Ухвала
від 15.09.2014 по справі 2а/1570/10934/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/1570/10934/2011

У Х В А Л А

15 вересня 2014 року

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Цховребова М.Г., розглянувши в порядку письмового провадження у місті Одесі питання про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області, відділу Держкомзему у Овідіопольському районі Одеської області, треті особи: ОСОБА_2, Прилиманська сільська рада Овідіопольського району Одеської області, Громадська організація «Авангард-2», ОСОБА_3, про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов'язання вчинити певні дії, -

встановив:

ОСОБА_1 звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області, відділу Держкомзему у Овідіопольському районі Одеської області, треті особи: ОСОБА_2, Прилиманська сільська рада Овідіопольського району Одеської області, Громадська організація «Авангард-2», ОСОБА_3, про визнання протиправним та скасування розпорядження Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області № 429 від 04.04.2006 року в частині затвердження матеріалів технічної документації та передачі безоплатно у власність ОСОБА_4 земельної ділянки НОМЕР_1 в ГО «Авангард-2» на території Прилиманської сільської ради Овідіопольського району та зобов'язання відділу Держкомзему у Овідіопольському районі Одеської області скасувати реєстрацію державного акту Овідіопольського районного відділу земельних ресурсів на ім'я ОСОБА_4 на земельну ділянку НОМЕР_1 в ГО «Авангард-2» на території Прилиманської сільської ради Овідіопольського району.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 20 червня 2012 року, яка набрала законної сили 03.09.2013 року:

- адміністративний позов ОСОБА_1 до Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області, відділу Держкомзему у Овідіопольському районі Одеської області за участю третіх осіб на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_2, Прилиманської сільської ради Овідіопольського району, ГО «Авангард-2» та ОСОБА_3 - задоволено;

- визнано протиправним та скасовано Розпорядження Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області № 429 від 04.04.2006 року в частині затвердження матеріалів технічної документації та передачі безоплатно у власність ОСОБА_2 земельної ділянки НОМЕР_1 в ГО «Авангард-2» на території Прилиманської сільської ради Овідіопольського району Одеської області;

- зобов'язано відділ Держкомзему в Овідіопольському районі Одеської області скасувати реєстрацію Державного акту Овідіопольського районного відділу земельних ресурсів на ім'я ОСОБА_2 на земельну ділянку НОМЕР_1 в ГО «Авангард-2» на території Прилиманської сільської ради Овідіопольського району Одеської області.

29.05.2014 року ОСОБА_1 надіслано виконавчий лист по адміністративній справі № 2а/1570/10934/2011 щодо зобов'язання вчинити певні дії.

02.06.2014 року через канцелярію суду від ОСОБА_1 надійшла заява про заміну сторони виконавчого провадження по постанові Одеського окружного адміністративного суду від 20 червня 2012 року у справі № 2а/1570/10934/2011 її правонаступником, з урахуванням заяв від 08.07.2014 року та від 11.09.2014 року про уточнення раніше заявлених вимог, - Державною реєстраційною службою України Овідіопольського районного управління юстиції Одеської області, у зв'язку із змінами у земельному законодавстві. У заяві від 11.09.2014 року позивач також просить видати виконавчий лист, де боржником являється Державна реєстраційна служба України Овідіопольського районного управління юстиції Одеської області.

В судовому засіданні ОСОБА_1 підтримала заяву про заміну сторони виконавчого провадження з урахуванням її останнього уточнення, просила суд її задовольнити.

Представники відповідачів та третіх осіб в судове засідання не прибули. Відповідачі та треті особи про дату, час і місце судового розгляду повідомлені належним чином. Від третьої особи - Прилиманської сільської ради Овідіопольського району Одеської області надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника Прилиманської сільської ради. Відповідачі та треті особи: ОСОБА_2, Громадська організація «Авангард-2», ОСОБА_3, про причини неприбуття суд не повідомили, заяв про відкладення судового засідання від них не надійшло.

ОСОБА_1 також зазначила, що по поданій нею заяві додаткових доказів у неї немає, потреби у їх витребуванні судом та потреби заслухати свідка чи експерта також немає.

Виходячи з наведеного, суд дійшов до висновку про можливість розглянути питання про заміну сторони виконавчого провадження в порядку письмового провадження.

Судом встановлено, що відповідно до постанови головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Одеській області Щегловою Є.В. від 09.07.2014 року, ВП № 43930409:

- відкрито виконавче провадження з виконання виконавчого листа № 2а/1570/10934/2011, виданого 29.05.2014 року Одеським окружним адміністративним судом про зобов'язання відділу Держкомзему в Овідіопольському районі Одеської області скасувати реєстрацію Державного акту Овідіопольського районного відділу земельних ресурсів на ім'я ОСОБА_2 на земельну ділянку НОМЕР_1 в ГО «Авангард-2» на території Прилиманської сільської ради Овідіопольського району Одеської області.

Відповідно до цієї постанови, боржник: Відділ Держкомзему в Овідіопольському районі Одеської області.

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 серпня 2011 року № 974 «Про утворення територіальних органів Державного агентства земельних ресурсів»:

1. Утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державного агентства земельних ресурсів за переліком згідно з додатком 1;

2. Реорганізувати територіальні органи Державного комітету із земельних ресурсів шляхом приєднання до новоутворених територіальних органів Державного агентства земельних ресурсів за переліком згідно з додатком 2.

Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 11.06.2014 року, відділ Держкомзему у Овідіопольському районі Одеської області, ідентифікаційний код 23218776: припинено , дата запису: 13.02.2013 року.

Пунктом 22 Порядку ведення Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 вересня 2009 р. № 1021 (у редакції на час прийняття постанови по справі), було встановлено, що запис про державну реєстрацію документа, що посвідчує право на земельну ділянку, в розділі Книги записів скасовується (поновлюється) посадовою особою на підставі рішення суду.

Постанова Кабінету Міністрів України від 9 вересня 2009 р. № 1021 «Про затвердження порядків ведення Поземельної книги і Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі» втратила чинність на підставі Постанови КМ № 1051 від 17.10.2012 року.

Наказ Державного комітету України по земельних ресурсах № 43 від 04.05.1999 року «Про затвердження Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право приватної власності на землю, право колективної власності на землю, право власності на землю і право постійного користування землею, договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) та договорів оренди землі», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 4 червня 1999 року за № 354/3647, також втратив чинність на підставі Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства № 404 від 03.07.2013 року.

Так, відповідно до п. 1 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051 (далі - Порядок № 1051 (у редакції на час розгляду і вирішення заяви)), цей Порядок визначає процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру.

Ведення Державного земельного кадастру здійснює Держземагентство та його територіальні органи. (п. 4 Порядку № 1051)

Відповідно до п. 9 Порядку № 1051, до повноважень Державного кадастрового реєстратора територіальних органів Держземагентства у районах, містах республіканського (Автономної Республіки Крим) та обласного значення належать:

1) внесення або надання відмови у внесенні до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про землі та земельні ділянки (їх частини), розташовані в межах району, міста республіканського (Автономної Республіки Крим) чи обласного значення;

2) здійснення державної реєстрації земельних ділянок, обмежень у їх використанні, скасування такої реєстрації;

3) формування поземельних книг на земельні ділянки, внесення записів до них, забезпечення зберігання поземельних книг;

4) присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам;

5) здійснення реєстрації:

заяв про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;

заяв про відкликання заяв про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;

заяв про надання відомостей з Державного земельного кадастру;

повідомлень про виявлення помилок, допущених під час ведення Державного земельного кадастру;

заяв про виправлення технічних помилок, допущених під час ведення Державного земельного кадастру;

заяв про внесення виправлених відомостей до Державного земельного кадастру;

6) проведення перевірки відповідності поданих документів вимогам законодавства;

7) узагальнення відомостей про землі в межах району, міста республіканського (Автономної Республіки Крим) чи обласного значення за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру;

8) надання відомостей з Державного земельного кадастру щодо об'єктів, зазначених у підпункті 1 цього пункту, та відмови у їх наданні, витягів з Державного земельного кадастру про будь-яку земельну ділянку в межах державного кордону;

9) виправлення помилок у Державному земельному кадастрі, допущених у відомостях щодо об'єктів, зазначених у підпункті 1 цього пункту;

10) оприлюднення за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру на офіційному веб-сайті Держземагентства:

відомостей щодо об'єктів, зазначених у підпункті 1 цього пункту;

дати та номера реєстрації заяв про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру та заяв про відкликання заяв про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, їх стислого змісту та інформації про результати розгляду.

Статтею 126 Земельного Кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III (у редакції на час розгляду і вирішення заяви) встановлено, що право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" .

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 1 липня 2004 року № 1952-ІV (далі - ЗУ № 1952-ІV (у редакції на час розгляду і вирішення заяви)), зокрема, цей Закон регулює відносини, пов'язані з державною реєстрацією прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Згідно положень ст. 2 ЗУ № 1952-ІV у цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:

державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;

Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) - єдина державна інформаційна система, що містить відомості про права на нерухоме майно, їх обтяження, а також про об'єкти та суб'єктів цих прав;

нерухоме майно - земельні ділянки, а також об'єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення;

обтяження - заборона розпоряджатися та/або користуватися нерухомим майном, яка встановлена або законом, або актами уповноважених на це органів державної влади, їх посадових осіб або яка виникає на підставі договорів.

Відповідно до ст. 6 ЗУ № 1952-ІV систему органів державної реєстрації прав становлять:

Міністерство юстиції України;

центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації прав;

органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку (далі - органи державної реєстрації прав).

Статтями 8, 9 ЗУ № 1952-ІV встановлено, зокрема, що орган державної реєстрації прав:

1) проводить державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмовляє у їх реєстрації;

2) забезпечує ведення Державного реєстру прав;

3) надає інформацію про зареєстровані права та їх обтяження в порядку, встановленому цим Законом;

4) забезпечує облік безхазяйного нерухомого майна;

5) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими законами України.

Державний реєстратор:

1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема:

відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення (у випадках, встановлених законом);

відповідність повноважень особи, яка подає документи на державну реєстрацію прав та їх обтяжень;

відповідність відомостей про нерухоме майно, наявних у Державному реєстрі прав та поданих документах;

наявність обтяжень прав на нерухоме майно, зареєстрованих відповідно до вимог цього Закону;

наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або договір (угода) пов'язує можливість проведення державної реєстрації виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно або обтяження таких прав;

2) приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, про відмову в державній реєстрації, про її зупинення, внесення змін до Державного реєстру прав;

3) відкриває і закриває розділи Державного реєстру прав, вносить до них відповідні записи;

4) веде реєстраційні справи щодо об'єктів нерухомого майна;

5) присвоює реєстраційний номер об'єкту нерухомого майна під час проведення державної реєстрації;

6) видає свідоцтво про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону;

7) надає інформацію з Державного реєстру прав або відмовляє у

її наданні у випадках, передбачених цим Законом;

8) у разі потреби вимагає подання передбачених законодавством додаткових документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень;

8-1) під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та зареєстровані в установленому порядку до 1 січня 2013 року, запитує від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які відповідно до чинного на момент реєстрації законодавства проводили таку реєстрацію, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для реєстрації прав та їх обтяжень, якщо такі документи не були подані заявником або якщо документи, подані заявником, не містять передбачених цим Законом відомостей про правонабувача або про нерухоме майно. Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, до яких надійшов запит, зобов'язані безоплатно в установленому законодавством порядку протягом трьох робочих днів надати державному реєстратору відповідну інформацію, зокрема щодо зареєстрованих речових прав на нерухоме майно, у тому числі земельні ділянки;

9) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими законами України.

Відповідно до ст. 26 ЗУ № 1952-ІV записи до Державного реєстру прав вносяться на підставі прийнятого рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.

У разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав.

Частиною 1 статті 264 КАС України встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.

З наведених та інших норм діючого на час розгляду і вирішення заяви позивача законодавства, яке регулює спірні правовідносини, вбачається, що до компетенції Держземагентства та його територіальних органів та/або органів державної реєстрації прав не належить скасування реєстрації державного акту на земельну ділянку , відповідно, вони не є правонаступниками відділу Держкомзему в Овідіопольському районі Одеської області, як боржника у виконавчому провадженні з виконання виконавчого листа № 2а/1570/10934/2011, виданого 29.05.2014 року Одеським окружним адміністративним судом, про зобов'язання відділу Держкомзему в Овідіопольському районі Одеської області скасувати реєстрацію Державного акту Овідіопольського районного відділу земельних ресурсів на ім'я ОСОБА_2 на земельну ділянку НОМЕР_1 в ГО «Авангард-2» на території Прилиманської сільської ради Овідіопольського району Одеської області.

Згідно п. 9 Пленуму Вищого адміністративного суду України від 6 березня 2008 року N 2 «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ», зокрема:

- при визначенні процесуального правонаступництва судам слід виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, та враховувати, що якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то в такому випадку суду необхідно залучити до участі у справі їх правонаступників. У випадку ж відсутності правонаступників суду необхідно залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить вирішення питання про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача;

- у разі зменшення обсягу компетенції суб'єкта владних повноважень, не пов'язаного з припиненням його діяльності, до участі у справі як другий відповідач судом залучається інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого передані або належать функції чи повноваження щодо вирішення питання про відновлення порушених прав, свобод чи інтересів позивача.

У даному випадку, зміни у земельному законодавстві, які відбулися після прийняття судом постанови по справі, потягли припинення суб'єкта владних повноважень - відділу Держкомзему у Овідіопольському районі Одеської області та зміну (в т.ч. зменшення) обсягу компетенції утвореного суб'єкта владних повноважень - відділу Держземагентства в Овідіопольському районі Одеської області та зміну обсягу компетенції утвореного суб'єкта владних повноважень - Реєстраційної служби Овідіопольського районного управління юстиції в Одеській області.

Відповідно, наведені зміни у земельному законодавстві, які відбулися після прийняття судом постанови по справі, по суті, є обставинами, що ускладнюють виконання судового рішення у вищезазначеній частині та, відповідно, можуть бути розглянуті як підстави для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення в порядку, встановленому ст. 263 КАС України.

Суд також звертає увагу позивача на те, що відповідно до положень ч. 1 ст. 258 КАС України, зокрема, за кожним судовим рішенням, яке набрало законної сили, за заявою осіб, на користь яких воно ухвалено, видається один виконавчий лист .

Нормами КАС України передбачена можливість повторної видачі виконавчого листа лише у вигляді його дубліката з підстав та у порядку, встановлених ст. 260 КАС України.

Керуючись ст.ст. 128, 160, 165, 186, 264 КАС України, суд -

ухвалив:

В задоволенні заяви ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження по постанові Одеського окружного адміністративного суду від 20 червня 2012 року у справі № 2а/1570/10934/2011 її правонаступником Державною реєстраційною службою України Овідіопольського районного управління юстиції Одеської області - відмовити.

Ухвала може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги на ухвалу суду протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Суддя М.Г. Цховребова

інше

заміна сторони виконавчого провадження

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.09.2014
Оприлюднено12.11.2014
Номер документу41281181
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/10934/2011

Ухвала від 07.08.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 27.03.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стеценко О. О.

Ухвала від 20.06.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Ухвала від 15.09.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Ухвала від 23.05.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 19.05.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 03.09.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 07.08.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Постанова від 26.06.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні