Постанова
від 07.07.2006 по справі а7/176 (32/188)
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А7/176 (32/188)

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

07.07.06р.

Справа № А7/176 (32/188)

16 год. 10 хв.

За позовом  Товариства з обмеженою відповідальністю "Анкул", м. Дніпропетровськ 

до  

Відповідача-1: Дніпропетровської міської ради, м. Дніпропетровськ

Відповідача-2: Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради, м. Дніпропетровськ

Відповідача-3: Управління транспорту Дніпропетровської міської ради, м. Дніпропетровськ 

про визнання недійсним розпорядження

                                                                                 Суддя  Коваль Л.А.  

                                                                               Секретар судового засідання Доленчук С.В.

ПРЕДСТАВНИКИ:

Від позивача: Роговська А.О., дов. № б/н від 16.03.2005р., представник; Андрєєв А.В., наказ № 1-б від 01.04.1996р., директор;

Від відповідача-1: Кулик Т.А., дов. № 7/11-1616 від 20.12.2005р., заступник начальника юридичного управління;

Від відповідача-2: Кулик Т.А., дов. № 7/11-1616 від 20.12.2005р., заступник начальника юридичного управління;

Від відповідача-3: Прилипа І.Г., дов. № 13/8 від 17.01.2005р., заступник начальника управління транспорту і зв'язку; Марченко О.О., дов. № 578/1 від 30.06.2006р., юрисконсульт; Осадчий С.І., дов. № 16/8 від 17.01.2006р., юрисконсульт.

СУТЬ СПОРУ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Анкул" (м. Дніпропетровськ) просить:

визнати недійсним  п.8.5. Умов організації перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та проведення конкурсу у м. Дніпропетровську, затверджених рішенням виконкому Дніпропетровської міської ради від 11.05.04 р. № 1147;

визнати недійсним Розпорядження № 99р від 13.02.04 р. міського голови м. Дніпропетровська „Про міський конкурсний комітет”;

визнати недійсним Розпорядження № 1 від 06.01.05 р. Управління транспорту Дніпропетровської міської ради „Про проведення конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування м. Дніпропетровську ”;

визнати недійсними рішення конкурсного комітету по перевезенню пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, які були оформлені протоколами відносно підготовки і проведення конкурсів № 1 від 24.02.05 р., № 2 від 03.03.05 р.,№ 3 від 10.03.05 р., № 4 від 17.03.05 р.,№ 5 від 14.04.05 р. на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування  м. Дніпропетровська;

відновити становище, яке існувало до порушення прав позивача.

Позовні вимоги мотивовані відсутністю повноважень міського голови затверджувати склад конкурсного комітету, створеного для підготовки та проведення конкурсу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування; суперечністю вимогам законодавства п.8.5. Умов організації перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та проведення конкурсу у м. Дніпропетровську; недотриманням вимог законодавства при визначенні складу конкурсного комітету щодо обов'язкової участі у складі конкурсного комітету представника відповідного територіального органу Мінтрансу; прийняттям рішень конкурсним комітетом, який створений з порушенням вимог закону.

Відповідач-1 та відповідач-2, представлені одним представником, проти позову заперечують. Відповідач-1 не є належним відповідачем за вимогою про визнання недійсним Розпорядження № 99р. Затвердження персонального складу конкурсного комітету  розпорядженням міського голови не суперечить п.8 Порядку проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування. Рішення конкурсного комітету по перевезенню пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, оформлені протоколами, не є актами органу місцевого самоврядування.

Відповідач-3 проти позову заперечує. Відповідач-3 вважає, що склад конкурсного комітету відповідає вимогам п.7 та п.8 Порядку проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування. На думку відповідача-3, Порядок не передбачає обов'язкового залучення до участі у конкурсі представника територіального органу Мінтрансу, а також не пов'язує з його відсутністю у складі конкурсного комітету питання визнання недійним рішень цього конкурсного комітету. Відповідачем-3 були вжиті всі заходи щодо включення у склад конкурсного комітету представника Мінтрансу, але відповідної пропозиції від уповноваженого органу не надійшло. Оскільки склад конкурсного комітету є легітимним, відповідно і його рішення є законними.

При розгляді справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.

За ініціативою господарського суду здійснено повне фіксування судового процесу  при розгляді справи технічними засобами на носій CD-R, серійний номер DC2JS504025650RF06.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

13.02.2004 р. міський голова м. Дніпропетровська Куліченко І.І. , видав Розпорядження № 99р „Про міський конкурсний комітет”, пунктом 1 якого затвердив склад міського конкурсного комітету в кількості 19 осіб.

Рішенням Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 11.05.2004р.                    № 1147 „Про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування у м. Дніпропетровську” затверджені Умови організації перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та проведення конкурсу у м. Дніпропетровську ( п.1.) та визначений замовник на надання послуг пасажирського автотранспорту у м. Дніпропетровську –Управління транспорту міської ради ( п.2 ).

Відповідно до п.8.5. Умови організації перевезень персональний склад конкурсного комітету затверджується розпорядженням міського голови.

Рішенням виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 20.12.2004р.              № 3608 „Про затвердження автобусних маршрутів загального користування у                               м. Дніпропетровську” був затверджений Перелік автобусних маршрутів загального користування у м. Дніпропетровську та запропоновано Конкурсному комітету провести конкурс на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування.

Згідно Розпорядження начальника Управління транспорту Дніпропетровської міської ради від 16.01.2005р. № 1  „Про проведення конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування у м. Дніпропетровську” оголошені конкурси на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування у м. Дніпропетровську ( п.1.); для підготовки і проведення конкурсів утворений конкурсний комітет у складі 19 осіб ( п.2.) ; затверджений персональний склад конкурсного комітету на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування у м. Дніпропетровську (п.3 ).

У відповідності до пункту 4 вищевказаного розпорядження у офіційному друкованому органі Дніпропетровської міської ради –газеті „Наше місто” були опубліковані оголошення про проведення конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування м. Дніпропетровська.

Зазначені конкурси відбулися відповідно 24.02.2005р., 03.03.2005р., 10.03.2005р. та 17.03.2005р. За результатами проведених конкурсів конкурсним комітетом були визначені переможці та прийняті відповідні рішення, оформлені протоколами відносно підготовки і проведення конкурсів № 1 від 24.02.05 р., № 2 від 03.03.05 р.,№ 3 від 10.03.05 р., № 4 від 17.03.05 р., № 5 від 14.04.05 р. на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування м. Дніпропетровська .

Відповідно до вимог ст. 44 Закону України „Про автомобільний транспорт”, в редакції, що діяв на час виникнення спірних відносин, визначення пасажирського перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Проведення конкурсу та визначення умов перевезення покладаються на замовників перевезень автобусними маршрутами загального користування: на міських автобусних маршрутах загального користування –на виконавчий орган міської ради відповідного населеного пункту. Для підготовки та проведення конкурсу замовник утворює конкурсний комітет, до складу якого включаються представники відповідного територіального органу центрального органу виконавчої влади в галузі транспорту, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, а також організацій споживачів послуг пасажирського автомобільного транспорту загального користування. Відповідно до вимог ст.46 Закону України „Про автомобільний транспорт”, порядок проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування затверджується Кабінетом Міністрів України.

Порядок проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автомобільному транспорті загального користування, підготовка до конкурсу, в тому числі утворення конкурсного комітету, затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 139 від 29.01.2003р.

Згідно з п.9 Порядку проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин, (надалі –Порядок) персональний   склад   конкурсного   комітету   затверджує замовник.

За приведених нормативних положень Розпорядження № 99р „Про міський конкурсний комітет” видано міським головою м. Дніпропетровська з порушенням вимог закону, з перевищенням повноважень.

Не відповідає зазначеним вище положенням Закону України „Про автомобільний транспорт” та Порядку щодо органу, уповноваженого визначити склад конкурсного комітету, п.8.5. Умов організації перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та проведення конкурсу у м. Дніпропетровську.

Отже, позовні вимоги в частині  визнання недійсним  п.8.5. Умов організації перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та проведення конкурсу у м. Дніпропетровську, затверджених рішенням виконкому Дніпропетровської міської ради від 11.05.04 р. № 1147, та визнання недійсним Розпорядження № 99р від 13.02.04 р. міського голови м. Дніпропетровська „Про міський конкурсний комітет” є правомірними та підлягають задоволенню.

Відповідно до п.8. Порядку для  підготовки  та  проведення  конкурсу замовник утворює конкурсний  комітет,  до  складу  якого  включаються  представники відповідного територіального органу Мінтрансу,  Державтоінспекції, інших органів   виконавчої   влади  та органів    місцевого  самоврядування,   а   також   організацій   -   споживачів  послуг пасажирського автомобільного транспорту загального користування.   

Відповідно до  затвердженого Розпорядженням начальника Управління транспорту Дніпропетровської міської ради від 16.01.2005р. № 1  персонального складу конкурсного комітету на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування у м. Дніпропетровську до складу конкурсного комітету не входить представник територіального органу Мінтрансу –Державного Дніпропетровського обласного автотранспортного управління Міністерства транспорту та зв'язку України.

За викладених обставин є неправомочним створений згідно Розпорядження начальника Управління транспорту Дніпропетровської міської ради від 16.01.2005р. № 1  конкурсний комітет та, відповідно, підлягають визнанню недійсними прийняті ним рішення. Розпорядження від 16.01.2005р. № 1  прийнято всупереч вимогам закону.

Отже, є правомірними та підлягають задоволенню вимоги позивача щодо визнання недійсним Розпорядження № 1 від 06.01.05 р. Управління транспорту Дніпропетровської міської ради „Про проведення конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування м. Дніпропетровську ” та визнання недійсними рішень конкурсного комітету по перевезенню пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, які були оформлені протоколами відносно підготовки і проведення конкурсів № 1 від 24.02.05 р., № 2 від 03.03.05 р., № 3 від 10.03.05 р., № 4 від 17.03.05 р., № 5 від 14.04.05 р. на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування  м. Дніпропетровська.

Не підлягають задоволенню вимоги позивача щодо відновлення становища, яке існувало  до порушення прав позивача, оскільки позивач не визначився чітко зі змістом цієї вимоги –яке становище підлягає відновленню та яким чином, хто із відповідачів повинен вчинити дії та які, тобто фактично відсутній предмет спору. Крім того, заявлена вимога не відповідає приписам ч. 3 ст. 105 Кодексу адміністративного судочинства України щодо вимог, які може містити адміністративний позов.

При вирішенні спору суд враховує, що в контексті ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративне  судочинство направлено, зокрема, на  захист прав  та  інтересів  юридичних осіб  у  сфері  публічно-правових  відносин  від  порушень  з боку органів державної влади,  органів місцевого самоврядування,  їхніх посадових  і  службових осіб,  інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій  на  основі  законодавства,  в  тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ч.1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується  принципом  законності, відповідно  до  якого  органи  державної  влади,  органи місцевого самоврядування,  їхні посадові і службові особи зобов'язані  діяти лише на підставі,  в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Доводи відповідачів у справі спростовуються приведеними вище положеннями.

Суд відхиляє доводи відповідача-1 з приводу того, що відповідальним за прийняття Розпорядження № 99р є міський голова, як посадова особа. Ці доводи не відповідають приписам Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” . Міський голова не діє відособлено, він є головною посадовою особою територіальної  громади  міста та очолює  виконавчий комітет відповідної міської ради, головує на її засіданнях ( ст.12 Закону).

Судові витрати по справі, понесені позивачем, на підставі ст. 94 КАСУ підлягають стягненню з місцевого бюджету.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 9, 71, 94, 104, ст. ст. 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд, -

                                                            ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний  позов задовольнити частково.

Визнати недійсним Розпорядження № 99р від 13.02.2004 р. міського голови м. Дніпропетровська "Про міський конкурсний комітет";

Визнати недійсним п. 8.5.  "Умов організації перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та проведення конкурсу у м. Дніпропетровську", затверджених рішенням виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 11.05.2004 р. № 1147.

Визнати недійсним Розпорядження № 1 від 06.01.2005 р. Управління транспорту Дніпропетровської міської ради "Про проведення конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування у м. Дніпропетровську".

Визнати недійсними рішення конкурсного комітету по перевезенню  пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, які були оформлені протоколами відносно підготовки і проведення конкурсів № 1 від 24.02.2005 р.,  № 2 від 03.03.2005 р., № 3 від 10.03.2005 р., № 4 від 17.03.2005 р., № 5 від 14.04.2005 р. на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування м. Дніпропетровська.

В решті вимог –відмовити.

Стягнути з міського бюджету м. Дніпропетровська на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Анкул" (49005,  м. Дніпропетровськ, пр. Гагаріна,  буд. 26, ідентифіцкаційний код 21945242) витрати на оплату судового збору в сумі 3 (три) грн. 40 коп.

Постанова набирає законної сили у відповідності зі ст. 254 Кодексу Адміністративного судочинства України та оскаржується в порядку і строки відповідно до ст. 186 Кодексу Адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                                           Л.А.Коваль

Дата складення постанови –18.07.2006р.

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення07.07.2006
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу41238
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а7/176 (32/188)

Ухвала від 19.06.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Коваль Л.А.

Ухвала від 06.06.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Коваль Л.А.

Ухвала від 16.10.2006

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Сизько І.А.

Ухвала від 07.07.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Коваль Л.А.

Постанова від 07.07.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Коваль Л.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні