ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ Справа № 817/3013/14 03 листопада 2014 року 17год. 11хв. м. Рівне Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Зозулі Д.П. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" від імені якого діє Відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП НЕК "Укренерго" до Могилянівської сільської ради про стягнення штрафних санкцій, - ВСТАНОВИВ : Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" від імені якого діє Відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП НЕК "Укренерго"(далі - позивач) звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Могилянівської сільської ради (далі - відповідач) про стягнення штрафних санкцій. Справа розглянута в порядку скороченого провадження. Ухвалою про відкриття скороченого провадження від 14 жовтня 2014 року відповідачу було надано десятиденний строк з дня отримання ухвали для подання заперечення. У вказаний строк відповідачем не було подано заперечення на адміністративний позов та заяви про визнання позову. Копія ухвали про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі, разом з витягом про процесуальні права була вручена відповідачу 16.10. 2014 року, відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.29). Давши оцінку доказам у справі, повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення. Судом встановлено, що 23.01. 2014 року позивачем проведено позапланову перевірку на предмет державного енергетичного нагляду (контролю), а саме виконання вимог припису від 22.08. 2013 року № 03/50-23-24-ПР, про що складено акт перевірки від 23.01. 2014 року № 03/50-23-1-АП (а.с.18-19). Даним актом встановлено ухилення від виконання вимог припису від 22.08. 2013 року № 03/50-23-24-ПР. На підставі акта перевірки від 23.01. 2014 року № 03/50-23-1-АП, прийнято припис від 23.01. 2014 року № 03/50-23-1-ПР, яким приписані ряд заходів щодо усунення виявлених порушень чинного законодавства (а.с.20-21). У період з 19.05. 2014 року по 20.05. 2014 рік державним інспектором з енергетичного нагляду було проведено позапланову перевірку на предмет державного енергетичного нагляду (контролю), а саме виконання вимог припису від 23.01. 2014 року № 03/50-23-1-ПР, про що складено акт перевірки від 20.05. 2014 року № 03/50-23-4-АП (а.с.22). Даним актом встановлено ухилення від виконання вимог припису від 23.01. 2014 року № 03/50-23-1-ПР. У зв'язку з цим, державним інспектором з енергетичного нагляду винесено постанову від 22.05. 2014 року № 03/50-23-4-ПШ про накладення штрафу у розмірі 850 грн., яка була отримана уповноваженим представником відповідача 29.05. 2014 року, відповідно до копії рекомендованого повідомлення про вручення відправлення (а.с.23, 24). Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04. 2007 року № 877 (далі - Закон України № 877). Згідно із ст. 1 Закону України № 877, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Заходами державного нагляду (контролю) є планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій. На підставі ст. 4 частини 1 Закону України № 877, державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. Згідно із статті 9 Закону України "Про електроенергетику" від 16.10.1997 № 575/97, (далі - Закон України № 575/97) державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики. Пунктом 1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою КМУ від 07.08. 1996 року № 929 регламентовано, що державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд). Відповідно до пункту 4.1.2 Положення про відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП "НЕК "Укренерго" підрозділ користується правами, наданими чинним законодавством України Державній інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії. Згідно із п.4.1.11 цього Положення, відокремленому підрозділу "Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП "НЕК "Укренерго" надано право здійснювати позовну роботу, спрямовану на виконання покладених на Держенергонагляд у Західному регіоні функцій, брати участь у веденні в адміністративних судах справ з питань діяльності Держенергонагляду у Західному регіоні (а.с.11-15). З вищенаведеного випливає, що ДП НЕК "Укренерго" є суб'єктом делегованих владних повноважень. Приймаючи рішення про застосування санкції за порушення в електроенергетиці, воно виступає уповноваженим органом державної влади у здійсненні владних управлінських функцій. Одним із основних напрямків діяльності ДП "НЕК "Укренерго", передбачених п. 2.3. Статуту Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго", затвердженого Наказом Міністерства палива та енергетики України № 121 від 27.02.2007р., є здійснення державного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (а.с.5-10). Відповідно до статті 9 Закон України № 575/97, предметом державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, передачею, розподілом та постачанням енергії, а також з використанням енергії для власних потреб суб'єктами електроенергетики та споживачами енергії в частині технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічної експлуатації енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики під час здійснення державного енергетичного нагляду (контролю) має право: - вимагати від суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії усунення виявлених порушень вимог законодавства; - видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання розпорядження щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання; - видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень вимог нормативно - правових актів, нормативно-технічних документів; - застосовувати відповідно до цього Закону штрафні санкції до суб'єктів господарювання за правопорушення в електроенергетиці. Згідно із п.9.5. Інструкції з організації проведення заходів державного енергетичного нагляду за суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії та оформлення їх результатів, затвердженої Наказом Міністерства палива та енергетики України від 24.12. 2004 року № 817, вимоги повинні бути виконані в повному обсязі після закінчення встановленого терміну виконання Приписів, Розпоряджень та Подань. Однак, в матеріалах справи відсутні докази виконання вимог припису від 23.01. 2014 року № 03/50-23-1-ПР, після закінчення встановленого терміну. Відповідно до ст. 27 Закону України № 575/97, суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Таким чином, у відповідності до вимог ст. 27 Закону України № 575/97, державним інспектором з енергетичного нагляду винесено постанову від 22.05. 2014 року № 03/50-23-4-ПШ про накладення штрафу у розмірі 850 грн. Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 зазначеного Кодексу оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Позивачем повністю доведено факт, що з боку відповідача мало місце порушення норм чинного законодавства, та правомірності прийняття постанови від 22.05. 2014 року № 03/50-23-4-ПШ про накладення штрафу. Натомість відповідач не надав доказів сплати штрафу в розмірі 850 грн., а тому суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення з Могилянівської сільської ради штрафу в розмірі 850грн. підлягають задоволенню. Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються Керуючись статтями 160-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - ПОСТАНОВИВ: Позов задовольнити повністю. Стягнути штраф з Могилянівської сільської ради (35832, с. Могиляни, вул. Центральна, буд.1, Острозький район, Рівненська область, код ЄДРПОУ 04387023) у розмірі 850 (вісімсот п'ятдесят) грн., який перерахувати: одержувач ГУ ДКСУ у Рівненській області (Острозький район), ЄДРПОУ 38043501, банк одержувача: ГУ ДКСУ у Рівненській області, МФО 833017, рах. 31113106700273, код платежу за бюджетною класифікацією: 21081100, призначення платежу: адміністративні штрафи та інші санкції. Постанова суду першої інстанції є остаточною, крім випадків оскарження її в апеляційному порядку. У разі апеляційного оскарження постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Відповідно до п. 8 ч. 6 ст. 183-2 КАС України відповідач зобов'язаний виконати постанову негайно. Суддя Зозуля Д.П.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2014 |
Оприлюднено | 10.11.2014 |
Номер документу | 41241730 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Зозуля Д.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні