.10.2009 року державним реєстратором до ЄДР було здійснено державну реєстрацію змін відомостей про юридичну особу стосовно місцезнаходження товариства за адресою : м.Луцьк, пр.Перемоги, 34.
Із довідки з ЄДР видно, що 10.06.2010 року державним реєстратором виконавчого комітету Печерської районної державної адміністрації у м. Києві було внесено записи № 5 і № 6 про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТзОВ «НКС «Торговий дім «Нафта» і про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах. 15.06.2010 року здійснено реєстраційний запис № 7 про зняття з обліку юридичної особи (а.с.8).
Судом встановлено, що реєстраційний запис № 8 від 25.06.2010 року вчинений державним реєстратором виконавчого комітету Луцької міської ради, про взяття на облік юридичної особи ТзОВ «НКС «Торговий дім «Нафта» за адресою місцезнаходження Волинська область, м. Луцьк, пр. Перемоги, 34, а 13.10.2010 року вчинено запис № 9 про відсутність юридичної особи за вказаною адресою м. Луцьк, пр. Перемоги, 34. (а.с.9).
Суд першої інстанції відмовив у задоволенні позовних вимог з покликанням на те, що дії державного реєстратора виконавчого комітету Печерської районної державної адміністрації у м. Києві і державного реєстратора виконавчого комітету Луцької міської ради щодо внесення в ЄДР записів і відомостей відносно юридичної особи ТзОВ «НКС «Торговий дім «Нафта» були вчинені згідно із вимогами Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", Конституції України і відповідно до своїх посадових обов'язків. Відсутність юридичної особи за місцезнаходженням не може мати наслідком скасування або визнання неправомірним запису в ЄДР стосовно місцезнаходження юридичної особи. Факт відсутності юридичної особи за зареєстрованою адресою не може розцінюватись як недостовірність відомостей (інформації) у реєстраційних записах, а може бути підставою для вчинення державним реєстратором дій щодо запису в ЄДР про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.
Колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру. Обов'язковій державній реєстрації підлягають зміни до установчих документів юридичної особи, шляхом внесення відповідних змін до записів ЄДР.
Статтею 1 вищевказаного Закону визначено, що Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - це автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Відповідно до ст. 16 цього Закону, Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з Єдиного державного реєстру.
Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній в містах Києві і Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи-підприємця (ст. 5 Закону).
Відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до ЄДР шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України (ст. 17 ч.1 Закону). Перелік відомостей щодо юридичної особи, які містяться в ЄДР, визначені частиною 2 цієї статті, серед яких є і відомості про місцезнаходження юридичної особи. Частиною 5 цієї статті передбачено, що в ЄДР містяться також відомості про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням та про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Статтею 18 вищевказаного Закону визначено, що внесені до ЄДР відомості вважаються достовірними, доки до них не внесено відповідних змін.
Частиною 1 статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язаний подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. У разі, якщо подається (надсилається) реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про місцезнаходження юридичної особи, до неї додається свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи. Частиною 3 вказано, що якщо реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, подається особисто особою, уповноваженою виконавчим органом юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являються її паспорт та документ, що підтверджує її повноваження.
Відповідно до частини 6 ст.9 Закону заміна свідоцтва про державну реєстрацію проводиться у разі: внесення змін до установчих документів юридичної особи, якщо ці зміни пов'язані із зміною найменування юридичної особи; внесення змін до відомостей про юридичну особу, якщо ці зміни пов'язані із зміною місцезнаходження юридичної особи; внесення змін до відомостей про фізичну особу - підприємця, якщо ці зміни пов'язані із зміною імені та/або місця проживання фізичної особи - підприємця; втрати або пошкодження свідоцтва про державну реєстрацію.
Частиною 2 статті 19 Закону встановлено, що державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частиною першою цієї статті.
Частиною 5-6 статті 19 Закону встановлено, що державний реєстратор має право залишити без розгляду реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо реєстраційна картка оформлена з порушенням вимог, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону, або якщо до реєстраційної картки не додано документи, передбачені частиною першою цієї статті, або якщо до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій. Про залишення без розгляду реєстраційної картки про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, виконавчому органу юридичної особи або уповноваженій ним особі не пізніше наступного робочого дня з дати її надходження державним реєстратором видається (надсилається рекомендованим листом) відповідне повідомлення із зазначенням підстав залишення реєстраційної картки про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, без розгляду. Державний реєстратор за відсутності підстав для залишення без розгляду реєстраційної картки про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, зобов'язаний не пізніше наступного робочого дня з дати її надходження внести до Єдиного державного реєстру запис про внесення змін до відомостей про юридичну особу. У разі внесення до Єдиного державного реєстру запису про зміну місцезнаходження юридичної особи, державний реєстратор одночасно повинен видати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) виконавчому органу юридичної особи або уповноваженій нею особі нове свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи та свідоцтво, яке було замінено з відміткою про видачу нового свідоцтва.
Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи здійснюється відповідно до вимог ст. 29 вищевказаного Закону.
Судом першої інстанції зроблено правильний висновок про те, що відсутність юридичної особи ТзОВ «НКС «Торговий дім «Нафта» за місцезнаходженням в м. Луцьку на пр. Перемоги, 34 не може мати наслідком скасування або визнання неправомірним запису в ЄДР стосовно місцезнаходження юридичної особи, а може бути підставою для вчинення державним реєстратором дій щодо запису в ЄДР про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.
Суд враховує, що реєстраційним записом № 9 від 13.10.2010 року підтверджується, що державним реєстратором виконавчого комітету Луцької міської ради було внесено до ЄДР інформацію про відсутність юридичної особи за вказаною адресою.
Колегія суддів апеляційного суду вважає, що встановлені судом першої інстанції фактичні обставини справи та відсутність доказів про недостовірність інформації, викладеної у записах в ЄДР відносно юридичної особи ТзОВ «НКС «Торговий дім «Нафта», сформували правильний висновок суду першої інстанції про відсутність підстав для того, щоб скасовувати здійснені 10.06.2010 року і 15.06.2010 року реєстраційні записи № 5, № 6 і № 7, та для того щоб зобов'язувати державного реєстратора до вчинення інших реєстраційних записів.
За наведених обставин колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та прийняв постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, тому оскаржувану постанову слід залишити без змін.
Керуючись ст. ст. 160, 195, 197, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. ст. 206, 254 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Луцької об'єднаної державної податкової інспекції залишити без задоволення, а постанову Волинського окружного адміністративного суду від 20 травня 2011 року у справі № 2а/0370/1091/11 - без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення копій особам, які беруть участь у справі, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання нею законної сили.
Головуючий: О.Б. Заверуха
Судді: О.М. Гінда
В.В. Ніколін
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2014 |
Оприлюднено | 10.11.2014 |
Номер документу | 41219178 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Заверуха О.Б.
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні