Копія
Справа № 822/4021/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 жовтня 2014 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіБлонського В.К. при секретаріДехтярук В.В. за участі: представника позивача представника відповідача представника третьої особи на стороні відповідачаЛучковського В.В., Гуцула С.І. Циганюка І.М. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство" смт. Чорний Острів Хмельницького району Хмельницької області, третя особа на стороні позивача - Хмельницька районна державна адміністрація Хмельницької області до реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області, третя особа на стороні відповідача - Головне управління Держземагенства у Хмельницькій області про зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся в суд з позовом до відповідача, третя особа на стороні позивача-Хмельницька районна державна адміністрація, третя особа на стороні відповідача-Головне управління Держземагенства у Хмельницькій області в якому просить зобов'язати державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області здійснити державну реєстрацію права власності форма державна на земельну ділянку з кадастровим номером 6825085200:02:006:0101 за суб'єктом: Хмельницька районна державна адміністрація, зобов'язати державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області здійснити державну реєстрацію іншого речового права-права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 6825085200:02:006:0101 за суб'єктом: Хмельницька районна державна адміністрація, товариство з обмеженою відповідальністю «Чорноострівське хлібоприймальне підприємство».
Свій позов позивач мотивує тим, що 29.12.2012 року між позивачем та Хмельницькою районною державною адміністрацією укладено договір оренди земельної ділянки загальною площею 45,4934 га, розташованої за межами населених пунктів на території Осташковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області № 506, кадастровий номер 6825085200:02:006:0101.
Вказаний договір згідно чинних на той час законодавчих норм підлягав державній реєстраціі, але з 01.01.2013 року підлягає реєстрації не договір оренди, а в Державному реєстрі прав здійснюється реєстрація права оренди.
Відповідні документи були подані державному реєстратору.
Державний реєстратор своїм рішенням № 15103885 від 13 серпня 2014 року відмовив в державній реєстрації права оренди земельної ділянки, розташованої за межами населених пунктів на території Осташковецької сільської ради Хмельницького району.
Причиною для відмови у державній реєстрації права оренди земельної ділянки стало те, що з 01.01.2013 року розпорядником земельної ділянки є не Хмельницька районна державна адміністрація, а Головне управління Держземагенства у Хмельницькій області, тому укладений договір оренди є недійсним і право оренди за таким договором не підлягає у державній реєстрації.
Така відмова не відповідає вимогам чинного законодавства, договір оренди є дійсним і право оренди повинно бути зареєстрованим.
За таких обставин позов підлягає задоволенню.
Представник позивача в судовому засіданні уточнив позовні вимоги і просить зобов'язати державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області розглянути заяву Хмельницької районної державної адміністрації у вигляді розпорядження № 2688/2012-р від 29.12.2012 року та вирішити питання щодо здійснення державної реєстрації права власності форма державна на земельну ділянку з кадастровим номером 6825085200:02:006:0101 за суб'єктом: Хмельницька районна державна адміністрація, зобов'язати державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області розглянути подану товариством з обмеженою відповідальністю «Чорноострівське хлібоприймальне підприємство» заяву та вирішити питання щодо здійснення державної реєстрації іншого речового права-права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 6825085200:02:006:0101 за суб'єктом: Хмельницька районна державна адміністрація, товариство з обмеженою відповідальністю «Чорноострівське хлібоприймальне підприємство».
Представник позивача в судовому засіданні уточнені позовні вимоги підтримав повністю, пояснивши суду, що 29.12.2012 року між позивачем та Хмельницькою районною державною адміністрацією укладено договір оренди земельної ділянки загальною площею 45,4934 га, розташованої за межами населених пунктів на території Осташковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області № 506, кадастровий номер 6825085200:02:006:0101.
Вказаний договір згідно чинних на той час законодавчих норм підлягав державній реєстраціі, але з 01.01.2013 року підлягає реєстрації не договір оренди, а в Державному реєстрі прав здійснюється реєстрація права оренди.
Відповідні документи були подані державному реєстратору.
Державний реєстратор своїм рішенням № 15103885 від 13 серпня 2014 року відмовив в державній реєстрації права оренди земельної ділянки, розташованої за межами населених пунктів на території Осташковецької сільської ради Хмельницького району.
Причиною для відмови у державній реєстрації права оренди земельної ділянки стало те, що з 01.01.2013 року розпорядником земельної ділянки є не Хмельницька районна державна адміністрація, а Головне управління Держземагенства у Хмельницькій області, тому укладений договір оренди є недійсним і право оренди за таким договором не підлягає у державній реєстрації.
Така відмова не відповідає вимогам чинного законодавства, договір оренди є дійсним і право оренди повинно бути зареєстрованим.
За таких обставин позов підлягає задоволенню.
Представник відповідача в судовому засіданні при вирішенні спору покладається на думку суду та подав письмові пояснення по справі.
Представник третьої особи на стороні позивача-Хмельницької районної державної адміністрації в судове засідання не прибув, хоча третя особа була належним чином повідомлена про дату, час і місце судового розгляду, подав в суд письмову заяву в якій просить справу розглянути за відсутності представника третьої особи, при вирішенні спору покладається на думку суду.
Представник третьої особи на стороні відповідача-Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області в судовому засіданні при вирішенні спору покладається на думку суду, від пояснень відмовився.
Суд, заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Відповідно до статті 2, частини 1 статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини-це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею.
Суб'єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.
Об'єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї).
Земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Згідно частин 1, 2, 7, 8 статті 93 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки-це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземцям і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об'єднанням і організаціям, а також іноземним державам.
Орендодавцями земельних ділянок є їх власники або уповноважені ними особи.
Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються законом.
Відповідно до статті 93 Земельного кодексу України законодавцем прийнято Закон України «Про оренду землі» № 161-XIV від 06.10.1998 року.
Частиною 1 статті 2, частиною 4 статті 4, частиною 1, пунктом в) частини 2 статті 5 цього Закону визначено, що відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у державній власності, є органи виконавчої влади, які відповідно до закону передають земельні ділянки у власність або користування.
Орендарями земельних ділянок є юридичні або фізичні особи, яким на підставі договору оренди належить право володіння і користування земельною ділянкою.
Орендарями земельних ділянок можуть бути громадяни і юридичні особи України, іноземці та особи без громадянства, іноземні юридичні особи, міжнародні об'єднання та організації, а також іноземні держави.
Згідно частин 1, 5 статті 6 Закону України «Про оренду землі» орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.
Право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону.
Відповідно до частини 2 статті 16, статті 17 Закону України «Про оренду землі», укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування-орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону.
Передача об'єкта оренди орендарю здійснюється орендодавцем у строки та на умовах, що визначені у договорі оренди землі, за актом приймання-передачі.
Із пояснень представника позивача та матеріалів справи вбачається, що 09 січня 2009 року за № 06/09-р Хмельницька районна державна адміністрація прийняла розпорядження «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право користування на умовах оренди земельною ділянкою ВАТ «Чорноострівське хлібоприймальне підприємство» на території Осташковецької сільської ради», яким затвердила технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право користування на умовах оренди земельною ділянкою ВАТ «Чорноострівське хлібоприймальне підприємство» на території Осташковецької сільської ради та розпорядилась передати в користування на умовах оренди відкритому акціонерному товариству «Чорноострівське хлібоприймальне підприємство» терміном на десять років із земель державної власності (землі сільськогосподарського призначення (рілля) земельну ділянку загальною площею 48,5044 га, з них рілля 48,5044 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, за межами населених пунктів на території Осташковецької сільської ради.
В послідуючому Хмельницька районна державна адміністрація прийняла розпорядження від 29.12.2012 року за № 2688/2012-р «Про внесення змін до розпорядження голови райдержадміністрації від 09.01.2009 року № 06/09-р», яким затвердила технічну документацію із землеустрою щодо відведення в користування на умовах оренди земельної ділянки ТОВ «Чорноострівське хлібоприймальне підприємство» для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Осташковецької сільської ради, та розпорядилась передати в користування на умовах оренди ТОВ «Чорноострівське хлібоприймальне підприємство» земельну ділянку терміном на 10 (десять) років із земель державної власності (землі сільськогосподарського призначення (рілля) площею 45,4934 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, за межами населених пунктів на території Осташковецької сільської ради.
В судовому засіданні встановлено, що на підставі вказаних розпоряджень, 29.12.2012 року за № 506 між товариством з обмеженою відповідальністю «Чорноострівське хлібоприймальне підприємство» та Хмельницькою районною державною адміністрацією укладено договір оренди земельної ділянки загальною площею 45,4934 га, із земель державної власності, розташованої за межами населених пунктів на території Осташковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, кадастровий номер 6825085200:02:006:0101.
На підставі договору оренди землі № 506 від 29.12.2012 року складено акт приймання-передачі від 23.12.2012 року, згідно якого Хмельницькою районною державною адміністрацією передано товариству з обмеженою відповідальністю «Чорноострівське хлібоприймальне підприємство» земельну ділянку загальною площею 45,4934 га, із земель державної власності, розташованої за межами населених пунктів на території Осташковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, кадастровий номер 6825085200:02:006:0101.
Реєстрація права оренди земельної ділянки введена в дію Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» та інших законодавчих актів України» № 1878-VI від 11.02.2010 року, який набрав чинності з 01.01.2013 року (пункт 5 розділу 1 цього Закону).
Відносини, пов'язані з державною реєстрацією прав на нерухоме майно та їх обтяжень регулює Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» № 1952-IV від 01.07.2004 року.
В зв'язку з тим, що право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону, позивач подав заяву про державну реєстрацію прав та їх обмежень від 13.08.2014 року та відповідні документи для здійснення державної реєстрації права оренди до Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області.
На підставі поданих документів, рішенням державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області № 15103885 від 13 серпня 2014 року на підставі статті 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень», пункту 20 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України за № 868 від 17.10.2012 року, позивачу відмовлено у реєстрації права оренди земельної ділянки, що розташована Хмельницька область, Хмельницький район, сільська рада Осташківська, кадастровий номер 6825085200:02:006:0101 за суб'єктом: ТОВ «Чорноострівське хлібоприймальне підприємство», податковий номер 03343746.
Рішення державного реєстратора мотивоване тим, що поданий договір оренди земельної ділянки не був зареєстрований згідно Закону який діяв на момент його укладення, з 01.01.2013 року розпорядником земельної ділянки є не Хмельницька районна державна адміністрація, а Головне управління Держземагенства у Хмельницькій області, тому укладений договір оренди є недійсним і право оренди за таким договором не підлягає державній реєстрації.
Суд в результаті розгляду справи вважає, що вказане рішення не відповідає вимогам чинного законодавства враховуючи наступне.
Відповідно до частини 1, пункту а) частини 2, пункту б) частини 3, частини 4 статті 22 Земельного кодексу України землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.
До земель сільськогосподарського призначення належать сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги).
Землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування сільськогосподарським підприємствам-для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
Земельні ділянки сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва використовуються відповідно до розроблених та затверджених в установленому порядку проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь і передбачають заходи з охорони земель.
Частинами 1, 2 статті 84 Земельного кодексу України встановлено, що у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності.
Право державної власності на землю набувається і реалізується державою через органи виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.
До 01 січня 2013 року згідно пункту а) частини 3 статті 122 Земельного кодексу України районні державні адміністрації на їх території мали право передавати земельні ділянки із земель державної власності (крім випадків, визначених частиною сьомою цієї статті) у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для сільськогосподарського використання.
Нова редакція статті 122 Земельного кодексу України відповідно до якої право передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб після 01.01.2013 року перейшло від районних державних адміністрацій до центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальних органів, прийнята Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» № 5245-VI від 06.09.2012 року (набрав чинності 01 січня 2013 року).
Згідно до частини 1 статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Дослідження вказаних норм Земельного кодексу України та матеріалів справи дає суду підстави зробити висновок про те, що Хмельницька районна державна адміністрація, укладаючи договір земельної ділянки загальною площею 45,4934 га, із земель державної власності, розташованої за межами населених пунктів на території Осташковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області № 506 від 29.12.2012 року, кадастровий номер 6825085200:02:006:0101 із товариством з обмеженою відповідальністю «Чорноострівське хлібоприймальне підприємство» діяла в межах повноважень, визначених Земельним кодексом України.
При наданні земельної ділянки у користування позивачу, Хмельницька районна державна адміністрація дотрималася порядку такого надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування, встановленому статтею 123 Земельного кодексу України.
Відповідно до статтей 125, 126 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Згідно до статтей 18, 20 Закону України «Про оренду землі» в редакції, яка діяла до 01 січня 2013 року, договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.
Укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації.
Державна реєстрація договорів оренди землі проводиться у порядку, встановленому законом.
Вказані статті Закону України «Про оренду землі» виключені на підставі Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» та інших законодавчих актів України» № 1878-VI від 11.02.2010 року, який набрав чинності з 01.01.2013 року.
Із зазначеного суд робить висновок, що укладений 29.12.2012 року за № 506 між позивачем та Хмельницькою районною державною адміністрацією договір оренди земельної ділянки загальною площею 45,4934 га, із земель державної власності, розташованої за межами населених пунктів на території Осташковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області № 506, кадастровий номер 6825085200:02:006:0101 міг набрати чинності тільки у разі після його державної реєстрації до 01.01.2013 року, або може набрати чинності з моменту державної реєстрації права оренди після 01.01.2013 року.
Оскільки такий договір оренди укладений між сторонами 29.12.2012 року, а 30.12.2012 року та 31.12.2012 року були вихідними днями, позивач не мав можливості подати документи до Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції для державної реєстрації договору оренди землі та відповідно звернувся із відповідною заявою та документами для державної реєстрації права оренди, але в такій реєстрації позивачу було відмовлено.
Закон України «Про оренду землі» не містить в собі правових норм згідно яких договір оренди земельної ділянки можна було би визнати недійсним, як про це зазначає відповідач у своєму рішенні про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень № 15103885 від 15 серпня 2014 року, зокрема статті 31, 32 цього Закону містять тільки правові норми про припинення договору оренди землі та припинення договору оренди землі шляхом його розірвання.
Земельний кодекс України також не містить в собі правових норм на підставі яких можна було би визнати договір оренди земельної ділянки недійсним, в статтях 141, 143, 144 цього Кодексу зазначаються тільки підстави припинення права користування земельною ділянкою, підстави для примусового припинення прав на земельну ділянку та порядок припинення права користування земельними ділянками, які використовуються з порушенням земельного законодавства.
Загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину визначені статтею 203 ЦК України.
Відповідно до статті 204 Цивільного кодексу України правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.
Внесення змін до Земельного кодексу України відповідно до яких, починаючи з 01.01.2013 року у районних державних адміністрацій відібрали право на їх території передавати земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для сільськогосподарського використання та надали такі повноваження органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальних органів, не є підставою для визнання договору недійсним.
Відповідно до частин 1, 2 статті 84 Земельного кодексу України у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності.
Право державної власності на землю набувається і реалізується державою через органи виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.
Реалізація державою свого права власності через іншого розпорядника землею, шляхом внесення змін до Земельного кодексу України не змінює власника землі, держава як була власником земельної ділянки відносно якої укладено договір оренди, так нею і залишилась.
Крім того суд звертає увагу на те, що визнання договору оренди земельної ділянки недійсним можливе тільки за рішенням суду, або у випадках якщо недійсність правочину прямо встановлена законом.
Таким чином наведені обставини справи та норми Закону України «Про оренду землі», Земельного кодексу України та Цивільного кодексу України дають суду можливість зробити висновок про те, що оскільки укладений між позивачем та Хмельницькою районною державною адміністрацією договір оренди земельної ділянки загальною площею 45,4934 га, із земель державної власності, розташованої за межами населених пунктів на території Осташковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області № 506 від 29.12.2012 року, кадастровий номер 6825085200:02:006:0101 є дійсним, тому його недійсність не може бути підставою для відмови у державній реєстрації права оренди земельної ділянки за позивачем.
Враховуючи наведене суд приходить до висновку, що у позивача не було іншої можливості реалізувати своє право на державну реєстрацію права оренди земельної ділянки ніж шляхом звернення до відповідача з відповідною заявою, але у реалізації такого права йому було безпідставно відмовлено.
Згідно пункту 2 частини 1 статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, а саме право оренди земельної ділянки.
Частинами 1, 3 статті 4-1 цього Закону, визначено, що рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування про передачу земельних ділянок у власність або користування (постійне користування, оренда, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій), сервітут) приймається без здійснення державної реєстрації права держави чи територіальної громади на такі земельні ділянки, крім випадків, коли право власності на земельні ділянки державної або комунальної власності вже зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Державна реєстрація права держави чи територіальної громади на земельні ділянки, які сформовані із земель державної чи комунальної власності, здійснюється після затвердження в порядку, встановленому Земельним кодексом України, документації із землеустрою, за якою здійснено таке формування, одночасно із державною реєстрацією похідного речового права на такі земельні ділянки (постійне користування, оренда, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій), сервітут), крім випадків, коли рішенням відповідного органу про затвердження документації із землеустрою передбачено здійснення державної реєстрації переходу права власності на земельні ділянки.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав проводиться на підставі договорів, укладених у порядку, встановленому законом.
Статтею 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» перераховані випадки коли може бути відмовлено у державній реєстрації прав та їх обтяжень.
Державний реєстратор прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області, приймаючи рішення № 15103885 від 13 серпня 2014 року яким позивачу відмовив у реєстрації права оренди земельної ділянки, що розташована Хмельницька область, Хмельницький район, сільська рада Осташківська, кадастровий номер 6825085200:02:006:0101 за суб'єктом: ТОВ «Чорноострівське хлібоприймальне підприємство», податковий номер 03343746 не зазначив яка із визначених у статті 24 Закону підстав може бути взята до уваги.
Дослідження наведених норм Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» за таких обставин дає суду підставу зробити висновок, що державна реєстрація похідного речового права на орендовану земельну ділянку, повинна бути проведена одночасно із державною реєстрацією права держави на таку земельну ділянку.
Оскільки на дату укладення договору оренди розпорядником земельної ділянки була Хмельницька районна державна адміністрація згідно чинного на той час законодавства, відповідно здійснення державної реєстрації права власності форма державна на земельну ділянку з кадастровим номером 6825085200:02:006:0101 повинно бути проведено за Хмельницькою районною державною адміністрацією, а здійснення державної реєстрації іншого речового права-права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 6825085200:02:006:0101 за Хмельницькою районною державною адміністрацією та товариством з обмеженою відповідальністю «Чорноострівське хлібоприймальне підприємство» як сторонами договору оренди.
Аналізуючи все в сукупності, суд приходить до висновку, що позов обґрунтований та повністю доведений у судовому засіданні дослідженими доказами, тому його необхідно задовольнити.
На підставі наведеного, керуючись ст. 203, 204 ЦК України, статті 2, 3, 84, 93, 122, 123, 124, 125, 126 Земельного кодексу України, ст. ст. 2, 4, 5, 6, 17, 18, 20 Закону України «Про оренду землі, ст. ст. 4, 4-1, 19, 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», ст.ст. 9, 11, 86, 159 - 163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Зобов'язати державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області розглянути заяву Хмельницької районної державної адміністрації у вигляді розпорядження № 2688/2012-р від 29.12.2012 року та вирішити питання щодо здійснення державної реєстрації права власності форма державна на земельну ділянку з кадастровим номером 6825085200:02:006:0101 за суб'єктом: Хмельницька районна державна адміністрація.
Зобов'язати державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області розглянути подану товариством з обмеженою відповідальністю «Чорноострівське хлібоприймальне підприємство» заяву та вирішити питання щодо здійснення державної реєстрації іншого речового права-права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 6825085200:02:006:0101 за суб'єктом: Хмельницька районна державна адміністрація, товариство з обмеженою відповідальністю «Чорноострівське хлібоприймальне підприємство».
В повному обсязі постанова суду буде виготовлена 31.10.2014 року.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 31 жовтня 2014 року
Суддя /підпис/В.К. Блонський "Згідно з оригіналом" Суддя В.К. Блонський
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2014 |
Оприлюднено | 11.11.2014 |
Номер документу | 41241869 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Блонський В.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні