Постанова
від 29.10.2014 по справі 719/588/14-а
НОВОДНІСТРОВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Єдиний унікальний номер 719/588/14-а

Номер провадження 2-а/719/15/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 жовтня 2014 року

м. Новодністровськ

Новодністровський міський суд Чернівецької

області у складі:

головуючого - судді Мороз В.О.

секретаря - Марчук Д.П.

з участю представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача Бузурної М.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Новодністровського міського суду справу за адміністративним позовом фізичної особи - підприємця ОСОБА_3 до Новодністровської міської ради про визнання незаконним, протиправним та скасування рішення №154 від 28.08.2014р. п'ятдесят п'ятої сесії VI скликання Новодністровської міської ради Чернівецької області «Про зупинення рішення № 205 від 19.12.2013р. сорок шостої сесії VI скликання Новодністровської міської ради Чернівецької області « Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)»,

В С Т А Н О В И В :

08.09.2014 року ФОП ОСОБА_3 звернувся до суду з позовом до Новодністровської міської ради Чернівецької області про визнання незаконним, протиправним та скасування рішення №154 від 28.08.2014р. п'ятдесят п'ятої сесії VI скликання Новодністровської міської ради Чернівецької області «Про зупинення рішення № 205 від 19.12.2013р. сорок шостої сесії VI скликання Новодністровської міської ради Чернівецької області «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)», посилаючись на те, що 28.04.2005 р. між фізичною особою-підприємцем - ОСОБА_3 та Новодністровською міською радою Чернівецької області, на підставі рішення № 53 від 29.03.2005 р., був укладений договір оренди земельної ділянки площею 0.0300 га, яка знаходиться в м. Новодністровськ, мкр-н "Сонячний" для ведення роздрібної торгівлі та надання комерційних послуг. На підставі вищевказаного договору було розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж орендованої земельної ділянки в натурі (на місцевості). 19.12.2013 р. рішенням Новодністровської міської ради Чернівецької області було затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0.0300 га для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, а 21.01.2014 року внесено до договору оренди зміни в частині передачі в оренду земельної ділянки площею 0.0300 га для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, та встановлено розмір орендної плати 8 % від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки. Однак 28.08.2014 року рішенням № 154 п'ятдесят п'ятої сесії VI скликання Нодністровської міської ради Чернівецької області було зупинено дію рішення № 205 від 19.12.2013 р. сорок шостої сесії VI скликання Новодністровської міської ради Чернівецької області "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)", а відтак зупинено початок робіт з будівництва, з посиланням на депутатський запит,звернення жителів міста, висновки комісії з урегулювання земельних відносин та вісутність проекту розподілу прибудинкових територій. Разом з тим, позивач вказує, що на час прийняття оскаржуваного рішення він приступив до реалізації своїх прав та інтересів, а саме: виготовив всі необхідні документи, отримав відповідні погодження, розпочав будівельні роботи.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала в повному обсязі та просила їх задовільнити.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечила проти задоволення позову, просила відмовити в його задоволенні, зазначивши, що на даний час існують спірні питання.

Заслухавши учасників процесу, розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство яке регулює спірні правовідносини, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову з наступних підстав.

Згідно вимог ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб»єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи в адміністративному суді, до підсудності якого вона віднесена цим Кодексом.

Згідно вимог ст. ст. 10, 11 Кодексу адміністративного судочинства України усі учасники адміністративного процесу є рівними перед законом і судом. Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Із змісту ст. 19 Конституції України вбачається, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Судом встановлено, що згідно з виписки з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб, ОСОБА_3 зареєстрований як фізична особа підприємець з 24.12.1997 року.

28.04.2005 р. між фізичною особою-підприємцем - ОСОБА_3 та Новодністровською міською радою Чернівецької області на підставі рішення № 53 від 29.03.2005 р., був укладений договір оренди земельної ділянки площею 0.0300 га, яка знаходиться в м. Новодністровськ, мкр-н "Сонячний" для ведення роздрібної торгівлі та надання комерційних послуг строком на 9 років 11 місяців.

Чернівецькою регіональною філією державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" державного агенства земельних ресурсів України 01 квітня 2013 року на замовлення позивача було розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.

Рішенням Новодністровської міської ради Чернівецької області від 19.12.2013 р. № 205 було затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0.0300 га для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.

Враховуючи зазначене рішення № 205 від 19.12.2013 р., відповідно до договору про внесення змін та доповнень від 21.01.2014 р. до договору оренди землі від 28 квітня 2005 року, орендодавець - Новодністровська міська рада надає, а орендар ФОП ОСОБА_3 приймає в строкове платне користування земельну ділянку для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, яка знаходиться біля АДРЕСА_1. Кадастровий номер 7310600000:01:003:0051. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 128433,00 - грн. Орендна плата вноситься орендарем: щомісячно в розмірі 856,22 грн., що становить 8 % нормативно - грошової оцінки землі згідно рішення міської ради № 181 від 27 вересня 2012 року, який згідно з витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, зареєстрований 22.01.2014 року.

Статею 144 Конституції України встановлено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Відповідно до ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селещної, міської, районної в місті ради, прийнятті в межах наданих їм повноважень є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Рішенням Конституційного Суду України від 16.04.2009 року у справі № 1-9/2009 за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частини чотирнадцятої статті 46, частин першої, десятої статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) зазначено, що в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність. Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами. Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.

Судом встановлено, що 28.08.2014 року рішенням № 154 п'ятдесят п'ятої сесії VI скликання Нодністровської міської ради Чернівецької області було зупинено дію рішення № 205 від 19.12.2013 р. сорок шостої сесії VI скликання Новодністровської міської ради Чернівецької області "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)", з посиланням на депутатський запит, звернення жителів міста, висновки комісії з урегулювання земельних відносин та вісутність проекту розподілу прибудинкових територій.

Факт початку виконання на орендованій земельній ділянці будівельних робіт підтверджується : містобудівними умовами та обмеженням забудови орендованої земельної ділянки виданий відділом архітектури та містобудування Новодністровської міської ради Чернівецької області № 2 від 12.02.2014 р.; робочим проектом будівництва магазину на орендованій земельній ділянці, на який отримано позитивний висновок ДП "Укрдержбудекспертиза" ДП "Спеціалізована державна експертна організація - центральна служба української державної будівельної експертизи міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України" № 26-0297-14 від 22.04.2014 р.; декларацією про початок виконання будівельних робіт на орендованій земельній ділянці зареєстрованою інспекцією ДАБК у Чернівецькій області від 28.04.2014 р.

Згідно ч. 1 ст. 122 ЗК України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

За правилами ст. 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення. Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.

Згідно абз. 1 ч. 2 ст. 123 ЗК України, особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 1" цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Суд не вбачає жодної правової підстави на яких було зупинено дію рішення № 205 від 19.12.2013р. сорок шостої сесії VI скликання Новодністровської міської ради Чернівецької області «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)».

Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Окрім доказування правових підстав для рішення (тобто правомірності), суб'єкт владних повноважень повинен доказувати фактичну підставу, тобто наявність фактів, з якими закон пов'язує можливість прийняття рішення, вчинення дії чи утримання від неї.

Отже, даних вимог закону, відповідачем не дотримано.

Посилання представника відповідача на висновок комісії з урегулювання земельних відносин на те, що позов не підлягає задоволенню, оскільки площа земельної ділянки, яка буда надана ФОП ОСОБА_3, згідно рішення від 30.09.2003 р. № 187 та від 29.03.2005 року № 53 є меншою, ніж зазначена в договорі оренди від 28.04.2005 року, спростовується, наявними в матеріалах справи договором оренди від 28.04.2005 року та рішенням від 29.03.2005 р. № 53, згідно яких площа земельної ділянки становить 0.0300 га. Даний договір на даний час не розірваний, рішення не скасовані, а відповідно до висновку Сокирянського РВ УМВС України в Чернівецькій області по факту перевірки звернення, яке надійшло з прокуратури Сокирянськогр району, щодо можливого підроблення посадовими особами Новодністровської міської ради рішення № 187 від 30.09.2003 р. для відведення роздрібної торгівлі та надання комерційних послуг, перевіркою встановлено, що відсутні ознаки кримінального правопорушення. Щодо депутатського запиту Колодрівського І.В. та звернення жителів будинків мікрорайону «Сонячний» м. Новодністровськ Чернівецької області, то такі надходили як до прийняття рішення № 205 від 19.12.2013р. сорок шостої сесії VI скликання Новодністровської міської ради Чернівецької області «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)» так і після, однак Новодністровська міська рада не вбачала перешкод для затвердження технічної документації із землеустрою. До того ж, ч.3 ст. 123 ЗК України визначений вичерпний перелік підстав для відмови в затвердженні проекту землеустрою.

Таким чином, оцінюючи належність, допустимість і достовірність доказів, враховуючи те, що представником позивача в процесі розгляду справи підтверджено належними та допустимими доказами факт незаконності винесення оскаржуваного рішення, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Вирішуючи спір, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 160 - 163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Визнати незаконним, протиправним та скасувати рішення №154 від 28.08.2014р. п'ятдесят п'ятої сесії VI скликання Новодністровської міської ради Чернівецької області «Про зупинення рішення № 205 від 19.12.2013р. сорок шостої сесії VI скликання Новодністровської міської ради Чернівецької області « Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)».

Апеляційна скарга може бути подана до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Новодністровський міський суд Чернівецької області протягом десяти днів з дня проголошення постанови, а в разі проголошення судом лише вступної та резолютивної частин постанови - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Вінницького апеляційного адміністративного суду.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя:

СудНоводністровський міський суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення29.10.2014
Оприлюднено10.11.2014
Номер документу41237166
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —719/588/14-а

Ухвала від 11.09.2014

Адміністративне

Новодністровський міський суд Чернівецької області

Мороз В. О.

Постанова від 29.10.2014

Адміністративне

Новодністровський міський суд Чернівецької області

Мороз В. О.

Постанова від 29.10.2014

Адміністративне

Новодністровський міський суд Чернівецької області

Мороз В. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні